CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Medieoval TV/skap

Go down 
+3
Mr-X11
sandman
Kånå te Maen
7 posters
AvInnlegg
fred
Gjest




Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeMan 7 Mai 2007 - 12:38

Flytter disse over på egen tråd. Lettere å finne igjen senere.
Fra posten: ( Hobby Kvalitet )

Her vises 19" Samsung i Hobby 650 Kfu skapet. Denne er montert med 5cm veggfeste ( 16mm skruer ). Men vil nok komme til å sette inn 2cm veggfeste. For å få skjermen 3 cm lenger inn i hyllen. ( 5cm festet kan tiltes 17 grader, men dette er ikke nødvendig på LCD skjermer da skjermen sees klart i veldig spisse vinkler )
Medieoval TV/skap _DSC9709-01

Medieoval TV/skap _DSC9710-01

Medieoval TV/skap _DSC9711-01

Medieoval TV/skap _DSC9712-01
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeMan 7 Mai 2007 - 12:42

Fred.

Koselig å se min gamle venn Mahmud al-Wadi igjen.visste ikke at han var tv-stjerne !!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeMan 7 Mai 2007 - 12:54

arve

er det ikke obi wan kenobi du tenker på nå da

skrollan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeMan 7 Mai 2007 - 16:08

Very Happy hei Fred

sånn ble det seendes ut hos meg!!


Medieoval TV/skap I235561139_83455_4

Medieoval TV/skap I235561161_52094_4


Tv`n havnet litt på utsiden med det veggfeste jeg har, men det er nå vridbart i alle rettninger, fastmontert med gjennomgående skruer, sånn som forhandler anbefalte!
og ingen problem under kjøring i følge de!

hvis dette tv skal dette ned må hele medieovalen dette ned!

nb! bildene er ikke av de beste for de er tatt med mobilen! kameraet som var så bra er kaputt!!
en av gutta her har mistet det i gulvet!! og knekt linsa!!! Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeMan 7 Mai 2007 - 16:25

morten t

Er det en 20"? eller er det formen som bare er oval i underkant?
Ser ut som den bygger et stykke ut fra skapet ja.


Men tok du ut speilene da?
Eller har du brukt treskruer som meg?

Veggfestet hos meg står bom fast, og skapet må som du sier ramle ned visst det skal ryke.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeMan 7 Mai 2007 - 16:32

Fred

tv`n er som du sier litt oval i bunn!! og jeg brukte gjennomgående skruer! de garanterte at det ikke gjorde noe å kjøre med når det var montert sånn!!

etter at jeg hadde montert det syns jeg det kunne vært litt lengre ned, og det skulle vært en innstilling til nærmere (er montert på den innerste av tre mulige innstillinger) tror den ovale formen løg litt når jeg stod å målte!!

jeg kunne ikke hatt det så mye nærmere for kontakten stod rett ut på baksiden?? (rart egentlig på en flat skjerm?)

men plusset er at det er veldig enkelt å komme til på bak siden!! for montering av dvd, pc osv..! det er en 19"
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeMan 7 Mai 2007 - 16:40

Morten t

Kontakt rett ut???? men i alle dager.. håper den ingeniøren har fått sparken for å si den sånn... makan!

Men løsningen med TV der, synes jeg er umåtelig genial! Tv står aldri i veien for noe og fint å sitte for å se på nyheter. eller tegnefilm for de små da Smile
Grattis med TV og markedets smarteste løsning Smile Hobby kan interiør!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeMan 7 Mai 2007 - 17:42

ja det med den kontakten har jeg lurt veldig på, så det ikke med engang, og siden tv`n har stått oppå benken har jeg ikke tenkt noe videre over det heller!!

det skal jo være den beste flatskjermen til samsung scratch men ble jo litt skeptisk Suspect når jeg så den kontakten der!!


men skitt au, får ha det sånn en stund men hvis det viser seg at det blir en sånn ting jeg går og tenker på(irriterer meg på) så får vi gjøre noe med det!!!!
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeOns 16 Apr 2008 - 18:29

Noen som har prøvd å få inn en 19" med DVd spiller innebygd på siden? Vet at målene går på bredde og høyde. Men det blir sikkert en utfordring å få festet det slik at en kommer til å sette inn en DVD.
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeOns 16 Apr 2008 - 18:32

Og............må vi ta ut speilet for å skrue festet fast?
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeOns 16 Apr 2008 - 19:05

Kånå te Maen skrev:
Noen som har prøvd å få inn en 19" med DVd spiller innebygd på siden? Vet at målene går på bredde og høyde. Men det blir sikkert en utfordring å få festet det slik at en kommer til å sette inn en DVD.


Uttrekkbart veggfeste f.eks....
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeOns 16 Apr 2008 - 19:47

Rune skrev:
Kånå te Maen skrev:
Noen som har prøvd å få inn en 19" med DVd spiller innebygd på siden? Vet at målene går på bredde og høyde. Men det blir sikkert en utfordring å få festet det slik at en kommer til å sette inn en DVD.


Uttrekkbart veggfeste f.eks....

Tja? Hvorfor ikke?
Herregud, avogtil så blir jeg rett og slett litt flau av meg selv. og jeg som ikke er blond engang SadSad
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
sandman
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 31
Registration date : 12.03.2008

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeTor 17 Apr 2008 - 1:04

Jeg kjøpte en 19" dantax med innebygget DVD spiller (som forøvrig går på 12 volt) hos elprice og brukte denne http://www.vogels.com/pages/consumer/products/details.aspx?classification=80&subclassification=31&id=256

Jeg får dvd filmene akkurat ut cheers . så synes jeg det feste er greit i den forstand at jeg kan tv med meg i bilen på en rask måte.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeTor 17 Apr 2008 - 10:11

Kånå te Maen skrev:
Og............må vi ta ut speilet for å skrue festet
fast?

jeg ble i hverfall anbefalt det av forhandleren min! og som sagt så gjort! men Fred skrudde veggfeste fast med vanlige tre skruer. tror jeg!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeTor 17 Apr 2008 - 10:15

når det gjelder en del av tv`ne så har de mange av uttaka bak, da lønner det seg å ha tv litt utenfor kanten, vet at noen hekter av tv`n hver gang de skal ut og inn med koblinger, men min tv står sånn til at jeg akkurat kommer bak med handa!
kanskje ikke så pent som de som står helt inni, men praktiskt!
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeTor 17 Apr 2008 - 13:32

Morten t skrev:
Kånå te Maen skrev:
Og............må vi ta ut speilet for å skrue festet
fast?

jeg ble i hverfall anbefalt det av forhandleren min! og som sagt så gjort! men Fred skrudde veggfeste fast med vanlige tre skruer. tror jeg!

Hvor tykk er den plata egentlig? Jeg syntes den virket så spinkel, er nesten litt redd at tven skal dette ned.
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
sandman
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 31
Registration date : 12.03.2008

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeTor 17 Apr 2008 - 16:33

Hvis du måler avstanden fra side til side i skapet hvor det går tvers igjennom og så måle fra kant til speil og likedan på andre siden så vil du se at det ikke er nødvendig å fjerne speil !! Jeg tok tre skruer og en "dasj" med PL400. Jeg får det aldri ned igjen !!!!

Sterkt som brennevin afro
Til Toppen Go down
Mr-X11




Antall Innlegg : 7
Registration date : 25.12.2007

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeSøn 27 Apr 2008 - 5:53

Jeg ruller rundt med en 20" Sony Bravia. i mediaovalen. Den er maks etter min vurdering. Men gir et bilde og en lyd utenom det normale for dem som er litt audiofile på tur...
Til Toppen Go down
sveine
CARAVANER
CARAVANER
sveine


Male
Antall Innlegg : 134
Age : 50
Localisation : Ølen, Rogaland
Registration date : 08.02.2008

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeTir 29 Apr 2008 - 10:02

Har kjøpt meg DVD spiller til KFU vogna.
Men har et problem. Hvor skal den plasseres? affraid
Den passer ikke inn i skapet under ovalen. Å ha den på kjøkkenbenken blir for dumt. Noen tips?
Til Toppen Go down
http://www.pixelfun.no
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeTir 29 Apr 2008 - 10:06

sveine skrev:
Har kjøpt meg DVD spiller til KFU vogna.
Men har et problem. Hvor skal den plasseres? affraid
Den passer ikke inn i skapet under ovalen. Å ha den på kjøkkenbenken blir for dumt. Noen tips?

Kan du ikke ha den i hylla under overskapene i sittegruppa?
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeTir 29 Apr 2008 - 10:11

Eller......du har vel kansje ikke kjøpt en sånn bilspiller?
Til Toppen Go down
sveine
CARAVANER
CARAVANER
sveine


Male
Antall Innlegg : 134
Age : 50
Localisation : Ølen, Rogaland
Registration date : 08.02.2008

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeTir 29 Apr 2008 - 10:29

Nei det er en "vanlig" spiller. Den måtte ha HDMI utgang, derfor kunne jeg ikke går for bilspiller.
Men under overskapet kan jo gå. Skal sjekke med størrelsen.
Takker for tipset Smile
Til Toppen Go down
http://www.pixelfun.no
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeTir 29 Apr 2008 - 22:36

Taket?? eller blir det for dumt kanskje?
eller oppunder en hylle inni et skap
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeTir 29 Apr 2008 - 23:16

Hva med hylla i skapet over TV'en, eller blir spilleren for stor?
Jeg har plassert paraboltuneren der. Da virker fjernkontrollen gjennom glasset i døra.
Har laget en liten slisse for å få plass til ledningene, men den blir helt usynlig når skapdøra er på plass.
Medieoval TV/skap Img4134uu7
Til Toppen Go down
sveine
CARAVANER
CARAVANER
sveine


Male
Antall Innlegg : 134
Age : 50
Localisation : Ølen, Rogaland
Registration date : 08.02.2008

Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitimeOns 30 Apr 2008 - 13:30

Spilleren er nok litt for stor til å ha oppe i glassskapet. Løsningen er vurdert. Ser ut til at jeg tar en "enkel" løsning å plasserer spilleren i vinduskarmen foran. Så får vi se om det blir rotete.
Til Toppen Go down
http://www.pixelfun.no
Sponsored content





Medieoval TV/skap Empty
PosteTema: Re: Medieoval TV/skap   Medieoval TV/skap Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Medieoval TV/skap
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Led lys i skap 650 wfu
» Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval
» Max størrelse på TV i Dethleffs 750 (m.fl.?) TV-Skap?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: