CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Leif
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 67
Localisation : Trondheim
Registration date : 26.03.2010

Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Empty
PosteTema: Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?   Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Icon_minitimeTor 27 Mai 2010 - 7:22

-


Sist endret av Leif den Søn 16 Feb 2014 - 18:14, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Empty
PosteTema: Re: Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?   Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Icon_minitimeTor 27 Mai 2010 - 7:59

Regner med du har vanlig mobil? Et abbonnement fra Telenor gir internett tilgang for maks 10 kroner pr døgn, om du bare sjekker e-post for eksempel, bruker du neppe så mye. Satsene har jeg ikke i hodet, men tror det skal "litt" surfing til før du kommer opp i maksprisen, men etter det er det jo tut og kjør.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Leif
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 67
Localisation : Trondheim
Registration date : 26.03.2010

Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Empty
PosteTema: Re: Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?   Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Icon_minitimeTor 27 Mai 2010 - 8:17

Flott, jeg tenker sånn å koble til pc med mobil internett når jeg er på bobil tur.
De sier i butikk, eks lefdal at det ikke lønner seg å koble til direkte til mobil.tlf til pc, det vil koste mye da jeg bruker masse mb.
Da var det billigere å bruke kontakt kort netcom.

Hjemme har jeg bredbånd i kabel nettet og treng da ikke fast internett i mobil til pc.
Da tenkte jeg å bruke kontant kort netcom til bærbar pc med meg på bobil turer.
Skal bare surfe lite i internett sommertid og noen helger i høst/vår.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Empty
PosteTema: Re: Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?   Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Icon_minitimeTor 27 Mai 2010 - 10:16

Et lite tips om du skal bruke mobilen og surfe: Skal du lese nyheter slå av "vis bilder" og "spill av animasjoner på Websider". I IE finnes det under Verktøy-Alternativer for Internett-Avansert. Blad nedover til du finner Multimedia.

Skal du ev. sjekke denne siden for å holde deg oppdatert med værets gang:

Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Moz-screenshot-30http://retro.met.no/radar/trondelag.html .....kan du ikke disable Flash og "vis animasjoner".

Du slipper ødvendig tid til å laste ned bilder, om det er bare tekst du skal lese. Jeg setter også Windows Defender og Virus/Brannmur fra Norton til manuell oppdatering. Slår automatisk oppdatering inn på ei treg linje sitter du der og venter og venter. Til ferien er over i verste fall, og ikke er kommet igjennom..

Pleier også å disable Adobe Flash, og ev. andre tillegg om det er nødvendig. Men det avhenger jo av hva du skal bruke Internett til på ferien.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Empty
PosteTema: Re: Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?   Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Icon_minitimeTor 27 Mai 2010 - 17:27

NetCom kontant koster 2kr/MB og du bruker fort opp en hundrelapp i mnd selv om du bruker det veldig lite.
Et godt alternativ er Tele2 Small til 89 kr/mnd inkl 500MB og 0,99 kr/MB utover dette. Dessuten kan det brukes i Sverige uten at det koster noe ekstra.
Et annet godt alternativ er SurfKnight hos Chess til 49 kr/mnd inkl 100MB og 1,25kr/MB utover dette. Der får du om ønskelig låne modem og da er det ingen bindingstid.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Empty
PosteTema: Re: Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?   Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Internett i Europa
» Mobilt Bredbånd Svergie
» Internett tilgang i Sverige
» Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark
» Parabol og kabeltv kort

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: