CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeTir 25 Feb 2014 - 16:02

Bruker Telia kontant bredbånd i Svergie.

Fungerer fint med 6 mnd. kvote på 5 gb for 299 SEK.

Finnes det noe lignende for Danmark?

Kan man bruke eget modem som ikke er låst til operatør?

Noen erfaringer?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeTir 25 Feb 2014 - 20:42

Normalt går det greit å putte et kort i en Router f.eks, når den ikke er bundet til en operatør. Og det vil jeg tro at det lar seg gjøre med et modem også. Men sjekk om det er mulig å oppgradere firmware først, det er ofte nødvendig om du har en gammel router eller modem. Er modemet noen år gammelt så er det mulig du må kjøpe deg noe nytt.

Jeg har en Huawei E5766 (3G og 4G) som er låst til Telia frem til juli en gang. Den koster 300,- å åpne. Men det var et impulskjøp i sommer, og hadde jeg kjøpt den fra Komplett før ferien så hadde jeg kommet billigere ut. Men det ble nå slik. Og Routeren bruker jeg også underveis for mobilen slik at den er på nett når vi er på veien. Nå har jeg også kjøp et nytt nettbrett for å bruke det først og fremst for navigasjon, men Sygic programvare, det skal også på nett underveis i sommer.

Og så skal jeg kjøpe ei antenne for å få bedre signal, Poynting sannsynligvis, da routeren har støtte for ekstern antenne.

Til sommeren skal vi til Moseldalen og deretter blir det kanskje Tyrol. Og da må jeg få åpnet Routeren for å få brukt den i Tyskland. Vi stopper kanskje i Danmark noen dager på hjemvei, og da kjøper vi kanskje et ab. der om vi blir lenge nok.

Prøv å se på diskusjonsforumet på www.campingferie.dk om du finner noe, eller registrer deg og starte en tråd der. Da burde du få hjelp i løpet av en time eller 2 vil jeg tro.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeTir 25 Feb 2014 - 20:45

ice.net fungerer i hele skandinavia
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeTir 25 Feb 2014 - 20:48

Ice er greitt nok det, men å kjøpe det for bare 1 mnd er ikke aktuelt. Hadde det 1 mnd, men med den dårlige ytelsen så ble det vraket. Og det frister ikke for ca 1 måned sommerbruk når alternativet er en langt høyere ytelse og langt rimeligere.

Men det er fordi jeg ikke bruker det hjemme da.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeTir 25 Feb 2014 - 22:06

Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeTor 27 Feb 2014 - 21:08

Ser ut som denne artikkelenen er fra 2008, og finner ikke noe mulighet for kontantabb. på www.3.dk...
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeLør 1 Mar 2014 - 7:48

Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeOns 21 Mai 2014 - 15:06

Går for Telia sitt bredbånd i Danmark.
Dette er billigst med en startpakke som kontantkort til 29, så en pakke til 3gb for ewn mnd. eller noe slikt.

Noen som vet om man må ha dansk person nummer for å kjøpe kontantkort for telefon hos Telia Danmark?

Man må ha dette i Norge hos Telenor vet jeg.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeOns 21 Mai 2014 - 15:47

Man får vist kjøpt kontantkort i Danmark med gyldig leg.
Til Toppen Go down
sejoh




Antall Innlegg : 3
Registration date : 03.09.2014

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeOns 3 Sep 2014 - 23:16

Har vogna stående fast i Danmark og hittil har ingen telefoni-forhandler villet selge med kontantkort/mobilt bredbånd fordi jeg ikke har CPR-nummer, dansk personnummer. Har hørt det skal være mulig å kjøpe kontantkort på bensinstasjoner uten dansk personnummer, men har ikke undersøkt det nærmere.

Norske Ice synes jeg blir for dyrt til mitt bruk, 5-7 uker i året.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeMan 8 Sep 2014 - 23:03

Brukte Telia kontantkort.
Kjøpte en startpakke og Data på to forskjellige "kuponger".
Fikk ikke bestilt på nett, men på bensinstasjoner etc. fikk jeg både startpakke og top-up kort.
Kjøpt på Quickly
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeOns 10 Sep 2014 - 19:29

Tele2? Er det ikke samme pris i hele Norden?
Til Toppen Go down
sejoh




Antall Innlegg : 3
Registration date : 03.09.2014

Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitimeOns 17 Sep 2014 - 11:41

Tele2 har samme pris på data i Norge og i Sverige, ikke andre nordiske land.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Empty
PosteTema: Re: Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark   Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvilket Mobilt Bredbånd er best i Danmark
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Mobilt Bredbånd Svergie
» Bredbånd via satellitt
» Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?
» Hvilket uttak har jeg?
» Hvilket telt?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: