CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm

Go down 
+5
hpk
Harald
Cecotto
Jan Ole
Remi
9 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 16:24

Tenker vi tar en egen tråd på dette.
Vil tru den har alle funktioner til standardpanelet, + noen flere?
Er det timer-start på det gamle?
Noen som har noe info uten om dette?

www.alde.se skrev:
Manöverpanel med pekskärm. Användarvänlig meny med funktioner som utomhustemperatur, nattsänkning, timerstart, extern start samt anslutning till DuoComfort gasolomkopplare.

Mått: 88 x 87 mm.

Artnr:3010413

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 3010413_front
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 16:33

Er det der noe fra hjelpemiddelsentralen?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 16:45

[quote="Remi"]Tenker vi tar en egen tråd på dette.
Vil tru den har alle funktioner til standardpanelet, + noen flere?
Er det timer-start på det gamle?
Noen som har noe info uten om dette?

www.alde.se skrev:
Manöverpanel med pekskärm. Användarvänlig meny med funktioner som utomhustemperatur, nattsänkning, timerstart, extern start samt anslutning till DuoComfort gasolomkopplare.

Mått: 88 x 87 mm.

Artnr:3010413

[url=http://www.alde.se/main/default.asp?catid=5&subcatid=25&langid=1&id=
10&prodid=553&menu=1]Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 3010413_front[/url][/quote


Der er timer start på den gamle, vil tro at det ikke er den store forskjellen på anvendelsesmåter mellom det gamle og nye panelet. Det nye er jo ganske fancy da... Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 897742
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 16:52

Hei

Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Eer sabla skeptisk til det der..... tenker den funker fint når det er -34 grader og vogna pugges...... har mere to på den gamle analoge da... den kødder seg ikke til, bare fordi det er litt kjølig...... Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 17:32

Vegard skrev:
Hei

Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Eer sabla skeptisk til det der..... tenker den funker fint når det er -34 grader og vogna pugges...... har mere to på den gamle analoge da... den kødder seg ikke til, bare fordi det er litt kjølig...... Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect
skulle hatt vedfyring du Vegard...eneste man kan stole på hehe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 17:38

Harald skrev:
Vegard skrev:
Hei

Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Eer sabla skeptisk til det der..... tenker den funker fint når det er -34 grader og vogna pugges...... har mere to på den gamle analoge da... den kødder seg ikke til, bare fordi det er litt kjølig...... Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect
skulle hatt vedfyring du Vegard...eneste man kan stole på hehe


Må jo hente ved da.....

nei, men det er ikke alt jeg ser bare fordeler med digitalt på
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 17:41

Har ikke den digitale som er nå fungert bra? Trur ikke jeg har lest om noen problemer med den.
Tror nok ikke touch-delen sliter noe mer når det er -34C, og da har man jo ringt vogna varm først uansett Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:10

Remi skrev:
Har ikke den digitale som er nå fungert bra? Trur ikke jeg har lest om noen problemer med den.
Tror nok ikke touch-delen sliter noe mer når det er -34C, og da har man jo ringt vogna varm først uansett Smile

Vel

den som har vært til nå, har vel kansje brukerene hatt mest problemer med, altså brukervennligheten...... og det er vel det alde har tatt konsekvensen av, og kommet med den analoge styringen....

men ellers så er vel ikke det noen bombe, at digitale styringer, liker seg best med tempraturer over null grader.....
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 19:38

Vegard skrev:
Remi skrev:
Har ikke den digitale som er nå fungert bra? Trur ikke jeg har lest om noen problemer med den.
Tror nok ikke touch-delen sliter noe mer når det er -34C, og da har man jo ringt vogna varm først uansett Smile

Vel

den som har vært til nå, har vel kansje brukerene hatt mest problemer med, altså brukervennligheten...... og det er vel det alde har tatt konsekvensen av, og kommet med den analoge styringen....

men ellers så er vel ikke det noen bombe, at digitale styringer, liker seg best med tempraturer over null grader.....
Ok, så flott at Alde har 3 typer paneler da, en for hver generasjon Wink
Jeg går for Touch, så fremt det ikke er for sent, hinsides pris & samme funktion.
Blir jeg riktig ivrig så åpner jeg & bytter farge på baklyset, sånn bare for å provosere gamlisen(e) Wink

"Hvilken Alde er du?"
Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 3010413_front
Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 3010213
Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 3010214
Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Istockphoto_1024180_retro_thermostat
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:08

Rart med det panelet der, det ser ikke ut til å vere siste generasjon av den typen, sett vekk fra at det jo står 3010 på det da.
Det skulle vel hatt en markering for prioritering av gass og?

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 3010214

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:13

J.O.

Hm,det der er da til 3000-panna,som Vegard har i sin 790,og som jeg har hatt i flere vogner eldre enn '06.

Eller het den 3010 i '05 og mon tro.er jaggu usikker her nå.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:24

ARVE skrev:
J.O.

Hm,det der er da til 3000-panna,som Vegard har i sin 790,og som jeg har hatt i flere vogner eldre enn '06.

Eller het den 3010 i '05 og mon tro.er jaggu usikker her nå.

Er vel sånn det ser ut i de vognene som er bestillt med anlogt display etter at 3010 kom. Har sett noen Bürstnere blandt annet, men jeg har ikke skjekket dette med prioritering på dem.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:28

J.O.

Hva mener du med prioritering av gass ? Er jo en switch der for gass.Termostaten styrer jo om gassen slår inn når ikke 220 volten klarer å holde tempen som er stilt inn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:31

Arve

den nye 3010 styringa, av den analoge er helt lik min styring, til min 3000.

J.O

den der analoge, prioriterer den..... skyver du på feks to lyn, som er 2,1kW, og ikke strømmen klarer holde tempraturen, så tennes gassen, og løfter tempraturen to grader, og så skrur seg av, mens strømmen hele tiden ligger inne.... det er en to-trinns termostat i disse, og det ser du ved den lille ringen, mellom 3 og 4. er denne en prikk, ikke ring, har den ikke to-trinns termostat, som prioriterer....

den som har en prikk i steden for ring, tenner gass og strøm samtidig, når termostaten legger inn....
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:32

Vegard skrev:
men ellers så er vel ikke det noen bombe, at digitale styringer, liker seg best med tempraturer over null grader.....

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 3010214
Herre Gud, er det en "Light Emiting Diod" jeg ser der? Sikker mulig å få byggd om til ei lyspære.... Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 36874

Du skal se at det panelet inneholder elektronikk det også Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:34

J.O. skrev:
ARVE skrev:
J.O.

Hm,det der er da til 3000-panna,som Vegard har i sin 790,og som jeg har hatt i flere vogner eldre enn '06.

Eller het den 3010 i '05 og mon tro.er jaggu usikker her nå.

Er vel sånn det ser ut i de vognene som er bestillt med anlogt display etter at 3010 kom. Har sett noen Bürstnere blandt annet, men jeg har ikke skjekket dette med prioritering på dem.

J.O

det eneste du kan se om den prioriterer, er den ringen mellom 3 og 4.... er den helt hvit, prioriterer den ikke.....

Hobby brukte på sine vogner, med Alde, og compact 3000, den med hel hvit prikk.... mens de nordiske brukte den med ing, og som prioriterer..... men det er en enkel sak å skifte dette....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:34

Vegard.

Hm,så man får den analoge til 3010'en og ja ?

Syntes den var veldig grei jeg,og hadde aldri temp-problemer i 680M'ene med dem.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:35

Remi skrev:
Vegard skrev:
men ellers så er vel ikke det noen bombe, at digitale styringer, liker seg best med tempraturer over null grader.....

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 3010214
Herre Gud, er det en "Light Emiting Diod" jeg ser der? Sikker mulig å få byggd om til ei lyspære.... Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 36874

Du skal se at det panelet inneholder elektronikk det også Smile

Dioden blir stående å lyse rødt, om gassen ikke tenner....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:35

Remi skrev:
Vegard skrev:
men ellers så er vel ikke det noen bombe, at digitale styringer, liker seg best med tempraturer over null grader.....

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 3010214
Herre Gud, er det en "Light Emiting Diod" jeg ser der? Sikker mulig å få byggd om til ei lyspære.... Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 36874

Du skal se at det panelet inneholder elektronikk det også Smile

Varsler om gassen den der.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:37

ARVE skrev:
Vegard.

Hm,så man får den analoge til 3010'en og ja ?

Syntes den var veldig grei jeg,og hadde aldri temp-problemer i 680M'ene med dem.

Arve

ja, den kom ganske nylig den...... og som du ser, så står det 3010 på den..... min står det 3000 på.... disse går ikke om hverandre....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:42

Vegard.

Ja,så det stod 3010,og stussa litt der.

Vet du hvorfor denne igjen kom på Alden.Har folk klagd på den digitale mon tro ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:47

ARVE skrev:
Vegard.

Ja,så det stod 3010,og stussa litt der.

Vet du hvorfor denne igjen kom på Alden.Har folk klagd på den digitale mon tro ?

Arve

ja, forhandleren her, sa til meg at mange syntes den digitale var noe surr, og at alde hadde hatt en del pågang på dette, ikke minst fra folk over vår alder.....

men må jo være enig at den gamle er enkel og oversiktlig.... ett kjapt blikk, og du har full kontroll på om alt er stillt som en ønsker.... en slipper å bla i menyer etc for å ha full kontroll på om oppvaskvannet er varmt nok om ti min.... (for de som vasker opp manuellt)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:53

Vegard.

Ja,jeg savna og den gamle,da den var meget enkel å holde øye med,og ikke bruker jeg alle disse fasilitetene på den digitale heller.Bortsett fra å kalibrere varmen innimellom,noe jeg aldri følte var nødvendig på de gamle.Vet vi snakka om dette på tlf. i helga og.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 20:55

Vegard skrev:
J.O. skrev:
ARVE skrev:
J.O.

Hm,det der er da til 3000-panna,som Vegard har i sin 790,og som jeg har hatt i flere vogner eldre enn '06.

Eller het den 3010 i '05 og mon tro.er jaggu usikker her nå.

Er vel sånn det ser ut i de vognene som er bestillt med anlogt display etter at 3010 kom. Har sett noen Bürstnere blandt annet, men jeg har ikke skjekket dette med prioritering på dem.

J.O

det eneste du kan se om den prioriterer, er den ringen mellom 3 og 4.... er den helt hvit, prioriterer den ikke.....

Hobby brukte på sine vogner, med Alde, og compact 3000, den med hel hvit prikk.... mens de nordiske brukte den med ing, og som prioriterer..... men det er en enkel sak å skifte dette....

Der tror jeg du tar feil Vegard.
Den som har prioritering av gass har en ring lengst oppe ved den skyvebryteren med vannkran.
Den ringen du snakker om skal angivelig vere temp innstilling for ca 20ºC.
Orker ikke å lete etter bilde av displayet nå, men kanskje du finner det? bounce bounce bounce

PS Om jeg har feil, skal jeg stå for det og beklage. Shocked Shocked Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 21:00

J.O. skrev:
Vegard skrev:
J.O. skrev:
ARVE skrev:
J.O.

Hm,det der er da til 3000-panna,som Vegard har i sin 790,og som jeg har hatt i flere vogner eldre enn '06.

Eller het den 3010 i '05 og mon tro.er jaggu usikker her nå.

Er vel sånn det ser ut i de vognene som er bestillt med anlogt display etter at 3010 kom. Har sett noen Bürstnere blandt annet, men jeg har ikke skjekket dette med prioritering på dem.

J.O

det eneste du kan se om den prioriterer, er den ringen mellom 3 og 4.... er den helt hvit, prioriterer den ikke.....

Hobby brukte på sine vogner, med Alde, og compact 3000, den med hel hvit prikk.... mens de nordiske brukte den med ing, og som prioriterer..... men det er en enkel sak å skifte dette....

Der tror jeg du tar feil Vegard.
Den som har prioritering av gass har en ring lengst oppe ved den skyvebryteren med vannkran.
Den ringen du snakker om skal angivelig vere temp innstilling for ca 20ºC.
Orker ikke å lete etter bilde av displayet nå, men kanskje du finner det? bounce bounce bounce

PS Om jeg har feil, skal jeg stå for det og beklage. Shocked Shocked Shocked

J.O


Det stemmer det med de gradene som du sier, men det var to typer der, og det eneste du kunne klare å skille disse på, var om det var hel hvit prikk, eller en liten ring..... de lå før begge to på Alde sine sider, det var der jeg fant ut av dette....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 21:00

Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 21:04

Fant det.
Ser sånn ut.

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 3000-565

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 21:07

J.O.

Nok en gang....,hva mener du med prioritering av gass ?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 21:11

Styringen prøver å klare seg med bare strøm, om tempen synker litt, feks 2ºC, legger den inn gass i tillegg.
Uten prioritering skjer dette samtidig.
På den gamle Polaren fra -92 var det prioritering. Men det var Primus.
Så den prioriterer ikke gass, men strøm.
På noen vogner har dette vert feilkoblet, omvendt, siden andre land gjerne har andre gasspriser, det blir i Norge bare rot.

PS Beklager feilen om prioritering av gass, er visst litt rot med meg også. scratch scratch scratch affraid pale

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av J.O. den Man 3 Nov 2008 - 21:12, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 21:12

J.O

jeg satt nå å klikka litt på alde sine sider, men de har jo lagt om sidene, det var en delekatalog, i PDF, hvor alle delenummerene og var, den finner jeg ikke igjen....
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 21:13

J.O. skrev:
Styringen prøver å klare seg med bare strøm, om tempen synker litt, feks 2ºC, legger den inn gass i tillegg.
Uten prioritering skjer dette samtidig.
På den gamle Polaren fra -92 var det prioritering. Men det var Primus.
Så den prioriterer ikke gass, men strøm.
På noen vogner har dette vert feilkoblet, omvendt, siden andre land gjerne har andre gasspriser, det blir i Norge bare rot.

PS Beklager feilen om prioritering av gass, er visst litt rot med meg også. scratch scratch scratch affraid pale
tror dette er på det panelet vi har også arve.....mener å ha lest det..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 21:13

Vegard skrev:
J.O

jeg satt nå å klikka litt på alde sine sider, men de har jo lagt om sidene, det var en delekatalog, i PDF, hvor alle delenummerene og var, den finner jeg ikke igjen....

Ligger litt her: http://www.alde.co.uk/itemdetails.php?itemId=75

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 21:14

Harald skrev:
J.O. skrev:
Styringen prøver å klare seg med bare strøm, om tempen synker litt, feks 2ºC, legger den inn gass i tillegg.
Uten prioritering skjer dette samtidig.
På den gamle Polaren fra -92 var det prioritering. Men det var Primus.
Så den prioriterer ikke gass, men strøm.
På noen vogner har dette vert feilkoblet, omvendt, siden andre land gjerne har andre gasspriser, det blir i Norge bare rot.

PS Beklager feilen om prioritering av gass, er visst litt rot med meg også. scratch scratch scratch affraid pale
tror dette er på det panelet vi har også arve.....mener å ha lest det..

Er vel bare å lette på ræva det Harald? lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 21:14

J.O. skrev:
Fant det.
Ser sånn ut.

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm 3000-565

J.O

det er den ene..... det er en til, som ser lik ut, bare den prikken skiller i utseende, men funksjonsforkjellen er om termostaten er entrinns,eller to-trinns
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 21:16

J.O. skrev:
Styringen prøver å klare seg med bare strøm, om tempen synker litt, feks 2ºC, legger den inn gass i tillegg.
Uten prioritering skjer dette samtidig.
På den gamle Polaren fra -92 var det prioritering. Men det var Primus.
Så den prioriterer ikke gass, men strøm.
På noen vogner har dette vert feilkoblet, omvendt, siden andre land gjerne har andre gasspriser, det blir i Norge bare rot.

PS Beklager feilen om prioritering av gass, er visst litt rot med meg også. scratch scratch scratch affraid pale


J.O.

Hm,mulig jeg er treig her nå,men alle vognene jeg har hatt med Primus og Alde har da oppført seg likt,og lagt inn gassen når strømmen ikke har vært nok til å holde tempen.De gamle Aldene(de stående) hadde vel en pilotflamme,som dura og gikk hele tida uansett temp,om gassbryteren var slått på.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Alde 3010
» Alde 3010
» Sirkulasjonspumpe 12 V i Alde 3010.
» Alde 3010 Gas Failure
» Drypper fra avluftningsventil ALDE 3010

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: