CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Parabol og kabeltv kort

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeLør 5 Mar 2011 - 11:30

Da har jeg testet, mine kabeltv kort fra Canal Digital, også det nye HD kortet, virker på de litt eldre parabol tunerene jeg har i vogna og spikerteltet.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeLør 5 Mar 2011 - 12:20

Det samme gjorde vårt HD kabeltv kort også. Måtte riktignokk vente på oppdatering men så smalt kanalene inn. cheers
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeLør 5 Mar 2011 - 15:46

Sliter fortsatt med parabol tuneren min jeg.
Da jeg sist forsøkte å sette inn kabelkortet så fant tuneren både satelitten og
kanalene ,men så gikk tuneren over i noe som het oppgradering av kort,
og der ble den stående..ingenting skjedde.
Tenkte at jeg skulle prøve da jeg var oppe i vinterferien men, da glemte jeg kortet hjemme.

Det er andre som har prøvd kortet mitt på deres tuner og da kom bildet frem med en gang.
Det virke dermed som problemet ligger i tuneren, prøvde å ringe CD men ,de var bare intressert i selge meg nytt abonemang.
Er det noen som har tips om noen triks jeg kan prøve?

Magne1
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeLør 5 Mar 2011 - 17:31

Du er sikker på at du har godt nok signal? Hos meg har det hendt at den har stoppet opp i oppgradering, men da har også antenna vært litt ute av lage. En liten justering så jeg fikk godt signal og vips, så gikk oppgradering i boks og kanalene kom frem.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeLør 5 Mar 2011 - 19:43

Kanskje det er greitt å opplyse om hvilken tuner du har. Idea

Ellers menr jeg at CD anbefalte å sette boxen på TV-Norge og la den stå der til ev. neste dag. Har du prøvd det?
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeMan 7 Mar 2011 - 15:19

JanP skrev:
Kanskje det er greitt å opplyse om hvilken tuner du har. Idea

Ellers menr jeg at CD anbefalte å sette boxen på TV-Norge og la den stå der til ev. neste dag. Har du prøvd det?


Er sannelig ikke sikker på hvilken boks jeg har ,tror det er den basismodellen(HD tuneren) til cd.
Nå står både boks og annen info om boksen oppi vogna, skal sjekke neste gang jeg er der.

Magne1
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeMan 7 Mar 2011 - 16:02

Om du har en mottaker som er beregnet for kabeltv tror jeg ikke du får brukt den på vogna kobla til en parabol. Da tror jeg du må skaffe deg en tuner beregnet på parabol.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeMan 7 Mar 2011 - 16:15

Han har parabol tuner.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tove
CARAVANER
CARAVANER
Tove


Antall Innlegg : 110
Registration date : 02.04.2010

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeMan 7 Mar 2011 - 17:56

Er det HD Tuner kan det hvere kortet, snu kortet å les strekkoden. Tallene skal begynne med 011. Da har du rett kort til rett tuner..........
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeMan 7 Mar 2011 - 20:02

Tove skrev:
Er det HD Tuner kan det hvere kortet, snu kortet å les strekkoden. Tallene skal begynne med 011. Da har du rett kort til rett tuner..........


Ok, det skal jeg gjøre.
Om ikke disse sifrene stemmer er det en annen tuner jeg må ha da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeMan 7 Mar 2011 - 20:24

Magne: om det ikke stemmer (tallene altså) så er det nok kortet du må få gjort noe med. Tror du må ringe CD og få hjelp av de. Du trenger nok ikke bytte mottaker.

Men CD har hatt store problemer med sine mottakere over lengre tid, noen har måttet bytte tuner 5-6 ganger og sliter fortsatt. Softwareproblemer er vel gjengangeren her.
Til Toppen Go down
Tove
CARAVANER
CARAVANER
Tove


Antall Innlegg : 110
Registration date : 02.04.2010

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeTir 8 Mar 2011 - 16:54

Nytt kort må du ha ja....tuner`n funker nok........Hadde det samme problemet hjemme her Surprised Unga hadde klart å bytte over kortene på huset, men det viste jo ikke vi Smile Ringte bare til CD og forklarte, og da fant vi ut av de sifrene og fikk tilsendt nytt kort......
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeTir 8 Mar 2011 - 18:14

Ok men, synes uansett at det er litt rart at mitt kort funket på andre parabolbokser hos mine naboer på campingplassen.
Til Toppen Go down
Tove
CARAVANER
CARAVANER
Tove


Antall Innlegg : 110
Registration date : 02.04.2010

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeTir 8 Mar 2011 - 19:04

Magne1 skrev:
Sliter fortsatt med parabol tuneren min jeg.
Da jeg sist forsøkte å sette inn kabelkortet så fant tuneren både satelitten og
kanalene ,men så gikk tuneren over i noe som het oppgradering av kort,
og der ble den stående..ingenting skjedde.
Tenkte at jeg skulle prøve da jeg var oppe i vinterferien men, da glemte jeg kortet hjemme.

Det er andre som har prøvd kortet mitt på deres tuner og da kom bildet frem med en gang.
Det virke dermed som problemet ligger i tuneren, prøvde å ringe CD men ,de var bare intressert i selge meg nytt abonemang.
Er det noen som har tips om noen triks jeg kan prøve?

Magne1


Har de "andre" HD tuner da?
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeTir 8 Mar 2011 - 22:04

Tove
Han hadde tilsvarende boks som meg.
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeTor 10 Mar 2011 - 0:41

Tove skrev:
Er det HD Tuner kan det hvere kortet, snu kortet å les strekkoden. Tallene skal begynne med 011. Da har du rett kort til rett tuner..........

Har sjekket nr på kortet, og det begynnte med 011 så da er det vel rett da?

Magne1
Til Toppen Go down
Tove
CARAVANER
CARAVANER
Tove


Antall Innlegg : 110
Registration date : 02.04.2010

Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitimeTor 10 Mar 2011 - 21:32

Magne1 skrev:
Tove skrev:
Er det HD Tuner kan det hvere kortet, snu kortet å les strekkoden. Tallene skal begynne med 011. Da har du rett kort til rett tuner..........

Har sjekket nr på kortet, og det begynnte med 011 så da er det vel rett da?

Magne1


Ja, da mener jeg du har alt på stell der.
Syns det høres rart ut hvis du har signal på TV.Oppgraderinga kan jo ta inntil 2 timer blir det opplyst om, noe som forøvrig aldri jeg har opplevd, men uansett.......
Til Toppen Go down
Sponsored content





Parabol og kabeltv kort Empty
PosteTema: Re: Parabol og kabeltv kort   Parabol og kabeltv kort Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Parabol og kabeltv kort
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Riks-TV dekoder / kort
» WL-ventiler - hvor kjøper jeg med kort levering?
» Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?
» Parabol
» Parabol, antenne og satelitter

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: