CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 2009 Hobby

Go down 
+10
OleG
ray ray
mr.T
Camping Kai
Jan
kbanto
Espen V
Jan Ole
steve
m6
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 10:05

Når det gjelder vinduene på Snow, er de med unntak av frontvinduet mindre enn på vanlige Dethleffs'er.....
er så spent på om tyskerne har vært flinke denne gangen....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 10:06

oisann..var visst en Hobby tråd dette....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 10:06

Morten E skrev:
I og med at vi går fra nordisk til tysk igjen, er jeg veldig veldig spent på hvordan den Snow'en er i forhold til Kabe.
forhåpentligvis blir jeg ikke skuffet, men det gjenstår å se Smile

Morten E

vi er flere som er spent på den vgna deres....... har lett etter bruker-erfaringer vedr de vognene siden de kom, men har ikke funnet noen...... enten er det solgt minimalt med de, eller så har eierene blitt enige om å holde kjeft.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 10:12

jeg kommer ikke til å holde kjeft iallefall Wink

men det er ikke mange slike jeg har sett på campingplassene.
vet om to i farta....en på Lillehammer, og en på Geilo
Til Toppen Go down
mr.T
CARAVANER
CARAVANER
mr.T


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 56
Registration date : 13.08.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 10:13

Synes det er litt rart at det kun skal vær nordiske vogner som tar varme seriøst, det hadde vært litt bra om de fikk litt konkurranse slik at prisene på svensk pressapapp gikk litt ned. Det er godt med varmekomfort, men er det ca 200 000 kr bedre??? Tipper på at hvis de hadde lagt 50000 mer i varme på en tysker hadde de hatt en storslager.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 10:17

mr.T skrev:
Synes det er litt rart at det kun skal vær nordiske vogner som tar varme seriøst, det hadde vært litt bra om de fikk litt konkurranse slik at prisene på svensk pressapapp gikk litt ned. Det er godt med varmekomfort, men er det ca 200 000 kr bedre??? Tipper på at hvis de hadde lagt 50000 mer i varme på en tysker hadde de hatt en storslager.

Men hva er markedet i Norden kontra resten av Europa ? Ingen ting , derfor tror jeg ikke de gidder å bry seg med det.Som Vegard skrev folk er fornøyd med det de får til en hyggelig pris.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 10:19

mr.T skrev:
Synes det er litt rart at det kun skal vær nordiske vogner som tar varme seriøst, det hadde vært litt bra om de fikk litt konkurranse slik at prisene på svensk pressapapp gikk litt ned. Det er godt med varmekomfort, men er det ca 200 000 kr bedre??? Tipper på at hvis de hadde lagt 50000 mer i varme på en tysker hadde de hatt en storslager.

Vel...... dethleffs har jo prøvd, men det viser seg vl at det må til mere enn 50.000 kr...... men lurer litt på salget av Snow, og åssen den egentlig er...... men vi får sikkert vite litt om dette fra Morten..... han har jo hatt både Bjølle og Kabe....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 10:23

Vegard.
det står en brukt Snow hos Kristiansand Caravansenter.
dette er første års produksjon, så de er visstnok blitt forbedret...
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 10:25

Vegard skrev:
mr.T skrev:
Synes det er litt rart at det kun skal vær nordiske vogner som tar varme seriøst, det hadde vært litt bra om de fikk litt konkurranse slik at prisene på svensk pressapapp gikk litt ned. Det er godt med varmekomfort, men er det ca 200 000 kr bedre??? Tipper på at hvis de hadde lagt 50000 mer i varme på en tysker hadde de hatt en storslager.

Vel...... dethleffs har jo prøvd, men det viser seg vl at det må til mere enn 50.000 kr...... men lurer litt på salget av Snow, og åssen den egentlig er...... men vi får sikkert vite litt om dette fra Morten..... han har jo hatt både Bjølle og Kabe....

Som Vegard skriver , det holder ikke med 50 000 og da tror jeg de kontinentale velger å gi denne omsetningen til de nordiske produsentene.Selv hadde jeg kjøpt Cabby istedenfor en Hobby til 400000 som skal være produsert for nordiske forhold.

Dette dreier seg om kroner og et marked som er alt for lite til at de gidder å sysle med det.Tar man turen sør for Danmark skjønner man jo hvor mye vogner som er i omløp i Europa.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 10:27

Morten E skrev:
Vegard.
det står en brukt Snow hos Kristiansand Caravansenter.
dette er første års produksjon, så de er visstnok blitt forbedret...

Ja, stemmer det står en der..... og jeg tror det er vogna etter han som var innehaver av agder bobil og caravan...... han solgte jo firmaet for et par år siden...... men den vogna, tror jeg ble rasktr videresolgt, og vet ikke hvor den har holdt til..... På Hovden har den ikke vært, men mulig på Knaben, Sirdal eller Vrådal, om den har vært vinterbrukt
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 14:04

Vegard skrev:
kbanto skrev:
Intercooler

Tror ikke du vil bli plaga med vannet fryser ned til -20.
Der vi sto i fjor var det -32 i påska, og 2 hobby-kompiser hadde ingen av nevnte problemer. Var Alde de å hadde. Men muli de bare var heldie. De måtte slå på gassen på fyrn litt før kabe eierne. men men... Angrer iallefall ikke på hobby-kjøpet.
Kan love at blir jeg plaga med frosne rør, skal dere få vite det.
Har isolert rørene under vogna da på forhånd. Men foreldrene mine sin Bjølseth 550 gl fra 1985, hadde også rørene under vogna som måtte tines dersom det ble -15-20. Løste det med rørisolasjon.

Godt mulig at 85 hadde rørene under på Bjølseth og, men føler kansje du har funner vel gamle vogner som referanse her da..... kan nevne at jeg har hatt tre Bjølseth, 94 mod, 2000 mod, og 05 mod. alle disse har hatt innvindige og frostfrie rør.

Vedr Hobby og Alde, så er jo denne vogna konstruert for Truma, og så fått alde seinere.... ikke noe optimal løsning, noe du finner igjen mange steder

Se feks på 720, med køyer på midten.... hvordan er det med varme løst der???? jo konvektor under underste køye, men ingen lufting slik at varmlufta kommer opp fra under senga, det er heller ikke luft-tilførsel inn langs gulvet.... altså, denne konvektoren er jo bortkasta, og har ingen varmeverdi utover å lage det varmt under senga... ved midtsitteren, har de ikke spandert konvektor, de har ført vannet i rør forbi der, pga hjulkassa.... på min forrige, bjølle, som og hadde en midtsitter, var det konvektor og varme langs veggen her, selv om det var hjulkasse.

Går vi så til kjøkkenbenken, så er det og konvektor inni der..... hva tjener så dette til????? ikke noe annet enn forvarming av grytene som måtte stå der.... fordi det ikke er lufting inn nede i skapet slik at luften kan sirkulere..... det er på seinere modeller riktig nok et par luftventiler i benken, men disse får beskjeden virkning, siden ikke luften kommer inn nede i benken også.

går vi til salongen, så ligger her ståsj og gardiner, og rulle-gardin, helt nedpå sofaputene. dvs at varmlufta blir stående å stange BAK gardiner etc, og ikke får sirkulert ut i rommet, og her er det jo heller ikke lufting i overskapene, så vamen kommer igjenom de.....

Titter vi på en del av Hobby's toalettrom, har de brukt ei skikkelig Reodor-felgen løsning, fordi de ikke får lufta til å sirkulere på annen måte.... der er det lagt dobbelt med konvektor, og så er det satt inn ei vifte som blåser på dette, for å skape sirkulasjon av varmluft inne på badet..... joda, det funker det..... men det blir jo en nødløsning da, og andre merker får til denne sirkulasjonen da.....

jeg var for en tid tilbake i ei slik vogn, og gjorde en del målinger.... brukte sånn laser-måler på rørene, som ble kalibrert for hvilken overflate det skulle måles på. det jeg oppdaget, var at differansen på tempen på vannet, som kom inn i fyren, og det som gikk ut av fyren, var liten, mye mindre enn i Bjølle... og hva skyldtes det????? Jo, at konvektorene ikke klarte å avgi like mye varme til lufta, på sin runde i vogna, som på Bjølle...

dette igjen skyldtes jo bla de tingnene jeg har nevnt før her...... joda..... det blir varmt under køya og i gryteskapet, men det er da ikke der en trenger det så veldig varmt.....

Konsekvensen av at vannet kom tilbake med høy temp, er jo at en i disse vognene ikke får utnytta fyren, fordi at når returvannet har såpass høy temp, så klikker fyren stadig ut på termostaten i kolben, fordi vannet har høy temp, og altså ikke på romtermostaten.....

Når jeg kjører gassen i bjølle, skrur den seg på, og forblir på, inntil lufta er varm, og rom-termostaten kobler ut fyren, fordi vannet som er så kjølet ned når det kommer i retur..... termostaten i kolben, kobler i liten grad ut fyren....

Mens på Hobby, var dette omvendt. der koblet alde'n hele tiden ut og inn på kolbe-termostaten, særlig når den sto på gass, og det tok lang tid før lufta hadde fått sin temp, fordi varmeanlegget sleit med å kvitte seg med varmen... selvfølgelig vil det hjelpe å åpne ltt på rullegardiner, og dra fra de gardiner og ståsj....

jo mere effekt du gnur på fyren, jo varmere er jo og returvannet, siden det er raskere å varme det opp..... derved vil jo og noe varme gå i lufta, siden konvektorene da holder 90 grader..... men hadde luftsirkulasjonen fungert, hadde en opplevd samme varmestrøm om konvektoren holdt ca 60 grader

Vi målte dette en dag det var -10 grader ute....

men fryser, gjør du ikke..... men du mangler en god del på varmekomforten...... og varmekomfort, er jeg villig til å betale ganske mye for...... mens andre er strålende fornøyd om de har 24 grader midt i vogna, høyt oppe på veggen....... men det er ikke varmekomfort...

Camping =kompromiss Smile
Men helt klart at hobby er lagd for truma, og bjølle for alde bounce
Ingenting å si på det...
Til Toppen Go down
ray ray

ray ray


Antall Innlegg : 19
Age : 45
Localisation : alta
Registration date : 26.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 22:40

etter å bygget dobbel bun i rund sitteren å dobbelseng,flyttet luftslangene opp så de ikke ligger på gulvet,montert wl ventiler på varme slange,stripset fast vann ledninger fast i luft slange,ført luftslange bak kjøkkenbenk.så har jeg fått mye bedre varmefordeling,23 på gulv 23,5mitt i vognen 25 under tak,vannet fryser ikke lengere bak kjøkken benken. å dette har ikke kostet mere en 3timer arbeid å 900kr.men helt enig i det at det er mye bedre varme komfort i nordiske vogner.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 22:41

ray ray skrev:
etter å bygget dobbel bun i rund sitteren å dobbelseng,flyttet luftslangene opp så de ikke ligger på gulvet,montert wl ventiler på varme slange,stripset fast vann ledninger fast i luft slange,ført luftslange bak kjøkkenbenk.så har jeg fått mye bedre varmefordeling,23 på gulv 23,5mitt i vognen 25 under tak,vannet fryser ikke lengere bak kjøkken benken. å dette har ikke kostet mere en 3timer arbeid å 900kr.

Flott du har fiksa opp i dette, men hvorfor kan ikke fabrikken gjøre ferdig vognene før de selger de??????
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 22:43

Vegard skrev:
ray ray skrev:
etter å bygget dobbel bun i rund sitteren å dobbelseng,flyttet luftslangene opp så de ikke ligger på gulvet,montert wl ventiler på varme slange,stripset fast vann ledninger fast i luft slange,ført luftslange bak kjøkkenbenk.så har jeg fått mye bedre varmefordeling,23 på gulv 23,5mitt i vognen 25 under tak,vannet fryser ikke lengere bak kjøkken benken. å dette har ikke kostet mere en 3timer arbeid å 900kr.

Flott du har fiksa opp i dette, men hvorfor kan ikke fabrikken gjøre ferdig vognene før de selger de??????
de har det....................til kontinental bruk
men det er jo hyggelig at det er såpass raskt og enkelt å få det så mye bedre
er jo rimelig vogn uansett sammenlignet med nordiske
Til Toppen Go down
ray ray

ray ray


Antall Innlegg : 19
Age : 45
Localisation : alta
Registration date : 26.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 22:44

det er selfølgelig idiotisk at de ikke kan gjøre noen små grep får å få litt bedre varme fordeling,er kansje å noe i det at det er fra danmark å nedover markede får disse er!!??

det var -15 i helga når målinger ble utført


Sist endret av ray ray den Søn 19 Okt 2008 - 22:48, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 22:46

Jan skrev:
Vegard skrev:
ray ray skrev:
etter å bygget dobbel bun i rund sitteren å dobbelseng,flyttet luftslangene opp så de ikke ligger på gulvet,montert wl ventiler på varme slange,stripset fast vann ledninger fast i luft slange,ført luftslange bak kjøkkenbenk.så har jeg fått mye bedre varmefordeling,23 på gulv 23,5mitt i vognen 25 under tak,vannet fryser ikke lengere bak kjøkken benken. å dette har ikke kostet mere en 3timer arbeid å 900kr.

Flott du har fiksa opp i dette, men hvorfor kan ikke fabrikken gjøre ferdig vognene før de selger de??????
de har det....................til kontinental bruk
men det er jo hyggelig at det er såpass raskt og enkelt å få det så mye bedre
er jo rimelig vogn uansett sammenlignet med nordiske

det som tar tre timer, og rette opp i, når vogna er montert, tar det tre min og fikse, om det gjøres under produksjonen....... og det hadde hjulpet så bra......
Til Toppen Go down
ray ray

ray ray


Antall Innlegg : 19
Age : 45
Localisation : alta
Registration date : 26.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 22:49

er helt enig med vegard det hadde ikke vert noen problem når vognen er i deler å det koster dem ingen ting
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 22:50

ray ray skrev:
etter å bygget dobbel bun i rund sitteren å dobbelseng,flyttet luftslangene opp så de ikke ligger på gulvet,montert wl ventiler på varme slange,stripset fast vann ledninger fast i luft slange,ført luftslange bak kjøkkenbenk.så har jeg fått mye bedre varmefordeling,23 på gulv 23,5mitt i vognen 25 under tak,vannet fryser ikke lengere bak kjøkken benken. å dette har ikke kostet mere en 3timer arbeid å 900kr.men helt enig i det at det er mye bedre varme komfort i nordiske vogner.
Har dobbeltbunn i salongen fremme, og under senga. er ikke dette standard`??? Har vanntanken også under senga
Til Toppen Go down
ray ray

ray ray


Antall Innlegg : 19
Age : 45
Localisation : alta
Registration date : 26.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 22:51

nei jeg tror ikke det det har ikke vert i de 2 hobbyene jeg har hatt i vertfall har vannntank framme i rundsitter
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 22:53

ray ray skrev:
nei jeg tror ikke det det har ikke vert i de 2 hobbyene jeg har hatt i vertfall har vannntank framme i rundsitter
Hmm...
Mulig noe lara er begynt med når vognene kommer til landet... Kangsje i kombinasjon med alde Question
Til Toppen Go down
ray ray

ray ray


Antall Innlegg : 19
Age : 45
Localisation : alta
Registration date : 26.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 22:56

mulig når det er alde i dem jeg har truma å det fungerer helt greit når de er fårandret litt på..he he,bortsett fra den jævla pæsinga fra den vifta
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Okt 2008 - 23:06

I know Neutral
Hadde truma i den forrige vogna, og vifta irriterte en smule Mad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 6:03

[quote="kbanto"]
ray ray skrev:
nei jeg tror ikke det det har ikke vert i de 2 hobbyene jeg har hatt i vertfall har vannntank framme i rundsitter
Hmm...
Mulig noe lara er begynt med når vognene kommer til landet... Kangsje i kombinasjon med alde Question[/quote

med Alde er vel det en nødvendighet, for å få sirkuladjonsluft inn til konvektoren...
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 12:26

[quote="Vegard"]
kbanto skrev:
ray ray skrev:
nei jeg tror ikke det det har ikke vert i de 2 hobbyene jeg har hatt i vertfall har vannntank framme i rundsitter
Hmm...
Mulig noe lara er begynt med når vognene kommer til landet... Kangsje i kombinasjon med alde Question[/quote

med Alde er vel det en nødvendighet, for å få sirkuladjonsluft inn til konvektoren...

Sku tru det ja Neutral
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 12:39

kbanto skrev:
ray ray skrev:
etter å bygget dobbel bun i rund sitteren å dobbelseng,flyttet luftslangene opp så de ikke ligger på gulvet,montert wl ventiler på varme slange,stripset fast vann ledninger fast i luft slange,ført luftslange bak kjøkkenbenk.så har jeg fått mye bedre varmefordeling,23 på gulv 23,5mitt i vognen 25 under tak,vannet fryser ikke lengere bak kjøkken benken. å dette har ikke kostet mere en 3timer arbeid å 900kr.men helt enig i det at det er mye bedre varme komfort i nordiske vogner.
Har dobbeltbunn i salongen fremme, og under senga. er ikke dette standard`??? Har vanntanken også under senga

Hadde vanntanken under senga, Alden under rundsitteren og dobbelbunn i alle benker/seng på min kfu -02
Ikke under køysenga da, men der var det jo lekerom på dagen også.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 18:47

J.O. skrev:
kbanto skrev:
ray ray skrev:
etter å bygget dobbel bun i rund sitteren å dobbelseng,flyttet luftslangene opp så de ikke ligger på gulvet,montert wl ventiler på varme slange,stripset fast vann ledninger fast i luft slange,ført luftslange bak kjøkkenbenk.så har jeg fått mye bedre varmefordeling,23 på gulv 23,5mitt i vognen 25 under tak,vannet fryser ikke lengere bak kjøkken benken. å dette har ikke kostet mere en 3timer arbeid å 900kr.men helt enig i det at det er mye bedre varme komfort i nordiske vogner.
Har dobbeltbunn i salongen fremme, og under senga. er ikke dette standard`??? Har vanntanken også under senga

Hadde vanntanken under senga, Alden under rundsitteren og dobbelbunn i alle benker/seng på min kfu -02
Ikke under køysenga da, men der var det jo lekerom på dagen også.
Alden på vårs vogn, ligger inni skapet det trumaen står på vogner som har det Smile
Til Toppen Go down
m6
NEWBIE!
NEWBIE!



Antall Innlegg : 24
Localisation : Finnmark
Registration date : 15.10.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 21:56

Hvordan fungerer den elektriske gulvvarmen på hobbyen når det er kaldt ute, blir det godt å varmt på gulvet?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 22:05

Intercooler skrev:
Hvordan fungerer den elektriske gulvvarmen på hobbyen når det er kaldt ute, blir det godt å varmt på gulvet?

lunka, men ikke i hele gilvet, det går ikke ut til benker og sittegruppe..... er lunka bredde i midten av vogna.....
Til Toppen Go down
OleG
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 22
Age : 62
Localisation : Lakselv
Registration date : 01.06.2007

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 23:05

Intercooler skrev:
Hvordan fungerer den elektriske gulvvarmen på hobbyen når det er kaldt ute, blir det godt å varmt på gulvet?
Godt og varmt i sittegruppa også, iallefall der JEG har bena...Very Happy
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 23:12

OleG skrev:
Intercooler skrev:
Hvordan fungerer den elektriske gulvvarmen på hobbyen når det er kaldt ute, blir det godt å varmt på gulvet?
Godt og varmt i sittegruppa også, iallefall der JEG har bena...Very Happy
OleG, du klarte ikke å holde deg lengre? Velkommen til Forumet Smile
Ble Medlem : 01 Jun 2007
Innlegg : 1


Var varme på gulvet i sittegruppa vår også, 650 KFU 2006
Til Toppen Go down
OleG
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 22
Age : 62
Localisation : Lakselv
Registration date : 01.06.2007

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeFre 14 Nov 2008 - 16:54

Hei Remi
Vi er jo nesten naboer
Nei klarer ikke å motstå massiv møkkaspredning, hehe rendeer
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeFre 14 Nov 2008 - 16:56

På tide å forsvare foliebrakkenes ære! king
Til Toppen Go down
Oddbjørn
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Oddbjørn


Antall Innlegg : 277
Localisation : Lakselv
Registration date : 16.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeFre 14 Nov 2008 - 17:48

Nei, dævvven.....hhhhhhhhh
Til Toppen Go down
OleG
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 22
Age : 62
Localisation : Lakselv
Registration date : 01.06.2007

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeFre 14 Nov 2008 - 18:14

Oddbjørn
Likte du den?
Til Toppen Go down
Oddbjørn
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Oddbjørn


Antall Innlegg : 277
Localisation : Lakselv
Registration date : 16.05.2008

2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitimeFre 14 Nov 2008 - 18:21

Den også...
Til Toppen Go down
Sponsored content





2009 Hobby - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 2009 Hobby   2009 Hobby - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
2009 Hobby
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» HOBBY 2009
» Hobby 2009
» Hobby Deluxe 2009 m/strømproblemer
» A-mål til Hobby 560 ukf 2009/2010
» Hobby 2009 modeller!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: