CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010

Go down 
+4
Tor H
Sten Rune
Jan Ole
hpk
8 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Jan 2009 - 22:21

Sten Rune skrev:
Mener også at den prikken ved 2-tallet ikke har noe med selve termostaten å gjøre. Den tilhører skyvebryteren....

Sten Rune

jeg trodde nemlig den prikken var en videreføring av de der pilene i ring, som det er der du trykker den bryteren inn oppe, som er nest til høyre, på det aller øverste av bildene.... det er jo samme funksjonen som skjer i hvertfall.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Jan 2009 - 22:30

Vegard skrev:
ARVE skrev:
hpk.

Bra !!!

Den øverste der har forøvrig bare 2000 watt,mens de andre har 3000 watt.Har ikke sett den i noen nordiske så vidt jeg husker,men i noen kontinentale.

Arve

er du sikker på det du her sier????? mener altså den sorte......

jeg hadde den øverste på 650M'en..... vipper du inn bryteren med ett lyn, har du 1050W, vipper du den av, og vipper på den med to lyn, har du 2100 W, vipper du så på igjen den med ett lyn brukes begge elementene, og du har da 2100W+1050W= 3150W..... sånn var det på min vogn....

Vegard.

Neida,jeg bomma som fy her,og "hpk" arresterte meg på dette i et annet innlegg her.Bare husket å ha sett den der i en Knaus eller to,hvor det var 2000 watt som maks.

Huska ikke at Bjøllene hadde disse noen år,i farta.I vår '97 650 var det jo Lange Jan,og de andre Bjøllene våre har vært '02 eller nyere.

Må være influensaen som har gjort meg sløv.Hehe.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Jan 2009 - 22:32

Sten Rune skrev:
Mener også at den prikken ved 2-tallet ikke har noe med selve termostaten å gjøre. Den tilhører skyvebryteren....

At prikken angir konstantsirkulasjon kan forsåvidt vere riktig, men det er mulighet for konstantdrift også uten denne.
Det hadde jeg med et 465 panel.
Om den har med termostaten eller skyvebryteren er ikke så nøye.

Jeg blir bare så jævla oppgitt når det ikke går an å lese det som blir skrevet før en kommenterer og etterpå så inrømmer man ikke noe som helst, bare fleiper vekk sine egne tabber.
Les to ganger, tenk, så svar!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Jan 2009 - 22:36

ARVE skrev:
Vegard skrev:
ARVE skrev:
hpk.

Bra !!!

Den øverste der har forøvrig bare 2000 watt,mens de andre har 3000 watt.Har ikke sett den i noen nordiske så vidt jeg husker,men i noen kontinentale.

Arve

er du sikker på det du her sier????? mener altså den sorte......

jeg hadde den øverste på 650M'en..... vipper du inn bryteren med ett lyn, har du 1050W, vipper du den av, og vipper på den med to lyn, har du 2100 W, vipper du så på igjen den med ett lyn brukes begge elementene, og du har da 2100W+1050W= 3150W..... sånn var det på min vogn....

Vegard.

Neida,jeg bomma som fy her,og "hpk" arresterte meg på dette i et annet innlegg her.Bare husket å ha sett den der i en Knaus eller to,hvor det var 2000 watt som maks.

Huska ikke at Bjøllene hadde disse noen år,i farta.I vår '97 650 var det jo Lange Jan,og de andre Bjøllene våre har vært '02 eller nyere.

Må være influensaen som har gjort meg sløv.Hehe.

Arve

den Knaus'en som Markus hadde, var det bare 2 kW på, og den hadde ikke konstant-sirkulasjon på Alde'n.... det var jo den styringen jeg har, bare at på den venstre skyvebryteren, manglet stillingen med tre lyn, samt at på den høyre skyvebryteren, manglet øverste stilling, dvs med den prikken.... kun to stillinger på den da, ikke tre som vi har....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Jan 2009 - 22:38

Tor H skrev:
hpk
Stemmer det er den og da stemmer det også som jeg trodde at det måtte en Reodorfelgen løsning til. Har du forslag til hvordan det kan gjøres?
Vet jeg må sette inn en ekstra bryter og kan jeg bare kople den inn i "bryterpanelet" slik at den tar + strøm fra inngangen til termostaten og rett inn på + ut fra bryteren til sirkulasjonspumpen?
Eller må jeg lage en helt ny krets til sirkulasjonspumpen rett fra + og - på batteriet? Har forstått at pumpa da går fortere enn over termostaten.
Tor H

Trenger litt betenkningstid for å kikke på koblingsskjemaet for å finne den beste måten. Sender deg en PM når jeg har tenkt.
Pumpa går nok med samme hastighet uansett for det er samme spenningen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Jan 2009 - 22:42

J.O. skrev:
Sten Rune skrev:
Mener også at den prikken ved 2-tallet ikke har noe med selve termostaten å gjøre. Den tilhører skyvebryteren....

At prikken angir konstantsirkulasjon kan forsåvidt vere riktig, men det er mulighet for konstantdrift også uten denne.
Det hadde jeg med et 465 panel.
Om den har med termostaten eller skyvebryteren er ikke så nøye.

Jeg blir bare så jævla oppgitt når det ikke går an å lese det som blir skrevet før en kommenterer og etterpå så inrømmer man ikke noe som helst, bare fleiper vekk sine egne tabber.
Les to ganger, tenk, så svar!

Ja jeg leste, men er jævla dum som ikke forstod den forklaringen, godt mulig det er jeg som er totalt blåst, men jeg har på ingen måte ansett den prikken ved totallet å ha noe med det der å gjøre...... så får du heller unskylde at jeg er så inn i helvxxte lavpanna at jeg ikke har tenkt det samme som deg, beklager og at jeg har fått til dette med konstantsirkulasjon, og antatt at det er et symbol for skyvebryteren!!!!!!


Er det klart nok nå?????
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Jan 2009 - 22:44

Rolig nå, rolig nå..... ellers kommer Rune Den Ivrige igjen.... affraid

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Jan 2009 - 22:57

J.O. Sitat:
Oppklarende og velformulert.
Har bare ett spørsmål som ikke er besvart. Det samme spørsmålet forsøkte jeg å få svar på forrige gang dette var opp også.
På 565 er det en prikk ved pumpebryteren, over vannkranene, denne er ikke på 465.

Jeg hadde i min Hobby fra -02 465 og ett-trinns termostat. Fikk da fortalt at den med prikken, 565, hadde to-trinns termostat og dette stemmer med det du skriver.

Hvorfor er denne prikken der?

Vegard sitat:
Ja jeg leste, men er jævla dum som ikke forstod den forklaringen, godt mulig det er jeg som er totalt blåst, men jeg har på ingen måte ansett den prikken ved totallet å ha noe med det der å gjøre...... så får du heller unskylde at jeg er så inn i helvxxte lavpanna at jeg ikke har tenkt det samme som deg, beklager og at jeg har fått til dette med konstantsirkulasjon, og antatt at det er et symbol for skyvebryteren!!!!!!


Er det klart nok nå?????



Vegard
Litt av hver står etterhver ganske klart for meg.
At det ikke er like klart for deg virker også ganske openbart, men jeg ser ikke at jeg kan gjør noe særlig mer med det, når viljen ikke er til stedet er det ikke lett å utrette noe.

Stå på!!!!!!!!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Oddbjørn
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Oddbjørn


Antall Innlegg : 277
Localisation : Lakselv
Registration date : 16.05.2008

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Jan 2009 - 23:03

Og snart er eneste utvei å trekke seg fra forumet også...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Jan 2009 - 23:13

Vegard skrev:
ARVE skrev:
Vegard skrev:
ARVE skrev:
hpk.

Bra !!!

Den øverste der har forøvrig bare 2000 watt,mens de andre har 3000 watt.Har ikke sett den i noen nordiske så vidt jeg husker,men i noen kontinentale.

Arve

er du sikker på det du her sier????? mener altså den sorte......

jeg hadde den øverste på 650M'en..... vipper du inn bryteren med ett lyn, har du 1050W, vipper du den av, og vipper på den med to lyn, har du 2100 W, vipper du så på igjen den med ett lyn brukes begge elementene, og du har da 2100W+1050W= 3150W..... sånn var det på min vogn....

Vegard.

Neida,jeg bomma som fy her,og "hpk" arresterte meg på dette i et annet innlegg her.Bare husket å ha sett den der i en Knaus eller to,hvor det var 2000 watt som maks.

Huska ikke at Bjøllene hadde disse noen år,i farta.I vår '97 650 var det jo Lange Jan,og de andre Bjøllene våre har vært '02 eller nyere.

Må være influensaen som har gjort meg sløv.Hehe.

Arve

den Knaus'en som Markus hadde, var det bare 2 kW på, og den hadde ikke konstant-sirkulasjon på Alde'n.... det var jo den styringen jeg har, bare at på den venstre skyvebryteren, manglet stillingen med tre lyn, samt at på den høyre skyvebryteren, manglet øverste stilling, dvs med den prikken.... kun to stillinger på den da, ikke tre som vi har....

Vegard.

Ja stemmer det.Markus hadde vel bilder av denne på sida si.Flaut at jeg ikke huska at Bjøllene hadde de der noen år.Men man er jo bare et menneske........,men det der sved for stoltheten.....grrrrrrrr.
Til Toppen Go down
Tor H
CARAVANER
CARAVANER
Tor H


Antall Innlegg : 62
Registration date : 26.03.2007

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 0:35

hpk
Fant noen koplingsskjema på nettet og som jeg ser det er den eneste måten jeg tør gjøre det på er å få tak i en 6 polet bryter og kople om oppe i panelet. Og den 6 polete bryteren er den 4 bryteren som mitt panel mangler. Alt for mye elektronik til Reodorfelgen løsninger. Er du enig i dette?

Så har noen tips om hvor en får tak i en 6 polet bryter med 2 inn og 4 ut si ifra. Eller om noen vet om et slikt svart 4 bryters panel. Bytter jeg til sølvfarget panel blir det et stort hull jeg må tette og vil helst slippe det.

Vet at å bytte til nytt sølvfarget uten prioritering koster ca 1250kr og til panelet som prioriterer 230V ca 1500kr, så en 6 polet bryter må da være billigere og greit nok når det gjør samme nytten?
Til Toppen Go down
http://torsbobilsider.viviti.com/
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 9:04

Oddbjørn skrev:
Og snart er eneste utvei å trekke seg fra forumet også...


Oddbjørn

jeg håper ikke du velger den løsningen, nå har vel heller ikke jeg sagt noe til deg i krass tone, i hvertfall ikke som jeg har registrert....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 9:22

hpk skrev:
J.O. skrev:
Oppklarende og velformulert.
Har bare ett spørsmål som ikke er besvart. Det samme spørsmålet forsøkte jeg å få svar på forrige gang dette var opp også.
På 565 er det en prikk ved pumpebryteren, over vannkranene, denne er ikke på 465.

Jeg hadde i min Hobby fra -02 465 og ett-trinns termostat. Fikk da fortalt at den med prikken, 565, hadde to-trinns termostat og dette stemmer med det du skriver.

Hvorfor er denne prikken der?
Sannelig om jeg vet hvorfor den prikken er der. Blir mer leting på nettet da.

Det er forsåvidt ikke snakk om ett-trinns og to-trinns termostat, men en mekanisk bimetall termostat kontra en elektronisk styrt termostat som måler den faktiske forskjellen mellom innstilt og virkelig temperatur og styrer varmebehovet deretter.

På 3010 fyren styres forøvrig effekten mye mer avansert i forhold til forskjellen mellom innstilt og virkelig temperatur og det er også flere effekter på gassen som velges automatisk.

hpk

når jeg skrev to-trinns termostat, så er det fordi, om du med gassen tennt, og strømmen på, (altså skyvebryterene i på-stilling) så hører du to klikk når du vrir hjulet oppover med jevn hastighet..... først et, når strømmen legger inn, så et klikk til når gassen legges inn.....

det samme skjer når en så vrir bryteren ned igjen..... to klikk..... derfor kalte jeg det to-trinns termostat......

ja, jeg har og registrert at om gassen skus av, så er det kun et klikk når en vrir opp og ned....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 9:28

hpk skrev:
Sten Rune skrev:
Må det ikke være to-trinns for at den skal kunne koble inn gassen når støm ikke oppnår instilt temp etter en viss tid?

Eller er jeg helt på jordet nå???
Nei, du er ikke på jordet. De panelene som har elektronisk termostat har denne "to-trinns" funksjonen. Det er alle unntatt de to øverste.

Men hvorfor da de klikkene, om det er elektronisk...... har andre ting med elektronisk termostat, og ingen klikk..... kun en diode som angir om det er inn eller utkoblet.... Jeg trodde klikkene skyldtes mekaniske kontakter, som la ut/inn....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 9:35

Vegard

De klikkene kan like gjerne være fra releer i termostaten...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 9:41

Sten Rune skrev:
Vegard

De klikkene kan like gjerne være fra releer i termostaten...

Sten Rune

helt klart, men da sitter de oppe i den styre-enheten, ikke nedi fyren.... for klikkene kommer fra det panelet..... Jeg har aldri åpna den styringen, men særlig dyp kan heller ikke den være, for micro'n min står jo rett bak den.... så det er ikke mye plass til relèr inni der..... men det er jo fullt mulig det er noe sånt der....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 9:46

Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard

De klikkene kan like gjerne være fra releer i termostaten...

Sten Rune

helt klart, men da sitter de oppe i den styre-enheten, ikke nedi fyren.... for klikkene kommer fra det panelet..... Jeg har aldri åpna den styringen, men særlig dyp kan heller ikke den være, for micro'n min står jo rett bak den.... så det er ikke mye plass til relèr inni der..... men det er jo fullt mulig det er noe sånt der....

Vegard

Kan fint sitte i den vil jeg tippe, var borte i en termostat med tidsstyring fra en dansk leverandør, som jeg åpna, og de releene der var ikke store i fysiske mål.... men termostaten var godkjent for 3600w....

Men jeg aner ikke...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 9:47

Litt nyskjerrig nå Vegard?? Bare å begynne demonteringa nå.... he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 9:50

Sten Rune skrev:
Litt nyskjerrig nå Vegard?? Bare å begynne demonteringa nå.... he he

Å nei...... man skrur ikke i Bjøller......Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 36874 Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 36874 Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 36874
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 9:52

Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Litt nyskjerrig nå Vegard?? Bare å begynne demonteringa nå.... he he

Å nei...... man skrur ikke i Bjøller......Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 36874 Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 36874 Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 36874

Hahahahahahahahaha......Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 388844

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 9:52

Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Litt nyskjerrig nå Vegard?? Bare å begynne demonteringa nå.... he he

Å nei...... man skrur ikke i Bjøller......Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 36874 Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 36874 Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 36874


Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 897742 Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 928394
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 10:05

He he, nice Vegard Smile

De fleste elektroniske termostater har releer sånn generelt.
Elektronisk bryting av spenning/amp er en dyrere teknologi, men lydløs.

Minner meg på da en bekjent ba meg ordne en elektronisk termostat til HB aparatet hans, måtte ha 0,1C differanse, samt en 16Amp kontaktor.
Blei rimelig mye rabbalder av kontaktoren som la inn/ut i ett Very Happy
Til Toppen Go down
Oddbjørn
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Oddbjørn


Antall Innlegg : 277
Localisation : Lakselv
Registration date : 16.05.2008

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 12:40

Hb apparat???
Mener å ha hørt dette utrykket før en plass....hmmmm..
Nei, må nok forveksle det med noe annet,ja.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeFre 2 Jan 2009 - 15:22

Oddbjørn skrev:
Hb apparat???
Mener å ha hørt dette utrykket før en plass....hmmmm..
Nei, må nok forveksle det med noe annet,ja.

Oddbjørn

HB, er solid god gammeldags Norsk Husflid
Wink
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Jan 2009 - 17:11

Sånn ser mitt 3010-panel ut på baksiden. Ser at det ikke er ekstern romtempføler og ikke ute tempføler. Skal vurderes innkjøpt.

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Dsc03213

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Jan 2009 - 18:04

Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard

De klikkene kan like gjerne være fra releer i termostaten...

Sten Rune

helt klart, men da sitter de oppe i den styre-enheten, ikke nedi fyren.... for klikkene kommer fra det panelet..... Jeg har aldri åpna den styringen, men særlig dyp kan heller ikke den være, for micro'n min står jo rett bak den.... så det er ikke mye plass til relèr inni der..... men det er jo fullt mulig det er noe sånt der....
Er rimelig sikker på at det sitter releer i styringspanelet, det ser iallerfall slik ut på skjemaet
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Jan 2009 - 21:28

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 3000565qx5

Dette er det samme styringspanelet som sitter på vår Kabe...og den prikken dere lurer på er konstant sirkulasjonpumpe på.....Og under prikken er det en kran, trekker du bryter`n ned er den termostastyrt og varmer varmtvannet samtidig og lar dere den stå på 0 punktet får dere varmt vann og ingen varme i vogna......

hpk....har bare skumlest men håper det duger Embarassed Embarassed
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Jan 2009 - 21:32

Tove skrev:
Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 3000565qx5

Dette er det samme styringspanelet som sitter på vår Kabe...og den prikken dere lurer på er konstant sirkulasjonpumpe på.....Og under prikken er det en kran, trekker du bryter`n ned er den termostastyrt og varmer varmtvannet samtidig og lar dere den stå på 0 punktet får dere varmt vann og ingen varme i vogna......

hpk....har bare skumlest men håper det duger Embarassed Embarassed

Er jenta si det... cheers

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Jan 2009 - 21:42

Sten Rune skrev:
Tove skrev:
Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 3000565qx5

Dette er det samme styringspanelet som sitter på vår Kabe...og den prikken dere lurer på er konstant sirkulasjonpumpe på.....Og under prikken er det en kran, trekker du bryter`n ned er den termostastyrt og varmer varmtvannet samtidig og lar dere den stå på 0 punktet får dere varmt vann og ingen varme i vogna......

hpk....har bare skumlest men håper det duger Embarassed Embarassed

Er jenta si det... cheers



Basketball Basketball Basketball Også får jeg vel ut i Bjølla for å hente frem instruksjonsboka til denne her.....

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 3000380lw5
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Jan 2009 - 11:15

ARVE skrev:
hpk.

Bra !!!

Den øverste der har forøvrig bare 2000 watt,mens de andre har 3000 watt.Har ikke sett den i noen nordiske så vidt jeg husker,men i noen kontinentale.


Arve

Denne her sitter Bjølsethe`n min...typebetegnelsen er Compact 3000 92X....Og bare 2000w.....

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 3000380lw5
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Jan 2009 - 14:44

hpk skrev:
Tor H skrev:
Hei
Har vel selv da en 4 variant selvom den er lik den øverste, men termostaten står vedsiden av bryterpanelet.

Det som interreserte meg var hvordan kan jeg få sirkulasjonspumpen til å konstant der? Så slipper jeg noen Reodor felgen løsning, som jeg trodde jeg måtte?
Tor H

Er det et slik panel du har? 3000-266
Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 3000266ms0
Det har ikke mulighet for konstantdrift av pumpa uten litt kobling eller bytte til en annen type.

Tor H

I følge min brukerhåndbok kalles dette panelet For Alde Compact 3000 913....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Jan 2009 - 9:30

Tove skrev:
Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 3000565qx5

Dette er det samme styringspanelet som sitter på vår Kabe...og den prikken dere lurer på er konstant sirkulasjonpumpe på.....Og under prikken er det en kran, trekker du bryter`n ned er den termostastyrt og varmer varmtvannet samtidig og lar dere den stå på 0 punktet får dere varmt vann og ingen varme i vogna......

hpk....har bare skumlest men håper det duger Embarassed Embarassed
Dette er tydeligvis et spørsmål som engasjerer........bra. Spørsmålet J.O. stilte er egentlig hva selve prikken symboliserer og hvorfor den ikke er der på det panelet som heter 3000 465. Funksjonen på bryteren er lik på begge panelene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Jan 2009 - 9:42

hpk skrev:
Tove skrev:
Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 3000565qx5

Dette er det samme styringspanelet som sitter på vår Kabe...og den prikken dere lurer på er konstant sirkulasjonpumpe på.....Og under prikken er det en kran, trekker du bryter`n ned er den termostastyrt og varmer varmtvannet samtidig og lar dere den stå på 0 punktet får dere varmt vann og ingen varme i vogna......

hpk....har bare skumlest men håper det duger Embarassed Embarassed
Dette er tydeligvis et spørsmål som engasjerer........bra. Spørsmålet J.O. stilte er egentlig hva selve prikken symboliserer og hvorfor den ikke er der på det panelet som heter 3000 465. Funksjonen på bryteren er lik på begge panelene.



Symboliserer Question scratch Det vel som jeg skriver...den symbolisere konstant drift på sirkulasjonspumpa for en gjevnere og konstant varme og med ett lavere varmtvannskapasitet (ordrett ut av boka)....
Hallo, er det meg som ikke henger helt med her eller Question Rolling Eyes Rolling Eyes
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Jan 2009 - 9:46

Tove skrev:
ARVE skrev:
hpk.

Bra !!!

Den øverste der har forøvrig bare 2000 watt,mens de andre har 3000 watt.Har ikke sett den i noen nordiske så vidt jeg husker,men i noen kontinentale.


Arve

Denne her sitter Bjølsethe`n min...typebetegnelsen er Compact 3000 92X....Og bare 2000w.....

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 3000380lw5

Bare for å oppklare litt så er typebetegnelsene jeg oppga i det første innlegget i tråden artikkelnumrene på selve panelene - ikke på fyrenheten.

Fyrenhetene er i serie Compact 3000 eller Compact 3010. Begge seriene finnes i 2100W eller 3150W utgave ettersom hvordan de er utstyrt med elektriske elementer.
I tillegg inneholder typebetegnelsen noen siffer som beskriver hvilken utgave fyrenheten er. Compact 3000 92X er beregnet for skorsten på taket mens 94X har skorsten på siden av vogna.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Jan 2009 - 9:49

Tove skrev:
hpk skrev:
Tove skrev:
Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 3000565qx5

Dette er det samme styringspanelet som sitter på vår Kabe...og den prikken dere lurer på er konstant sirkulasjonpumpe på.....Og under prikken er det en kran, trekker du bryter`n ned er den termostastyrt og varmer varmtvannet samtidig og lar dere den stå på 0 punktet får dere varmt vann og ingen varme i vogna......

hpk....har bare skumlest men håper det duger Embarassed Embarassed
Dette er tydeligvis et spørsmål som engasjerer........bra. Spørsmålet J.O. stilte er egentlig hva selve prikken symboliserer og hvorfor den ikke er der på det panelet som heter 3000 465. Funksjonen på bryteren er lik på begge panelene.



Symboliserer Question scratch Det vel som jeg skriver...den symbolisere konstant drift på sirkulasjonspumpa for en gjevnere og konstant varme og med ett lavere varmtvannskapasitet (ordrett ut av boka)....
Hallo, er det meg som ikke henger helt med her eller Question Rolling Eyes Rolling Eyes
Hvorfor har ikke dette panelet samme prikken?? Det fungerer på akkurat samme måten, men har mekanisk termostat i stedet for elektronisk.
Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 3000465jc0
Til Toppen Go down
Sponsored content





Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010   Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010 - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010
Til Toppen 
Side 2 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Alde Compact 3000
» Alde Compact 3010 - Erfaringer
» Alde 3000 compact - sprengt motstand på circuit board
» Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!?
» Iskald Alde 3000 Compact.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: