CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil??

Go down 
2 posters
AvInnlegg
mindviruz
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 74
Registration date : 11.04.2013

SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil?? Empty
PosteTema: SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil??   SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil?? Icon_minitimeLør 27 Apr 2013 - 19:24

Jeg skal kjøpe meg en trekkbil, neste gang det blir bilkjøp.

Jeg har sett på Suzuki Grand Vitara med 2.0l DDis motor. Altså en 2 liters diesel som har opgitt maks hengervekt på 2000 kg. Denne bilen har også lavgir som jeg antar er en fordel, spesielt ved finmanøvrering og parkering inntil spikertelt.

Vognen den skal trekke veier maks 1400 kg, kanskje 1500 på det meste.

Noen som vet om dette er en god trekkbil til en slik vogn?
Er lavgiret greit å ha, dersom man ser etter en god trekkbil?

Takker for alle svar Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil?? Empty
PosteTema: Re: SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil??   SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil?? Icon_minitimeLør 27 Apr 2013 - 20:14

Med så lett vogn tror jeg den bilen er veldig bra og lavgir en fordel, plasseieren her har en sånn som har vert mye brukt til å plassere vogner med.
Om du derimot skal dra vogn på 2 tonn snakket jeg med en som var klar på at bilen ble for liten, kort akselavstand, han ble avskremt borte i Sverige der vogna tok styringen over bilen, lavt kuletrykk, og han fikk stoppet med bilen i grøfta og vogna på tvers.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
mindviruz
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 74
Registration date : 11.04.2013

SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil?? Empty
PosteTema: Re: SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil??   SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil?? Icon_minitimeSøn 28 Apr 2013 - 10:41

Jan Ole skrev:
Med så lett vogn tror jeg den bilen er veldig bra og lavgir en fordel, plasseieren her har en sånn som har vert mye brukt til å plassere vogner med.
Om du derimot skal dra vogn på 2 tonn snakket jeg med en som var klar på at bilen ble for liten, kort akselavstand, han ble avskremt borte i Sverige der vogna tok styringen over bilen, lavt kuletrykk, og han fikk stoppet med bilen i grøfta og vogna på tvers.

Høres bra ut Smile

Liker bilen, og spesielt dette med lavgir synes jeg virker helt konge når man skal finmanøvrere, selv om jeg aldri har prøvd dette i praksis.

Planen er å trekken en Bjølseth 650 eller tilsvarenede. Bjølsethen har en egenvekt på 1345. Med inventar og bagasje kommer man vel skjeldent over 1600 kg på sommertur skulle jeg anta?

EDIT: Jeg skrv feil i første innlegg. En vogn på 1345kg blir nok helt sikkert over 1400 kg. Jeg regner med ett sted mellom 1500-1600 kg er å forvente?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil?? Empty
PosteTema: Re: SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil??   SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil?? Icon_minitimeSøn 28 Apr 2013 - 15:39

Han jeg snakket med hadde en vogn på to tonn. Det er en del tyngre enn det du snakker om og husk nå at dette var én persons erfaringer, ikke flere.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil?? Empty
PosteTema: Re: SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil??   SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil?? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
SUZUKI Grand Vitara. Brukbar trekkbil??
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Suzuki Grand Vitara
» "ny" trekkbil.. Santa Fe eller Grand Cherokee
» suzuki xl7.
» Trekkbil
» Trekkbil til en Hobby 650 kfu

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: