CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 El-gulvvarme

Go down 
+5
Sten Rune
Jan
ArneO
Dethleffs
Jan Ole
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeTor 19 Nov 2009 - 17:17

Ja det sporer av noen ganger...... men det var værre før... El-gulvvarme - Page 3 232937

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








El-gulvvarme - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 19:24


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 19:58

Nei, jeg har folie fra en dansk produsent som heter Heatcom

www.hetcom.dk

Kan være litt vanskelig i finne norsk forhandler. OBS Bygg hadde den tidligere, vet ikke om det er det nå. Men mange gode produkter, men noen av de krever litt håndlag for å få satt på klemmer i endene.
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 20:31

JanP skrev:
Nei, jeg har folie fra en dansk produsent som heter Heatcom

www.hetcom.dk

Kan være litt vanskelig i finne norsk forhandler. OBS Bygg hadde den tidligere, vet ikke om det er det nå. Men mange gode produkter, men noen av de krever litt håndlag for å få satt på klemmer i endene.

JanP. Jeg retter litt på nettadressen din

www.heatcom.dk

Jeg har selv solgt dette i flere år. Det selges bl.a i flisbutikker. Ta kontakt med Tarjei (norsk representant) på tlf 35 95 43 13 så får dere nærmeste forhandler.

Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 20:45

Leter etter et godt alternativ som jeg kan anbefale for en kompis til nytt spikertelt. Teltet blir brukt hele året og om vinteren blir det gjerne
-20grader. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 21:05


Det er sikkert mange gode alternativer på markedet. Jeg kjenner best til de som er for innstøpning, men de er jo ikke aktuelle her.

Det eneste jeg vil foreslå, uavhenging av hvilket merke man ender opp med, er at man legger Depron eller tilsvarende under varmefolien. Det er utrolig hvor mye denne reflekterer varmen og varmetap man slipper å miste.

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 21:16

Det som er ok er byggehøyden. Og at det er lett å legge. Rull ut, kutt i enden og bøy 180 grader tilbake. Brukes flere matter så kan de kobles sammen i en boks ved gulvet. Og så er det noen alufoliebiter som skal legges mellom hver lengde.

Tilførselskabelen er det geitt å tappe ut et spor til i gulvsponplata, da den er litt stiv og knølete å legge fint. 80 w/m2 gir en grei lunk.

Jeg la de spesielle reflektorplatene som Heatcom selger som har alufolie på den ene siden. Koster litt mere enn Pergo eller andre, men tror det svarer seg. Brukte 3mm tykkelse.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 21:55

De som jeg linket til, http://golvvarmebutiken.se/catalog/index.php?cPath=29_51&osCsid=h9ug7k6ibntevdjbt26mj33k45

er jo syltynne og burde vel kunne legges under gulvbelegget.
Noen med erfaring med den problemstillingen?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 22:01

Folien er nok tynn, men det er alltid noen koblinger som må til. Og de bygge gjerne 3 mm pluss-minus. Og der tror jeg du må tappe ut litt i plata under.

Men folien ser da ok ut. Men prisen er nå ganske stiv da. Og det tror jeg at slike tynne folier er.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 22:07

Fem høvdinger for varme tær, var ikke det det du betalte da? Laughing Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 22:25



Det er som JanP skriver at folien er tynn, men koblingene er tykkere. Litt avhenging av hvordan de skal kobles må man også ta hensyn til ledningene også.

Salgsargumentene for disse typer folier er jo at de er så tynne og at de ikke bygger noe, men man blir opplært til å ikke si noe om koblingene eller ledningene til mattene/foliene.

Her er en annen leverandør:

http://no.ebeco.com/


Der er det mulig å finne leverandør nær deg for mer info.


Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 22:31

Koblingene må vel være mulig å plassere ute ved veggene så de ikke blir utsatt for uheldig belastning vel? Rolling Eyes
Glad jeg har vannrør i gulvet jeg altså ler ler ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 22:35

Koblingene skal jo ute ved veggene, men skal vel trekkes litt bort fra veggen. Og siden de sikkert er tykkere enn folien så må det tilpasses noe.

Gled deg ikke for tidlig over vannbåren varme, rørene tettes igjen med årene har jeg hørt. Så det blir nok el på deg også. El-gulvvarme - Page 3 Moz-screenshot-3 El-gulvvarme - Page 3 265129 El-gulvvarme - Page 3 Moz-screenshot-1El-gulvvarme - Page 3 Moz-screenshot-2
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 22:39

Fyrer med el, det får holde. Skal holde øynene åpne etter en varmepumpe, det må vel sies å være bra spesiellet, spikertelt med luft til vann-varmepumpe. Det tror jeg at jeg blir ganske alene om eller? ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 22:39

Det er ikke sikkert det er mulig å legge koblingene ute ved veggene i alle tilfeller (dører etc), men selvfølgelig blir de som regel lagt ved veggene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 22:54

Jan Ole skrev:
Fyrer med el, det får holde. Skal holde øynene åpne etter en varmepumpe, det må vel sies å være bra spesiellet, spikertelt med luft til vann-varmepumpe. Det tror jeg at jeg blir ganske alene om eller? El-gulvvarme - Page 3 232937

Ja. Om du får beholde den for deg selv da. Ser at det gjerne blir felleseie der ute på Sandane, for så å gå over i særeie? Men der du finner den neppe i gasskassen til han derre sære naboen din som av og til er innom her, er det Truls han heter igjen? El-gulvvarme - Page 3 232937
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 23:03

Tror jeg får beholde det om det er skrudd fast. Har gått greit så langt i alle fall. ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 23:11

Har ikke Rufus slike GPS-trackere for salg da? Sikre deg en sånn i tilfelle. Men spørs om det er mulig å finjustere distansen før den kaller deg opp? Han bor kanskje litt for nære til at GPS ser at den virkelig har flytta på seg? Suspect

Sikre deg en nøkkel til kassa, det er kanskje like greitt...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 23:23

Kassa er aldri låst, har vert der og hentet ting før. ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 23:29

Kjekt å vite at en finner det en er rettmessig eier av da! Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 23:33

Går nok bra til slutt. Bare fint om ting som er laget for å bli brukt faktisk blir brukt. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeFre 15 Apr 2011 - 23:39

Han naboen din vel si seg helt enig i det. El-gulvvarme - Page 3 928394
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitimeLør 16 Apr 2011 - 0:07

Jan Ole skrev:
Leter etter et godt alternativ som jeg kan anbefale for en kompis til nytt spikertelt. Teltet blir brukt hele året og om vinteren blir det gjerne
-20grader. Shocked

http://elflex.no/index.php?option=com_content&view=article&id=76&Itemid=124

Elflex er et meget bra produkt som egner seg i spikertelt. Den er vel og merke 230V, men det har man jo i et spikertelt.
Med tanke på koblinger, så legger vi alltid 6 mm depron først, så bruker man vulkband over og under koblingen, slik at man isolerer dem.
Her må man selvfølgelig ha fagfolk for å installere dette. Det er en spesiell tang for disse koblingene.
Og det er krav til jordfeilbryter.
Til Toppen Go down
Sponsored content





El-gulvvarme - Page 3 Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme   El-gulvvarme - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
El-gulvvarme
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Elektrisk gulvvarme kontra vannbåren gulvvarme - synspunkter
» Gulvvarme i spikertelt
» gulvvarme
» Vannbåren gulvvarme i Tec
» Ettermontering av gulvvarme

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: