CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Alde Compact 3000 som er helt dø..

Go down 
3 posters
AvInnlegg
forvirra




Antall Innlegg : 6
Registration date : 20.08.2018

Alde Compact 3000 som er helt dø..  Empty
PosteTema: Alde Compact 3000 som er helt dø..    Alde Compact 3000 som er helt dø..  Icon_minitimeTir 10 Mar 2020 - 20:11

hei har en Alde Compact 3000 som er helt dø... Sad

Alde Compact 3000 som er helt dø..  89785610

Alde Compact 3000 som er helt dø..  89638210

(monterings avvisning fra den gamle)
Alde Compact 3000 som er helt dø..  89779110


ny montert  Very Happy
Alde Compact 3000 som er helt dø..  88353710
men det virker ikke  Mad  Mad

da jeg leitet etter feilen oppdaget jeg at sirkulasjons pumpen fint kan skrues av og på uten problemer så lenge varmen ikke er på.
jeg demonterte meste av paneler rundt og jeg kom fram til (kretskortet) og testet det at jeg skrude på varmen på 1 kw og hovedsikringen gjikk og det kom en liten ild kule fra den som er brent men, etter og montere den nye så virker ingenting tidligere fungerte sirkulasjons pumpen så lenge varmen var av men nå er det ingenting som fungerer..

også oppgager jeg det at sikringen som er bak på krets kortet går uansett om det ikke er på eller av kan det være  muligens kortslutning??

problemet kom fram natt til fredag og iløpet av mandagen hadde jeg ordnet med nytt kretskort 3 kw

setter stor pris på all hjelp!

beklager for skrive feil eller dårlig formulering men, kan korrigere det om du sier ifra Smile
Til Toppen Go down
DethleffsRøldal
CAMPER
CAMPER



Male
Antall Innlegg : 39
Localisation : Haugesund
Registration date : 29.03.2010

Alde Compact 3000 som er helt dø..  Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3000 som er helt dø..    Alde Compact 3000 som er helt dø..  Icon_minitimeMan 11 Mai 2020 - 10:02

Og den er helt dø, selv nå med nytt kort? Kommer det spenning frem fra vogna?
Var det koblet riktig da det smalt? Det var jo nesten litt tilfeldig, at det smalt akkurat da du hadde fått av dekslene.
Ville forsøkt å koble fra utgående kabler, f.eks til varmeelementene. Faren er at det nye kortet også kortslutter...
Varmeelementene kan du ohme for å sjekke at de funker. I hvert fall i kald tilstand, det hender at de funker frem til de er blitt varme.
Til Toppen Go down
Kabe780KS




Antall Innlegg : 9
Registration date : 11.06.2018

Alde Compact 3000 som er helt dø..  Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3000 som er helt dø..    Alde Compact 3000 som er helt dø..  Icon_minitimeMan 11 Mai 2020 - 14:48

Fått klipsan helt inn? så dem e flush på utsia av kabinettet?
Bytta nylig kretskort, å da tok æ litt sikringer her å der.
Til Toppen Go down
forvirra




Antall Innlegg : 6
Registration date : 20.08.2018

Alde Compact 3000 som er helt dø..  Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3000 som er helt dø..    Alde Compact 3000 som er helt dø..  Icon_minitimeMan 11 Mai 2020 - 18:42

hei
haha artig historie
nei klippsene som var med passet ikke helt så det ente opp med at krets kortet lå mot metall beholderen alt er bygget inne i...
ente opp meg og finne noen lange og små bolter og muttre jeg hadde liggende for og feste den og forsikre meg at gej har rett mellomromm så det ikke er i kontakt og nå fungerer alt som det skall Very Happy

lit flaut det tok meg nesten 1 mnd og finne ut av det.
og beklager jeg ikke ente opp med og svare her ar jeg har ordnet opp i det Very Happy

har ikke bilde av monteringen men det fungerer Very Happy
takk
Til Toppen Go down
Sponsored content





Alde Compact 3000 som er helt dø..  Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3000 som er helt dø..    Alde Compact 3000 som er helt dø..  Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Alde Compact 3000 som er helt dø..
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alde Compact 3000
» Alde 3000 Compact i en Bjølseth 650 virker ikke.
» Iskald Alde 3000 Compact.
» Alde 3000 compact - sprengt motstand på circuit board
» Alde compact 3000 - Kneppelyder i konvektor

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: