CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bruke av Truma uten vann i bereder/tank

Go down 
+5
Kurt
Sten Rune
Jan
Jan Ole
Runerask
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 17:42

Er det noe som er greit?

Siden temperaturen er såpass lav for tiden tør jeg ikke ha vann på tanken, bare sånn i tilfelle. Men jeg bruker kanskje bobilen på småturer og ærender så da kan det være greit å få litt varme inni bilen til tider.

Problemet er at det er ikke mulig å velge kun trumavarme uten å i tillegg varme opp vannet. Kan bereder ta skade av å "stå på" uten at det er vann i den?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 18:19

Finnes flere typer Trumavarmtvannsbereder, vanskelig å svare generellt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 18:47

den får vel strøm via ei ledning den berederen
hvis det ikke er der allerede, få noen som kan det til å lage en bryter eller lignende på strømmen inn til tanken
på den måten kan trumaen brukes som normalt uten at berederen varmer på vann som ikke er der
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 21:50

Syns det er merkelig om ikke det skulle være noen måte å koble ut den vannvarmeren....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 23:10

Da vi hadde vogn med Truma så var der en egen bryter for varmtvannstanken.......vi lot denne være av og hadde trumaen på......det funka fint.......

Sikringen vil gå i tanken om den står på uten vann i vil jeg tro......

Sikker på at du ikke har en bryter en plass da? Vår var grønn med lys på.......den var i nærheten av kjøkkenet hos oss......
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 25 Okt 2009 - 0:53

Jeg har en helt ny Rimor-bobil, og det er bare ett skru-ratt på den på trumaen. Den ene veien er 40 og 60 grader varme pluss varmtvann, den andre retningen 40 og 60 grader varmtvann. Inni dette "hjulet" er en termostat med tall fra 1 til 6

Er vel bare gassdrift på dette, ikke strøm. Skulle gjerne hatt mulighet for 230 Volt når jeg er tilkoblet så hadde jeg sluppet å sløse gass...
Til Toppen Go down
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 25 Okt 2009 - 9:00

dersom det er bare luftvarmen som går gjennom tanken er det ingen problem. MEN du MÅ ikke sette strøm på tanken uten vann i. Da ryker varmeelemente
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 25 Okt 2009 - 11:27

Runerask

Har du lest i brukerveiledningen til Trumaen din? Det bruker å stå mye vettugt der. Kanskje det står noe om varmtvannet også.

Du må ha montert (ettermontere) en Ultraheat i Trumaen for at den skal gi varme på 230V
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 25 Okt 2009 - 13:24

Hei Runerask
Det er Truma i vår bobil den heter Truma 6002c og der kan du velge med den bryteren du nevner, om du vil ha varme i bilen uten å varme vannet.
Så om ser på denne bryteren (rattet) så er det et hakk med klokka symbol en flamme da er det bare varmluft og da trenger det ikke å være vann i systemet.du kan laste ned brukermanual her.se linken

http://no.diplodocs.com/brukerveiledning-instruksjon-brukerhandbok-brugsanvisning/TRUMA/TRUMATIC%20C%206002-_L
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 17:04

Dethleffs skrev:
Hei Runerask
Det er Truma i vår bobil den heter Truma 6002c og der kan du velge med den bryteren du nevner, om du vil ha varme i bilen uten å varme vannet.
Så om ser på denne bryteren (rattet) så er det et hakk med klokka symbol en flamme da er det bare varmluft og da trenger det ikke å være vann i systemet.du kan laste ned brukermanual her.se linken

http://no.diplodocs.com/brukerveiledning-instruksjon-brukerhandbok-brugsanvisning/TRUMA/TRUMATIC%20C%206002-_L

Takk for innspill. Jeg er ikke noe kløpper på tysk, men det er to stillinger med klokken, d og e.

d er ohne wanrwasser og e er mit warmwasser. betyr det at d er uten varmtvann?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 18:20

ohne betyr uten ja .......
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 19:05

May-Britt skrev:
ohne betyr uten ja .......

Tuuusen takk for opplysningen, og jeg som trudde det ikke gikk å bruke varme uten at bereder sto på xD
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeMan 26 Okt 2009 - 19:11

Håper du får glede av det........det er det viktigste Very Happy
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeTir 27 Okt 2009 - 8:41

Hei igjen Runerask

Om du ikke har brukermanual kan du hente norsk utgave her,se link:

http://www.neptus.no/assets/Bruksanv%20NO%20C4002%20C6002.pdf
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeTor 29 Okt 2009 - 19:00

Dethleffs skrev:
Hei igjen Runerask

Om du ikke har brukermanual kan du hente norsk utgave her,se link:

http://www.neptus.no/assets/Bruksanv%20NO%20C4002%20C6002.pdf

Tusen takk for all hjelp. Veldig mye hjelp å få her :-D
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 19:46

Jeg trur jeg hadde et uhell og kjørte varme på bereder uten vann i den. Nå får jeg rødt lys på hjulet i ett sett når jeg skal varme opp vannet i den. Har klart å få vannet lunket, men ikke skikkelig varmt.

Gassen på komfyrtoppen virker greit så det er ikke tomt for gass.

Noen som har noen ideer?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 20:03

er sikkert gåent varmeelementet ditt
gjorde det samme selv, men berga elementet med et nødskrik
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 20:28

Hei

Se på side 4-6 i linken fra neptus,om det er den type truma du har,den skal vel fungere på gass selv om el-kolben er defekt??

http://www.neptus.no/assets/Bruksanv%20NO%20C4002%20C6002.pdf
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 21:39

Dethleffs skrev:
Hei

Se på side 4-6 i linken fra neptus,om det er den type truma du har,den skal vel fungere på gass selv om el-kolben er defekt??

http://www.neptus.no/assets/Bruksanv%20NO%20C4002%20C6002.pdf

Har ikke el-kolbe på den. Det er gassdriften som feiler. Bare så rart at det virker litt, og får lunket vann. Problemet er at det er så ustabilt og lyser rødt i tide og utide, har ikke vært sånn før
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 21:41

Høres snodig ut... det er jo da bare varmluften som varmer og da har det jo ingen ting å si om det ikke var vann på berederen

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Caravan
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 21:48

Sten Rune skrev:
Høres snodig ut... det er jo da bare varmluften som varmer og da har det jo ingen ting å si om det ikke var vann på berederen

Er ett ratt som man velger varmluft/varmt vann/ eller kombinasjon, dette ble stillt inn feil ved øyeblikk å oversett rett symbol Embarassed
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 21:55

May-Britt skrev:
Runerask

Har du lest i brukerveiledningen til Trumaen din? Det bruker å stå mye vettugt der. Kanskje det står noe om varmtvannet også.

Du må ha montert (ettermontere) en Ultraheat i Trumaen for at den skal gi varme på 230V

Har studert denne ultraheat-saken med stor iver, men kan ikke forstå at den passer inn i mitt system.

Jeg har denne saken her (Truma Combi 4, uten E)
http://www.truma.com/truma05/en/products/detail2_en_291345.html

Finnes ikke noen informasjon om elektisk innsats for den versjonen uten E, antagelig fordi Combi 4E har innsatsen orginalt. En eldre versjon hadde denne innsatsen som tillegg på en annen side

...eller er jeg helt på jordet?
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 22:06

Runerask skrev:
May-Britt skrev:
Runerask

Har du lest i brukerveiledningen til Trumaen din? Det bruker å stå mye vettugt der. Kanskje det står noe om varmtvannet også.

Du må ha montert (ettermontere) en Ultraheat i Trumaen for at den skal gi varme på 230V

Har studert denne ultraheat-saken med stor iver, men kan ikke forstå at den passer inn i mitt system.

Jeg har denne saken her (Truma Combi 4, uten E)
http://www.truma.com/truma05/en/products/detail2_en_291345.html

Finnes ikke noen informasjon om elektisk innsats for den versjonen uten E, antagelig fordi Combi 4E har innsatsen orginalt. En eldre versjon hadde denne innsatsen som tillegg på en annen side

...eller er jeg helt på jordet?

Fant ut svaret selv :-(

"Varmere uten 230V element kan ikke ettermontere element"

http://www.neptus.no/index.php?p=25-25-25

med andre ord må jeg bytte ut hele innretningen med en combi 4E for å få elektrisk element, og så koster den herligheten 17-18 laken affraid
http://www.neptus.no/assets/pdf/TRUMA%20CAR%2008-2009.pdf
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 9:01

Hei
Ta en prat med service avd hos neptus,der får du svar på problemet tror jeg.

http://www.neptus.no/index.php?p=17-17-17
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeOns 4 Nov 2009 - 17:21

Dethleffs skrev:
Hei
Ta en prat med service avd hos neptus,der får du svar på problemet tror jeg.

http://www.neptus.no/index.php?p=17-17-17

Snakket med hovedimportøren tidligere i dag, og han sa at anlegget skulle være idiotsikkert. Det skulle være sperrer som hindret at ting gikk galt, hvis man skulle tabbet seg ut slik jeg har gjort.

Det kunne være luft i anlegget som gjorde at det ble feil og lyste rødt. Så jeg må få prøvd anlegget en gang til for å sjekke, og være sikkert på at jeg har fått ut eventuell luft i berederen.

Hvis ikke så må jeg inn med den til service, og sansynligvis går dette på garantien :-)

Har forsatt ikke fått svar på henvendelsen i den linken
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeTir 24 Nov 2009 - 21:52

Har testkjørt anlegget igjen med feilkode . . - . - på lysdiode
( . = kort blikk, - = lang blink)

Har sendt epost til neptus to ganger, og pratet med hovedimportør. Det er begynner å bli en stund siden, uten å få noe svar tilbake

Er dette normalt? Hva er da vitsen med kontaktskjema, hvis man ikke får noe svar tilbake?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeOns 25 Nov 2009 - 0:00

Runerask skrev:
Har testkjørt anlegget igjen med feilkode . . - . - på lysdiode
( . = kort blikk, - = lang blink)

Har sendt epost til neptus to ganger, og pratet med hovedimportør. Det er begynner å bli en stund siden, uten å få noe svar tilbake

Er dette normalt? Hva er da vitsen med kontaktskjema, hvis man ikke får noe svar tilbake?
enkelte firma ha de for at kundene skal tro at de bryr seg om de Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeOns 25 Nov 2009 - 8:22

Har vert i telefonkontakt med det firmaet en gang og sitter igjen med ett labert inntrykk jeg og.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeOns 25 Nov 2009 - 20:45

Hmmm.... traff sikkert en som har slutta der jeg da, for jeg fikk utmerket hjelp når jeg var i kontakt med de ang primusen min for 4-5 år siden... Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_scratch

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeOns 25 Nov 2009 - 21:05

Utbrendt kanskje? Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_redface

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeOns 25 Nov 2009 - 21:20

Jan Ole skrev:
Utbrendt kanskje? Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_redface

ja det ble kansje litt mye på han ene.... Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_bounce

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Caravan
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeOns 25 Nov 2009 - 23:36

Tok en telefonsamtale til neptus, og dem ville helst ikke prate med meg. Ta kontakt med selger sa dem, jo greit nok det.

Problemet er bare at selger er en ren selger, og da må eventuelle feil likevel rettes ett annet sted, ser ikke vits i flere mellomledd.

Men forsto jo fort at det ikke var noe vits i å prøve å fortelle dette til personen i den andre enden av røret.....
Til Toppen Go down
Truls
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Truls


Male
Antall Innlegg : 314
Age : 55
Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane
Registration date : 15.10.2007

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeTor 26 Nov 2009 - 13:13

Jan Ole skrev:
Utbrendt kanskje? Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_redface
Totalt uten gnist ? Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.campingdagboka.com
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeTor 26 Nov 2009 - 21:35

Jeg har også opplevd en litt avvisende holdning fra Neptus. Vil tro det har sammenheng med at de ikke leverer varer til privatpersoner, bare bedrifter. De vil nok helst at henvendelsene skal gå gjennom aktuell forhandler. Kan godt skjønne at de ønsker det, men det er ikke like enkelt bestandig, for det hender at forhandleren ikke har kjennskap til produktet i det hele tatt.
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitimeFre 27 Nov 2009 - 19:15

Janita skrev:
Jeg har også opplevd en litt avvisende holdning fra Neptus. Vil tro det har sammenheng med at de ikke leverer varer til privatpersoner, bare bedrifter. De vil nok helst at henvendelsene skal gå gjennom aktuell forhandler. Kan godt skjønne at de ønsker det, men det er ikke like enkelt bestandig, for det hender at forhandleren ikke har kjennskap til produktet i det hele tatt.

Så er det litt dumt når man skal ta beskjeder med flere mellomledd, da blir det fort tull i systemet.

Blir ikke mindre telefoner, når man kun skal ha telefoner fra forhandlere, heller flere. Blir flere missforståelser som må oppklares når det ikke tas direkte med eier.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Empty
PosteTema: Re: Bruke av Truma uten vann i bereder/tank   Bruke av Truma uten vann i bereder/tank Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bruke av Truma uten vann i bereder/tank
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Truma Therme = varmt vann uten 220 volt?
» Vann tank måler
» Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!?
» Bare kaldt vann i kranene. Hobby 560 2009 mod. med Truma
» Trøbbel med Truma Ultraheat og Truma vannvarmer.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: