CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva gjør dere med de tyske miljømerkene?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Hva gjør dere med de tyske miljømerkene? Empty
PosteTema: Hva gjør dere med de tyske miljømerkene?   Hva gjør dere med de tyske miljømerkene? Icon_minitimeTir 14 Feb 2012 - 19:22

Hei, er de tyske miljømerkene noe en bør ha i orden før man drar?

hvis man skal forbi byene, trengs de da? vet ikke om motorveiene går innom byene eller lagt rundt byene.

http://www.applusbilsyn.dk/produkter/tyske_miljoemaerker/

Jeg har blått handicap skilt, så det er ikke sikkert jeg trenger, men de kostet ikke mye og bilen er 2009 modell så jeg burde nok få grønnt merke.. kjekt å ha eller?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva gjør dere med de tyske miljømerkene? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere med de tyske miljømerkene?   Hva gjør dere med de tyske miljømerkene? Icon_minitimeTir 14 Feb 2012 - 19:41

Jeg har hatt, men måtte bytte rute nå så det blir kanskje å bestille nytt. Om du ikke skal kjøre inn i byene trenger du det ikke.

Enda er det ikke planen å dra til Tyskland i år, men vi kjører gjerne litt rundt å ser oss om så vips står vi inne i en slik sone da...
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Hva gjør dere med de tyske miljømerkene? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere med de tyske miljømerkene?   Hva gjør dere med de tyske miljømerkene? Icon_minitimeTir 14 Feb 2012 - 21:28

Det er i hovedsak bysentrum i de store tyske byene som krever dette. Har hørt at det vanker betydelige bøter dersom man forviller seg inn i slike soner uten oblat. Miljøoblat kan du skaffe deg enkelt og billig ved alle DEKRA eller TÛV-kontor, pris sist sommer var 5 euro. Og disse kontorene finner du de fleste steder. Bare å vise vognkort på bilen og handle oblaten. Det kan også kjøpes gjennom Tysk reisebyrå i Oslo ved å maile inn kopi av vognkort, men da til minst tredobbel pris mener jeg. Noen stor sum blir jo likevel ikke.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Hva gjør dere med de tyske miljømerkene? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere med de tyske miljømerkene?   Hva gjør dere med de tyske miljømerkene? Icon_minitimeOns 15 Feb 2012 - 22:48

Fikk bekreftet i dag at De som har blått handicap bevis trenger ikke tenke på dette.. de er fritatt Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hva gjør dere med de tyske miljømerkene? Empty
PosteTema: Re: Hva gjør dere med de tyske miljømerkene?   Hva gjør dere med de tyske miljømerkene? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hva gjør dere med de tyske miljømerkene?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hva gjør dere?
» Gjør det selv
» Hjelp! Hva gjør jeg med et vindu som er fylt med vann?
» Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk
» Fine private hjemmesider.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Veien til Kontinentet-
Gå Til: