CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
gtfossum
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.05.2008

Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Empty
PosteTema: Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg?   Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Icon_minitimeFre 10 Jul 2020 - 21:14

For en del år siden hadde jeg vogna inne til trykktest på gassanlegget og fikk da vite at slange og regulator måtte byttes hvert femte år. Det var ingen diskusjon og jeg måtte betale for ny regulator og slange. Greit nok. Viktig at anlegget er i orden. Bjølsethen vi har hatt i fem år nå, tenkte jeg derfor det var på tide å bytte slange og regulator på, men leser på icaravan.no at regulator skal byttes hvert tiende år!?? Hmm, ble jeg snytt for flere år siden? Hva gjelder egentlig? Noen som vet? Er det bare opp til eier å vurdere om anlegget er trygt?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Empty
PosteTema: Re: Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg?   Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Icon_minitimeFre 10 Jul 2020 - 23:21

Ingdn påbud, bare anbefalinger. Det sies 3 år, men sjekk dato og tilstand på slangen. Regulator og slange koster ikke mer enn ca 250 kr. Om du ikke har.mono/ducontrol med høytrykk. Da blir det fort tusenlappen. Kanskje nærmere 2 ved duocontrol som jeg har.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1137
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Empty
PosteTema: Re: Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg?   Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Icon_minitimeLør 11 Jul 2020 - 17:26

Har hatt Truma Monocontrol i en årrekke, aldri byttet slanger. Spurte ved siste gassjekk om de burde byttes, men fikk negativt svar: Intet behov for å bytte slanger, de ser fine ut. De ser fortsatt fine ut, så satser på at det er ok. Skulle de mot formodning lekke, så lekker de i gasskassen og direkte ut, så det er ikke farlig. Men når disse slangene skal byttes er de kostbare, det er sant. Mener slangen til Monocontrol koster ca. 700, og det er jo nok for en halvmeter slange?? Men regulator med crashsensor er påbudt for å kjøre med kjøleskapet på gass i Tyskland.
Til Toppen Go down
gtfossum
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.05.2008

Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Empty
PosteTema: Re: Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg?   Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Icon_minitimeMan 13 Jul 2020 - 11:26

Noen som kan fortelle meg hvor gammel denne slangen er? Tenker å bytte uansett, men skulle gjerne forstått kodene.Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? 3f467d10
Til Toppen Go down
gtfossum
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.05.2008

Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Empty
PosteTema: Re: Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg?   Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Icon_minitimeMan 13 Jul 2020 - 11:28

Og det samme med regulatoren?Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? 22e45f10
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Empty
PosteTema: Re: Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg?   Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Icon_minitimeMan 13 Jul 2020 - 11:33

Slangen er fra 1 kvartal 2001.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Empty
PosteTema: Re: Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg?   Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bytte-/serviceintervaller på gassanlegg?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kollisjonssikring av gassanlegg
» Bytte av batteri
» Slangeklemmer gassanlegg
» Bytte av varmtvannsbeholder
» Bytte dør

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: