CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Platting til fortelt.

Go down 
4 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
MartinB
CARAVANER
CARAVANER
MartinB


Male
Antall Innlegg : 53
Localisation : Telemark
Registration date : 12.08.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 19:35

Fruen og jeg har overtatt en plass på Telnessanden med en heller voksen platting der det har stått vogn med vintertelt. Vi har tenkt litt i retning av Isabella Commodore Royal eller Isabella Penta. I den forbindelse lurer jeg på litt hvordan dette skal settes opp på plattingen.

Jeg har sett en del ha "platting på plattingen" der de har teltet med strikkene skrudd fast på kanten. Er det noen problemer som gjør at man ikke bør/skal sette opp teltet rett på plattingen, men heve det litt? scratch

MartinB
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 19:43

MartinB skrev:
Fruen og jeg har overtatt en plass på Telnessanden med en heller voksen platting der det har stått vogn med vintertelt. Vi har tenkt litt i retning av Isabella Commodore Royal eller Isabella Penta. I den forbindelse lurer jeg på litt hvordan dette skal settes opp på plattingen.

Jeg har sett en del ha "platting på plattingen" der de har teltet med strikkene skrudd fast på kanten. Er det noen problemer som gjør at man ikke bør/skal sette opp teltet rett på plattingen, men heve det litt? scratch

MartinB

Hei

det kan ha med vanninntregning å gjøre, lang plankene, i regnvær.... men dette kan begrenses ved å ta en sirkelsag, og skjære 2-3 paralelle spor under teltets gresskant, og skjære disse 1/3 av plankens tykkelse.....
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 21:31

Ja man kan lure,selv skal vi sette opp dette
http://www.isabella.net/no/universalogvintertelt/isabella-univers.html
på en platting som har 3m fortelt om sommeren (er tat ned pga av ferie)) så vi aner ikke men får prøve ut hvordan det gjøres,håper jo noen på campen er der når det skal gjøres for vi er helt grønne på alt som heter camping livet,teltet er jo mindre og kommer inn på selve plattingen tror vi..
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:26

Denne metoden fungerer utmerket når plattingen er større enn teltet:

(Sakset og satt sammen av et par-tre innlegg i tråden https://caravan.norwegianforum.net/hobby-f2/plattingstorrelse-hobby-650-t632.htm )

hpk skrev:
Nå er teltet opp og festet iht Rune's tips.
Platting til fortelt. Dscn3484sl0.thPlatting til fortelt. Dscn3485xm7.th
Satte opp teltet først og skrudde 36x73 på høykant direkte på plattingen. Brukte isolatorer fra Felleskjøpet til å feste strikkene.
Det var enkelt og jeg synes teltet ble bra.

Platting til fortelt. Img4115ed5

Platting til fortelt. Img4113fr0
Til Toppen Go down
MartinB
CARAVANER
CARAVANER
MartinB


Male
Antall Innlegg : 53
Localisation : Telemark
Registration date : 12.08.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 7:45

Supre tips, takk skal dere ha :-)

MartinB
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 14:29

Jeg ser på bilde,er det lagt list under vintertelt??
for til vanlig står det vel sommer telt der??
Jeg bare spør-------------
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 17:50

ulla skrev:
Jeg ser på bilde,er det lagt list under vintertelt??
for til vanlig står det vel sommer telt der??
Jeg bare spør-------------
Ulla

Hvis det er bildene mine du mener så er det sommerteltet som vises på bildene. Vi bruker lister både på vinter- og sommerteltet.

De små bildene viser prinsippet. Det var Rune som tipset meg om dette, og det fungerer som sagt helt utmerket.
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 17:52

Jepp,er printet ut...study
Dere er så snille allesammen som hjelper oss nye..study study study
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 19:17

Må spørre igjen ((sorry))
men hvordan setter man de stenger mot vogna når det
er så smalt om dere forstår uten det kommer regn--snø inn fra siden:study: study
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 19:29

Ulla.

vinterteltet dekker jo kun litt av langsida på vogna,og der hvor et vanlig sommertelt fyller ut hele skinna,henger jo vinterteltet der nesten i løse lufta på sidene,og må låses mot vogna med disse stengene.Er jo en pute som man trykker inn mot vogna,så stengene vil jo da ikke skade vognsida.
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 19:39

ARVE skrev:
Ulla.

vinterteltet dekker jo kun litt av langsida på vogna,og der hvor et vanlig sommertelt fyller ut hele skinna,henger jo vinterteltet der nesten i løse lufta på sidene,og må låses mot vogna med disse stengene.Er jo en pute som man trykker inn mot vogna,så stengene vil jo da ikke skade vognsida.

Tak det var det vi lurte på dette med skinna...
Til Toppen Go down
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:39

Vi har et vintertelt til gammelvogna som ikke har vært i bruk, og i den sammenheng lurer jeg på om vi har noen mulighet til å feste dette på den nye vogna. Jeg antar at festene for stengene til vinterteltet er basert på å skru i vogna mens festene til Pentaen er festet til forteltet, så da er vel den bruksmuligheten uaktuell???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:40

K@ffe@vt@len skrev:
Vi har et vintertelt til gammelvogna som ikke har vært i bruk, og i den sammenheng lurer jeg på om vi har noen mulighet til å feste dette på den nye vogna. Jeg antar at festene for stengene til vinterteltet er basert på å skru i vogna mens festene til Pentaen er festet til forteltet, så da er vel den bruksmuligheten uaktuell???

Hei

det finnes noen overganger til dette for å ungå hull, men vet ikke hvor gode de er
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:43

K@........

Da må det nok opp fester,som må borres inn ja.

Men du ser jo om det følger med noen festeanordninger ala Penta.

På Trio telt,og visse andre, kan disse sitte på selve teltet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:45

ARVE skrev:
K@........

Da må det nok opp fester,som må borres inn ja.

Men du ser jo om det følger med noen festeanordninger ala Penta.

På Trio telt,og visse andre, kan disse sitte på selve teltet.

Arve

de ser noe annerledes ut, de skal trees bak duken i skinna.... har sett de for lenge siden......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:47

Vegard.

Ok,har aldri sett de der jeg.Stadig noe nytt å lære !!!! Bra !!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:49

ARVE skrev:
Vegard.

Ok,har aldri sett de der jeg.Stadig noe nytt å lære !!!! Bra !!

Arve

men som jeg sier, jeg vet ikke hvor gode de er...... og det kan mer enn gjerne ha skjedd en utvikling her, men de jeg så, hadde jeg ikke overvettes tro på, for vintertelt...... syntes de så litt spinkle ut, men de var jo i metall da......
Til Toppen Go down
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:52

Så jeg skal ikke avskrive muligheten riktig ennå da med andre ord. Det høres lovende ut. Da blir det en runde med vinterteltet før vi legger det ut for salg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 20:56

Vegard.

Må være j.... stabilt det der,da vintercamp ofte er mye vær og vind.Har fått ødelagt vintertelt før vi,på Bislingen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 21:05

ARVE skrev:
Vegard.

Må være j.... stabilt det der,da vintercamp ofte er mye vær og vind.Har fått ødelagt vintertelt før vi,på Bislingen.

Arve

og snøvekta da.......
Til Toppen Go down
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 21:07

Det er veldig lite snø der vi har vogna, så jeg tror det går greit
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 21:11

K@ffe@vt@len skrev:
Det er veldig lite snø der vi har vogna, så jeg tror det går greit

Kan jeg spørre om hvor du har den?????
Til Toppen Go down
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:12

På Snåsa, for de lokalkjente Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:15

K@ffe@vt@len skrev:
På Snåsa, for de lokalkjente Wink

Rulla jo forbi der just med vogna.....
Til Toppen Go down
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:21

Se der ja....Rulla du E6 da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:23

K@ffe@vt@len skrev:
Se der ja....Rulla du E6 da?

Jada, nedover, og det var vel en camping på venstre side, ned mot vannet da, stemmer ikke det????
Til Toppen Go down
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:38

Det stemmer det, men det er ikke der vi ligger. (det ryktes at det er mye festing der;) ) "Vår" camping er på den andre siden av vannet
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:39

K@ffe@vt@len skrev:
Det stemmer det, men det er ikke der vi ligger. (det ryktes at det er mye festing der;) ) "Vår" camping er på den andre siden av vannet

Oki.... stoppa på ei lomme omtrent midt på vannet, og spiste, der sto det en sånn kart-tavle, der så jeg det var camping og på den andre siden av vannet.....
Til Toppen Go down
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:42

Jeg blir imponert!!

Det var nok der vi er det ja. En liten men kjempekoselig gårdscamping med båtutleie, badeplass, fiske og bærplukkemuligheter og turterreng like utafor vogndøra.

Der er vi på 3. sommeren nå
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:44

K@ffe@vt@len skrev:
Jeg blir imponert!!

Det var nok der vi er det ja. En liten men kjempekoselig gårdscamping med båtutleie, badeplass, fiske og bærplukkemuligheter og turterreng like utafor vogndøra.

Der er vi på 3. sommeren nå

Hei

så litt etter alternativer, for det er nokså vanlig vi må campe deromkring.... har derfor bla sovet på en camping på Grong, som jo er litt lengre mot sør..... var vel nær ei elv det.....
Til Toppen Go down
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:50

Grong er en halvtimes tid nord for Snåsa..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:52

K@ffe@vt@len skrev:
Grong er en halvtimes tid nord for Snåsa..

stemer vel det...... blanda litt her..... det er vel en NAF-camp der....
Til Toppen Go down
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:56

Mulig det ja. Er ikke så inne på de campingene der oppe. Men det ligger vel et par i forbindelse med Namsen, så det er mulig det er en av dem.

Har du campet lenger sør i fylket også?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 22:59

K@ffe@vt@len skrev:
Mulig det ja. Er ikke så inne på de campingene der oppe. Men det ligger vel et par i forbindelse med Namsen, så det er mulig det er en av dem.

Har du campet lenger sør i fylket også?

Hei

Jada..... Soria Moria ved stiklestad, var vi innom på vei oppover....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 23:01

Og på Stjørdal kjenner jeg mange, så vi har stått der og, men da i tuna til kjente....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Platting til fortelt. Empty
PosteTema: Re: Platting til fortelt.   Platting til fortelt. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Platting til fortelt.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Platting/Fortelt
» Fortelt til hobby 650 med høy platting...
» "Flyttbar" platting
» Platting - byggemåte?
» Nok ett spørsmål om platting / fortelt..

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: