CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kina Webasto i gassboks

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Minetto




Antall Innlegg : 5
Registration date : 12.08.2020

Kina Webasto i gassboks Empty
PosteTema: Kina Webasto i gassboks   Kina Webasto i gassboks Icon_minitimeTir 15 Sep 2020 - 10:42

Hei,
har bestilt en slik en:
https://www.banggood.com/1KW-8KW-Adjustable-12V-All-In-One-Air-diesels-Heater-One-Hole-Car-Parking-Heater-For-Trucks-Motor-Homes-Boats-Bus-LCD-Remote-Control-p-1384840.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN

Siden jeg kun har èn gassflaske (stål) så har jeg montert en 20 liters vanntank med pumpe i midten av gass-kassa, men fortsatt har jeg plass til noe mer, en dieselvarmer.

Dette blir ikke en resirkulerende løsning, inn-suget til vifta blir egen slange gjennom veggen i gassboksen (for ikke å suge opp eventuell propanlekkasje), og varmluft går rett gjennom veggen og inn i vogna.

Noe annet jeg bør passe på?

Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kina Webasto i gassboks Empty
PosteTema: Re: Kina Webasto i gassboks   Kina Webasto i gassboks Icon_minitimeTir 15 Sep 2020 - 14:29

Sikkert en grei sak den varmeren men ville være svært forsiktig med å dra elektrisk utstyr inn i gasskassa når det samtidig er gassutstyr i bruk der. Ville faktisk ikke ha noen som helst elektrisk utstyr i gasskassa og vet heller ikke om at jeg ville like at nabovogna har noe slikt i gasskassa.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Minetto




Antall Innlegg : 5
Registration date : 12.08.2020

Kina Webasto i gassboks Empty
PosteTema: Re: Kina Webasto i gassboks   Kina Webasto i gassboks Icon_minitimeOns 16 Sep 2020 - 10:20

Takk for svar, da endrer jeg plan: da det blir egen boks ved siden av gasskasse, om det er noe bedre :-)
Til Toppen Go down
Svennok
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 31
Registration date : 19.07.2020

Kina Webasto i gassboks Empty
PosteTema: Re: Kina Webasto i gassboks   Kina Webasto i gassboks Icon_minitimeMan 6 Jun 2022 - 23:22

Har du bilder av hvordan dette blei??? Er ikke noe problem å montere diesel tanken i gasskasen 😃
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Kina Webasto i gassboks Empty
PosteTema: Re: Kina Webasto i gassboks   Kina Webasto i gassboks Icon_minitimeOns 8 Jun 2022 - 11:20

Svennok skrev:
Har du bilder av hvordan dette blei??? Er ikke noe problem å montere diesel tanken i gasskasen 😃

Jaså, ikke noe problem med det? Jeg må spørre deg om hvilket grunnlag du kaster ut dette. Det er mange krav til installasjoner i vogner når det gjelder svakstrøm <50V, 230V og gass. Når det for meg ser ut til at du mangler grunnleggende kunnskap om å intsallere en ikkegodkjent gassbrenner nært en gassbeholder så vil jeg si at det for meg grenser til ren og skjær idioti. Og jeg mener at dette bør du snarest fjerne, og ta til deg følgende:
-I vogna som vi kjøpte og fikk overlevert våren 2019. Dethleffs Exclusive 760, var det intsallert Truma duo-control. Der var det montert 2 regulatorer, se bilde under. Tror de heter SRG. Disse var noe kronglete å få på etter hvert flaskebytte. Det var reulatorer med 2 bar trykk, om jeg husker rett. Reduksjon skjer i duo-control.

Noen måneder etter kjøpet kom vi opp til fastplassen der vogna stod plassert når vi ikke var ute på tur. Jeg syntes det luktet litt gass, og sjekket i gasskassen. Og det luktet noe mer enn vanlig, så derfor tak jeg av regulatoren og satte den på igjen. Kort tid etterpå hørte jeg sus fra gasskassen, og det var regulatoren som ikke var tett. Tok den av og på et par ganger, og alt så ut til å være ok.
Vi la oss og på morgenen skulle jeg ut et ærend, og da kjente jeg igjen en svak gasslukt. Sjekket gassflaska igjen, og da var den tom. 2/3 flaske hadde forsvunnet iløpet av natta. Sjekket den andre regulatoren også, siden den ikke hadde vært i bruk før da. Også den var kronglete å få tett.
Kontaktet forhandler i østfold, og fikk tilendt nye av den typen med vippebryter, Mulig betegnelse er Kosan, men er ikke sikker.
Og  jeg ble fortalt at de hadde byttet flere av disse, og disse skulle sendes for reklamasjon.

Og poenget med denne historien? Ganske innlysende. En diselbrenner som lever sitt eget liv tett innpå ei lekk gassflaske ville nok ha ført til vår sikre avgang. 2 gassflasker ca 1/2 meter fra sengegavl i fremkant av vogna ville vært den sikre død.
Når ei gassflaske tømmes i løpet av noen timer uten at vi aner noe om dette er det i seg selv farlig, selv om gasskassen er isolert fra vogna. Og gassen siver ut under kassen. For oss var det flaks at vindretningen gjorde at vi ikke merket noe før flaka var tom.
Jeg kan ogsi si at disse regulatorene var å få kjøpt fra Casu.no når vi kjøpte vogna. De var å finne i katalogen den gang, men i dag er de ikke å se på Casu.no.

Denne var problemet:

Kina Webasto i gassboks Reulat10
Til Toppen Go down
Svennok
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 31
Registration date : 19.07.2020

Kina Webasto i gassboks Empty
PosteTema: Re: Kina Webasto i gassboks   Kina Webasto i gassboks Icon_minitimeOns 8 Jun 2022 - 11:29

Å montere diesel tanken i gasskasen er ikke noe problem..du setter diesel pumpa under vogna...

Mange mange som har gjort det slik
Søk på Chinese dieselheater caravan eller box

https://m.youtube.com/watch?v=XQcwnD0hbeE



Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Kina Webasto i gassboks Empty
PosteTema: Re: Kina Webasto i gassboks   Kina Webasto i gassboks Icon_minitimeOns 8 Jun 2022 - 11:55

Under vogna høres lurt ut. For da er det ingen problem med eventuelle gasslekkasje, som siger ned og havner under vogna. Genialt vil jeg si. Evil or Very Mad  Eller kanskje ikke. Sannsynligvis er det nok innenfor med en godkjent brenner, men du vet jo ikke noe om kvaliteten dette produktet har. Ren og skjær idioti, det ordet holder jeg på. Du har ansvar for andre enn deg selv også, og skjer det noe så er du selv ansvarlig.
Så håper du kanskje på gunstig vindretning om det skulle skje et uhell med gasslekkasje? Eller er det kanskje lurest å bruke litt vett, og la være å gamble??

De aller fleste av oss campere bruker heldigvis vettet. Noen få er unntaket, og kanskje noen av disse er ansvarlig for noen av de trgiske ulykkene som skjer på campingplasser rundt om.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kina Webasto i gassboks Empty
PosteTema: Re: Kina Webasto i gassboks   Kina Webasto i gassboks Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kina Webasto i gassboks
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Batteribooster fra Kina
» Webasto
» Webasto dieselvarmer
» Eber/webasto dieselvarmer? Evt. ren 230V varmer

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: