CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva gjør dere?

Go down 
+2
Jan
Vixen
6 posters
AvInnlegg
Vixen

Vixen


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 13.10.2010

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 20:21

Lurer litt på en ting...Question
Når dere parkerer vogna på fast plass hvor den skal stå over lang tid; heiser dere da opp vogna slik at den står på støttebena og dekkene?
Eller blokker opp slik at dekkene er i lufta?
Ser at folk gjør mye forskjellig, og vi har prøvd begge deler selv men har nå med lang vogn blitt anbefalt det første.
Hva gjør dere?

Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 20:24

står på dekka ja
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 20:28

Vogna hviler med hovedtyngda av vekta på hjula. Støttebena er ikke beregnet for noen stor vekt og skrues lett ned i bakken.
Bruker i tillegg 4 støttebukker på vintercampen.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Vixen

Vixen


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 13.10.2010

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 20:34

Tusen takk for svar! Vi har noen lecablokker vi kan supplere med så da blir det nok enda bedre.
Johnny: Du setter da støttebukkene i hjørnene innafor støtteibeina, eller?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 20:51

Vixen skrev:
Tusen takk for svar! Vi har noen lecablokker vi kan supplere med så da blir det nok enda bedre.
Johnny: Du setter da støttebukkene i hjørnene innafor støtteibeina, eller?


Trekker de litt innover mot aksling i forhold til støttebeina. Føler at stabiliteten blir best slik.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 20:59

Jeg bruker 4 heller 30 X 30 cm til labbene , samt at jeg bruker 2 små leca-blokker foran og to bak. Mellom disse lgger jeg en liten bit 2"X6" på tvers av rammen. Pluss noen små biter impregnert for å legge helt opp under ramma. Gjør dette bak først og deretter i fremkant. Vogna hviler nå stødig på de 4 Lecablokkene samt labbene. Nesehjulet er alltid nede, med en bit 2" X 8" under som anlegg.

Grunnen til at jeg må gjøre det slik er at mi vogn ikke er helt stødig på labbene, og dermed rører en del på seg når det er sterk eller full storm rett inn fra fjorden. Jeg er så heldig at det ikke er telefarlig masse under vogna, sa jeg trenger ikke tenke på telehiv heller. Og alle hjulene hviler på sementheller de også.
Til Toppen Go down
Vixen

Vixen


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 13.10.2010

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 21:07

Ok,takk for kjempenyttige svar. Vi vet ikke helt hvordan telen blir på plassen vi er nå,har flytta vogna til en ny fjellcamp.Men det kan blåse godt der det ligger i 900 meters høyde...Og vogna er jo nokså lang så det er sikkert lurt ja å blokke godt under.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 21:16


Har sett på vindutsatte steder at de har bardunert vogna til bakken. Hadde vært tilfeller der vinden hadde blåst vogner overende.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 21:18

Jeg rygger vogna inn på vognrulla, skrur vogna inntil teltet legger en 2*6 bit under hver labb..Skrur ned labbene..ferdig! ikke no leca eller ekstra jekker...og vogna er lang den og står på snørik vintercamp, blåse kan det også gjøre der...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 21:19

Jeg står nå i vinter i en slak helling. Står på hjulene ja, med leca under bakbeina og vanlige 2`4 under frambeina. Har også 4 bukker. Jeg plasserer de i hvertfall slik at både foran og bak står de (2 på hver side da) ca midt mellom hjulene og de respektive labber. Innbiller meg at de har best funksjon da. Vet ikke hva som er "riktig".
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 21:19

Johnny skrev:

Har sett på vindutsatte steder at de har bardunert vogna til bakken. Hadde vært tilfeller der vinden hadde blåst vogner overende.

Har hørt at enkelte bardunerer vogna fast i bakken på ncc campen på saltfjellet, men der er det ikke noe ly for vinden og høyfjell..
Til Toppen Go down
Vixen

Vixen


Female
Antall Innlegg : 19
Registration date : 13.10.2010

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 21:22

Gudskjelov er det litt ly der vi har vogna og ingen av de andre har blåst avgårde,forløpig...hehehe..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitimeSøn 24 Okt 2010 - 21:23

Ronny skrev:
Jeg rygger vogna inn på vognrulla, skrur vogna inntil teltet legger en 2*6 bit under hver labb..Skrur ned labbene..ferdig! ikke no leca eller ekstra jekker...og vogna er lang den og står på snørik vintercamp, blåse kan det også gjøre der...
Akkurat sånn gjør jeg det også, men noen naboene bruker lastestropper ned i støpt platting under. Vogna er forsikret.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hva gjør dere? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere?   Hva gjør dere? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hva gjør dere?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hva gjør dere med de tyske miljømerkene?
» Gjør det selv
» Hjelp! Hva gjør jeg med et vindu som er fylt med vann?
» Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk
» Fine private hjemmesider.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: