CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)

Go down 
3 posters
AvInnlegg
TIESTOT




Antall Innlegg : 8
Registration date : 16.07.2012

Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Empty
PosteTema: Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)   Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Icon_minitimeTor 19 Jul 2012 - 1:20

Hei jeg er helt fersk når det kommer til Vogner og jeg har kjøpt meg en hobby prestige 610 93 model, står på fast plass. er spikertelt og til vogna. .. Problemet er at når jeg kom opp til vogna var batteriet i full drift og 12volt systemet fungerte perfekt. var et døgn før vi måtte dra. Da jeg tok meg en liten tur i går, 2 dager etter sist tur var det ingen liv i 12 volt, ingen lys fungerte. fant en knapp på ladern til batteriet og når jeg trykte den fikk jeg et svakt lys i lampene. Begynte sikkert og lade da. kunne ikke være mere en ca 30 min før jeg måtte dra. Når jeg kuttet strømmen til ladern var det ingen liv i 12 volt, Så kunne ikke ha fått ladet noe på den tiden. Det jeg lurer på er hvorfor batteriet var dødt på så kort tid?. jeg var sikker på at alt av lys var slukket i vogna og truma var og avslått. varme teppet går jo på 230 volt. Men det er en bryter jeg ikke vet hva var til og den sitter rett atme utgangs døra til vogna. kan den ha blitt stående på. Kan det være til utelysene til vogna??? siden jeg har spikertelt så jeg aldri noen lys... .. håper at det er årsaken til tomt batteri selv om jeg mente den bryteren og var av.

Hvor lang tid tar det og lade opp batteriet med den lader som er i vogna ?? vet desverre ikke navnet på lader, det skal skjekkes neste tur
Eller burde jeg ta det ut og koble til en bil lader?

og når jeg bruker Truma anlegget fikk jeg ikke noe varm luft ut av røran. mere kjølig luft en lunk jeg har ikke testet med gass enda. hvor varmt skal det være og skal bryteren stå på øverste eller skal den stå på (A) som tegnet heter?


Beklager for dårlig skriving og forklaring håper noen forstår litt av det Smile
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Empty
PosteTema: Re: Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)   Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Icon_minitimeTor 19 Jul 2012 - 8:43

Har du en hovedbryter koblet nær batteriet? Det bør du ha. Og lader bør ha litt god kapasitet og være i stad til å lade et batteri som er helt utladet. Ikke alle ladere gjør dette.
Når det gjelder varme så skriver du ikke om du har eltilsats i trumaen. Orginalt på den vogna så var det ingen slik tilsats og dermed kun varme/lunk i røra ved gassdrift.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Empty
PosteTema: Re: Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)   Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Icon_minitimeTor 19 Jul 2012 - 10:12

Om Trumaen har friskluftventil som henter luften fra utsiden er det ved kaldt vær vanskelig å få god temp på luften hvis den er fullt åpen.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TIESTOT




Antall Innlegg : 8
Registration date : 16.07.2012

Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Empty
PosteTema: Re: Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)   Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Icon_minitimeTor 19 Jul 2012 - 18:54

ok er ikke sikker på de tingene enda...

Noen som vet hvor bryter til utelys befinner seg på den vogna?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Empty
PosteTema: Re: Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)   Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Icon_minitimeTor 19 Jul 2012 - 19:17

Mener å huske at bryteren er rett innenfor døra på høyre side. Brun vippebryter.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
TIESTOT




Antall Innlegg : 8
Registration date : 16.07.2012

Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Empty
PosteTema: Re: Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)   Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Icon_minitimeTor 19 Jul 2012 - 22:27

ok håper for guds skyld det er den som er skyld i at batteriet er blitt flatt. siden jeg har spikertelt har jeg ikke sett noe lys på vogna og vet den bryteren er blitt trykt på, men mener og huske jeg lot den stå da lyset var på det sterkeste i vognen. har bare vorre der en gang og da vi kom og dro var det godt med lys. på to dager var alt på 12 volt systemet dødt. helt dødt.. men sykeste var at laderen indikerte halvfult batteri, kjenner ikke til sånne ladere, men den hadde 3 indikatorer for det . low , halvt og fullt.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Empty
PosteTema: Re: Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)   Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Icon_minitimeTor 19 Jul 2012 - 22:41

Var noe slikt jeg også erfarte med 610 vogna vår. Hadde ikke hovedbryter på 12v. systemet.
Lærte meg da å koble av minuspolen på batteriet når vi ikke brukte vogna.
Og laderen som fulgte med vogna var defekt.
Både forrige vogn og den vogna vi har nå er utstyrt med hovedbryter på 12v. systemet. (kobler vekk batteriet)
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
TIESTOT




Antall Innlegg : 8
Registration date : 16.07.2012

Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Empty
PosteTema: Re: Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)   Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Icon_minitimeTor 19 Jul 2012 - 23:59

Aha skal dra oppover i morgen og se om jeg får ladet opp batteriet. blir og ta med en bil lader også vist ikke ladern i vognen klarer og lade noe.. Krysser fingrene på at det går bra.
vist utelysene sto på trur du at batteriet blir tømt på to dager? Takker for alle svar:)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Empty
PosteTema: Re: Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)   Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hobby Prestige 650 UMFE 2000 - div spørsmål
» BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!
» Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?
» Noen spørsmål om 610
» Hobby Prestige 85

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: