CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?

Go down 
+2
Sten Rune
TTB
6 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 22:57

Vi har kikket på 720 SK en tid nå, har i alle fall hatt noen vogner lagret siden april/mai. Og INGEN av disse vognene er solgt enda! De jeg har lagret er med Alde, så har ikke fulgt med på de med Truma. Vi kjenner vi blir litt betenkte over dette, om vi skulle ende opp med en Dethlefffs 720 SK, vil det være vanskelig å selge igjen om vi vil bytte om noen år? Bürstner sine vogner ser ut som ha litt raskere omløp...

Noen som har noen mening om dette?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:02

TorunnB

Er nok fordi de forlanger for mye for de som ligger ute for salg. Jeg har også fulgt med litt det siste året, og det hender at det kommer noen "slengere" som ligger noe under de andre og disse blir solgt rimlig kjapt.

Prata også med en selger på Askjems i Tønsberg ang brukte 720SK, siden de ikke hadde noen inne, og han sa det at de gikk ut igjen nesten før de var kommet inn.

Så det er nok prisene som ligger for høyt.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Caravan
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:06

Vi har sett lenge på denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18286397&folderId=1330428

Når du ikke har fått solgt på 3-4 mnd, så burde det jo være en ide å gå ned litt i pris? Da vi solgte bilen gikk vi ned 5000,- for hver uke den ikke ble solgt (ble solgt i andre uka da Wink ). Sa forhandleren noe om hva prisene bør ligge på?

Har en bekjent som kjøpte en 05-modell hos forhandler med fortelt eller markise (husker ikke) for 175.000,-
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:11

TorunnB skrev:
Vi har sett lenge på denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18286397&folderId=1330428

Når du ikke har fått solgt på 3-4 mnd, så burde det jo være en ide å gå ned litt i pris? Da vi solgte bilen gikk vi ned 5000,- for hver uke den ikke ble solgt (ble solgt i andre uka da Wink ). Sa forhandleren noe om hva prisene bør ligge på?

Har en bekjent som kjøpte en 05-modell hos forhandler med fortelt eller markise (husker ikke) for 175.000,-
send han et tilbud og samtidig informer han om at markedsprisen er 15-20 000,- lavere med garanti fra forhandler, og se om han kommer med en bedre pris
vogna er pen den, men det er ei dethleffs, ikke en kabe
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:13

Har faktisk sendt flere mail uten å få svar. Ikke rart han ikke får selge når han ikke svarer på mail Wink Skulle ringe han på mandag da vi var i Ålesund men fikk ikke tid. Får se senere. Orker ikke begynne å prute før vi har sett på vogna.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:14

Han nevnte ikke pris. Jeg mener den vogna i linken ligger rundt 15000-20000 for høyt i utgangspunktet. Her er det jo bare vogna, uten fortelt/markise. Og den har ligget for salg noen mnd.

Nå veit ikke jeg hva selgeren her aksepterer av bud, har ikke prøvd.

Men vogner til rett pris blir jo solgt, så enkelt er det. Very Happy

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Caravan
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:15

Der er med vinterfortelt. Vi får ta kontakt med han neste gang vi skal til Å Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:17

Sten Rune skrev:
Han nevnte ikke pris. Jeg mener den vogna i linken ligger rundt 15000-20000 for høyt i utgangspunktet. Her er det jo bare vogna, uten fortelt/markise. Og den har ligget for salg noen mnd.

Nå veit ikke jeg hva selgeren her aksepterer av bud, har ikke prøvd.

Men vogner til rett pris blir jo solgt, så enkelt er det. Very Happy
nå er jo selgeren sunnmøring, så alle varsellamper burde jo gå på allerede der lol!
enkelte som tror at akkurat deres vogn er verdt så mye mer enn alle andre sine
og årsaken er som oftest at de har hatt det så bra at de skal ha betalt for følelsen de har hatt når de har brukt den
eller så er de så missfornøyd med campinglivet at de skal ha ekstra godt betalt som plaster på såret
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:17

TorunnB skrev:
Har faktisk sendt flere mail uten å få svar. Ikke rart han ikke får selge når han ikke svarer på mail Wink Skulle ringe han på mandag da vi var i Ålesund men fikk ikke tid. Får se senere. Orker ikke begynne å prute før vi har sett på vogna.

det der er helt utrolig, har de siste ukene prøvd å få kontakt med flere som har annonser ute på finn.no/autodb.no ang biler, og flere av de svarer ikke eller ringer ikke opp igjen.... vil de ikke selge likevel??

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:18

TorunnB skrev:
Der er med vinterfortelt. Vi får ta kontakt med han neste gang vi skal til Å Smile

He he.... ikke store prisen det da..... betalte vel drøyt 4 lapper for mitt nytt....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:19

Sten Rune skrev:
TorunnB skrev:
Har faktisk sendt flere mail uten å få svar. Ikke rart han ikke får selge når han ikke svarer på mail Wink Skulle ringe han på mandag da vi var i Ålesund men fikk ikke tid. Får se senere. Orker ikke begynne å prute før vi har sett på vogna.

det der er helt utrolig, har de siste ukene prøvd å få kontakt med flere som har annonser ute på finn.no/autodb.no ang biler, og flere av de svarer ikke eller ringer ikke opp igjen.... vil de ikke selge likevel??
ikke til en trikker med burgersuvv skjønner du da vel Twisted Evil lol!
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:19

Sten Rune skrev:
TorunnB skrev:
Har faktisk sendt flere mail uten å få svar. Ikke rart han ikke får selge når han ikke svarer på mail Wink Skulle ringe han på mandag da vi var i Ålesund men fikk ikke tid. Får se senere. Orker ikke begynne å prute før vi har sett på vogna.

det der er helt utrolig, har de siste ukene prøvd å få kontakt med flere som har annonser ute på finn.no/autodb.no ang biler, og flere av de svarer ikke eller ringer ikke opp igjen.... vil de ikke selge likevel??
Spørs om de er på ferie? Han karen her ha i alle fall veldig lang ferie da, det er en goood stund siden jeg sendte første mail. Annonsa har i alle fall blitt lagt ut igjen minst en gang etter det. Om de ikke er tilgjengelige på mail, så bør de i det minste skrive det og aller helst la være å ha mail som en kontaktmulighet. Jeg liker å kommunisere på mail frem til jeg er litt mer seriøs om kjøp.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:19

Sten Rune skrev:
TorunnB skrev:
Der er med vinterfortelt. Vi får ta kontakt med han neste gang vi skal til Å Smile

He he.... ikke store prisen det da..... betalte vel drøyt 4 lapper for mitt nytt....
på sunnmøre tror jeg prisene går opp litt når teltene er brukt
og virket de bra går prisen enda litt opp
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:20

Sten Rune skrev:
TorunnB skrev:
Der er med vinterfortelt. Vi får ta kontakt med han neste gang vi skal til Å Smile

He he.... ikke store prisen det da..... betalte vel drøyt 4 lapper for mitt nytt....
He he - greit å vite Very Happy Det er uansett ikke vinterfortelt vi trenger først Wink
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:20

Jan skrev:
Sten Rune skrev:
TorunnB skrev:
Har faktisk sendt flere mail uten å få svar. Ikke rart han ikke får selge når han ikke svarer på mail Wink Skulle ringe han på mandag da vi var i Ålesund men fikk ikke tid. Får se senere. Orker ikke begynne å prute før vi har sett på vogna.

det der er helt utrolig, har de siste ukene prøvd å få kontakt med flere som har annonser ute på finn.no/autodb.no ang biler, og flere av de svarer ikke eller ringer ikke opp igjen.... vil de ikke selge likevel??
ikke til en trikker med burgersuvv skjønner du da vel Twisted Evil lol!

Men trikker'n fikk burger suv for det han... Hot ler ler

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Caravan
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:20

Jan skrev:
Sten Rune skrev:
TorunnB skrev:
Der er med vinterfortelt. Vi får ta kontakt med han neste gang vi skal til Å Smile

He he.... ikke store prisen det da..... betalte vel drøyt 4 lapper for mitt nytt....
på sunnmøre tror jeg prisene går opp litt når teltene er brukt
og virket de bra går prisen enda litt opp
lol!
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:21

Hva er burger-suv??? *dum og blond igjen*
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:22

TorunnB skrev:
Hva er burger-suv??? *dum og blond igjen*
stor amerikansk 4x4 ala suburban som sten rune har lol!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:22

TorunnB skrev:
Sten Rune skrev:
TorunnB skrev:
Har faktisk sendt flere mail uten å få svar. Ikke rart han ikke får selge når han ikke svarer på mail Wink Skulle ringe han på mandag da vi var i Ålesund men fikk ikke tid. Får se senere. Orker ikke begynne å prute før vi har sett på vogna.

det der er helt utrolig, har de siste ukene prøvd å få kontakt med flere som har annonser ute på finn.no/autodb.no ang biler, og flere av de svarer ikke eller ringer ikke opp igjen.... vil de ikke selge likevel??
Spørs om de er på ferie? Han karen her ha i alle fall veldig lang ferie da, det er en goood stund siden jeg sendte første mail. Annonsa har i alle fall blitt lagt ut igjen minst en gang etter det. Om de ikke er tilgjengelige på mail, så bør de i det minste skrive det og aller helst la være å ha mail som en kontaktmulighet. Jeg liker å kommunisere på mail frem til jeg er litt mer seriøs om kjøp.

Enig i det. Noen av de jeg ringte på hadde akkurat blitt lagt, så det med ferie tror jeg ikke på... he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:22

Jeg ville ordnet med kontakt, telefon eller brev om nødvendig, gitt et bud med klare forutsetninger om at alt er sånn det er beskrevet og med en tidsbegrensning.
Da er den vogna enten kjøpt eller ute av bildet en gang for alle.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:22

burger fordi de spiser så mye burgere der borte at bilene må være store for at de skal få plass
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:23

Jan skrev:
TorunnB skrev:
Hva er burger-suv??? *dum og blond igjen*
stor amerikansk 4x4 ala suburban som sten rune har lol!
AHA Very Happy
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:25

Jan Ole skrev:
Jeg ville ordnet med kontakt, telefon eller brev om nødvendig, gitt et bud med klare forutsetninger om at alt er sånn det er beskrevet og med en tidsbegrensning.
Da er den vogna enten kjøpt eller ute av bildet en gang for alle.
Du vil bare vi skal få ut finger´n og kjøpe en vogn du lol!

Men, det står særs lite om vogna i annonsen, denne vil jeg på alle måter se først før jeg gir noe bud. Og vi har heller ikke bestemt oss for om vi skal gå for denne størrelsen eller gå ned et hakk til 580-størrelse. Men interessert er vi jo, og får vi den ned 20.000,- er det jo veldig aktuelt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:30

Da byr du det eller litt mindre, koster nesten ingenting det.

Klart jeg vil at dere skal få dere vogn, helst en vogn dere blir fornøyd med.

Har tenkt litt på dette med lengden på vogn og "uerfarne" sjåfører. Jeg skjønner rett og slett ikke hva som er problemet, det må i tilfelle være på bensinstasjoner og trange campingplasser og her ordner det seg ved å være forsiktig, gjerne med hjelper ute med mobiltelefon forbindelse.

Med riktig bil er det absolutt ingen problem langsetter veien.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:38

Hva er egentlig problemet på en bensinstasjon da? Du kjører vel bare rett frem og ut igjen der vel? Eller er vi bare bortskjemt med store og lange bensinstasjoner her opp kanskje? He he.

Nei - mannen har fortsatt få skrupler ang. størrelsen, men akkurat nå har han satt hodet sitt på Bürstner (som han egentlig har hatt hele tiden) og helst 700 TK. Veldig fin vogn, men problemet er den lille lastekapasiteten. 155 kg er vel i minste laget, er det ikke? Jeg mener at i Dethleffsen, så får vi bad, ekstra sittegruppe, passe stort kjøkken og god lastekapasitet for mindre penger. Og en pen vogn det også. Bürstneren har stoooort bad, stort kjøleskap og vi begge liker "fealen" i den. Vi får se hva slags tilbud vi får med Kroken i høst. Liker egentlig tanken på å handle med forhandler.
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:39

Nei, nå må jeg komme meg i seng - blir sittende altfor lenge oppe og prate vogn med dere Very Happy

Natta
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:40

Jan Ole
For min del så har lengden på vogna med at stort sett er vi to personer og har nok plass. Og vi har sengeplasser nok de gangene vi har med ungdommer. Hadde situasjonen vært motsatt, at vi stort sett hadde med 2 eller 3 unger / ungdommer er jeg ikke i tvil da hadde vi hatt større vogn. I tillegg ville reisemønsteret vært tilpasset unger og ungdommer og ikke vårt ønske om å besøke mange rare plasser som bare hadde vært kjedelig for ungene.

Om vi bytter vogn vil en løsning som Johnny har kanskje med et bad med dusj og lengden er omtrent det samme som det vi har i dag.

Om man ikke trenger 3 rom og kjøkken kan man jo klare seg med 2 rom og kjøkken Wink
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:43

Ja nå sa jo ikke jeg at alle på død og liv skal ha lang vogn da, men de som trenger det kan kjøpe det i større grad enn det enkelte vil ha det til mener jeg.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:43

ArneO.

Du har 563 UK nå? Men vi klarer oss lenge med den størrelsen også altså, barna er jo ikke så store enda at de tar så mye plass, eldstemann på 5 kan bygge lego i timesvis i senga han Smile Når de er litt større ser jeg mer behovet for mer plass, spesielt om vi skal vintercampe. Og når de etterhvert ikke skal være med lenger så trenger jo ikke mor og far noe særlig stor vogn på tur til vinsmaking i Frankrike Wink

Men akk - det badet da, jeg som får angst ved tanken på å dusje på felles-anlegg What a Face
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:44

Det finnes bensinstasjoner som er greie med vogn og så er det de som ikke er så greie Smile Har opplevd at det kan være krøkkete inn og utkjøringer, at det er trangt mellom "pumpeøyer" og bygninger. Joda, og en gang har jeg rygget ut igjen etter fylling.

Vi bruker forøvrig et par billige walki-talkier ved parkering eller andre trange steder.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:45

Må du svinge inne blandt pumper og støtter er det værre med lang vogn enn kort, det var det jeg mente.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:47

Jan Ole skrev:
Må du svinge inne blandt pumper og støtter er det værre med lang vogn enn kort, det var det jeg mente.
Joda, forstår jo det. Klarer andre det, så klarer mannen min det også. I love you
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:50

Har aldri opplevd problemer med lang vogn. Bare å bruke hodet litt før man kjører inn på de verste stedene. Det er utrolig hvor trangt det skal være før man ikke kommer rundt et hjørne, selv om man kanskje må rygge et par ganger for å få litt annen knekk på vogna
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:51

TorunnB
Joda, jeg ser greia med dusjen. Ta med noen billige kippkjapper fra nille kostet 10 kr nå i sommer og gå i dusjen på campingen. I de aller fleste tilfellene er forholdene meget bra. Og om du planlegger kan du dra på campinger med fine familierom.

På denne campingen http://www.hvidbjerg.dk/ kan du få campingplass med eget baderom, så det er mange muligheter.

Og når vi ikke trenger køyene mer vil vi i alle fall ha en større dass om det ikke blir med dusj. Jeg synes nemlig det er litt trangt for å finne roen der inne Wink
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitimeOns 5 Aug 2009 - 23:52

*TorunnB* skrev:
ArneO.

Du har 563 UK nå? Men vi klarer oss lenge med den størrelsen også altså, barna er jo ikke så store enda at de tar så mye plass, eldstemann på 5 kan bygge lego i timesvis i senga han Smile Når de er litt større ser jeg mer behovet for mer plass, spesielt om vi skal vintercampe. Og når de etterhvert ikke skal være med lenger så trenger jo ikke mor og far noe særlig stor vogn på tur til vinsmaking i Frankrike Wink

Men akk - det badet da, jeg som får angst ved tanken på å dusje på felles-anlegg What a Face
ved angst for fellesanlegg så har du vel med det selv allerede bestemt vogn Very Happy
gå for burstnern dere
Til Toppen Go down
Sponsored content





Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Empty
PosteTema: Re: Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?   Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Lite kjøpere på bruktmarkedet for Dethleffs 720?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» For lite sengeplass...
» Dethleffs TK 745
» Dethleffs -11
» Dethleffs 740 TK
» Best stabilitet når støttebeina sveives mye eller lite ned?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: