CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 varme utenfor vogna

Go down 
+4
thor_egil
Sten Rune
Jan Ole
Jan
8 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 19:52

har dere noen forslag til ovner som kan brukes i fortelt som det er litt futt i??
naboen kjøpte en slik gassovn som er vanlig å ha i telt, 4200w.
veldig varmt forran ovnen, men greier ikke å varme teltet.
vi satte på en vifteovn som blåste forbi ovnen og dro med seg varmen for å få sirkulasjon i varmen og det hjalp, men gudhjelpe meg så tungvindt.
finnes det slike gassovner med innebygget vifte? eller en annen type ovn med noen tusen watt i?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 20:08

vi hadde gassovn i forteltet, og det ble veldig varmt i teltet vårt.
dette var ett penta telt på en 675 vogn.hadde tidligere oljeovn, men den dugde ikke stort..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 20:15

Det finnes ja.
Jeg har en Adax med 4200 w gass strålevarme og 2000w elektrisk del over. Der kan du velge bare vifte eller 1000w + 1000 w.
Gass delen er termostatstyrt, veksler mellom ca 1500w og 4200 w.

Tror den koster ca 1400-1500.-

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 20:59

den aktuelle ovnen her var kun gassdrevet og gav kun strålevarme.
var jo kun 1 grad ute da men, vi frøys.
hvem selger slike adax ovn da? virker som om det er det rette for oss
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 21:04

vi har en bare en enkel gassovn, som vi varmer opp vårt telt med, tar litt tid for som du sier Jan varmen går rett opp, så vi har en el-varme ovn i andre enden av teltet og får god varme på det viset!
vet at enkelte med store telt( penta 3m dybde o.l.) bruker to gassovner på svakt for å få gjevnere varme i hele teltet!
da trenger man ikke å fyre på fult på den ene og få en veldig varme rundt ovnen og ingen ting i andre enden av teltet!!

men jeg bruker som sagt en liten elovn når det for kaldt til at den ene gassovnen holder tempen inne, har i ekstreme tilfeller også satt på skikkelig varme i vogna og oppnet dør og vinduer inn til teltet!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 21:05

men må si at jeg gjerne skulle hatt en gassovn med vifte men vi kjøpte vår ovn før vi viste det fantest!!!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 21:11

Morten t skrev:
men må si at jeg gjerne skulle hatt en gassovn med vifte men vi kjøpte vår ovn før vi viste det fantest!!!
ja det viser seg at det er veldig greit med vifte
Til Toppen Go down
fred
Gjest




varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 21:39

I helgen var det på fredag ikke stort over 0 grader 2-4 grader mener jeg å huske.
Brukte vifteovn på 2000W og varmen var helt ok i sofa enden. Men kjølig på andre siden.
Lørdag var det vel rundt 9 grader, og da holdt vi rundt 20 grader i teltet Smile
Men Gassovn skal vi ha! en slik 4000W koster rundt 900 på statoil
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 22:17

Hei

Har en ADAX-ovn med 2000w elektrisk m/vifte og 4200w gass. Vifta sitter over gassvarmeren og da vil jeg tro at den vil spre varmen fra gassen. Kan kjøre vifte, 1000w og 2000w. Har ikke fått prøvd den ennå, men tror den kan funke bra.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








varme utenfor vogna Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 23:01

skal ha meg en slik adax, men finner ikke priser hos de som er oppført som forhandlere scratch
de har dem ikke i sortimentet en gang på netsidene
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 23:06

Jan

Kjøpte min på Sandane hos Henden. Dette er en sports butikk som selger Aga gass.
Kan få sjekka opp hvilken kjede de er med i.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 23:08

Jan

Se her. http://www.okhenden.no/

Send en mail til dem så finner du nok ut av det.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 14 Mai 2007 - 23:11

J.O. skrev:
Jan

Se her. http://www.okhenden.no/

Send en mail til dem så finner du nok ut av det.
jeg får ta en telefonrunde i morgen.
ser at både euronix og jernia som begge er her skal ha dem i sortimentet og, så sjekker jeg alle tre må jeg vel få et svar
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeTir 15 Mai 2007 - 20:30

snakket med den lokale jerniabutikken her og får pris i morgen
litt info om den aktuelle saken
ADAX HCG 62
Unik kombinasjon av gass og elektrisk oppvarming
Meget effektiv og hurtig oppvarming. Trotrinns gassregulering. 1,5 kW – 4,2 kW. Piezoelektrisk tenningssystem. Gassflaske på maks. 11 kg. Trinnløs termostat. Elektrisk effekt 2 kW – to trinn a 1 kW. To trinns vifte for elvarme.
varme utenfor vogna HCG62
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeTir 15 Mai 2007 - 20:38

Jepp. Der ern. Men min er svart. cyclops cyclops cyclops

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeTir 15 Mai 2007 - 20:40

Hei

da vi var fastliggere, bukte vi to gassovner i forteltet... dette for å få jevnere varme, og varme fra begge sider.... Vi hadde da 650 vogn.

Vegard
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeTir 15 Mai 2007 - 20:53

vår vogn er og en 650 men tenker denne ovnen som sirkulerer selv skal gi god varme.
starter med en og så ser vi hvordan det går
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeTir 22 Mai 2007 - 7:45

Jan

ADAX HCG 62 så ut til å ære en kongeløsning for fortelt! Fant du en pris på denne hos Jernia?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeTir 22 Mai 2007 - 8:40

thor_egil skrev:
Jan

ADAX HCG 62 så ut til å ære en kongeløsning for fortelt! Fant du en pris på denne hos Jernia?
ja jernia her i brattvåg skal ha 2000,- for den
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeTir 22 Mai 2007 - 9:01

Testa litt i helga.
Denne ovnen er termostatstyrt på gassdelen.
Det som er litt synd er at den har litt stor differanse mellom inn og utkobling av trinn to. Det er bare trinn to som blir automatisk styrt.
Differansen målte jeg til i overkant av tre grader på en avstand på to-tre meter.
Dette merker du ganske godt.
Jeg har ikke hatt andre sånne ovner, så jeg har ikke noe sammenlignings grunnlag.
Men den virker. Det kan jeg bekrefte.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeOns 7 Nov 2007 - 9:12

Noen som har vært borti denne ovnen? http://www.hyttelivsenteret.no/shop.asp?p=916007
SUNWIND Infravarmer til 890,- og som har plass til 11kg gassflaske på baksiden.

Hvor varme blir selve ovnene? Er det fare for merker eller slikt om de kommer borti f.eks. teltduken?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeOns 7 Nov 2007 - 11:26

jeg har adax uten vifte, og må på de kaldeste høst/vår dagene bruke en el- ovn i tillegg for få skikeklig varme inne i forteltet, har jo en 650 vogn, og 2.5m telt.

setter da en ovn i hver ende av teltet! vi snakker da om høstferie og påskeferie! og tempraturer ned mot et par pluss.
Til Toppen Go down
Truls
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Truls


Male
Antall Innlegg : 314
Age : 55
Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane
Registration date : 15.10.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeFre 13 Feb 2009 - 12:42

Jan skrev:
snakket med den lokale jerniabutikken her og får pris i morgen
litt info om den aktuelle saken
ADAX HCG 62
Unik kombinasjon av gass og elektrisk oppvarming
Meget effektiv og hurtig oppvarming. Trotrinns gassregulering. 1,5 kW – 4,2 kW. Piezoelektrisk tenningssystem. Gassflaske på maks. 11 kg. Trinnløs termostat. Elektrisk effekt 2 kW – to trinn a 1 kW. To trinns vifte for elvarme.
varme utenfor vogna HCG62

Dette er nok den beste gassovnen på markedet pr. i dag. Du finner den også på Elkjøp. Har hørt rykter om at den ikke (skal) produseres lenger .
Skal du bytte ovn, så løp og kjøp. Jeg har hatt min i 3 år, og angrer ikke på kjøpet.
Til Toppen Go down
http://www.campingdagboka.com
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeFre 13 Feb 2009 - 20:40

Truls

Dette var jeg ikke klar over. Skal sjekke dette på dagen etter søndag, da jeg skal ut til Adax i Svelvik.

Har jobba der ute i siden -88 som innleid elektrikker.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








varme utenfor vogna Caravan
Til Toppen Go down
Truls
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Truls


Male
Antall Innlegg : 314
Age : 55
Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane
Registration date : 15.10.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeLør 14 Feb 2009 - 23:57

Sten Rune skrev:
Truls

Dette var jeg ikke klar over. Skal sjekke dette på dagen etter søndag, da jeg skal ut til Adax i Svelvik.

Har jobba der ute i siden -88 som innleid elektrikker.


Leieboeren min jobber på Elkjøp, og han sjekket dette i går. De er nok tomme for denne ovnen med vifte. Adax importerer disse ovnene. Når de kjøper inn disse, så må de kjøpe en 40ft container, og det vil de ikke gjøre før til høsten, sa de. Crying or Very sad
Så hvis noen er på jakt etter en sånn, så bør de hive seg rundt raskt. Ovnen anbefales på det varmeste ! albino "Tog du han?" lol! lol!
Til Toppen Go down
http://www.campingdagboka.com
Truls
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Truls


Male
Antall Innlegg : 314
Age : 55
Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane
Registration date : 15.10.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeSøn 15 Feb 2009 - 0:15

Et lite tips.... 10 kg komposittflaske passer dårlig i denne Adax-ovnen. Platen som skal ligge på baksiden av gassflasken er da fryktelig vanskelig å få festet. Men, etter litt kreativ ordbruk, så ordner det seg som regel. Angry Det fungerer bedre med stålflaske.
Til Toppen Go down
http://www.campingdagboka.com
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeSøn 15 Feb 2009 - 8:48

Truls skrev:
Et lite tips.... 10 kg komposittflaske passer dårlig i denne Adax-ovnen. Platen som skal ligge på baksiden av gassflasken er da fryktelig vanskelig å få festet. Men, etter litt kreativ ordbruk, så ordner det seg som regel. Angry Det fungerer bedre med stålflaske.

Jepp.... jeg bruker stålflaske i den....

Og ovnen anbefales på det varmeste ja.... Very Happy

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








varme utenfor vogna Caravan
Til Toppen Go down
Truls
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Truls


Male
Antall Innlegg : 314
Age : 55
Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane
Registration date : 15.10.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeSøn 15 Feb 2009 - 12:59

Stålflaske passer nok best selv om den er litt for høy, og man kan ha problemer med å få over vippebryteren på regulatoren.
Til Toppen Go down
http://www.campingdagboka.com
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeSøn 15 Feb 2009 - 13:36

Truls skrev:
Stålflaske passer nok best selv om den er litt for høy, og man kan ha problemer med å få over vippebryteren på regulatoren.

Bruker Alu på min, men den passer også litt dårlig pga den kragen som går helt rundt og den er også i grensa på høyden.
Imidlertid er ikke det lenger ett problem for meg.
Jeg har hengt selve ovnen opp på veggen utenfor rekkevidde for små barnefingre og flaska står på gulvet under. varme utenfor vogna 258774 varme utenfor vogna 258774 cheers cheers

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
AcesHigh




Antall Innlegg : 2
Registration date : 27.09.2010

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 9:26

Har tenkt lenge på dette med varme i forteltet. I båten har jeg montert en defroster som settes inn i varmesløyfen fra motoren. Defrosteren har innebygget vifte med tre trinn (12V). Denne defrosteren gir 4200W dersom kjølevannet holder 80 grader. Vurderer å montere inn enn serviceluke i vogna hvor jeg setter en slik defroster inni. Defrosteren har tre luftutganger hvilke man kan sette vendbare dyser på inni serviceluken slik at når man først har varmen på inne i vogna, åpner man serviceluken og starter viften til defrosteren. Med vendbare dyser kan man "styre" varmluften ute i forteltet dit man måtte ønske. Det er jo varmtvann som allerede sirkulerer i vogna man bruker og man skulle teoretisk sett ikke behøve noen ekstern varmekilde. Vet ikke helt enda hvor varmt kjølevannet i vogna blir, men jeg regner med at man ikke oppnår full effekt av defrosteren da jeg ikke tror at kjølevannet i vogna oppnår 80 grader. Noen som har noen tanker/ideer ang. dette prosjektet?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 12:00

De som har peiling på varmesystemer får korrigere, men blir det ikke litt annerledes i en vogn med Alde enn når du bruker kjølevannet fra en motor som varmekilde? Varmen fra motoren er jo noe du må få bort for å kjøle ned systemet. I vogna må du jo tilføre like mye energi som du skal ta ut eller tar jeg feil her? Om man har "for mye" konvektorer vil man ikke da senke temperaturen i anlegget slik at det funker dårligere?

Vel jeg har ikke peiling på dette, men er lykkelig med gassovn i forteltet.
Til Toppen Go down
AcesHigh




Antall Innlegg : 2
Registration date : 27.09.2010

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 12:16

Jo jeg er enig med deg i at man må tilføre mer energi i varmesystemet i vogna for å hente ut mer varme fra konvektorer osv. men så vidt jeg vet brukes samme ALDE systemet i adskillig større vogner enn den jeg har, og da med flere konvektorer. Samtidig må man jo forbruke mer energi uansett om man bruker gassovn, vifteovner eller lign. Det jeg hadde tenkt var å ha ett fastmontert system som er enkelt å bruke uten å ta opp noe ekstra plass ute i forteltet, samtidig som man utnytter en varmesirkulasjon som allerede er på plass i vogna. Jeg har ikke forventet å spare noe energi på det. Man må muligens også sette på en egen sirkulasjonspumpe for den "bypassen" som skal gå til defrosteren. Dette er noe man kanskje kan regne seg ut til. I først hånd er jeg ute etter å høre om noen har noen ideer til om dette er mulig å få til, evt. om det er noen vits. Jeg har allerede Defrosteren og sirkulasjonspumpe...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 12:34

Tror det er fullt mulig å få til, men tror også at å ta ut så stor effekt vil forstyrre veldig mye inn i kretsen til Alden og den dagen vogna skal selges er ikke dette noe pluss I alle fall.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av Jan Ole den Man 27 Sep 2010 - 15:24, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 13:04

kanskje vi skulle bytte ut teltstenger med vannrør. Også kopler mann teltet til alden. Så kunne mann ha sone inndeling ved hjelp av ventiler. Ny software i alden slik at alt styres fra mobilen når mann sitter i teltet. Eller du kjøper en liten vifteovn, og så trekker du inn når det blir for kaldt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 15:27

Og har du Trauma har jo de dette systemet allerede som ekstrautstyr, der føneren blåser ut i teltet, da slipper du vifteovnen til Tom også....

Tenk hvor intimt når hele flokken setter seg rundt dette lille hullet med lunken luft.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





varme utenfor vogna Empty
PosteTema: Re: varme utenfor vogna   varme utenfor vogna Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
varme utenfor vogna
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Bør jeg ha på litt varme i vogna?
» Varme i Cabby 78'
» Eriksplassen v/ Hallingby utenfor Hønefoss
» Varme OG ventilasjon..?
» Varme på 12v

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: