| Rengjøring | |
|
+11ArneO Lars Egil joka Rashid Fjellcamping Elisabeth Johnny Pondus Jan Ole kabero Jan 15 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Rengjøring Man 26 Mar 2007 - 23:39 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Man 26 Mar 2007 - 23:43 | |
| men jeg har gått over til grønnsåpe etter den diskusjonen og alt annet er feigt he he! |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 0:00 | |
| Morten t.
Nå er det kvelden og grønnsåpa skal til pers på legeme og tannebisser.
Arve. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 0:02 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| |
| |
Gjest Gjest
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 8:51 | |
| Bubbe.
Ja,han bruker det og til entrecote,og erstatter bernaisen med grønnsåpe.Er visst bra for kolestrolet og.
Arve. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 8:59 | |
| Hepp.
Lurte på om jeg skulle få tak i litt butyl,og legge den i et glass med grønnsåpevann,og se hva som skjer etter hvert.
Kanskje han Cabby selgeren,som bare brukte grønnsåpe til vognene,ikke er helt på jordet.
Men så lenge det finnes spesielle produkter for vogner,har ikke jeg tenkt på å eksperimentere på vogna nei.Globexen får gjøre jobben.
Arve. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 10:42 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 10:43 | |
| Så at det ble etterlyst en oppskrift på ølbrygging i en annen tråd her? GRØNNSÅPE selvfølgelig! |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 10:44 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 15:04 | |
| Bubbe.
Lækkert bilde.Du hadde vel rengjort bilen den dagen,så da er det greit å ta det i den tråden her.
Arve. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 15:18 | |
| - ARVE skrev:
- Bubbe.
Lækkert bilde.Du hadde vel rengjort bilen den dagen,så da er det greit å ta det i den tråden her.
Arve. Det har du faktisk helt rett i. Utrolig så mye støv det ligger rungt omkring på Danske landeveier.....hehe |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 16:24 | |
| - ARVE skrev:
- Hepp.
Lurte på om jeg skulle få tak i litt butyl,og legge den i et glass med grønnsåpevann,og se hva som skjer etter hvert.
Kanskje han Cabby selgeren,som bare brukte grønnsåpe til vognene,ikke er helt på jordet.
Men så lenge det finnes spesielle produkter for vogner,har ikke jeg tenkt på å eksperimentere på vogna nei.Globexen får gjøre jobben.
Arve. jeg har terrostat eller hva det heter dette anbefalte stoffet, husker ikke i forbifarten så jeg skal ta og teste dette her siden det er av allmenn interresse å få litt fakta på bordet | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 16:30 | |
| jrh.
Fakta er alltid greit ja.Brukte faktisk grønnsåpe på et lite felt,hvor måkefaen hadde driti,og det var meget effektivt.Kjente på vognsida etterpå,og den kjentes blank og glatt ut.
Utsatte ikke tetningsmassa for den,og polerte raskt etterpå.
En engangsgreie i mangel av noe annet der og da det der.
Arve. |
|
| |
Jan MODERATOR
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 16:35 | |
| Arve jeg skal legge i noen glass og la det ligge noen uker og se hvordan det utarter seg. koster mindre det enn å prøve på vogna for å finne ut at det ikke gikk | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 16:39 | |
| jrh.
Forsiktig så du ikke tar feil glass i fylla da !!!!
Arve. |
|
| |
Jan MODERATOR
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 16:53 | |
| - ARVE skrev:
- jrh.
Forsiktig så du ikke tar feil glass i fylla da !!!!
Arve. prater så mye drit alikevel at om tenna vaskes eller pusses spiller vel ingen rolle | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 16:55 | |
| |
|
| |
Jan MODERATOR
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 18:33 | |
| I disse miljøtider med avfettingsvæske som ikke virker skikelig, er det gode forslag til hvordan man skal få ren en bil som er så inngrodd etter en vinter uten vask at skitten nekter å slippe. har prøvd avfetting, høytrykk med og uten såpe, bilshampo og svamp roterende vaskebørste uten at det tar innerste laget med skitt | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 19:05 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 20:15 | |
| - jrh skrev:
- I disse miljøtider med avfettingsvæske som ikke virker skikelig, er det gode forslag til hvordan man skal få ren en bil som er så inngrodd etter en vinter uten vask at skitten nekter å slippe.
har prøvd avfetting, høytrykk med og uten såpe, bilshampo og svamp roterende vaskebørste uten at det tar innerste laget med skitt Gå på Esso og kjøp deg en flaske SABILEX Bilen blir som ny......Du vil ikke tro det før du får CD |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13247 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Rengjøring Tir 27 Mar 2007 - 21:07 | |
| Jeg bruker parafin til avfetting. På bilen altså. Billig og bra. Lukter litt, men det er utenpå. Ikke blir mattsvart plast stygg heller. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Pondus BARON!
Antall Innlegg : 2000 Age : 61 Localisation : Lørenskog Registration date : 28.03.2007
| Tema: Re: Rengjøring Man 2 Apr 2007 - 9:07 | |
| | |
|
| |
Pondus BARON!
Antall Innlegg : 2000 Age : 61 Localisation : Lørenskog Registration date : 28.03.2007
| Tema: Re: Rengjøring Tir 3 Apr 2007 - 13:44 | |
| - jrh skrev:
- I disse miljøtider med avfettingsvæske som ikke virker skikelig, er det gode forslag til hvordan man skal få ren en bil som er så inngrodd etter en vinter uten vask at skitten nekter å slippe.
har prøvd avfetting, høytrykk med og uten såpe, bilshampo og svamp roterende vaskebørste uten at det tar innerste laget med skitt jrh jkl har funnet løsninga Sabilex tok all drit som satt fast i lakk og felger på bilen min. Tøm Sabilex i svampen og ''puddre'' karosseriet med svampen. La dette virke en stund. Høytrykk spyl bilen nøye. Vask på vanlig måte. Det blir blankt og fint etter en runde med pusseskinnet [b] | |
|
| |
Jan MODERATOR
| Tema: Re: Rengjøring Man 9 Apr 2007 - 21:50 | |
| limer inn denne fra ncc forumet Hansen 09.04.2007 21:37:45 Ja da var vår første vogn tur unnagjort, prøveturen gikk til Saltvik i Sverige, og må bare si at det blir flere turer på oss....... så til vaskingen: Da vi kom ned til saltvik var det veldig mange som holdt på med vårrengjøring av vågnene sine, de rigget seg til med slanger høytrykk spulere avfettingvæske osv. Da jeg driver trafikkskole og har noen biler mc mopeder hengere som trenger regelmesig rengjøring har jeg brukt et produkt som heter enjo. det er fiberkluter(ikke microfiber!!). jeg hadde tilfeldigvis en slik klut/hanske liggende i vognen da jeg hadde vasket vognna og bilen før jeg kjørte på påskeferie, så da lot jeg en "nabo" prøve den på sin vogn, som var meget skitten særlig i fronten, det som er så imponerende er at denne kluten skal brukes sammen med kaldt vann. Min nye nabo ble så imponert over fiberhansken at han startet og vaske på naboen sin vogn også, så i løpet av 20 min så hadde jeg solgt 10 hansker til "Nabolaget"(kona selger ENJO produkter) Som sagt så skal det bare brukes kaldt vann,det kan brukes en skurepasta i tillegg på vanskelige områder, så det er jo veldig miljøvenlig og dermed liten slitasje på vognen. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Man 9 Apr 2007 - 21:55 | |
| jrh
He-he.... har en sånn hanske her, fikk den i gave for noen år siden.... og det er Enjo....
Den ligger i skapet, og kommer ikke nær vogna..... er redd de fibrene riper opp, sånn at dritten over tid setter seg.... Vil ikke bruke den på vogna før jeg blir anbefalt det av noen som har skikkelig peiling.... les produsent...
Vegard |
|
| |
Jan MODERATOR
| Tema: Re: Rengjøring Man 9 Apr 2007 - 21:59 | |
| vegard ja det tar vel polishen og den der | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Man 9 Apr 2007 - 22:00 | |
| jrh
kom til å tenke på en ting..... kansje den hansken er fin til å vaske stormkjøkkenet med.... for det er blitt flittig brukt i påsken...
Vegard |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Man 9 Apr 2007 - 22:37 | |
| Vegard.
Ellers så skinte Kaben da vi dro fra den i dag.En runde med Globexen i går,gjorde den vakker som bare en svensk prinsesse kan være.Og en Bjølseth og da selvsagt.
Vaska dassen med grønnsåpe i dag,innvendig.Tror du den er skummel for plasten i toaen og vaskeservanten og ?
Arve. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Man 9 Apr 2007 - 22:40 | |
| Arve
med grønnsåpe i dassen, så du vel en viss en fra et annet forum nedi der????
Vegard |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Man 9 Apr 2007 - 22:50 | |
| Vegard.
Hehe,tenkte på ham ja.Vet om flere som jeg skulle ha skylt ned der.Hehe.
Arve. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Rengjøring Man 9 Apr 2007 - 22:52 | |
| Arve
He-he..... Vri igjen lokket og da, så de ikke skvetter opp så ubeleilig....
Vegard |
|
| |
Jan MODERATOR
| Tema: Re: Rengjøring Man 9 Apr 2007 - 22:55 | |
| ville ikke kastet vekk dritern på slikt. stapp dritten rett i septikken til mørning | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Rengjøring | |
| |
|
| |
| Rengjøring | |
|