CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vintertelt

Go down 
+4
Johnny
Jan
Sten Rune
Jan Ole
8 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeSøn 2 Des 2007 - 23:21

Rufus

Vil ikke anbefale deg å bruke innertaket!
Dette bomull taket vil samle fukt/kondens og ise til noe inn i grannskauen.......
.....smelte og dryppe på dagtid og bare være til irritasjon.

Uten innertak får du selvfølgelig også noe kondens, men det sitter på "plasttaket" og kan lett fjernes.

jkl
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeMan 3 Des 2007 - 12:20

Rufus skrev:
Har nylig tatt i bruk et Isabella Universal 240.

Traff på en danske fra Isabella. Jeg spurte ham hva han ville satset på om han skulle vintercampe på fjellet. Han kom med forslaget om Universal 240 rimelig kontant. Grunnen var kvaliteten på duk / stoff etc. På spørsmål om et av de større ikke var tingen, tok han fram takareal og snøtrykket ( vekt ). Nei, han var sikker på at 240 var tingen.

Kan ikke se at dette er plassen å tilbringe kveldene på. Likevel en genial løsning som vindfang.

Vi har også satset på vintersikring, som består av diverse ekstra stenger. Et innertak følger også med. Dette har jeg imidlertid enda ikke hengt opp av praktiske årsaker.

Vi har tjoret teltet til en liten platting som holder som anker. Dette gir oss en relativt tørr og fin plass for støvler etc. I taket henger jeg feltjakka. Litt kald akkurat når du tar den på deg, men ikke værre enn et sjøbad.....

Vær forsiktig med å ikke snuble i duken rundt inngangen når du går inn og ut... En glidlås går fort i stykker om man ikke passer seg i fallet. clown

Ikke av de billigste, men ser ut som at det er bra saker. santa

Kan anbefales....

Som fortelt om sommeren ? Ikke for meg. For mye ræl å sette sammen stenger etc. Da satser jeg på en markise med vegger og glidlåser på lange stopp. geek
Har samme type telt som deg,Rufus, og har gjort de samme erfaringene når det gjelder vintercamping. santa
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeMan 3 Des 2007 - 12:31

jkl skrev:
Rufus

Vil ikke anbefale deg å bruke innertaket!
Dette bomull taket vil samle fukt/kondens og ise til noe inn i grannskauen.......
.....smelte og dryppe på dagtid og bare være til irritasjon.

Uten innertak får du selvfølgelig også noe kondens, men det sitter på "plasttaket" og kan lett fjernes.

jkl

halloy.

dette kjenner jeg meg ikke igjen i.

jeg har isabella 300 universal med termotak, og det fungerer utmerket vedrørende kondensvann, brukte det i hele fjorvinter, og så langt i år.
overhodet ingen gjennomlekkasje på kondens vannet, det renner ned og drypper ut helt ytterst i teltet, så den eneste ulempen, er at ting og tang ikke må stå for nære veggene.
må innrømme at jeg ikke bruker varme i teltet hver dag da.
jeg bruker forteltet til "yttergang", og godtar at gulvet ikke er knusktørrt,bare det ikke drypper fra taket.

før neste vintersesong, skal både telt og termotak impregneres.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeMan 3 Des 2007 - 16:29

Skal henge opp termotaket slik at jeg får den erfaringen.

Er testet ut før jul håper jeg.

Skal være kaldtlager og fyring i teltet tror jeg ikke det blir......
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Des 2007 - 10:38

Hei og fortsatt god jul og godt nyttår alle sammen! Smile

Hvor stor bør en platteng være i forhold til vinterteltet?
Jeg skal sette opp et Ventura vintertelt på 220x180 nå i helga.
Tar med meg paller og plater til platteng.

Bør plattengen stikke godt utenfor teltet?
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Des 2007 - 10:59

Fjellcamping

Det velger du jo selv egentlig..........

Vi har et telt som ditt........hvis du ser på nettsiden min og så på vintercamping så ser du hvordan vi har gjort det.........aner ikke om det er rett da......

hos oss er platten litt lengre enn teltet og så går teltet kant i kant i fronten.........det bare ble slik .......

ser jo at vannet renner bedre av rundt teltet om det er fall rundt hele kanten.........men mange har ei sånn løsning som oss rundt der i står........

sikkert noen her inne som kan gi deg fasiten.........
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeLør 29 Des 2007 - 9:05

Hei, Mai Britt!

Hvor finner jeg nettsiden din?

Takker for tips så langt! Ønsker deg en fortsatt god jul og godt nyttår! Smile
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeLør 29 Des 2007 - 9:08

Fjellcamping skrev:
Hei, Mai Britt!

Hvor finner jeg nettsiden din?

Takker for tips så langt! Ønsker deg en fortsatt god jul og godt nyttår! Smile

Fjellcamping

Nederst i innlegget til May-Britt, der er det et ikon med et hus og www.

Klikk der og du kommer rett inn.

Vedr. plattingen lagde jeg den på 225x185 og satte da teltet oppe på denne og duken går ned på utsiden.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintertelt - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeLør 29 Des 2007 - 11:57

Hei Fjellcamping

Beklager at jeg ikke tipsa deg om hvor du fant nettsiden min......

hos oss så var det rigga opp en platting av plasseier da vi kom med vogna på vintercampingen derfor er platten vår så lang...

jeg tror egentlig at det er best at det er fall fra teltet og ned i bakken når det begynner å smelte snø....for da vil jo vannet renne bort og ikke innover platten om det haller den veien......
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeMan 31 Des 2007 - 16:40

Supert! Takk igjen for tipsene! Smile
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeLør 5 Jan 2008 - 14:36

hei

lurer litt på disse stroppene som finnes inne i universal teltet hvordan fester man de på rett måte??

skrur man dem ned i platten eller på utsiden?? strammer man dem innover eller nedover? hvis det er det siste så må de dras ut og på utsiden av platten!

jeg har skrud lekter over gresskanten, fremme på pallene som jeg har som platt, er det nok?

skal inn til Sauda idag for å se hvordan det ser ut etter stormens herjinger! skal si jeg er spendt!!!!! affraid
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeLør 5 Jan 2008 - 15:46

Morten t skrev:
hei

lurer litt på disse stroppene som finnes inne i universal teltet hvordan fester man de på rett måte??

skrur man dem ned i platten eller på utsiden?? strammer man dem innover eller nedover? hvis det er det siste så må de dras ut og på utsiden av platten!

jeg har skrud lekter over gresskanten, fremme på pallene som jeg har som platt, er det nok?

skal inn til Sauda idag for å se hvordan det ser ut etter stormens herjinger! skal si jeg er spendt!!!!! affraid

Har kun festet i gresskanten nede med lekter som du har. I tillegg 2 stormsikringer i front.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeLør 5 Jan 2008 - 21:32

Johnny skrev:
Morten t skrev:
hei

lurer litt på disse stroppene som finnes inne i universal teltet hvordan fester man de på rett måte??

skrur man dem ned i platten eller på utsiden?? strammer man dem innover eller nedover? hvis det er det siste så må de dras ut og på utsiden av platten!

jeg har skrud lekter over gresskanten, fremme på pallene som jeg har som platt, er det nok?

skal inn til Sauda idag for å se hvordan det ser ut etter stormens herjinger! skal si jeg er spendt!!!!! affraid

Har kun festet i gresskanten nede med lekter som du har. I tillegg 2 stormsikringer i front.

Takker for svar Johnny

satser på at det er nok å ha det sånn som jeg har det!
er i vogna nå og telt og vogn står like fint, vel vel noen har vært borti den ene bardunen forran på teltet og revet den over! har to i front av teltet sånn som deg!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeTir 8 Jan 2008 - 21:29

her er et lite bilde av teltet mitt! dere får unnskylde den dårlige kvaliteten for det er tatt med mobilen min!

Vintertelt - Page 3 I284991104_88386_4
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeTir 8 Jan 2008 - 21:33

Morten t skrev:
her er et lite bilde av teltet mitt! dere får unnskylde den dårlige kvaliteten for det er tatt med mobilen min!

Vintertelt - Page 3 I284991104_88386_4


Nice! Twisted Evil
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeTir 8 Jan 2008 - 21:38

Og her er bilde av teltet vårt fra fredags kveld.
Er nettopp ferdig med å koste av det snøen. Er litt tvilsom til påstanden om at snøen skal rase av seg selv.
Vintertelt - Page 3 Ventura
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeTir 8 Jan 2008 - 21:39

Morten t skrev:
her er et lite bilde av teltet mitt! dere får unnskylde den dårlige kvaliteten for det er tatt med mobilen min!

Vintertelt - Page 3 I284991104_88386_4

Morten T


Hmmmmmmmmm.......... Vinter-camp??????????....... Står det vinter-camp på kvitteringa di, bør du kunne klage...... for da betaler du jo fpr en vare du ikke har fått......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeTir 8 Jan 2008 - 22:30

Johnny skrev:
Og her er bilde av teltet vårt fra fredags kveld.
Er nettopp ferdig med å koste av det snøen. Er litt tvilsom til påstanden om at snøen skal rase av seg selv.
Vintertelt - Page 3 Ventura


Men.....du......... MÅTTI er det ikke et universal-telt du har kjøpt da... scratch scratch Ikke vintertelt..... scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeTir 8 Jan 2008 - 22:33

Hei

Må jo bare si at vi har et lite vintertelt........og snøen raser ikke av det heller på halvdelen av taket nærmest vogna......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 9:03

Rune skrev:
Johnny skrev:
Og her er bilde av teltet vårt fra fredags kveld.
Er nettopp ferdig med å koste av det snøen. Er litt tvilsom til påstanden om at snøen skal rase av seg selv.
Vintertelt - Page 3 Ventura


Men.....du......... MÅTTI er det ikke et universal-telt du har kjøpt da... scratch scratch Ikke vintertelt..... scratch

hepp everybody!
this is numpsey from the universaltelt in the high mountain calling!

Rooney- universaltelt fungerer som bare det, så lenge leverandøren kaller den helårsmodell- men da må det monteres vintersikringsstenger.

og jeg hadde bardunert de maljene rundt teltet, de rett under vinduene, om jeg hadde vært dere johnny og måtti, fordi vinden river hardt på duken der den er klemt mot plattingen.
jeg bruker lasteholderstrikk, som flekser i vinden.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 14:56

Vegard skrev:
Morten t skrev:
her er et lite bilde av teltet mitt! dere får unnskylde den dårlige kvaliteten for det er tatt med mobilen min!

Vintertelt - Page 3 I284991104_88386_4

Morten T


Hmmmmmmmmm.......... Vinter-camp??????????....... Står det vinter-camp på kvitteringa di, bør du kunne klage...... for da betaler du jo fpr en vare du ikke har fått......

hehe
det var vel derfor det var så billig hehe! men det er snø i slalom bakken!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 14:58

Rune skrev:
Johnny skrev:
Og her er bilde av teltet vårt fra fredags kveld.
Er nettopp ferdig med å koste av det snøen. Er litt tvilsom til påstanden om at snøen skal rase av seg selv.
Vintertelt - Page 3 Ventura


Men.....du......... MÅTTI er det ikke et universal-telt du har kjøpt da... scratch scratch Ikke vintertelt..... scratch

hei du mister Rune boy Razz Razz så vidt jeg vet har jeg skrevet universal 320 ???? scratch scratch eller???
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 15:09

Morten t skrev:
Vegard skrev:
Morten t skrev:
her er et lite bilde av teltet mitt! dere får unnskylde den dårlige kvaliteten for det er tatt med mobilen min!

Vintertelt - Page 3 I284991104_88386_4

Morten T


Hmmmmmmmmm.......... Vinter-camp??????????....... Står det vinter-camp på kvitteringa di, bør du kunne klage...... for da betaler du jo fpr en vare du ikke har fått......

hehe
det var vel derfor det var så billig hehe! men det er snø i slalom bakken!

Synes nå at jeg skimter snø i bakgrunnen jeg da.
Vintertelt - Page 3 820616
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 15:16

Johnny skrev:
Morten t skrev:
Vegard skrev:
Morten t skrev:
her er et lite bilde av teltet mitt! dere får unnskylde den dårlige kvaliteten for det er tatt med mobilen min!

Vintertelt - Page 3 I284991104_88386_4

Morten T


Hmmmmmmmmm.......... Vinter-camp??????????....... Står det vinter-camp på kvitteringa di, bør du kunne klage...... for da betaler du jo fpr en vare du ikke har fått......

hehe
det var vel derfor det var så billig hehe! men det er snø i slalom bakken!

Synes nå at jeg skimter snø i bakgrunnen jeg da.
Vintertelt - Page 3 820616


hehe hvsi du ser nøye etter så er det litt rester etter snø langs veien forran vogna og!!! lol! men i fjellet bak vogna er det snø og det er viktigst for ungene Vintertelt - Page 3 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 19:35

Morten t skrev:
Rune skrev:
Johnny skrev:
Og her er bilde av teltet vårt fra fredags kveld.
Er nettopp ferdig med å koste av det snøen. Er litt tvilsom til påstanden om at snøen skal rase av seg selv.
Vintertelt - Page 3 Ventura


Men.....du......... MÅTTI er det ikke et universal-telt du har kjøpt da... scratch scratch Ikke vintertelt..... scratch

hei du mister Rune boy Razz Razz så vidt jeg vet har jeg skrevet universal 320 ???? scratch scratch eller???


Så-så....... geek
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 20:53

Morten t

Det jeg mente var at vinterteltene som noen av oss har jo er brattere på taket i fronten enn universalteltene. At snøen dermed lettere "renner" av et vintertelt en et universaltelt.... eller er dette bare i teorien? Taket er like flatt innerst mot vogna på begge typene, så der ligger det igjen snø uanset....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 21:01

Rune skrev:
Morten t

Det jeg mente var at vinterteltene som noen av oss har jo er brattere på taket i fronten enn universalteltene. At snøen dermed lettere "renner" av et vintertelt en et universaltelt.... eller er dette bare i teorien? Taket er like flatt innerst mot vogna på begge typene, så der ligger det igjen snø uanset....

Rune

vekten av snøen på det flate partiet, blir uansett mindre på et vintertelt, da dette flate arealet jo er mindre.....

Om snøen renner av, er jo og avhengig av flere ting.... har intrykk av at den til Isabella, nok er blandt de spm snøen sklir lettest av.....

en del andre, har jo bla stenger i tak-ut-trekket, noe som gjør at snøen hindres her fra å skli av.... og stor snøvekt ytterst på taket, som resultat.... så sklir stengene sammen, over litt tid....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 21:09

Vegard skrev:
Rune skrev:
Morten t

Det jeg mente var at vinterteltene som noen av oss har jo er brattere på taket i fronten enn universalteltene. At snøen dermed lettere "renner" av et vintertelt en et universaltelt.... eller er dette bare i teorien? Taket er like flatt innerst mot vogna på begge typene, så der ligger det igjen snø uanset....

Rune

vekten av snøen på det flate partiet, blir uansett mindre på et vintertelt, da dette flate arealet jo er mindre.....

Om snøen renner av, er jo og avhengig av flere ting.... har intrykk av at den til Isabella, nok er blandt de spm snøen sklir lettest av.....

en del andre, har jo bla stenger i tak-ut-trekket, noe som gjør at snøen hindres her fra å skli av.... og stor snøvekt ytterst på taket, som resultat.... så sklir stengene sammen, over litt tid....

Uansett telttype så er risikoen stor for at snømengde/tyngde blir mer en telta kan tåle. At tung snø sklir av, kanskje. Så det er noe som jeg har tatt høyde for at teltet kan kolapse under spesielle ugunstige forhold.
Følger derfor godt med på været der vogna står.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 21:15

Hei

Har vært en tur på Blefjell å måkt av telt og vogn. 30 cm hardpakka føykesnø på både telt og vogn og 1 meter fra veien og inn til teltet......

Tror jeg skal kjøpe ei skuffe til... som ligger i bilen, måtte jo inn i teltet for å få tak i den som sto der.....

Har ennå ikke opplevd at snøen sklir av teltet av seg selv....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintertelt - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 21:17

Da ser det ut for at vintertelt også må snømåkes på taket. Greit å få det bekreftet, da jeg aldri har prøvd hvordan vintertelt funker.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 21:18

Sten Rune

Der er jeg enig med deg........vi har hatt en del snøfall der vogna er vi og men har aldri opplevd at snøen raser av vinterteltet - bare på den ytterste delen..........og det gjør den ikke på noen av teltene rundt oss heller........isabella eller ikke.......
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 21:20

Bruker en bred fin-busta kost og dytter det værste av innefra jeg...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintertelt - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 21:25

Arve står på kanten på vogntaket og skyver det ned derfra han......... som regel så må jo snøen skyves av taket på vogna og.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 21:25

May-Britt skrev:
Sten Rune

Der er jeg enig med deg........vi har hatt en del snøfall der vogna er vi og men har aldri opplevd at snøen raser av vinterteltet - bare på den ytterste delen..........og det gjør den ikke på noen av teltene rundt oss heller........isabella eller ikke.......

May-Britt

det vil aldri falle av annet enn den ytterste delen.... men dette skjer ofte, om det er snø på taket, og teltet varmes opp inni av sola på fine dager..... bare vent nå utover våren... men det betinger jo at teltet står rimelig mot sola, og ikke i skyggen.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitimeOns 9 Jan 2008 - 21:27

May-Britt skrev:
Arve står på kanten på vogntaket og skyver det ned derfra han......... som regel så må jo snøen skyves av taket på vogna og.........

Når jeg tar av telt, dunker jeg bare opp i duken med neven fra innersiden av teltet...... det forsvinner raskt da....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vintertelt - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt   Vintertelt - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vintertelt
Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Hvor stort skal et vintertelt være?
» vintertelt
» Vintertelt, hva skal man kjøpe??
» Trio vintertelt til salgs
» Nytt Vintertelt från DWT

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: