CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Union Lido (Italia)

Go down 
+16
Harald
Thomas
campist
Rashid
Espen V
Raysolh
Hege
John Martin
Tasle
Jan Ole
Jørn O
Sven Erik
Sten Rune
Johnny
Camping Kai
Lars Egil
20 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Raysolh




Male
Antall Innlegg : 9
Age : 56
Localisation : Sortland
Registration date : 06.12.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 17:47

Hei Tasle.

Ser du er fra Tromsø.
Har du vært på Lidoen du? Bruker du lang tid fra Tromsø+ Evt hvilken rute kjører du?
Til Toppen Go down
Raysolh




Male
Antall Innlegg : 9
Age : 56
Localisation : Sortland
Registration date : 06.12.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 17:50

Hei Jørn O.

Har du vært på lidoen med 780 som jeg ser du har?
Er det greit å finne plasser der til den størrelsen av vogn?
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 17:56

W/T er jo også praktisk om flere kjører i lag nedover. Lett å holde kontakten, foreslå tisse- og kjørepause, tanking etc. Koster ikke mer enn drøye tusenlappen for en EU-godkjent W/T med "automatisk" omkobling (tilpasning) til hvert enkelt EU-land. Rekkevidden i flatt terreng er mange mil!

Vi har brukt W/T lenge når vi kjører i følge, og har veldig god erfaring!

Det finnes jo billigere (og dårligere) alternativ: disse kortdistanse W/T til noen hundrelapper for et sett. Praktisk for å holde kontakt når man skiller lag for et øyeblikk også. Null kroner i samtaleavgifter!

Denne varianten bruker vi også, med ørepropper, når vi er i store butikker og skiller lag. Kona i en retning, og jeg kikker etter noe annet. Når vi er ferdig avtaler vi en egnet møteplass etterpå.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 18:05

Raysolh

Hallo, og velkommen hit!

Vi har nok ikke vært med vogn så lang sør. Kjøpte vogna sist vår, og har bare en sommers erfaring med Finland "fra nord-til-sør" så langt.

Jeg bruker Route-66 til å planlegge reisene med eller uten vogn. Fra Tromsø (uten vogn på slep) tar turen på 3750 km ca. litt under 40 timer bak rattet. Da kjører vi rolig og får med oss så mye som mulig på turen.

Uten vogn har vi kjørt helt til Hellas, sammen med nabo/kollega. (Bruker da W/T, som nevnt i et annet innlegg her). Men uten vogn er det et helsikes opplegg med å komme til bestilte hoteller til riktig tid! Very Happy

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 18:06

J.O. skrev:
Walkie Talkie What a Face What a Face What a Face

Aahhh... Selvsagt. Smile
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 18:07

Morten t skrev:
Harald
Bare for å nevne det, nå er flere av de billige avgangene allerede blitt dyrere, samme turen som jeg har bestilt er nå oppe i 2390,-
men det går å finne turene til 1990,- enda. men må da velge litt ukurant reise tid!
jaja, det får gå det.....får skrive en søknad og høre om det går.......men får ta en prat med Vivian først når eg kommer hjem, selv om eg nok vet svaret....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 18:42

Harald skrev:
Morten t skrev:
Harald
Bare for å nevne det, nå er flere av de billige avgangene allerede blitt dyrere, samme turen som jeg har bestilt er nå oppe i 2390,-
men det går å finne turene til 1990,- enda. men må da velge litt ukurant reise tid!
jaja, det får gå det.....får skrive en søknad og høre om det går.......men får ta en prat med Vivian først når eg kommer hjem, selv om eg nok vet svaret....

hehe å overtale Vivian er vel ingen problem!! Radioer (W.T) har vi vel begge to, de funker de så lenge vi ikke får for stor avstand!

og vi får gjøre som han Jørn O. forslår og legge en slagplan på Mageli!
det er vel bare en knapp måned til avreise for oss når vi er på treffet.
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 19:54

Raysolh skrev:
Hei Jørn O.

Har du vært på lidoen med 780 som jeg ser du har?
Er det greit å finne plasser der til den størrelsen av vogn?

Jeg har vært der med 780, men det er best å komme utenom uke 28,29,30,31,32,33,34. Å finne plass til så stor vogn i de ukene kan by på utfordring. ganske bra trøkk der da, og forstemann til mølla. Alt. kan være å bestille en av de nye VIP plassene som skal være ca. 120m2. Eller å prøve Camping Marina Venezia da de har fler større plasser.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 20:48

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 21:16

Jørn O skrev:
Raysolh skrev:
Hei Jørn O.

Har du vært på lidoen med 780 som jeg ser du har?
Er det greit å finne plasser der til den størrelsen av vogn?

Jeg har vært der med 780, men det er best å komme utenom uke 28,29,30,31,32,33,34. Å finne plass til så stor vogn i de ukene kan by på utfordring. ganske bra trøkk der da, og forstemann til mølla. Alt. kan være å bestille en av de nye VIP plassene som skal være ca. 120m2. Eller å prøve Camping Marina Venezia da de har fler større plasser.


Men tirsda'n i juleuka burde gå greit.Union Lido (Italia) - Page 6 280457
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 21:28

ARVE skrev:
Jørn O skrev:
Raysolh skrev:
Hei Jørn O.

Har du vært på lidoen med 780 som jeg ser du har?
Er det greit å finne plasser der til den størrelsen av vogn?

Jeg har vært der med 780, men det er best å komme utenom uke 28,29,30,31,32,33,34. Å finne plass til så stor vogn i de ukene kan by på utfordring. ganske bra trøkk der da, og forstemann til mølla. Alt. kan være å bestille en av de nye VIP plassene som skal være ca. 120m2. Eller å prøve Camping Marina Venezia da de har fler større plasser.


Men tirsda'n i juleuka burde gå greit.Union Lido (Italia) - Page 6 280457


En av grunnene til at vi vil ned før 1 juli,uke 27. litt lettere å finne seg en fin plass da. og være rigget ferdig når det store innrykket kommer uka etterpå!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 21:29

Morten t.

En utmerket taktikk.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 21:33

ARVE skrev:
Morten t.

En utmerket taktikk.

jepp i sommer var vi midt i det store innrykket og bare det at Jørn hadde godsnakket med noen Svenske naboer gjorde at vi fikk så fin plass som vi gjorde det stod vogner på vent alle veier.

men jeg har en mistanke om at det ikke blir så fult der nede i år, for det er ikke alle land som er kommet så heldig ut av finans krisa som oss Nordmenn.
sikkert mange som ikke har råd til ferie i år, spessielt i tyskland med mange som lever av bilproduksjon de kutter jo jobber som hakka møkk..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 0:27

Morten t.

Ja,har sett dette i Sverige og,når det har vært magre tider for svenskene.Tidlig 90-tall var det tidvis bare halvfullt på Öland.De fikk nedgangstidene den gang husker jeg,og folk satt hjemme og sugde på totten.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 7:02

Vegard skrev:
http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=539606


Er ikke dette bildet fra småbåthavna på Hovden da? affraid affraid


afro
Til Toppen Go down
oleramme
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
oleramme


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 60
Registration date : 07.01.2009

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Ferien vår 2009   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeLør 10 Jan 2009 - 12:34

Familie på 4 ( 2 gutter på 12-13 år) som skal ned til Union Lido. Ikke vært der før men ser det en en del av dere som har vært der før. Har ikke camingvogn men en Hobby bobil da Very Happy . Reiser fra Gøteborg til Kiel den 29 juni med ankomst 2 juli sånn ca. Som sagt ikke vært der før så om det er noen som kan anbefale en plass så hadde jeg satt pris på det. Vi vil ha full pakke med strøm, sat tv og allt Very Happy Ser det er pitch A som jeg vil ha men kan ikke booke det online om jeg ikke tar feil.

Vi blir der 1 - 2 uker ca.

oleramme
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeLør 10 Jan 2009 - 18:03

oleramme skrev:
Familie på 4 ( 2 gutter på 12-13 år) som skal ned til Union Lido. Ikke vært der før men ser det en en del av dere som har vært der før. Har ikke camingvogn men en Hobby bobil da Very Happy . Reiser fra Gøteborg til Kiel den 29 juni med ankomst 2 juli sånn ca. Som sagt ikke vært der før så om det er noen som kan anbefale en plass så hadde jeg satt pris på det. Vi vil ha full pakke med strøm, sat tv og allt Very Happy Ser det er pitch A som jeg vil ha men kan ikke booke det online om jeg ikke tar feil.

Vi blir der 1 - 2 uker ca.

oleramme

Hei. Da dere ankommer er det bare å se etter om det er noe ledig på A-områdene. Kanskje størst sjangse på A-området rett bak resepsjonen. De andre pleier å ha mange langtids-campere. Om det ikke er noen plasser som faller i smak når dere kommer, er det bare ta en annen så lenge å følge med når det blir noen ledige i ønsket område. Så bytter dere plass bare. Men husk at det bare er kabel-tv som er forskjellen mellom A og B plasser og kabel-tv har ingen nordiske kanaler. Det er mange fine B-plasser også.
Til Toppen Go down
oleramme
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
oleramme


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 60
Registration date : 07.01.2009

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeLør 10 Jan 2009 - 18:45

Takk skal du ha Jørn O. Når vi tenker litt over det så skal vi da ikke se på TV i ferien Very Happy så da er jo ting mye enklere. Det som er bra er at man kan bytte plass om man finner en annen man liker. Skal ikke glemme å
kjøpe norsk flagg som jeg setter på bilen.
Så nå er det bare å gnukke å gni litt på feriefølelsen å se i kartbøker. Ferieplanlegging er jo halve morroa.

oleramme
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeLør 10 Jan 2009 - 18:53

oleramme skrev:
Takk skal du ha Jørn O. Når vi tenker litt over det så skal vi da ikke se på TV i ferien Very Happy så da er jo ting mye enklere. Det som er bra er at man kan bytte plass om man finner en annen man liker. Skal ikke glemme å
kjøpe norsk flagg som jeg setter på bilen.
Så nå er det bare å gnukke å gni litt på feriefølelsen å se i kartbøker. Ferieplanlegging er jo halve morroa.

oleramme

....og impulsitet den andre halve.... lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Union Lido (Italia) - Page 6 Caravan
Til Toppen Go down
oleramme
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
oleramme


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 60
Registration date : 07.01.2009

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeLør 10 Jan 2009 - 19:01

Vi er litt nye i gamet så takket være forumer med masse tips og meninger gjør det enklere og mer morro. Vi var en tur i tyskland ifjor med den forrige bobilen med ikke allt for mye sol så i år vil kvinnen (sjefen) ha sol og bading. Så da er det bare for meg å klappe helene sammen og fylle opp bilen å kjøre av gårde.

oleramme
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeSøn 11 Jan 2009 - 0:39

oleramme skrev:
Vi er litt nye i gamet så takket være forumer med masse tips og meninger gjør det enklere og mer morro. Vi var en tur i tyskland ifjor med den forrige bobilen med ikke allt for mye sol så i år vil kvinnen (sjefen) ha sol og bading. Så da er det bare for meg å klappe helene sammen og fylle opp bilen å kjøre av gårde.

oleramme

Helt riktig. Bare å lystre sjefen. Sør for alpene skinner solen alltid. Da treffes vi kanskje, regner med å være der nede fra sankthanskvelden 23 Juni. Dukker det opp noe du lurer på, er det fler av oss her inne som kan svare.
Til Toppen Go down
Rusken




Male
Antall Innlegg : 5
Registration date : 04.01.2009

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeMan 12 Jan 2009 - 19:49

Ikke akkurat heia rop for lidoen og nord italia jeg har å frambringe, men det er til oleramme Wink

oleramme:
Lidoen har en ok bobil oppstillingsplass med strøm, vann, tømming og dusj/toaletter med kun veien mellom standen og bobilplassen, pris 10 euro døgnet, bøttevis av butikker osv like borti gata, sted Jesolo, rett over gata for Plaza Marzotti(Hugo Boss residens). (Har vært på union en gang med bobil og barn på 6 og 10 og skal ikke si hva jeg mener om den plassen, men italia finnes ikke der. Toppen av galskap er ett basseng hvor alle gjester går en rundtur medstrøms i kø Smile )

Været der oppe i nord er heller ikke bra og stabilt nok om man vil ha en ferie fullstendig ubekymret med stabilt godvær, hold dere sør for en linje fra ca Ravenna og over til LaSpezia for konstant godvær. Har en bobil venne familie som bor rett sør for Milano, og de bare bekrefter våre erfaringer om været. Alpene pakker fuktig varm luft lenger nord og ned må den desverre.

Med bobil er det like greit å kjøre ned til toscana kontra lidoen, utrolig mye bedre region med enorme muligheter for å oppleve, mer stabilt og behageligere klima. Du slipper torden/vind og regnbyger jamnlig. Det garanterte Finværet starter få kilometer nord for Viareggio og fortsetter sørover!

Finnes bøtter med campingplasser om det er det dere ønsker, samt også bobil plasser.

Dere vil også oppleve italia og italienere på en fullstendig annen måte.

Kun som tips om fruen vil ha en perfekt syden tur, iløpet av bobil ferien.

ærbødigst



mvh
alfafred Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeMan 12 Jan 2009 - 21:08

Hm, lurer på hva Hobbygjengen har å si til dette? Union Lido (Italia) - Page 6 258774 Union Lido (Italia) - Page 6 258774 Union Lido (Italia) - Page 6 258774 Union Lido (Italia) - Page 6 258774

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeMan 12 Jan 2009 - 21:11

J.O.

Men artig å høre en annen vinkling på dette og.Selv har jeg aldri vært i Italia,og lurer jo på om det er kun Union Lido som gjelder der nede.

Er folk som trekkfugler,som lander på samme sted gang etter gang mon tro.

Sånn som meg på Öland ???? Laughing
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeMan 12 Jan 2009 - 21:17

En tanke har slått meg, Fiat kommer fra Italia.
Jeg håper jeg aldri skal kjøpe meg en Fiat.

Men, Ferreri og Lamborghini kommer også fra Italia.

Og Union Lido er i Italia. Det var kanskje mer enn en tanke det? scratch scratch scratch Union Lido (Italia) - Page 6 258774 Union Lido (Italia) - Page 6 258774

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeMan 12 Jan 2009 - 21:20

ARVE skrev:
J.O.

Men artig å høre en annen vinkling på dette og.Selv har jeg aldri vært i Italia,og lurer jo på om det er kun Union Lido som gjelder der nede.

Er folk som trekkfugler,som lander på samme sted gang etter gang mon tro.

Sånn som meg på Öland ???? Laughing

Kjør ned og se etter, da vel!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeMan 12 Jan 2009 - 21:28

Når det gjelder vær er det ihvertfall mye bedre enn hele nord europa kan stille opp med, og det er hovedsaken til at vi eventuelt reiser ned igjen.

Har forøvrig ikke sammenligningsgrunnlag mot andre campinger i italia, men eg synes lidoen går alle nordiske en høy gang.

Men kunne tenkt meg Gardasjøen, men der hører eg det er små oppstillingsplasser, noen som vet mer om det??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeMan 12 Jan 2009 - 21:37

campist skrev:
ARVE skrev:
J.O.

Men artig å høre en annen vinkling på dette og.Selv har jeg aldri vært i Italia,og lurer jo på om det er kun Union Lido som gjelder der nede.

Er folk som trekkfugler,som lander på samme sted gang etter gang mon tro.

Sånn som meg på Öland ???? Laughing

Kjør ned og se etter, da vel!

Ja,hvorfor ikke ???? sunny sunny
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeMan 12 Jan 2009 - 21:46

J.O. skrev:
...
Men, Ferreri og Lamborghini kommer også fra Italia...
Er ikke Lamborghini en VW da....?

Men Union Lido er sikkert en bra plass for det Very Happy

Det blir ikke Lido tur på oss i år ser det ut til....
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeMan 12 Jan 2009 - 22:54

Heldigvis har vi forskjellig smak, men jeg kunne ikke tenke meg å reise helt til Italia for å feriere på en parkeringsplass til 10 euro pr. døgn
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeMan 12 Jan 2009 - 23:02

...jeg kunne ikke tenke meg å feriere på en parkeringsplass noen steder jeg. Ikke en gang for 0 Euro.


...men jeg drar gjerne til Italia
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeTir 13 Jan 2009 - 7:51

Harald skrev:
Når det gjelder vær er det ihvertfall mye bedre enn hele nord europa kan stille opp med, og det er hovedsaken til at vi eventuelt reiser ned igjen.

Har forøvrig ikke sammenligningsgrunnlag mot andre campinger i italia, men eg synes lidoen går alle nordiske en høy gang.

Men kunne tenkt meg Gardasjøen, men der hører eg det er små oppstillingsplasser, noen som vet mer om det??

Harald.

Vi har vært ved Gardasjøen 2 ganger. Trange plasser, kaos overalt, dårlig badevann, nei her liker ikke vi oss. Det som eventuelt er koselig er de flotte byene som ligger langs sjøen men vi er ikke på ferie for å vandre gatelangs.

Men for all del masse folk så det er jo veldig populært, vi har vært der kun pga Gardaland som er en flott fornøyelsespark.

Nei Union er mer oss.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeTir 13 Jan 2009 - 7:53

Jørn O skrev:
Heldigvis har vi forskjellig smak, men jeg kunne ikke tenke meg å reise helt til Italia for å feriere på en parkeringsplass til 10 euro pr. døgn

He He så enig så enig. Samme på vei ned, ligger kun på campingplasser og ikke Autohof.

Vi er da på ferie og ikke jobb.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeTir 13 Jan 2009 - 8:30

ARVE skrev:
J.O.

Men artig å høre en annen vinkling på dette og.Selv har jeg aldri vært i Italia,og lurer jo på om det er kun Union Lido som gjelder der nede.

Er folk som trekkfugler,som lander på samme sted gang etter gang mon tro.

Sånn som meg på Öland ???? Laughing


He he Arve:
Heldigvis er vi forskjellige vi tobeinte også. Ei gneldrebikkje av en Bichon Frise` tar ingenting for å fly inn i gapet på en Schaefer.

Sånn blir det (ofte) hvis noen pirker borti Union Lido, Øland, eller (for) andres vakre "smultronstelle".
"Revirpissingen" starter umiddelbart, til stor ergrelse for noen - stor fornøyelse for andre.

Evnen til å lytte til andres synspunkter, samt respektere disse er forsvinnende liten. Beste er å knuse slikt i utgangspunktet.

Underholdningsverdien er stor, så stor at den kan gå over i gråt når samme synspunkt er gjentatt 78,9 ganger. Av samtlige parter. Over 19,2 sider.

Allah Akbar, måtte Profeten se i nåde til oss. (og måtte fred være med Ham)


afro
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitimeTir 13 Jan 2009 - 8:59

Harald skrev:
Når det gjelder vær er det ihvertfall mye bedre enn hele nord europa kan stille opp med, og det er hovedsaken til at vi eventuelt reiser ned igjen.

Har forøvrig ikke sammenligningsgrunnlag mot andre campinger i italia, men eg synes lidoen går alle nordiske en høy gang.

Men kunne tenkt meg Gardasjøen, men der hører eg det er små oppstillingsplasser, noen som vet mer om det??

Harald

Har vært ved Gardasjøen flere ganger, og sist sommer var vi innom Piani di Clodia http://www.pianidiclodia.it/no/
Veldrevet stor plass, og de hadde eget område rett innenfor resepsjonen som var tilrettelagt for store vogner/biler/busser. Tror plassen vi fikk var ca. 180 m2. Resten av plassen var forholdsvis trang. I hvertfall for store vogner. De andre plassene vi har sett rundt sjøen har vært forholdsvis trange, og noen er bratte ned mot sjøen. Men for all del. Områdene rundt Gardasjøen er verdt et besøk. Koselige små byer rundt sjøen, og for de som liker fornøyelsesparker er det et eldorado. Kan også anbefale et besøk til kloster-kirken Madonna delle Corona. Den er innhugget i fjellsiden og kan sees fra moterveien hvis en er på tur mellom Brenner og Verona, litt nord for avkjøring Affi
Til Toppen Go down
Sponsored content





Union Lido (Italia) - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) - Page 6 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Union Lido (Italia)
Til Toppen 
Side 6 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Union Lido Italia
» sommeren 2016 italia og union lido
» Sommerferien 2009
» På plass på union lido...
» Plassanbefaling på Union Lido

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: