CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 gassflaske fryser

Go down 
+2
Johnny
mr.mopar
6 posters
AvInnlegg
mr.mopar




Antall Innlegg : 6
Registration date : 13.12.2010

gassflaske fryser Empty
PosteTema: gassflaske fryser   gassflaske fryser Icon_minitimeMan 13 Des 2010 - 9:14

hei
hva gjør dere når det er extremt kald(under-25) med gassflaskene deres.jeg har kompositt flasker og da blir det for lite fordamping fra dem til og få nok gass ut av dem.
vurdere og lage meg en kasse som er isolert med et lite varmepungt men d er vel ikke anbefalt
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

gassflaske fryser Empty
PosteTema: Re: gassflaske fryser   gassflaske fryser Icon_minitimeMan 13 Des 2010 - 9:55

Stål eller alu flasker funker bedre enn kompositt i kulda. Kompositten den bruker jeg mest sommerstid på grunn av mindre vekt.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




gassflaske fryser Empty
PosteTema: Re: gassflaske fryser   gassflaske fryser Icon_minitimeMan 13 Des 2010 - 9:58

Kompositt er ubrukelig i sterk kulde, du kan f.eks gå inn på sidene til Yara eller Statoil og søke så får du opp en forklaring.

Hjelper ikke å bygge en kasse, du SKAL ha lufting fra flaskene. Og for å få høyere temp enn ute så må du få tilført en eller annen form for varme.

Det er bare en løsning i vinterhalvåret: de må byttes ut. Enkelt og greitt. Eller selg de og kjøp stål. Sånn er det bare, ikke noe å fundere på.
Til Toppen Go down
mr.mopar




Antall Innlegg : 6
Registration date : 13.12.2010

gassflaske fryser Empty
PosteTema: Re: gassflaske fryser   gassflaske fryser Icon_minitimeMan 13 Des 2010 - 12:28

ja e regna med d.har ei stålflaske stående og 2 kompositt.merka bare trøbbel med kompositt flaskene da det passerte -22 grader.jeg bruker industrikoblinger da det er lettere og få ut gassen med dem og er lettere og skifte i kulden.
Til Toppen Go down
haa-la3
CARAVANER
CARAVANER
haa-la3


Antall Innlegg : 48
Localisation : Brønnøysund.Vinterplass Hemavan
Registration date : 08.01.2011

gassflaske fryser Empty
PosteTema: Re: gassflaske fryser   gassflaske fryser Icon_minitimeFre 28 Jan 2011 - 19:25

bruker stålflaske fremme i vogna,men synest fritids koblingen er vanskelig og få på Embarassed inne i vogna tell tillegsvarme har eg komposittflaske.merka ikke noe forskjell da eg kom te kald vogn forrig hælg.20minus og fyra opp.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




gassflaske fryser Empty
PosteTema: Re: gassflaske fryser   gassflaske fryser Icon_minitimeFre 28 Jan 2011 - 20:34

Må korrigere meg selv litt. Kompositt er ikke ubrukelig i kulde, men avdamping skjer sakte så du kan ikke bruke mye gass pr time.

Eller om flaska står litt oppvarmet så går det likar.
Til Toppen Go down
Jeck

Jeck


Male
Antall Innlegg : 18
Localisation : Bergen
Registration date : 06.04.2011

gassflaske fryser Empty
PosteTema: Re: gassflaske fryser   gassflaske fryser Icon_minitimeTor 7 Apr 2011 - 21:50

Hvor mye kulde snakke vi om før det skape probreme?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

gassflaske fryser Empty
PosteTema: Re: gassflaske fryser   gassflaske fryser Icon_minitimeSøn 24 Apr 2011 - 1:58

Gjør som meg: bytt til aluminum, nesten like lett som kompositt og tømmer seg bra i kulde..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

gassflaske fryser Empty
PosteTema: Re: gassflaske fryser   gassflaske fryser Icon_minitimeSøn 24 Apr 2011 - 9:54

"Fryse" problemet kommer gradvis og etter hvor mye gassforbruket er.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




gassflaske fryser Empty
PosteTema: Re: gassflaske fryser   gassflaske fryser Icon_minitimeSøn 24 Apr 2011 - 11:57

Si meg - Skal dere veldig langt i sommer eller må vi til å finlese langtidsvarselet? Shocked
Til Toppen Go down
Sponsored content





gassflaske fryser Empty
PosteTema: Re: gassflaske fryser   gassflaske fryser Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
gassflaske fryser
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gassflaskene fryser....
» Knaus Sudwind Exc 750 FKU - vannet fryser...
» Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: