CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Automatgear +/-

Go down 
+16
Ludo
Polar 680
Rashid
Arne Henriksen
OyvindSP
Black Betty
Sten Rune
Bjornz
thor_egil
Jan Ole
Campern
Jan
Espen V
Johnny
Harald
Lars Egil
20 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 7:40

Rufus skrev:
Har lurt litt på om det ulemper ved å bruke motorbrems med automatkassa ?

F.eks. å gire ned med tiptronic i bratte nedstigninger med 2 tonn skyvende bak ....

Noen som vet noe om dette ?

Rufus.

Har gjort dette ofte ved bakken i Jönköping,hvor det stuper 8 %.Helt uproblematisk,og man unngår da at vogna begynner å bli ustabil bak der.

Nå har jo både du og jeg tunge biler,som vognene ikke "tar" på samme måten som f.eks. en Mondeo,e.l.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 7:43

Den eneste bilen jeg har måttet sette inn en ekstra kjøler på automatkassa,var på en Pontiac fra '87.Samme karrosseriet som Caprice.

Helv.... møkkabil,som skar seg med en Polar 520 bak,i '93.

En clutchfunksjon på vifta som ikke slo inn ved ekstra belastning.Var visst vanlig på de bilene i følge Bergheim på Lørenskog.Johnny vet vel kanskje mer om dette,som har god kompetanse på USA biler.

Men kassa hadde ingen skyld i dette.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 9:47

Jan skrev:
Vegard skrev:
523iA skrev:
Kjølingen på kassa går vel via radiatoren, gjør den ikke det da? Men skal alikevel være bra varmt om det skal vise på temp-nåla.. Blir vel varmere i setet før den tid.. scratch
nei, radiatoren kjøler kun motoren..... kassa har egen oljekjøler.... den er et totalt eget system
på noen biler ja, på andre ligger oljekjøleren inni radiatoren.
er som oftest på de bilene som har det originalt fra fabrikk, men av naturlige årsaker så mener jeg de fleste har gått vekk fra det nå, og legger den forran radiatoren til kjølevæska i stedet for

Jan

som du sier, er det luftkjøling på olja på biler i dag..... og i fronten på biler, er det i dag gjerne en rekke radiatorer..... det er jo en stor en til vannet, som kjøler blikk og toppen på motoren, forran den, ligger en ofte like stor radiator, som er til klima-anlegget, så er det gjerne en som er en god del mindre, som enten sitter på siden eller under de to store, det er oljekjøleren til motorolja, så om bilen har automatgir, er det en enda mindre radiator, som jo er oljekjøleren til girkassa, som og gjerne enten sitter på siden sv de to store, så er det gjerne ei kjøling til servostyringen, som gjerne bare er et metallrør som går i ei sløyfe forran et sted det er luft, men har ikke sett radiator på disse....

På min bil, er alle disse, untatt den for automatkassa, og på de store radiatorene er det ei stor elektrisk vifte på baksiden av radiatorene, og to mindre forran..... det er altså tre vifter, som er i sving når kjøling av kjølevæska, og klimaen jobber skikkelig..... to som blåser, og en som suger luft

de andre, altså oljekjøleren, og styringen, kvitter seg med med nok varme uten vifter....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 9:51

ARVE skrev:
Den eneste bilen jeg har måttet sette inn en ekstra kjøler på automatkassa,var på en Pontiac fra '87.Samme karrosseriet som Caprice.

Helv.... møkkabil,som skar seg med en Polar 520 bak,i '93.

En clutchfunksjon på vifta som ikke slo inn ved ekstra belastning.Var visst vanlig på de bilene i følge Bergheim på Lørenskog.Johnny vet vel kanskje mer om dette,som har god kompetanse på USA biler.

Men kassa hadde ingen skyld i dette.

Arve

du har kansje ikke vært den som har sittet lengst på bilene heller, og derfor ikke fått konsekvensene av det som kan skje....

men jeg syntes det er rart at ikke det settes inn stor nok kjøler med en gang, siden en vet hengervekten bilen kan trekke, særlig siden det i dag allerede er oljekjøler der...... ble så overrasket over at dette ble nevnt at burde gjøres.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:00

Vegard.

Endel av bilene har jo gått et stykke når jeg har kjøpt dem,og om det var for dårlig kjøling ville vel noen av dem ha vist dårlige tegn underveis.ML'en har f.eks. gått over 140.000 km. nå.

Men klart at er det oppgitt så så mye i hengervekt,skal det være unødvendig å måtte ettermontere noen grøvre biter.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:03

ARVE skrev:
Vegard.

Endel av bilene har jo gått et stykke når jeg har kjøpt dem,og om det var for dårlig kjøling ville vel noen av dem ha vist dårlige tegn underveis.ML'en har f.eks. gått over 140.000 km. nå.

Men klart at er det oppgitt så så mye i hengervekt,skal det være unødvendig å måtte ettermontere noen grøvre biter.

Arve

kilometrene er ingen problem i seg selv, og det kommer jo an på om festet før har vært brukt mest til sykkelstativ, eller til å trekke max..... Bilen skal jo tåle å trekke max hengervekt hele tiden den......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeLør 9 Aug 2008 - 10:10

Vegard.

Har gått noen kilometer selv jeg,men om kjøleskapet har kald bajer,kjøles jeg selv ved store belastninger.Ingen ekstrautstyr behøves.
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 12:09

Dette bør da ikke være noe problem, bilen skal vel tåle de kg som den bygd for uten at noe må forsterkes.
Begynner nå å få mange mil med vogn og automat, og har ikke merket noe rar giring eller noe annet rart. Eneste er at det er en vifte som starter opp en plass når det er skikkelig varmt og lange motbakker.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 12:24

Camper 570 skrev:
Dette bør da ikke være noe problem, bilen skal vel tåle de kg som den bygd for uten at noe må forsterkes.
Begynner nå å få mange mil med vogn og automat, og har ikke merket noe rar giring eller noe annet rart. Eneste er at det er en vifte som starter opp en plass når det er skikkelig varmt og lange motbakker.
er nok ekstrakjøleren det, og den vifta er kraftig den.
er noen biler som har den, og den er veldig kjekk å ha
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 13:49

Jan skrev:
Camper 570 skrev:
Dette bør da ikke være noe problem, bilen skal vel tåle de kg som den bygd for uten at noe må forsterkes.
Begynner nå å få mange mil med vogn og automat, og har ikke merket noe rar giring eller noe annet rart. Eneste er at det er en vifte som starter opp en plass når det er skikkelig varmt og lange motbakker.
er nok ekstrakjøleren det, og den vifta er kraftig den.
er noen biler som har den, og den er veldig kjekk å ha

Ja bortsett for at den bråker en del, men det er vel bedre en gir ras Smile
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 14:13

Heller litt bråk ja. Tomatkassa på bilen min ga seg 2 uker før vi skulle på ferie. 40 laken for ei ny ferdig montert på BMW i Ålesund-og det var kompispris!! Nå står bilen min i Hakadalen, og søskenbarnet mitt skal ta den ut og få den levert inn på service hos ZF. Er jeg heldig, skal de bare ha 16-17000, men hvis det ikke var DEN kassen jeg hadde, men det andre alternativet, så er det 22-23000.. affraid affraid affraid affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 14:15

Mye penger for ei tomatkasse da..

Unnskyld,kunne ikke dy meg !!!!!
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 14:16

Spørs om jeg heller sku satsa på ei banankasse, de får man ofte gratis... bounce
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 14:19

Tomatkassa tåler litt mer moment da !!!!
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 14:20

Kanskje litt... En god gammel appelsinkasse tåler ofte enda mere...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 14:25

Nja.........
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 16:30

Nå tar det vel litt av her..... Smile

523iA

Får håpe jeg slipper den utgiften noen gang. Fikk du forvarsel før kassa tok kvelden,hva skjedde og hva var kmstand?
Bare litt nyskjerrig..
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 18:48

Mistet plutselig fremdriten, før kassa gikk i nødprogram. Dette skjedde 2 ganger på en dag, men etter det oppførte den seg helt normalt. Når de tappet ned oljen, så var den helt svart, full i partikler. Og da var det såvidt et år, og ca.10-15000km siden oljen var skiftet.. Jeg tror det er slitelamellene som er gåen..
Bilen er vel gått ca 145 000.. Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 19:00

523iA skrev:
Mistet plutselig fremdriten, før kassa gikk i nødprogram. Dette skjedde 2 ganger på en dag, men etter det oppførte den seg helt normalt. Når de tappet ned oljen, så var den helt svart, full i partikler. Og da var det såvidt et år, og ca.10-15000km siden oljen var skiftet.. Jeg tror det er slitelamellene som er gåen..
Bilen er vel gått ca 145 000.. Evil or Very Mad
spørs om ikke kassa har vært overopphetet ved en eller flere anledninger slik at enkelte ting har begynt å gå i oppløsning inni kassa.
er ikke bare metall inni de nemlig
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 19:03

Spørs det.. Jeg er vel heller ikke av de som er lettest på høyrefoten... Twisted Evil affraid
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 19:05

523iA skrev:
Spørs det.. Jeg er vel heller ikke av de som er lettest på høyrefoten... Twisted Evil affraid
velkommen i klubben med blysko lol!
har blitt beskyldt flere ganger for å ikke ha gasspedal i bilen, men vippebryter for av og på
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 19:09

Hehe.. Da stiller vi nok likt på innsatsen da ja.. lol!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 19:11

523iA skrev:
Hehe.. Da stiller vi nok likt på innsatsen da ja.. lol!
er da ikke til pynt heller de der greiene vel.
skal da brukes Twisted Evil
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 19:12

Jepp, jo mere jo bedre Automatgear +/- - Page 2 388844
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 19:45

523iA skrev:
Mistet plutselig fremdriten, før kassa gikk i nødprogram. Dette skjedde 2 ganger på en dag, men etter det oppførte den seg helt normalt. Når de tappet ned oljen, så var den helt svart, full i partikler. Og da var det såvidt et år, og ca.10-15000km siden oljen var skiftet.. Jeg tror det er slitelamellene som er gåen..
Bilen er vel gått ca 145 000.. Evil or Very Mad

Det var tidelig at den har tatt kvelden, det ble fylt på riktig olje når den ble byttet? På min bil skal det vist ikke skiftes olje, litt skeptisk til det men scratch
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 19:50

Regner med at det ble fylt riktig olje ja-ble gjort på merkeverksted.. Men tviler på at de flushet kassen da, det skulle ha vert gjort..
Var lifetime olje på min også, så de sier den ikke skal skiftes, men ingen olje varer evig.
Har hørt at de anbefaler skift på alt fra 60-100 000, selv om det er lifetime. Mercedes har vel gått vekk ifra lifetime igjen, men tror bmw har det enda. Selger vel bedre det..
Tror jeg hadde byttet olje med en viss intervall var jeg deg..
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 19:58

Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 19:59

Har dere spørsmål om automatgear, service ol så kan disse gutta kontaktes. De har peiling!

http://www.rats.no/
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 20:03

Per Øyvind Egge anbefaler bileiere å ta oljeskift på automatgirkassen på alvor. Han har holdt på i seks år i eget firma, har aldri annonsert sine tjenester, men får stadig vekk mer å gjøre.

- Er det noen bilmerker du aldri ser med girkassetrøbbel?

- Ja, det er det.

- Begynner det med T?

- Ja, og jeg vet ikke hvordan de får det til, sier en imponert Per Øyvind Egge.


Taunus? Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 20:12

J.O. skrev:
Per Øyvind Egge anbefaler bileiere å ta oljeskift på automatgirkassen på alvor. Han har holdt på i seks år i eget firma, har aldri annonsert sine tjenester, men får stadig vekk mer å gjøre.


Automatkassa på bilen min begynte å fjuske og kaillen begynte å tenke byttekasse her i fjor........til han kom på å skifte olje først........på filteret han tok av stod det 1997.......altså da bilen var ny........og kassa ble som ny den etter et oljeskift......clown clown clown Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 20:14

J.O. skrev:
- Er det noen bilmerker du aldri ser med girkassetrøbbel?

- Ja, det er det.

- Begynner det med T?

- Ja, og jeg vet ikke hvordan de får det til, sier en imponert Per Øyvind Egge.
En journalist som tydeligvis har fått det for seg at toyota selger masse biler med automatgir...
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 20:19

Foreldrene til en kompis hadde en volvo 240 før.. Når den var gått rundt 300-350 000 begynte girkassa å gire så treigt, så de tenkte de skulle sjekke oljenivået.. Når de skrudde ut målepluggen og stakk inn fingeren, fikk de bare noe støv på fingeren. Kassa var knusk tørr! Så da fylte de på olje, og gjorde ingenting med kassa fram til bilen ble kjørt på høggern i fjor. Da var bilen gått ca 450 000, og med samme girkasse hele veien. Bilen hadde aldri dratt en vogn, men alikevel.. Shocked
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 20:20

J.O. skrev:
Per Øyvind Egge anbefaler bileiere å ta oljeskift på automatgirkassen på alvor. Han har holdt på i seks år i eget firma, har aldri annonsert sine tjenester, men får stadig vekk mer å gjøre.

- Er det noen bilmerker du aldri ser med girkassetrøbbel?

- Ja, det er det.

- Begynner det med T?

- Ja, og jeg vet ikke hvordan de får det til, sier en imponert Per Øyvind Egge.


Taunus? Shocked

lol! lol! eller TFord
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 21:18

Camper 570 skrev:
Dette bør da ikke være noe problem, bilen skal vel tåle de kg som den bygd for uten at noe må forsterkes.
Begynner nå å få mange mil med vogn og automat, og har ikke merket noe rar giring eller noe annet rart. Eneste er at det er en vifte som starter opp en plass når det er skikkelig varmt og lange motbakker.

den vifta er helt sikkert for radiatoren, som kjøler motoren...... altså på vannet...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 21:24

Camper 570 skrev:
523iA skrev:
Mistet plutselig fremdriten, før kassa gikk i nødprogram. Dette skjedde 2 ganger på en dag, men etter det oppførte den seg helt normalt. Når de tappet ned oljen, så var den helt svart, full i partikler. Og da var det såvidt et år, og ca.10-15000km siden oljen var skiftet.. Jeg tror det er slitelamellene som er gåen..
Bilen er vel gått ca 145 000.. Evil or Very Mad

Det var tidelig at den har tatt kvelden, det ble fylt på riktig olje når den ble byttet? På min bil skal det vist ikke skiftes olje, litt skeptisk til det men scratch

Mercedes sa vel og det, en stund, at olja ikke trengtes skiftes....... men det var bare en stund de sa det....... inntil reklamasjonene haglet inn.... kasser måtte skiftes, fordi det ikke ble skiftet olje....... en ting er jo at olja er god nok, men en annen ting er at forurensninger, spon etc tappes av når en skifter olje....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Automatgear +/- - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Automatgear +/-
Til Toppen 
Side 2 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: