CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vintertelt

Go down 
+4
Johnny
Jan
Sten Rune
Jan Ole
8 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 15:40

ARVE skrev:
Lars Egil.

Hva skal du sitte i teltet for i 20 blå 'a ??? Hehe.

Vet ikke hva som måtte funke perfekt da.Sikkert masse finurlige løsninger og gode råd,men er det ikke hyggeligere inne i Bjøllen i kuldegrader da ????

Vet ikke hvordan det er med andre men mener at vi som har hobbyvogn og som etter rykter å dømme blir nødt til å evakuere ut i forteltet for å få varmen i oss når kvikksølvet synker ned imange blå, vil ha det hyggelig i vårt fortelt med vår kommende gassovn Vintertelt - Page 2 928394

Fra spøk til alvor. Ville jo være noe å skryte av ovenfor våre mer urbane medmennesker at vi er så harbarka naturens sønner og døtre og trekker ut i teltet og nyter naturens vakre blå elementer
Vintertelt - Page 2 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 16:14

Det er jo klart at det i de fleste tilfeller sikkert er best å holde seg innomhus (spesielt i 20 blå), men det jeg lurer på er jo om et oppvarmet vintertelt/universaltelt kan være med på å utvide tilgjengelig oppholdsareal på vintertid...

Kan det være levelig å nyte kaffe eller kanskje en bayer på after ski...? Spesielt når ungene har tatt kvelden...? I teltet?

Eller er det slik at isocamp eller spikerbu er den eneste gode løsningen på dette....?

Telt er for tøffinger, isocamp er for ........... Very Happy (fyll inn det som passer).

Isocamp er for andre...
Isocamp er for byfolk...
Isocamp er for rånere...

Etc.... Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 16:22

Lars Egil.

Det går sikkert bra,men jeg har som sagt aldri brukt vinterteltet til det bruket,bortsett i fra i påsken på dagtid,da sola varmet slik at det var godt å sitte der.Håper du får noen saklige svar her da.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 16:25

Vet ikke om vi kommer til å prøve å varme opp telte med opptil mange blå grader, men på feks denne årstiden med kun noen ganske få små blå så er det svært aktuelt å kunne bruke forteltet som oppholdsrom ved hjelp av en slik gassovn.
Så nå er en slik gassovn på handleliste til neste gang vi skal opp i vogna. Og vi valgte universalteltet å grunn avden ekstra plassen det gir oss i forhold til feks snow-boy
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
hoto
CARAVANER
CARAVANER
hoto


Male
Antall Innlegg : 56
Age : 57
Localisation : Spikkestad
Registration date : 08.05.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 17:44

Lars Egil
Vi bruker teltet hele vinteren.Har en hybelkomfyr der ute til matlaging og bord og fire stoler.Fyrer med katalytovn og hjelper litt til med vifteovn for og få raskt varme rundt i teltet.Vinteren i Bø i Telemark er nok ikke den kaldeste,men vi har vært nede i -10 til-12 uten noen problemer.Har et ventura universal 320x240.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/hobby650
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 18:13

hoto,

Hvordan gjør dere det med luftingen? Avgass som det kanskje heter på fagspråket? Question
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 19:16

Noen her som kan ta bilde av vinterfortelt??
Hvordan de settes opp??Da mener jeg sånn ved siden av døra,for mig ser det ut som snøen vil komme inn,
ok sett hvordan sommer fortelt settes opp i denne lange
ja va kalles det,men det er ok for det skjønner jeg,men vinter telt niks,noen som kan vise oss som ikke vet,jeg er vel den eneste tenker jeg.. lol! lol! lol! scratch scratch scratch scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 19:36

Ulla

Tenker du på hvordan de festes inn mot veggen på vogna??
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: ja   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 19:37

May-Britt skrev:
Ulla

Tenker du på hvordan de festes inn mot veggen på vogna??

ja,sitter å ser på det lille bilde,men kommer det ikke snø inn fra siden??
eller hvordan festest dette telt??? study study
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 19:47

Ulla

På innsiden i teltet så er det en stang som står inntil veggen - en stang på hver ende av teltet. Denne stangen er polstret av teltet........det vil si at det er noe skumgummi aktige greier på teltet som en setter stangen inntil.......huffa meg - var ikke så lett å forklare.......

men i alle fall - stanga står der og presser skumgummien på teltet inntil vognsiden slik at det blir tett. Stanga går fra tak til gulv på hver ende av teltet..........phuuuuuuu ........


Sist endret av den Tir 6 Nov 2007 - 19:49, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 19:48

Var ikke så lett å forklare........du får spørre om du lurer på hva jeg mener...........
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 20:03

May-Britt skrev:
Var ikke så lett å forklare........du får spørre om du lurer på hva jeg mener...........

Synes det gikk greit MAY-BRITT..Jeg skjønner så pass men gubben er det verre med,neida tulla han skal lære han også..
Vi får kjøpe et telt neste år for da blir det vinter camp.
Så imellem tiden kan noen ta bilde inni telt??
Takkkker for svar sunny
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 20:08

Skal ta bilder så du får se ulla.........
Til Toppen Go down
hoto
CARAVANER
CARAVANER
hoto


Male
Antall Innlegg : 56
Age : 57
Localisation : Spikkestad
Registration date : 08.05.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 20:14

Lars egil
Du får aldri tettet og skal aldri tette så det blir 100 % tett.Det blir alltid en form for tvangsluftning.Blir det helt tett blir det kondens.Teltet er også utstyrt med lufteluke på den ene kortveggen oppunder taket.Hos meg står denne alltid opprullet.Videre så lager jeg en liten glippe i glidlåsen på fronten av teltet.Da blir det sirkulasjon.Ut med avgasser og rå luft og opp med varmen.Frisk luft varmes bedre enn rå gammel.Som sagt vi bruker teltet hele vinteren.
May-Britt
Jeg synes du var god til og forklare.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/hobby650
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 20:20

May-Britt skrev:
Skal ta bilder så du får se ulla.........

Flott da printer jeg de ut.. santa
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Nov 2007 - 21:35

Hei!

Vi har akkurat kjøpt oss vogn på fjellet, men skal ikke bygge spikertelt før til sommeren og trenger et vintertelt for i vinter.
Noen som har noe brukt å selge?

Evt hvor får man tak i billige vintertelt? Hva anbefales? rendeer
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Nov 2007 - 21:44

Fjellcamping

Hei og velkommen til forumet.

Prøvde selv å få tak i brukt vintertelt nå i høst. Min erfaring med det er at en må følge med hele tiden på bl.a. finn.no, for de som blir lagt ut til salgs blir solgt veldig fort.

Valgte til slutt å kjøpe nytt Ventura Winter Super, ga 4500,- for dette.

Lykke til

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Nov 2007 - 22:14

Fjellcamping skrev:
Hei!

Vi har akkurat kjøpt oss vogn på fjellet, men skal ikke bygge spikertelt før til sommeren og trenger et vintertelt for i vinter.
Noen som har noe brukt å selge?

Evt hvor får man tak i billige vintertelt? Hva anbefales? rendeer

Følg med i lokalaviser...... Der fant jeg mitt Ventura vintertelt...
Ligger mange på www.zett.no og noen på www.Finn.no Prøv og på www.rubrikk.no Very Happy
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Nov 2007 - 22:28

Takker for tipset. Smile Er du fornøyd med Ventura teltet?

Og hvordan legger du til bilder etc i profilen din?
Er helt fersk her jeg ....
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Nov 2007 - 23:05

Fjellcamping skrev:
Takker for tipset. Smile Er du fornøyd med Ventura teltet?

Og hvordan legger du til bilder etc i profilen din?
Er helt fersk her jeg ....

Hei.

Fikk hjem teltet på Søndag, så det er ikke prøvd enda.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Nov 2007 - 23:30

Hei dere!
Vi har bare noen ukers erfaring med vårt Euro Tent universal (360x240), så jeg aner ikke hvor mye vind og snø det tåler ennå. Det står på en platting som er isolert med isopor under, med tepper oppå der igjen. Mannen min skrudde fast markkanten til platten, og taket har vintersikring. Han satte på noen ekstra klammer øverst ved polstringa inntil vognveggen for å unngå trekk og snø som Ulla beskriver, og teltet står veldig stødig, i hvert fall når jeg rugger på det!

De føste ukene på vintercamp hadde vi ikke teltet, og det ble stor forskjell på før og etter. Vi har åpninga til teltet lengst unna vogndøra, med den hensikt at støvler/sko med skitt eller snø blir parkert der før vi går inn i vogna, og ikke dras med inn. Ytterklær blir også igjen i teltet, og tørkes ved hjelp av gassovnen. Foreløpig har det ikke vært kaldere enn ca. 5 minus, så hvordan dette vil fungere i kaldere vær, vet vi ikke ennå. Men ovnen har varmet opp teltet veldig fort hittil, i alle fall.

Teltet brukes også som kjølelager (ennå, vel å merke), for kjøleskapet rommer jo ikke stort.

Nei, jeg kunne ikke tenkt meg vintercamping uten dette ekstra rommet, det er bra sikkert. Ikke så mye som oppholdsrom, men til klær, sko og utstyr.
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTor 29 Nov 2007 - 22:37

HEI PÅ DERE, JA!

Lykke til med Ventura teltet Rune! Du får komme med en tilbakemelding på hvordan det funker Smile

Hva betalte dere for Euro Tent, Liv KA?

Er sikkert lurt med en liten platteng under. Veit ikke om vi får "mekka" det nå i vinter så det får bli som det blir....
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTor 29 Nov 2007 - 22:44

Vi har lagd platting som vi har inne i "kottet" vårt. Det er absolutt å anbefale. Ble så mye rensligere og ikke minst mye mer nyttig areal.
Jeg lagde 3 moduler på 60x200, sånn at det går greit å få de med seg hjem til våren.
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeTor 29 Nov 2007 - 22:48

Høres unektelig smart ut med platting!
Jeg tror jeg komer til å lage en provisorisk nå i vinter av nopen europaller. Skal klare å mekke sammen noen slike selv om det har blitt vinter Smile

Er alle vinterteltene laget slik at teltsidene er lange "fliker" på slik at de tetter bra?
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeFre 30 Nov 2007 - 0:47

Hei Fjellcamping!

Vi fikk kjøpt ett år gammelt Euro Tent-telt til kr. 5000,-, inkludert vintersikring og kondenstak (som egentlig heter termotak, da). Meget pent brukt. De lange flikene du nevner, er vel markkanten, sikkert? Det er disse flikene mannen min har skrudd fast i plattingen, og de tetter bra. Blir vel noen hull der etterpå, men.... Crying or Very sad

Vi er veldig fornøyd med plattingen, og mener isolering var lurt. Jeg syntes det burde holde med paller som platt, men det var ikke gubben enig i. Vi har skrudd fast terrassebordene, så det skulle være en smal sak å få dem demontert. Sier han....! bounce
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeFre 30 Nov 2007 - 8:58

Takker for gode tips! Smile

Følger det med termotak på alle telt?
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeFre 30 Nov 2007 - 11:53

Fjellcamping skrev:
Takker for gode tips! Smile

Følger det med termotak på alle telt?

Termotak og vintersikring er ekstrautstyr. Du finner priser på Euro Tent sitt utstyr her: http://www.freeteam.no/index.asp?Action=ProdView&ProdID=10
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeFre 30 Nov 2007 - 13:43

Fjellcamping og Liv K.A

Bruk paller, isolasjon og terrassebord. Skru dette fast så er det lett og fjerne/demontere
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeFre 30 Nov 2007 - 17:41

Hva er best å bruke til isolasjon sammen med paller?
Putter man isolasjon av noe slag "inni" pallene, eller legger du et gulv med isolasjon over pallene? scratch
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeFre 30 Nov 2007 - 17:51

Ville tippet at isopor kan være ok isolasjon? Andre typer å anbefale?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeFre 30 Nov 2007 - 23:01

Lars Egil skrev:
Ville tippet at isopor kan være ok isolasjon? Andre typer å anbefale?

Vi brukte isoporplater (isolitt) under terrassebordene. La lekter først, la isoporen mellom, og skrudde bordene oppå. Mener dette skal bli lett å demontere. Vel, bestemmer vi oss for enda ett år med vintercamping etter dette året, trenger vi ikke demontere plattingen heller, da...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeLør 1 Des 2007 - 8:10

Fjellcamping skrev:
Hva er best å bruke til isolasjon sammen med paller?
Putter man isolasjon av noe slag "inni" pallene, eller legger du et gulv med isolasjon over pallene? scratch

Hei Fjellcamping

Har hørt om de som legger isoport oppå treplatten og så et lag med gulvspon oppå der igjen og er meget fornøyd med det.........husker ikke hvor jeg leste dette, men de som hadde gjort dette brukte teltet som oppholdsrom slik jeg forstod det........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeLør 1 Des 2007 - 20:19

Har nylig tatt i bruk et Isabella Universal 240.

Traff på en danske fra Isabella. Jeg spurte ham hva han ville satset på om han skulle vintercampe på fjellet. Han kom med forslaget om Universal 240 rimelig kontant. Grunnen var kvaliteten på duk / stoff etc. På spørsmål om et av de større ikke var tingen, tok han fram takareal og snøtrykket ( vekt ). Nei, han var sikker på at 240 var tingen.

Kan ikke se at dette er plassen å tilbringe kveldene på. Likevel en genial løsning som vindfang.

Vi har også satset på vintersikring, som består av diverse ekstra stenger. Et innertak følger også med. Dette har jeg imidlertid enda ikke hengt opp av praktiske årsaker.

Vi har tjoret teltet til en liten platting som holder som anker. Dette gir oss en relativt tørr og fin plass for støvler etc. I taket henger jeg feltjakka. Litt kald akkurat når du tar den på deg, men ikke værre enn et sjøbad.....

Vær forsiktig med å ikke snuble i duken rundt inngangen når du går inn og ut... En glidlås går fort i stykker om man ikke passer seg i fallet. clown

Ikke av de billigste, men ser ut som at det er bra saker. santa

Kan anbefales....

Som fortelt om sommeren ? Ikke for meg. For mye ræl å sette sammen stenger etc. Da satser jeg på en markise med vegger og glidlåser på lange stopp. geek
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 2 Des 2007 - 21:54

Takker for mange fine svar her!

Vi har tenkt å bruke forteltet kun som vindfang. Ikke oppholdsrom.
Jeg får få tak i noen europaller og mekke sammen et eller annet Smile
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 2 Des 2007 - 22:52

Fjellcamping skrev:
Takker for mange fine svar her!

Vi har tenkt å bruke forteltet kun som vindfang. Ikke oppholdsrom.
Jeg får få tak i noen europaller og mekke sammen et eller annet Smile

Jeg var litt innom vanlige paller jeg også, men valgte en 3,6 x 2,4 platting i impregnert. Grunnen var enkelt nok at jeg trodde at jeg måtte gjøre litt jobb ut av det å vatre og rette opp alle pallene.

Det var enkelt å få ting på samme nivå når jeg brukte 2"4 som underlag og 3,6 meter lange terassebord. Kun en "stor pall" som skulle rettes istede for 6 stk. Brukte kun noen lecabiter og noen plankestubber. Ble rett og greit.

Kostet antagelig ikke avskrekkende heller. Tror den kom på mindre enn 1500.- Kjøpte billig spiker på Biltema. Rustfrie skruer og impregnert plank på Maxbo. Alt ble ferdig kappet hjemme før jeg lempet det på en henger og dro til fjells.

Når hele greia var ferdig hadde jeg brukt 3 timer. Og det inkluderte endel kaffe. Very Happy

Forøvrig laget jeg den slik at jeg enkelt kan kappe den lange siden i to deler om jeg skal flytte den. Altså blir det 2 plattinger på 1,8 x 2,4 ferdig kappet. Deretter blir det bare et bord på to sider for skjøting.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vintertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vintertelt
Til Toppen 
Side 2 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Hvor stort skal et vintertelt være?
» vintertelt
» Vintertelt, hva skal man kjøpe??
» Trio vintertelt til salgs
» Nytt Vintertelt från DWT

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: