CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?

Go down 
+5
Jan Ole
thor_egil
ole
Johnny
CGJ
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 22:32

Vi er på utkikk etter en rimelig reisevogn og snuser litt på denne Hobbyen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14353930&sid=9scglYa5G422772&pos=35&tot=2723&page=2

Den står ikke så langt herfra, så vi tenkte å reise å titte på den. Noen som har gode/dårlige erfaringer her?

Og dere med Jømnaplanker..... Høll døkk unna Om døkk itte har no` vettugt å snavle om!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 22:44

CGJ.

Er gammel vogn dette så vær ekstra obs.
Et triks er å presse litt i disse håndtaka i front og bakvegg for å kjenne om veggen er stabil eller føles myk. Er mye lekasje i disse områdene med mye råte skade som følge så gir veggen etter litt for mye da er det ikke mye plank igjen der.
Og kikk under vogna i hjørnene for å se hvor mye som er igjen av gulvet der.
Et annet probllem på vogner fra denne tid kan være bak baderomspanel og yttervegg. Noen har en del plast som ligger inntil yttervegg og her samler det seg noen ganger kondens som blir liggende grunne manglende luftsirkulasjon bak denna plasten
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 22:50

CGJ

på listene over vinduene, er det noen lange plast-lisser...... under disse, er det skruer, som fester denne lista..... dra fingeren bortover denne lista, da vil du kjenne kuler der enkelte av skruene er...... de skruene du kjenner, er rustne, og det er rimelig raskt lekkasje der..... det ser da ut som det kommer inn i feks vinduet.....

dette er en av fuktfellene på disse vognene.....
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 22:51

OK.... Takk for tips!!!

Snakket akkurat med gubben, og han sier at vi drar og ser og snuser, og fuktmåleren vi kjøpte kommer til nytte....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 22:55

CGJ skrev:
OK.... Takk for tips!!!

Snakket akkurat med gubben, og han sier at vi drar og ser og snuser, og fuktmåleren vi kjøpte kommer til nytte....

CGJ

vær obs på at disse vognene er alle tørre, om de har stårr inne....

Hobbys isolasjon er svært lett og tørke, så her kan du bli lurt..... se nøye etter skjolder, det blir det lett etter fukt på de der..... sjekk spesiellt også rundt/under håndtakene, og hylla forran..... utsatte steder, særlig i forveggen.....
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 23:00

Okidoki! Skal sjekke alle steder jeg kommer til. Sjekka en Hobby under i dag, en 2000 modell av ukjent bokstavrekke, som plata under var fuktig i hjørnene under baklysene. Så der er jeg obs allerede... Når det gjelder vinduer og sånt, har jeg relativt lite erfaring, men jeg har skjønt på ham som eier den at den alltid har stått lagret utendørs....

Den virket grei interiørmessig, men som alltid så er det tross alt en gammel vogn det er snakk om her. Understell, hjul, vinduer og gasskassa skal gås over med lupe....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 23:28

Veldig lik Weipert 535 som jeg hadde før den der (bildet av den på avataren min). En grei vogn egentlig. Hmm hva var det jeg hadde på den da?

Det var to skjolder under frontvinduet helt ute i hjørne. Mann måtte ta bort puter for å se de. Men på fukttesten fant de ikke fukt der.

Bremsene bør du også sjekke. Enkleste måten (og dårligste) er og kjøre til grusvei, sette på brekket på vogna, dra vogna fremover og se at begge hjulene er låst (lager spor). (ikke nødvendig å kjøre 2 km he hehe)

Er hjulene slitt skeift? kan være problemer med akselen. Kanskje bør dere bytte dekk om det er orginaldekkene som sitter på.

God tur.
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 0:39

På vår Hobby fra -84 hadde det vært lekkasje ved antennerøret i taket. Vannet hadde fulgt innvendig skapside helt ned til gulvet for så å trekke opp i platene slik at nedre del har blitt ganske "mørt" og oppsmuldret. Ser ikke riktig om den du har i kikkerten har antenne men ta det med som et tips. Gasskassa har helt sikkert noen sprekker rundt låser og div hjørner. Vår hadde seget ned på midten slik at lokket ikke tettet skikkelig men dette stivet jeg opp med noen vinkeljern under fra vange til vange. Måtte også skifte sikringen på strøminntaket da denne jukset og ikke alltid var innkoblet selv om det så slik ut.... Har forøvrig akurat avsluttet nesten to uker i Danmark med denne på slep og den ligger fint etter bilen. Litt krøkkete bare at lagringsplass under benker kun er tilgjengelig fra innsiden, og original, liten Mad , vanntank med påfylling inne i TV-skap er heller ikke den beste løsningen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 8:01

CGJ skrev:
Vi er på utkikk etter en rimelig reisevogn og snuser litt på denne Hobbyen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14353930&sid=9scglYa5G422772&pos=35&tot=2723&page=2

Den står ikke så langt herfra, så vi tenkte å reise å titte på den. Noen som har gode/dårlige erfaringer her?

Og dere med Jømnaplanker..... Høll døkk unna Om døkk itte har no` vettugt å snavle om!

Carina.

Det er det frekkeste........... affraid affraid

Sier ikke et ord jeg !!!!!! Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? 928394 Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? 928394
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 9:19

Carina

Eide tidligere en 1986 535. Stort sett lik, men annen utforming av gasskassa. Vår gasskasse gikk helt i oppløsning, så sjekk at denne lar seg feste/låse forsvarlig. Vi låste vår med strekkfisker og det var godt nok. Disse gasskassene lar seg ikke skaffe lengre.

Bruksmessig er det en god vogn. Vår vogn har stått ute i 22 år og er tørr. Er riktignok en stund siden den var til fukttest nå, men den var i hvertfall det de første 18 åra. Innredningen er, uanz hva hyttefolket (les: jømnaklanen sier) ganske solid. Ingen ting falt ned eller gikk i filler hos oss. Derimot kan det være greit å sjekke at skapene låser ordentlig. Våre gikk opp i en stans og vi sikret også de med strekkfisker. I dag vile jeg nok tatt meg bryet med å ha erstattet innlåsinger og fjærer (Var litt nybegynner der! Smile)

SOm kjørevogn er bredden fin, men last vogna med omhu, ellers kan den bli vinglete (Gjelder vel alle vogner). Vår vogn var ujevn på bremsene de siste årene, så jeg anbefaler en sjekk/makeover på dem.

EN ting til... Den innerste sitteputa i U-sitteren (under bakvinduet) var hos oss MYE hardere enn de andre!! Så der lå kona mi, for jeg fiksa den ikke. Prøveligging anbefales.

Lykke til.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 9:27

Thor Egil.

Aporopos innredning.Kan det være at det den gang var mer solid enn i dag,og at man ikke spydde ut vogner på samlebåndet i et antall av 20.000 ?

Vet at en representant for Polar et år viska meg i øret,at de ikke har råd til å bygge så solide interiører nå,som på vår '80-talls reisevogn.Mye mer er f.eks. festet i solid treverk,hvor det nå er mer bruk av plast.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:00

ARVE skrev:
Thor Egil.

Aporopos innredning.Kan det være at det den gang var mer solid enn i dag,og at man ikke spydde ut vogner på samlebåndet i et antall av 20.000 ?

Vet at en representant for Polar et år viska meg i øret,at de ikke har råd til å bygge så solide interiører nå,som på vår '80-talls reisevogn.Mye mer er f.eks. festet i solid treverk,hvor det nå er mer bruk av plast.

Arve

kvalliteten tapte seg vel for alvor da det "nye karosseriet" kom, og det var vel i 95-96, eller noe der omkring....

økonomene fikk full styring i fabrikken, og det var godt nok, bare det hang sammen ut fabrikkdøra...... dette gjaldt jo og den tyske bilindustrien, hvor flere merker jo innrømmer store kvallitetsproblemer, fra tidlig på nittitallet....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:07

Vegard.

Tror du er inne på noe vesentlig der.

Kikka litt ekstra nøye på den gamle Polaren nå i feriene jeg hadde med den,og kunne konstantrere at her var det håndtverksmessige tatt godt vare på.

Fikk skryt av Numpsey og,som syntes den så bra ut til å være 20 år.

Og når fabrikken innrømmer at de må ta "snarveier" på nye modeller for at det økonomiske aspektet skal ivaretas,så sier jo det sitt.

Bjølseth fortsatte jo ufortrødent med å holde på de gamle verdiene,og det var vel kanskje noe av det som tok dem til slutt-DESVERRE !!!!

J... synd at kvalitet og økonomi ikke kan gå hånd i hånd i moderne tider.

En fugl visket meg f.eks. i øret at et skap hadde ramla ned på en Hacienda 880.Pleksiglass-skapet,som jeg har nevnt på forumet før,som et problem.

Og opphenget for overskapene i rundsittern der hadde og svikta,om jeg forstod "fuglen" rett.

Har aldri skjedd på mine gamle Kaber.

Hm........
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:09

Vegard skrev:
ARVE skrev:
Thor Egil.

Aporopos innredning.Kan det være at det den gang var mer solid enn i dag,og at man ikke spydde ut vogner på samlebåndet i et antall av 20.000 ?

Vet at en representant for Polar et år viska meg i øret,at de ikke har råd til å bygge så solide interiører nå,som på vår '80-talls reisevogn.Mye mer er f.eks. festet i solid treverk,hvor det nå er mer bruk av plast.

Arve

kvalliteten tapte seg vel for alvor da det "nye karosseriet" kom, og det var vel i 95-96, eller noe der omkring....

økonomene fikk full styring i fabrikken, og det var godt nok, bare det hang sammen ut fabrikkdøra...... dette gjaldt jo og den tyske bilindustrien, hvor flere merker jo innrømmer store kvallitetsproblemer, fra tidlig på nittitallet....

Mulig kvaliteten tapte seg i 95-96, men det gjorde den klart mellom -02 og -03 også.
Det var da den nye fronten med en del lekkasjer kom.
Min -02 hadde veldig lite problem hva angår innredningen og utstyr såsom rullegardiner ol. Dette har jeg fra pålitelig hold at det kom en del nytt og svakere utstyr, generellt dårligere løsninger, i alle fall for en periode, på denne tiden.

For ordensskyld, jeg snakker om Hobby, i denne Hobbytråden altså. lol! Sleep

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:11

J.O.

Ojj,var det en Hobby-tråd ja ????? Ups !!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:13

Arve

de overkapene er vel noe predikantene i kabe-menigheten vet om, og som de har noen av, innest i en krok på skrifte-rommet....

Vedr økonomi eg kvallitet, så er det jo nå viktig at ting ikke er for gode..... dårlig økonomi i at ting varer leeeeenge.... det er viktigere med heftige utbetalinger til eierene, og hinsides leder-lønninger.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:14

Noen tanker rundt dette med innredning og det noen spøkefullt kaller Bjøllene for.Hytter !!!!!

Sjekk innredningene på de gamle Hobbyene da,som mange elsker/elsket.

Er ikke DET DER HYTTEPREG ?????????

Ser jo ut som om man er på besøk hos Der Führer oppe ørneredet hans.Mangler bare Eva Braun på bildene der.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:15

Vegard skrev:
Arve

de overkapene er vel noe predikantene i kabe-menigheten vet om, og som de har noen av, innest i en krok på skrifte-rommet....

Vedr økonomi eg kvallitet, så er det jo nå viktig at ting ikke er for gode..... dårlig økonomi i at ting varer leeeeenge.... det er viktigere med heftige utbetalinger til eierene, og hinsides leder-lønninger.....


Vegard.

Hehe,var ikke blåruss du vel ???? lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:26

ARVE skrev:
Vegard skrev:
Arve

de overkapene er vel noe predikantene i kabe-menigheten vet om, og som de har noen av, innest i en krok på skrifte-rommet....

Vedr økonomi eg kvallitet, så er det jo nå viktig at ting ikke er for gode..... dårlig økonomi i at ting varer leeeeenge.... det er viktigere med heftige utbetalinger til eierene, og hinsides leder-lønninger.....


Vegard.

Hehe,var ikke blåruss du vel ???? lol! lol!

Arve

blårussen må være der, men kansje ikke ha hele makta...... tror produktene blir bedre, om ingeniørene får styre mere sammen med blårussen....

nå er det ikke likevekt i systemet, og økonomien går forran alt..... også sikkerhet og liv og helse, selv om alle blånekter på det......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:28

Vegard.

Så sant,så sant !!!
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:37

Takker for masse tips og råd! Og ja, det er en Hobbytråd, ja.... Jeg er også av den oppfatning om at kvaliteten på eldre vogner er bedre, i og med at de ikke ble samlebåndsprodusert. Vogna har akkurat den str. vi kunne tenkt oss som trekkvogn, i tillegg til at den har den innredningen vi trenger på tur....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:41

Carina.

Joda,fin hytte !!!! Hehe.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:43

beste hobbyvognene kvalitetsmessig i følge hobbyforhandleren her i distriktet, er jo nettop de modellene fra 80-81 og frem til 85-86
var jo en modellserie der som i ettertid har vist seg å være solid og holdbar.
er ikke helt sikker på de eksakte årstallene, men det er det sikkert andre som gjør
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 12:47

Jan skrev:
beste hobbyvognene kvalitetsmessig i følge hobbyforhandleren her i distriktet, er jo nettop de modellene fra 80-81 og frem til 85-86
var jo en modellserie der som i ettertid har vist seg å være solid og holdbar.
er ikke helt sikker på de eksakte årstallene, men det er det sikkert andre som gjør

Jan

det varte vel til og med de første med blå stripe, dvs at alle av de med det karosseriet vi her prater om, er bra vogner....
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 13:45

Da har vi vært og beglodd vogna, og vogna virket hel og tett, med unntak av rundt skruene til håndtakene og rundt vifteutløpet på taket ved kjøkkenet. Eier hadde lagt inn ekstra sika--- der, så det var tett nå. Antenna var fjernet og erstattet med lufteventil. Noen skjevheter i skapdører på kjøkken, men ikke noe løst av lister og sånt. Ikke tegn til dogg i vinduer og null fukt rundt listene. Kassa var gammel, sprø men hel. Noen teipbiter her og der, samt byttet plate i bunnen. 2 år gamle sommerdekk, Truma gassovn uten vifte.
Alt i alt virket den grei. Teltet var 3 år gammelt Ventura reisetelt.

Mens vi var der, ringte hele 4 stk på vogna, så vi må enten slå til raskt eller drite i det. Han hadde fått inn et bud på 15000,- cash, og et mindre seriøst på 18000,- fra en som hadde mailet.

Noen formening om det virker som greit å komme med et bud på 15500,- cash? Omreg kommer i tillegg, men årsavgift var betalt ut 2008.
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 13:48

Glemte å si at det var svikt i gulvet ved døra, men ikke mer enn i en planke. Plata under beveget seg ikke i det hele tatt, og jeg var under hele og sjekket for fukt, også inni alle kasser og skap. De hadde tatt ut vanntanken, men det var mulig å sette den inn igjen da alle røra lå der enda. Batteripakka var 5 år gammel, med lader...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 13:51

CGJ

gjør det..... og får du vogna, så få vekk den sika,n..... det holder bare tett en stund, og er et søren å få av, når det så må av..... ta det kontrollert en dag i finvær....

vanskelig å gi konkret råd, men det er ikke all verden du får for den summen, så slettes ikke sikkert du finner noe bedre heller.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 14:35

Carina.

Som Vegard sier,du får ikke all verden får en sånn sum.

Dere har vel og en mulighet til å utbedre litt småtteri selv og ?

Og skulle den ikke leve opp til forventningene,taper dere jo ikke penger på en sånn vogn.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 15:20

CGJ skrev:
Da har vi vært og beglodd vogna, og vogna virket hel og tett, med unntak av rundt skruene til håndtakene og rundt vifteutløpet på taket ved kjøkkenet. Eier hadde lagt inn ekstra sika--- der, så det var tett nå. Antenna var fjernet og erstattet med lufteventil. Noen skjevheter i skapdører på kjøkken, men ikke noe løst av lister og sånt. Ikke tegn til dogg i vinduer og null fukt rundt listene. Kassa var gammel, sprø men hel. Noen teipbiter her og der, samt byttet plate i bunnen. 2 år gamle sommerdekk, Truma gassovn uten vifte.
Alt i alt virket den grei. Teltet var 3 år gammelt Ventura reisetelt.

Mens vi var der, ringte hele 4 stk på vogna, så vi må enten slå til raskt eller drite i det. Han hadde fått inn et bud på 15000,- cash, og et mindre seriøst på 18000,- fra en som hadde mailet.

Noen formening om det virker som greit å komme med et bud på 15500,- cash? Omreg kommer i tillegg, men årsavgift var betalt ut 2008.

På vår 86 modell var viftereguleringen i soveavdelingen! På veggen mot høyskapet - sjekket du der! For hvis det ikke er viftr er det vel ikke lagt rør i vogna heller?????
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 15:23

Rør var det der, så det sitter nok vifte der. Det er bygd køye over sittegruppa foran i vogna....

Har forresten lagt inn bud på 15500,- og venter på avklaring. Det var en fra Vestfold som også var intr. men han var på jobb og måtte hjem og bytte bil og sånt først, så skulle han ringe selger. Krysser fingre for at vi er heldige denne gangen, da blir det badstua-treff...
Til Toppen Go down
Roar P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Roar P


Male
Antall Innlegg : 22
Age : 50
Localisation : Ålesund
Registration date : 07.07.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 15:43

Tror du gjør et greit kjøp da Very Happy

Jeg har hatt min 87 mod 535 i mnd no,og vi er fornøyd med den...Jeg betalte 20000 for den.
Jeg har også en liten svikt i gulvet ved døren.Svakhet.

Jeg regner med å selge vogna til neste år,og kjøpe ei nyere ei med køyløsning.
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 15:53

Likte løsningen de hadde laget til, med køyeseng over sittegruppa bak. Sittegruppa var intakt selv med stolpene til køya.

Barna trenger jo også plass....
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 53
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 15:54

Sånn sammeligningsmessig så syns jeg denne var drøy!!!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13896843&sid=10cabcTslv606019&pos=5&tot=12

Hvem med vett i huet kjøper en så gammel vogn til 42000,-?????? Må være skrivefeil! 24.000,- har jeg mer troen på!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 15:57

Carina.

Her er det jo en forhandler bak vogna.Men uansett-overprisa !!!
Til Toppen Go down
Roar P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Roar P


Male
Antall Innlegg : 22
Age : 50
Localisation : Ålesund
Registration date : 07.07.2008

Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 16:33

CGJ skrev:
Sånn sammeligningsmessig så syns jeg denne var drøy!!!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13896843&sid=10cabcTslv606019&pos=5&tot=12

Hvem med vett i huet kjøper en så gammel vogn til 42000,-?????? Må være skrivefeil! 24.000,- har jeg mer troen på!

Har sett den der jeg og...Drøyt ja.Tror på santa
Til Toppen Go down
Sponsored content





Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?   Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Noen med erfaringer Hobby 535 1985 Prestige?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Hobby Prestige 535 1985
» Hobby 535 1985
» Deler til Hobby Prestige 535 1985 modell
» Fjerning av understell på en hobby prestige 1985 mod.
» Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: