CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn

Go down 
+7
Jan Ole
Lars
kbanto
Black Betty
Ronny
bjørn
hpk
11 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:10

Noen som har tips til hva man skal bruke og hvordan man skal tette overgangen mellom spikerteltet og vogna når det er hel bakvegg på spikerteltet?

Tetter man rundt ytterkantenepå spikerteltet (evt. på vogna) eller rundt hver enkelt åpning?
Til Toppen Go down
bjørn
CARAVANER
CARAVANER
bjørn


Male
Antall Innlegg : 51
Age : 53
Localisation : verdal
Registration date : 20.11.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:16

hvor jeg står på vinteren tetter vi bare rundt hver åpning. noen bruker vanlig skumgummimadrass skåret i passe tykke remser, mens noen bruker slike pølser som man legger rundt vannrør. på taket bruker mange en gulvbeleggbit mellom vogn og telt for å unngå at det snør/regner mellom vogn/telt

Micella likes this post

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:17

Jeg tok en 10 meter rull Glava som kappet til ca. halv bredde
jeg brettet deretter dobbelt...
Pakka Glava'n inn i plast....
Bretta dobbelt igjen...
Tapet sammen som best...

Nå satt jeg igjen med ei pølse...

Pølsa la jeg rundt åpningen mellom bu og vogn...

Deretter satt jeg inn utforingene i åpningen.
Dette skjuler Glava-pølsa.

Bua vår har et lite overheng over vogna.
Innunder overhenget bruker jeg et plastbelagt stykke knekt blikk fra blekkbankern.. På enden mot vogna har jeg slik isolasjon for rør. Dette for å beskytte vogna.

Til slutt bruker jeg noen brede bord mot vogna i begge ender av bua. Disse har jeg montert med slik lisse med "ekspansjonskum" mot vogna.

Tett og tørt .....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:31

Tettingen må være lettvin og ikke innebygd, for vi skal også bruke vogna til reising.

Jeg har faktisk tenkt på slike pølser som brukes rundt rør.
På taket har jeg tenkt å dra et slik vognskjørt inn i teltskinna og feste under et blikk på taket for å ta av for regnet.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:35

Jeg spekulerer også på hvordan jeg skal fikse tettinga mellom vogn og spikertelt..blir vel en eller annen patent med et teltskjørt antar jeg...vi få se hvordan høyden på nyvogna passer i forhold til teltet. får toalettet på teltsida og så det må lages en luke for..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:38

hpk skrev:
Tettingen må være lettvin og ikke innebygd, for vi skal også bruke vogna til reising.

Jeg har faktisk tenkt på slike pølser som brukes rundt rør.
På taket har jeg tenkt å dra et slik vognskjørt inn i teltskinna og feste under et blikk på taket for å ta av for regnet.

Akkurat slik du beskriver her hpk har vi gjort. Også er det lagt en list på skjørtet som igjen er skrudd fast i spikerteltet.....Vi har brukt en tykk rørpølse ca. 10 cm. i diameter som tetting rundt døra.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:40

hpk skrev:
Tettingen må være lettvin og ikke innebygd, for vi skal også bruke vogna til reising.

Jeg har faktisk tenkt på slike pølser som brukes rundt rør.
På taket har jeg tenkt å dra et slik vognskjørt inn i teltskinna og feste under et blikk på taket for å ta av for regnet.

Løsningen jeg har laget tar meg 5-10 minutter å plukke ned...

Teltskjørt funker mot vann, men jeg kan se snø, snøskuffa og kulde..
sprekker i skjørtet ? Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:42

Rufus skrev:
hpk skrev:
Tettingen må være lettvin og ikke innebygd, for vi skal også bruke vogna til reising.

Jeg har faktisk tenkt på slike pølser som brukes rundt rør.
På taket har jeg tenkt å dra et slik vognskjørt inn i teltskinna og feste under et blikk på taket for å ta av for regnet.

Løsningen jeg har laget tar meg 5-10 minutter å plukke ned...

Teltskjørt funker mot vann, men jeg kan se snø, snøskuffa og kulde..
sprekker i skjørtet ? Shocked

Noop. helt feil har aldri ødlagt ett sånt skjørt di ni åra vi har liggi....går så bra atte....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:45

Tove skrev:
Rufus skrev:
hpk skrev:
Tettingen må være lettvin og ikke innebygd, for vi skal også bruke vogna til reising.

Jeg har faktisk tenkt på slike pølser som brukes rundt rør.
På taket har jeg tenkt å dra et slik vognskjørt inn i teltskinna og feste under et blikk på taket for å ta av for regnet.

Løsningen jeg har laget tar meg 5-10 minutter å plukke ned...

Teltskjørt funker mot vann, men jeg kan se snø, snøskuffa og kulde..
sprekker i skjørtet ? Shocked

Noop. helt feil har aldri ødlagt ett sånt skjørt di ni åra vi har liggi....går så bra atte....

Har sikkert skjedd noen likevel... Naboen min på fjellet feiet borti skjørtet sist vinter.... Ble et spjær ja... og litt forsiktig bannskap... scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:48

Rufus skrev:
Tove skrev:
Rufus skrev:
hpk skrev:
Tettingen må være lettvin og ikke innebygd, for vi skal også bruke vogna til reising.

Jeg har faktisk tenkt på slike pølser som brukes rundt rør.
På taket har jeg tenkt å dra et slik vognskjørt inn i teltskinna og feste under et blikk på taket for å ta av for regnet.

Løsningen jeg har laget tar meg 5-10 minutter å plukke ned...

Teltskjørt funker mot vann, men jeg kan se snø, snøskuffa og kulde..
sprekker i skjørtet ? Shocked

Noop. helt feil har aldri ødlagt ett sånt skjørt di ni åra vi har liggi....går så bra atte....

Har sikkert skjedd noen likevel... Naboen min på fjellet feiet borti skjørtet sist vinter.... Ble et spjær ja... og litt forsiktig bannskap... scratch


Kan nok hende....men du er vel forsiktig med Kaben når du måker snøen av den tenker jeg.....
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:54

Tove skrev:
Rufus skrev:
Tove skrev:
Rufus skrev:
hpk skrev:
Tettingen må være lettvin og ikke innebygd, for vi skal også bruke vogna til reising.

Jeg har faktisk tenkt på slike pølser som brukes rundt rør.
På taket har jeg tenkt å dra et slik vognskjørt inn i teltskinna og feste under et blikk på taket for å ta av for regnet.

Løsningen jeg har laget tar meg 5-10 minutter å plukke ned...

Teltskjørt funker mot vann, men jeg kan se snø, snøskuffa og kulde..
sprekker i skjørtet ? Shocked

Noop. helt feil har aldri ødlagt ett sånt skjørt di ni åra vi har liggi....går så bra atte....

Har sikkert skjedd noen likevel... Naboen min på fjellet feiet borti skjørtet sist vinter.... Ble et spjær ja... og litt forsiktig bannskap... scratch


Kan nok hende....men du er vel forsiktig med Kaben når du måker snøen av den tenker jeg.....

Han har fått instrukser om forsiktighet..... men han naboen som spjæra vognskjørtet har også Kabe.... scratch scratch scratch scratch
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:58

Rufus skrev:
Jeg tok en 10 meter rull Glava som kappet til ca. halv bredde
jeg brettet deretter dobbelt...
Pakka Glava'n inn i plast....
Bretta dobbelt igjen...
Tapet sammen som best...

Nå satt jeg igjen med ei pølse...

Pølsa la jeg rundt åpningen mellom bu og vogn...

Deretter satt jeg inn utforingene i åpningen.
Dette skjuler Glava-pølsa.

Bua vår har et lite overheng over vogna.
Innunder overhenget bruker jeg et plastbelagt stykke knekt blikk fra blekkbankern.. På enden mot vogna har jeg slik isolasjon for rør. Dette for å beskytte vogna.

Til slutt bruker jeg noen brede bord mot vogna i begge ender av bua. Disse har jeg montert med slik lisse med "ekspansjonskum" mot vogna.

Tett og tørt .....

Rufus

Hva gjør du med utforingene som skjuler Glava'en når du flytter vogna? Plukker du de vekk, for jeg går ut fra at disse ligger helt inntil vognsida?

Jeg har også tenkt å skru brede bord på enden av vogna slik at tettingen skjules.

Ser fordelen med å ha taket stikkende litt innpå vogna, men da ble det for høyt ift bestemmelsene på plassen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 22:59

Betty Boop skrev:
Tove skrev:
Rufus skrev:
Tove skrev:
Rufus skrev:
hpk skrev:
Tettingen må være lettvin og ikke innebygd, for vi skal også bruke vogna til reising.

Jeg har faktisk tenkt på slike pølser som brukes rundt rør.
På taket har jeg tenkt å dra et slik vognskjørt inn i teltskinna og feste under et blikk på taket for å ta av for regnet.

Løsningen jeg har laget tar meg 5-10 minutter å plukke ned...

Teltskjørt funker mot vann, men jeg kan se snø, snøskuffa og kulde..
sprekker i skjørtet ? Shocked

Noop. helt feil har aldri ødlagt ett sånt skjørt di ni åra vi har liggi....går så bra atte....

Har sikkert skjedd noen likevel... Naboen min på fjellet feiet borti skjørtet sist vinter.... Ble et spjær ja... og litt forsiktig bannskap... scratch


Kan nok hende....men du er vel forsiktig med Kaben når du måker snøen av den tenker jeg.....

Han har fått instrukser om forsiktighet..... men han naboen som spjæra vognskjørtet har også Kabe.... scratch scratch scratch scratch


Nabo`n har tydligvis ikke fått innstrukser gode nok.....alt kommer jo ann på hvordan man ligger til i fohold til uværet også.....også har vi nok noe mer overbygg enn det dere har tror jeg...hvis det er bilde av vogna på avatar`n til Rufus da.....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 23:02

Det er litt kvalitetsforskjell på disse vognskjørta. Isabella koster 190 kr/m mens den billigste plastløsningen koster ca 75 kr/m. Er nok ikke i tvil om hvem som tåler kulden best.
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 23:04

Tove skrev:
Betty Boop skrev:
Tove skrev:
Rufus skrev:
Tove skrev:
Rufus skrev:
hpk skrev:
Tettingen må være lettvin og ikke innebygd, for vi skal også bruke vogna til reising.

Jeg har faktisk tenkt på slike pølser som brukes rundt rør.
På taket har jeg tenkt å dra et slik vognskjørt inn i teltskinna og feste under et blikk på taket for å ta av for regnet.

Løsningen jeg har laget tar meg 5-10 minutter å plukke ned...

Teltskjørt funker mot vann, men jeg kan se snø, snøskuffa og kulde..
sprekker i skjørtet ? Shocked

Noop. helt feil har aldri ødlagt ett sånt skjørt di ni åra vi har liggi....går så bra atte....

Har sikkert skjedd noen likevel... Naboen min på fjellet feiet borti skjørtet sist vinter.... Ble et spjær ja... og litt forsiktig bannskap... scratch


Kan nok hende....men du er vel forsiktig med Kaben når du måker snøen av den tenker jeg.....

Han har fått instrukser om forsiktighet..... men han naboen som spjæra vognskjørtet har også Kabe.... scratch scratch scratch scratch


Nabo`n har tydligvis ikke fått innstrukser gode nok.....alt kommer jo ann på hvordan man ligger til i fohold til uværet også.....også har vi nok noe mer overbygg enn det dere har tror jeg...hvis det er bilde av vogna på avatar`n til Rufus da.....

Du vet - det var mye snø i vinter..... så naboen var nok litt uheldig... han pleier å være en perfeksjonist....
Joda - det er bilde av bua vår på avataren til Rufus - men vogna er ikke vår.... selv om det er en Kabe det også...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 23:04

hpk skrev:
Det er litt kvalitetsforskjell på disse vognskjørta. Isabella koster 190 kr/m mens den billigste plastløsningen koster ca 75 kr/m. Er nok ikke i tvil om hvem som tåler kulden best.

Det er vel isabella jeg har da....disse som er grå på farge....har hverfall fungert helt fint for oss.....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 23:16

Tove skrev:
hpk skrev:
Det er litt kvalitetsforskjell på disse vognskjørta. Isabella koster 190 kr/m mens den billigste plastløsningen koster ca 75 kr/m. Er nok ikke i tvil om hvem som tåler kulden best.

Det er vel isabella jeg har da....disse som er grå på farge....har hverfall fungert helt fint for oss.....
Lysegrå med hvit kant er Isabella king
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 23:24

hpk skrev:
Tove skrev:
hpk skrev:
Det er litt kvalitetsforskjell på disse vognskjørta. Isabella koster 190 kr/m mens den billigste plastløsningen koster ca 75 kr/m. Er nok ikke i tvil om hvem som tåler kulden best.

Det er vel isabella jeg har da....disse som er grå på farge....har hverfall fungert helt fint for oss.....
Lysegrå med hvit kant er Isabella king


cheers cheers cheers Oi, har litt å lære.....ligger ikke på sommercamp vettu....
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 23:36

Spikerteltet vårt er 35cm fra vogna. Mellom vogna og teltet har vi laget en "tunell" av hobby plank fra obs-bygg. utenpå dette har vi skumgummi, og rørisolasjon mot vogna. Vognskjørt mellom takene. Dette har vi sett det er mange på vår plass som har.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 23:49

35 centi blir litt drøyt, da blir jo spikerteltet et frittstående bygg da. Har tenkt på 4-5 cm
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 25 Aug 2008 - 23:52

pga av plasseringa på plassen vår er vi nødt til det for å få vogna der i fra. blir jo fint rom i mellom som kan brukes til lagring. Tauer bare vogna 2-3 uker i året, ellers bruker vi den der den er.
Til Toppen Go down
Lars
CAMPER
CAMPER
Lars


Male
Antall Innlegg : 41
Localisation : Hordaland
Registration date : 16.08.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 13:55

Fant noe som heter Armaflex på Glava sine websider. Kan dette benyttes som tetning mellom vogn og spikertelt?

http://www.glava.no/filesystem/2006/09/prod_overs_mars_2008.pdf

... se side 8. Sjekket med den lokale rørleggeren og de hadde slikt liggende. Noen som har prøvd dette?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeMan 22 Sep 2008 - 14:34

Solo

Har vurdert å bruke sånn rørisolasjon, men det er dyrt og jeg er litt redd for at det kan skade lakken. Har montert mange meter med dette på rør og det tar bittet ut av kniven på et blunk.
Selv bruker jeg 10x15cm porolon, dette står med et lite press på og flytter seg ikke mot lakken i det hele tatt.
Skal bruke vinteren på å finne ut om jeg skal få sydd det inn i et trekk.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeTir 23 Sep 2008 - 10:10

Jeg har skjært til remser av skumgummi som er litt tykkere enn avstand telt-vogn og pakket det inn i svartplast,selve foringa tror jeg at jeg skal ha 3-4 cm fra vognvegg uten noen spesiell avsluttning..vil ha litt avstand til en ny vognvegg..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeTir 23 Sep 2008 - 10:19

Ronny skrev:
Jeg har skjært til remser av skumgummi som er litt tykkere enn avstand telt-vogn og pakket det inn i svartplast,selve foringa tror jeg at jeg skal ha 3-4 cm fra vognvegg uten noen spesiell avsluttning..vil ha litt avstand til en ny vognvegg..

Støtter den, glemte å si at taket på spikerteltet mitt går innover vogntaket, så regnet som kommer ned mellom er svært begrenset. Derfor har jeg ikke pakket inn porolonen enda.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeTir 23 Sep 2008 - 10:41

Mitt tak har ikke noe utstikk så jeg har brukt 5meter vognskjørt i takskinna som er rullet rundt et impregnert bort og festet oppå taket...i et annet impregnert bord som er skrudd fast i bakkant av taket..
Til Toppen Go down
Turisten
CARAVANER
CARAVANER
Turisten


Male
Antall Innlegg : 58
Age : 63
Localisation : Hønefoss, - Dokka camping
Registration date : 25.08.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeOns 24 Sep 2008 - 11:21

La det være lufting imellom vogn og spikertelt, slik at det er kun rundt åpningene man har det tett. Og som de fleste har gjort med vognskjørt på taket.
Takene må jo måkes innimellom allikevel.
Til Toppen Go down
http://www.grensegata.com
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeOns 24 Sep 2008 - 15:39

Jeg har 13cm mellom vogn og telt, dette pga at jeg har kontakten på telt sida..jeg skal ikke lage til noen utvendig tetting, mest pga at jeg er redd for vognsiden..
Til Toppen Go down
Turisten
CARAVANER
CARAVANER
Turisten


Male
Antall Innlegg : 58
Age : 63
Localisation : Hønefoss, - Dokka camping
Registration date : 25.08.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeOns 24 Sep 2008 - 15:49

Ronny skrev:
Jeg har 13cm mellom vogn og telt, dette pga at jeg har kontakten på telt sida..jeg skal ikke lage til noen utvendig tetting, mest pga at jeg er redd for vognsiden..

Kommer til å gå for 5cm (bakvegg-vinduer), da jeg har vogna mi stående fast hele året.
Til Toppen Go down
http://www.grensegata.com
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeOns 24 Sep 2008 - 17:21

Har markisa hengende på vogna hele tiden og den er så vidt borti spikerteltveggen. Blir vel ca 7cm kan jeg tenke meg.

Taket på teltet er 8cm over vogna og det stikker omkring 16cm inn over vogna.
Går akkurat klar takluka i dusjen.

Venter nå på anledning til å være i vogna under litt dårlig vær, med vind og regn for å se hvordan dette fungerer da.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeOns 24 Sep 2008 - 18:11

J.O skulle gjerne hatt det slik som du, med taket over vogna og vognskjørtet under takutstikket..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeOns 24 Sep 2008 - 18:16

Ronny skrev:
J.O skulle gjerne hatt det slik som du, med taket over vogna og vognskjørtet under takutstikket..

Jeg bruker ikke vognskjørt siden det vil bety mer arbeid og tid ved ned og opprigging.
Vurderer å kle på porolonen ett eller annet, kanskje bare plast, men det blir alt.
Skal være enkelt. Mener at jeg skal kunne være klar til tur på under en halv time.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars
CAMPER
CAMPER
Lars


Male
Antall Innlegg : 41
Localisation : Hordaland
Registration date : 16.08.2008

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeOns 24 Sep 2008 - 19:50

J.O.

Hvor fikk du tak i 10x15cm porolon?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeOns 24 Sep 2008 - 20:35

Solo skrev:
J.O.

Hvor fikk du tak i 10x15cm porolon?

Kjøpte på en sånn kalesje/ industrisøm butikk. De skjærer etter mål.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Truls
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Truls


Male
Antall Innlegg : 314
Age : 55
Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane
Registration date : 15.10.2007

Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitimeOns 24 Sep 2008 - 23:13

J.O. skrev:
Har markisa hengende på vogna hele tiden og den er så vidt borti spikerteltveggen. Blir vel ca 7cm kan jeg tenke meg.

Taket på teltet er 8cm over vogna og det stikker omkring 16cm inn over vogna.
Går akkurat klar takluka i dusjen.

Venter nå på anledning til å være i vogna under litt dårlig vær, med vind og regn for å se hvordan dette fungerer da.


Dårlig vær får du til helga, hvis du skal innover. Det er meldt meget vått på lørdag :-( Men, godt vær for deg som ønsker å teste litt :-)
Til Toppen Go down
http://www.campingdagboka.com
Sponsored content





Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Empty
PosteTema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn   Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Tetting av sluse mellom vogn og telt
» Tegning/forklaring på foring vogn/Spikertelt
» Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.
» Tetting av vogn
» Sjekk forholdet mellom bil og vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: