CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby 720 ukfe

Go down 
+14
sandman
TOHO
kåsei
Hansen
Mr-X11
Ronny
ulla
Camping Kai
Arild
Øyvind
thor_egil
Jan
Johnny
Jan Ole
18 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
TOHO

TOHO


Male
Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.11.2007

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeLør 29 Mar 2008 - 23:01

Ja det er 2 avløp... Ett fra dusj og vaskerom, og ett fra kjøkkenbenken Smile
Til Toppen Go down
http://www.dansemusikk.com
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 0:18

TOHO skrev:
Ja det er 2 avløp... Ett fra dusj og vaskerom, og ett fra kjøkkenbenken Smile
akkurat samme som på vår LMC.
måtte koble de fra i påsken siden de her og ligger synlig under dørken.
gikk litt raskere å få vannet ut av vaskene da scratch lol!
Til Toppen Go down
Hansen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Hansen


Male
Antall Innlegg : 308
Age : 53
Localisation : Sarpsborg/Lødingen
Registration date : 27.09.2007

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 13:45

Jan skrev:
TOHO skrev:
Ja det er 2 avløp... Ett fra dusj og vaskerom, og ett fra kjøkkenbenken Smile
akkurat samme som på vår LMC.
måtte koble de fra i påsken siden de her og ligger synlig under dørken.
gikk litt raskere å få vannet ut av vaskene da scratch lol!

Ja jeg måtte også koble fra i påsken med - 13 så ble det litt dårlig avløp Laughing
Til Toppen Go down
http://www.viptrafikkskole.no
Hansen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Hansen


Male
Antall Innlegg : 308
Age : 53
Localisation : Sarpsborg/Lødingen
Registration date : 27.09.2007

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 13:47

Camping Kai skrev:
Jeg har en 06 modell og har ett avløp.

Dvs. to hull i gulvet som går over i et avløp.Tar dette fra hverandre om vinterene , så da har jeg to avløp.
det er vist slik at det går sammen til felles avløp opp til 650 også blir det 2 avløp.
Til Toppen Go down
http://www.viptrafikkskole.no
sandman
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 31
Registration date : 12.03.2008

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 16:03

Hva er maks belastning på køyesengene i disse vognene ?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 16:20

sandman skrev:
Hva er maks belastning på køyesengene i disse vognene ?
siden det er ei hobby er det sikert ikke mer enn 50-60 kilo
de bruker å være forsiktig med talla på køyenensine har jeg intrykk av
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 17:34

Litt utenfor topic kanskje men hvorfor har enkelte vogner som 720'en salongen bak? ser ikke noen fordeler med dette...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 17:40

Ronny skrev:
Litt utenfor topic kanskje men hvorfor har enkelte vogner som 720'en salongen bak? ser ikke noen fordeler med dette...
Ronny

selv har jeg salongen forran, og jeg mener vel kansje at på så store vogner, hadde salongen bal vært vel så greit, dette med tanke på utsikt.... disse vognene er jo såpass tunge, at de må håndteres med bil, da er det lettere å rygge vogna på plass slik en ønsker....

ingen stor sak, men en tanke....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 20:02

Ronny skrev:
Litt utenfor topic kanskje men hvorfor har enkelte vogner som 720'en salongen bak? ser ikke noen fordeler med dette...


Her er jeg enig med Vegard. Har den fineste utsikten bakover på fastplassen og ser frem til å få salongen bak på nyevogna. Hadde forresten inne du bilde som illustrerer dette for noen dager siden, men er på mobilen nå så interesserte får lete selv i pratetråden fra forrige helg.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 21:08

Ronny skrev:
Litt utenfor topic kanskje men hvorfor har enkelte vogner som 720'en salongen bak? ser ikke noen fordeler med dette...

en del av disse store vognene står på enkelte campinger fast og da med bak enden av vogna ut mot sjøen/ utiskten og draget inne mot campingen!
en kjempe fordel ved de tilfellene, men når man kjører en del og må rygge inn til en hekk f.eks. da er det helt klart en fordel med salongen forran!
som du sier!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 21:45

Ronny skrev:
Litt utenfor topic kanskje men hvorfor har enkelte vogner som 720'en salongen bak? ser ikke noen fordeler med dette...


Her er jeg enig med Vegard. Har den fineste utsikten bakover på fastplassen og ser frem til å få salongen bak på nyevogna. Hadde forresten inne et bilde som illustrerer dette for noen dager siden, men er på mobilen nå så interesserte får lete selv i pratetråden fra forrige helg.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
sandman
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 31
Registration date : 12.03.2008

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Mai 2008 - 22:57

Jeg har en helt ny vog av denne typen og lurer på følgende. Hvorfor vil ikke flushing fungere på toalett ?? første gang det brukes og jeg har fylt tilsetningsstoff på venderør ute.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Mai 2008 - 23:03

Sandman

er det spylingen som ikke funker????? i såfall sjekk den 3A sikringen som er inne i tømmeluka...... ta ut tanken, og det sitter en sikring inni der, ikke så lett synlig.....
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Mai 2008 - 23:10

sandman skrev:
Jeg har en helt ny vog av denne typen og lurer på følgende. Hvorfor vil ikke flushing fungere på toalett ?? første gang det brukes og jeg har fylt tilsetningsstoff på venderør ute.....

Har du satt på strømmen? Vi har ikke strøm enda og da virker ikke spylingen. Har en flaske vann stående til det formålet Rolling Eyes Rolling Eyes
Bare tuller.... du er sikkert flinkere til dette enn meg, jeg trodde alden virket uten strøm også.... lol! lol!
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Mai 2008 - 23:12

Kånå te Maen skrev:
sandman skrev:
Jeg har en helt ny vog av denne typen og lurer på følgende. Hvorfor vil ikke flushing fungere på toalett ?? første gang det brukes og jeg har fylt tilsetningsstoff på venderør ute.....

Har du satt på strømmen? Vi har ikke strøm enda og da virker ikke spylingen. Har en flaske vann stående til det formålet Rolling Eyes Rolling Eyes
Bare tuller.... du er sikkert flinkere til dette enn meg, jeg trodde alden virket uten strøm også.... lol! lol!

Kåna

det er fordi du har omformer, og ikke batteri i vogna..... med batteri, funker det helt nydelig.......
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Mai 2008 - 23:17

Vegard skrev:
Kånå te Maen skrev:
sandman skrev:
Jeg har en helt ny vog av denne typen og lurer på følgende. Hvorfor vil ikke flushing fungere på toalett ?? første gang det brukes og jeg har fylt tilsetningsstoff på venderør ute.....

Har du satt på strømmen? Vi har ikke strøm enda og da virker ikke spylingen. Har en flaske vann stående til det formålet Rolling Eyes Rolling Eyes
Bare tuller.... du er sikkert flinkere til dette enn meg, jeg trodde alden virket uten strøm også.... lol! lol!

Kåna

det er fordi du har omformer, og ikke batteri i vogna..... med batteri, funker det helt nydelig.......

JADA!!!!!! Vet jo det nå da, men hadde vært greit å visst det før jeg satt med filttøflene og frøys, og skulle servere svigers mat i vogna siden han var så snill å være med å snekre platting. Men nå kommer det sikkert strøm på Legå camping også.... om 3-4 uker ....forhåpentligvis cheers cheers cheers
Ingen problem med varmen i dag ihvertfall, herregud så varmt det var å kravle under teltet og lete etter stenger. lol!
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
sandman
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 31
Registration date : 12.03.2008

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Mai 2008 - 23:21

huh ??????? Flushing på toalett !!!

Det er selvfølgelig strøm !!!!!! Jeg hører pumper går, men ser ikke noe resultat !!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Mai 2008 - 23:41

sandman skrev:
huh ??????? Flushing på toalett !!!

Det er selvfølgelig strøm !!!!!! Jeg hører pumper går, men ser ikke noe resultat !!!!!!

Muig spørsmålet oppfattes som dumt; men har du fylt på vann? scratch
Til Toppen Go down
sandman
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 31
Registration date : 12.03.2008

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 2:04

står ovenfor det ja ....................
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 7:41

sandman skrev:
huh ??????? Flushing på toalett !!!

Det er selvfølgelig strøm !!!!!! Jeg hører pumper går, men ser ikke noe resultat !!!!!!

Sandman

da kan det være verd å få en til å spyle litt, mens du titter inn i rommet der septiken står, bare så det ikke renner ut noe sted..... så lenge du vet det er nok spylevann på..... finner du ikke noe der, må en vel løs med toalettet, og sjekke om det er tette rør eller slanger.... feks med en knekk på, eller om pumpa rett og slett er deffekt.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 7:46

Kånå te Maen skrev:
Vegard skrev:
Kånå te Maen skrev:
sandman skrev:
Jeg har en helt ny vog av denne typen og lurer på følgende. Hvorfor vil ikke flushing fungere på toalett ?? første gang det brukes og jeg har fylt tilsetningsstoff på venderør ute.....

Har du satt på strømmen? Vi har ikke strøm enda og da virker ikke spylingen. Har en flaske vann stående til det formålet Rolling Eyes Rolling Eyes
Bare tuller.... du er sikkert flinkere til dette enn meg, jeg trodde alden virket uten strøm også.... lol! lol!

Kåna

det er fordi du har omformer, og ikke batteri i vogna..... med batteri, funker det helt nydelig.......

JADA!!!!!! Vet jo det nå da, men hadde vært greit å visst det før jeg satt med filttøflene og frøys, og skulle servere svigers mat i vogna siden han var så snill å være med å snekre platting. Men nå kommer det sikkert strøm på Legå camping også.... om 3-4 uker ....forhåpentligvis cheers cheers cheers
Ingen problem med varmen i dag ihvertfall, herregud så varmt det var å kravle under teltet og lete etter stenger. lol!

Kåna

føler med deg i det der..... verden er jo full av slike ting..... overraskelser under veis.....

men å kravle under teltet etter stenger, trenger du jo ikke..... sortert først stengene (og de legges ca på rett plass), ta av alle vinduer og dører fra takstykket.....

tre så inn duken på skinna, vipp så duken opp på taket av vogna, på med ISO-FIX'ene (de til å feste stengene som går fra vogna og ut).

Reis stengene, Tenk et vanlig telt først (husk de to små hullene i krysset midt i taket, skan vende fra vogna). reis så den ekstra karnappen.

juster litt lav høye på sjelettet. Legg så på de sorte små gummpakningne på piggene som skal igjenom duken, de skal på ligge med den største siden mot duken.
dra så duken på plass, og pass til.... stram så opp stengene i rett høyde og lengde alle veier......

nå kan du trekke inn alle vinduer og dører. stemmer ikke stripene nede på teltet 100% så har en satt det feil plass, for det er mere enn fullt mulig. Alle glidelåser MÅ være helt lukket når duken strammes opp, og strikkene nede festes.

sett på de to vertikale stengene inne ved vogna.., samt tilpass telthjørnene nede mot vogna.

feste fest så alle strikk etc.

til slutt trer du inn alle utvendige stenger, de er jo i takutspeinget

Skal en ha på barduner, så er det viktig at disse tres igjenom duken, og i krysses rundt krysset mellom stengene som går inn mot vogna, og på tvers framme i teltet..... de skal altså IKKE festes i takutspringet, i de krokene der, men inne i selve sjelettet. dette gjelder i begge hjørnene framme på teltets langside, og på midten. på hjørnene trekkes de godt ut mot sidene

juster hvor takstengene bør plasseres, i forhold til midtstanga, og endestengene. tenk hvog de børstå, i forhold til store nedbørsmengder, så det ikke samler seg dammer på taket. ikke stram disse stengene for mye, pass på at hovedstanga i taket, (den med krysset) ikke bøyes, og følger sømmene.

legg så til slutt på de siste gummiproppene på piggene som stikker igjenom teltduken.... dette er pakninger som gjør at det ikke går vann inn.


Nå skal du ha fått opp teltet uten særlig kravling....
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 9:14

Tuusen takk.
Skal ta vare på denne til neste gang. Tror vi har fått alt riktig nå, det eneste vi mangler er gummiroppene til piggene, de er sikkert forsvunnet. Men det får jeg stikke innom en forhandler og få tak i så snart de åpner etter pinse. Må få tettet før regnet setter inn igjen. Det kan umulig vare særlig lenge det fantastiske været vi har nå SmileSmile
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 9:16

Kånå te Maen skrev:
Tuusen takk.
Skal ta vare på denne til neste gang. Tror vi har fått alt riktig nå, det eneste vi mangler er gummiroppene til piggene, de er sikkert forsvunnet. Men det får jeg stikke innom en forhandler og få tak i så snart de åpner etter pinse. Må få tettet før regnet setter inn igjen. Det kan umulig vare særlig lenge det fantastiske været vi har nå SmileSmile

kånå

det skal være en over og en under duken på hver pigg..... den under skal ligge som en tallerk, og den over, omvendt, om du skjønner.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 9:20

kåna

kåna

glemte å skrive en ting..... under på stengene som er som bein, er det en pigg, på duken ved beina, er det sydd ei hvit reim, med huller i.... dette hullet skal trees på den piggen under beinet.... det bruker å passe med det innerste hullet..... altså beinet skal stå på denne reima, og du ser den ene side på knotten som er på beinet, er rett, den siden skal reima ligge mot


Sist endret av Vegard den Søn 11 Mai 2008 - 9:23, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 9:23

Vegard skrev:
Kånå te Maen skrev:
Tuusen takk.
Skal ta vare på denne til neste gang. Tror vi har fått alt riktig nå, det eneste vi mangler er gummiroppene til piggene, de er sikkert forsvunnet. Men det får jeg stikke innom en forhandler og få tak i så snart de åpner etter pinse. Må få tettet før regnet setter inn igjen. Det kan umulig vare særlig lenge det fantastiske været vi har nå SmileSmile

kånå

det skal være en over og en under duken på hver pigg..... den under skal ligge som en tallerk, og den over, omvendt, om du skjønner.....

Ja jeg skjønner. Jeg la merke til at de manglet i går, men får ikke gjort noe med det før tirsdag når butikkene er åpne igjen.
Må også få tak i et sånt skjørt som skal glides langs vogna inne i teltet. Det manglet jo også, vet ikke om det skulle ha fulgt teltet, men har sendt melding til selger og spurt etter det, samt de manglende stengene.
Vet du om det går an å få kjøpt løse stenger i tilfelle han ikke finner dem? og koster de i såfall en arm og en fot? affraid
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 9:26

Vegard skrev:
kåna

kåna

glemte å skrive en ting..... under på stengene som er som bein, er det en pigg, på duken ved beina, er det sydd ei hvit reim, med huller i.... dette hullet skal trees på den piggen under beinet.... det bruker å passe med det innerste hullet..... altså beinet skal stå på denne reima, og du ser den ene side på knotten som er på beinet, er rett, den siden skal reima ligge mot

Takk O store orakel. Du er et unikum! Hobby 720 ukfe - Page 3 190968 Hobby 720 ukfe - Page 3 190968 Det har vi heldigvis gjort, og det passet med det inderste hullet.
Jeg var litt redd at vi hadde bygget plattingen for høy, men teltet passet akkurat, selv om plattingen er på høyde med felgen. Nå står det ca 6-7cm fra sømmen og ned. slik at det ikke sleper ned på plattingen, men litt av kanten som skal brettes inn viser. Tror det skal være riktig.
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 9:27

Kånå te Maen skrev:
Vegard skrev:
Kånå te Maen skrev:
Tuusen takk.
Skal ta vare på denne til neste gang. Tror vi har fått alt riktig nå, det eneste vi mangler er gummiroppene til piggene, de er sikkert forsvunnet. Men det får jeg stikke innom en forhandler og få tak i så snart de åpner etter pinse. Må få tettet før regnet setter inn igjen. Det kan umulig vare særlig lenge det fantastiske været vi har nå SmileSmile

kånå

det skal være en over og en under duken på hver pigg..... den under skal ligge som en tallerk, og den over, omvendt, om du skjønner.....

Ja jeg skjønner. Jeg la merke til at de manglet i går, men får ikke gjort noe med det før tirsdag når butikkene er åpne igjen.
Må også få tak i et sånt skjørt som skal glides langs vogna inne i teltet. Det manglet jo også, vet ikke om det skulle ha fulgt teltet, men har sendt melding til selger og spurt etter det, samt de manglende stengene.
Vet du om det går an å få kjøpt løse stenger i tilfelle han ikke finner dem? og koster de i såfall en arm og en fot? affraid

Stenger får du kjøpt løst ja..... han ene jeg satte opp for i går, hadde to-tre nye stenger han hadde kjøpt...... og det skjørtet, det skal følge teltet ja..... likedan den lappen som skal over hjulene, og lista til å feste skjørtet sammen med denne lappen..... det er en hvit dobbel C-profil i plast.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 9:33

Kåna

vedr den lappen over hjulet.... der skal du være obs..... det er noen trykk-knapper som må settes fast på vogna..... mange skrur de fast, og det følger skruer med disse settene....

IKKE bruk de..... det finnes nemlig og et sett med knapper som du limer på vognsiden.... bare vær nøye og tegn opp forsiktig....

disse du limer på, får du aldri av igjen, men du kan jo ikke ta av de skrudde heller.... siden det blir hull..... Jeg mener et hvert hull i vogna, er en potensiell lekkasje, og med de limte, blir det ingen hull.... de koster litt mer, men kjøp de, ikke de med skrue..... har ikke forhandleren inne de med lim, så få han til å bestille de, eller jeg kan kjøpe det og sende dette til deg...... ikke lag hull.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 10:13

Vegard skrev:
Kåna

vedr den lappen over hjulet.... der skal du være obs..... det er noen trykk-knapper som må settes fast på vogna..... mange skrur de fast, og det følger skruer med disse settene....

IKKE bruk de..... det finnes nemlig og et sett med knapper som du limer på vognsiden.... bare vær nøye og tegn opp forsiktig....

disse du limer på, får du aldri av igjen, men du kan jo ikke ta av de skrudde heller.... siden det blir hull..... Jeg mener et hvert hull i vogna, er en potensiell lekkasje, og med de limte, blir det ingen hull.... de koster litt mer, men kjøp de, ikke de med skrue..... har ikke forhandleren inne de med lim, så få han til å bestille de, eller jeg kan kjøpe det og sende dette til deg...... ikke lag hull.....


Enig med vegard angående skruing av trykknappene i karosseriet. Er en uhørt og krimminell handling. Skapper på sikt bare problemer. Tror dere meg ikke? Kom og se.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 13:30

Johnny skrev:
Vegard skrev:
Kåna

vedr den lappen over hjulet.... der skal du være obs..... det er noen trykk-knapper som må settes fast på vogna..... mange skrur de fast, og det følger skruer med disse settene....

IKKE bruk de..... det finnes nemlig og et sett med knapper som du limer på vognsiden.... bare vær nøye og tegn opp forsiktig....

disse du limer på, får du aldri av igjen, men du kan jo ikke ta av de skrudde heller.... siden det blir hull..... Jeg mener et hvert hull i vogna, er en potensiell lekkasje, og med de limte, blir det ingen hull.... de koster litt mer, men kjøp de, ikke de med skrue..... har ikke forhandleren inne de med lim, så få han til å bestille de, eller jeg kan kjøpe det og sende dette til deg...... ikke lag hull.....


Enig med vegard angående skruing av trykknappene i karosseriet. Er en uhørt og krimminell handling. Skapper på sikt bare problemer. Tror dere meg ikke? Kom og se.

Johnny

de skrudde knappene der, er etter min erfaring, bare midlertidig tette..... der kommer det fukt inn, uansett..... det er bare snakk om tid.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 14:01

helt enig med dere her! bruk lim fåes hos forhandleren! jeg har limt de på og de henger som søtten!

hull utvendig i vogna fyfy!!!!
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 21:03

Vegard skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:
Kåna

vedr den lappen over hjulet.... der skal du være obs..... det er noen trykk-knapper som må settes fast på vogna..... mange skrur de fast, og det følger skruer med disse settene....

IKKE bruk de..... det finnes nemlig og et sett med knapper som du limer på vognsiden.... bare vær nøye og tegn opp forsiktig....

disse du limer på, får du aldri av igjen, men du kan jo ikke ta av de skrudde heller.... siden det blir hull..... Jeg mener et hvert hull i vogna, er en potensiell lekkasje, og med de limte, blir det ingen hull.... de koster litt mer, men kjøp de, ikke de med skrue..... har ikke forhandleren inne de med lim, så få han til å bestille de, eller jeg kan kjøpe det og sende dette til deg...... ikke lag hull.....


Enig med vegard angående skruing av trykknappene i karosseriet. Er en uhørt og krimminell handling. Skapper på sikt bare problemer. Tror dere meg ikke? Kom og se.

Johnny

de skrudde knappene der, er etter min erfaring, bare midlertidig tette..... der kommer det fukt inn, uansett..... det er bare snakk om tid.....


Da skal jeg IKKE skru, det er sikkert! Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Det var en innom i teltet i dag som mente det aller beste var å lette på pakningen som ligger over hjulbuen og lirke lappen under der. Er litt skeptisk til det egentlig, greit nok hvis ikke pakningen får varig fasong av at du har presset noe innunder. Hva synes dere?
Ellers så unnlater nå selger av teltet å svare på meldingen min ang. manglende stenger og skjørtet til vogna. Jeg får prøve på en mail på tirsdag og se om jeg får svar.
Men så er det jo kjekke folk på plassen da, det var noen som hadde fått ødelagt teltet sitt i vinden i fjord. De mente at de kanskje hadde det gamle "skjørtet" liggende, så det kunne jeg få. sunny sunny
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 21:06

Kånå. Kjøp de trykknappene som limes på. Da får du festet skjørtet på en bra måte.

Gir et mere professesjonelt inntrykk av måten skjørtet er festet på over hjulet(ene)
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 21:09

Hansen skrev:
Jan skrev:
TOHO skrev:
Ja det er 2 avløp... Ett fra dusj og vaskerom, og ett fra kjøkkenbenken Smile
akkurat samme som på vår LMC.
måtte koble de fra i påsken siden de her og ligger synlig under dørken.
gikk litt raskere å få vannet ut av vaskene da scratch lol!

Ja jeg måtte også koble fra i påsken med - 13 så ble det litt dårlig avløp Laughing

Hvordan løser dere det med at det er to avløp? Må det være to spillvannstanker da? eller brukes litt jukseløsninger, som bøtte med hull i osv.?? scratch
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 21:13

Kånå te Maen skrev:
Hansen skrev:
Jan skrev:
TOHO skrev:
Ja det er 2 avløp... Ett fra dusj og vaskerom, og ett fra kjøkkenbenken Smile
akkurat samme som på vår LMC.
måtte koble de fra i påsken siden de her og ligger synlig under dørken.
gikk litt raskere å få vannet ut av vaskene da scratch lol!

Ja jeg måtte også koble fra i påsken med - 13 så ble det litt dårlig avløp Laughing

Hvordan løser dere det med at det er to avløp? Må det være to spillvannstanker da? eller brukes litt jukseløsninger, som bøtte med hull i osv.?? scratch

Siden dere sannsynlig kommer til å stå der ei stund med vogna, ikke gå for noen "smarte" løsninger med hull i en pøs eller noe slikt. Blir bare problemer med lukt osv. Bruk da heller 2 gråvannstanker dersom du har to avløp
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Hobby 720 ukfe - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hobby 720 ukfe   Hobby 720 ukfe - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby 720 ukfe
Til Toppen 
Side 3 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Hobby 720 UKFe og Dometic Hobby Cool 25 Klimaanlegg?
» Hobby 720 UKFE og steikovn
» Hobby 720 ukfe dør/karm
» Hobby 720 - UKFE eller KFU?
» Elektronisk brukermanual Hobby 720 UKFe

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: