CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bør jeg ha på litt varme i vogna?

Go down 
+9
hpk
ArneO
Jan
Thomas
Campingfruen
Jan Ole
Johnny
Lars Egil
TTB
13 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeSøn 6 Sep 2009 - 13:39

Altså nå mens den står utenfor huset? Sikkert et fryktelig dumt spørsmål, men lurer altså på om det har noe for seg å slå på f.eks gulvvarmen når den likevel står tilkoblet her...

What a Face
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeSøn 6 Sep 2009 - 14:08

Jeg har ingen varme på enten den står i tunet eller på fjellet.
Setter på varme via SMS dagen før vi reiser til fjells.
Kommer da opp til en god og varm vogn. Setter alle skap åpne slik at det ikke danner seg kondens i forbindelse med oppvarming.
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeSøn 6 Sep 2009 - 14:10

Lars Egil skrev:
Jeg har ingen varme på enten den står i tunet eller på fjellet.
Setter på varme via SMS dagen før vi reiser til fjells.
Kommer da opp til en god og varm vogn. Setter alle skap åpne slik at det ikke danner seg kondens i forbindelse med oppvarming.
Ok, da lar jeg være her hjemme også Smile
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeSøn 6 Sep 2009 - 14:12

Har gulvvarmen stående på når vogna står hjemme her. Er jo et fuktig klima for tiden så det skader sikkert ikke at der er litt varme på. Og er stadig en tur ute i vogna for litt hygge og tankevirksomhet.
Men vogner kan godt stå uten varme på dersom den ikke brukes.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeSøn 6 Sep 2009 - 14:45

Johnny, det var det som var tanken min, det regner trollkjerringer her for tiden og det kommer det til å fortsette med fremover høsten også...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeSøn 6 Sep 2009 - 15:01

Ikke bruk varme når det er vinter og minusgrader uten at du skal være i vogna, når det er som nå og du ønsker en ok temp fordi du er der fra tid til annen, da kan du godt ha på litt varme.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeSøn 6 Sep 2009 - 15:03

Jan Ole skrev:
Ikke bruk varme når det er vinter og minusgrader uten at du skal være i vogna, når det er som nå og du ønsker en ok temp fordi du er der fra tid til annen, da kan du godt ha på litt varme.
Hvorfor?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeSøn 6 Sep 2009 - 16:25

Fordi varmen innefra tiner snøen om dagen, mens om natten fryser dette igjen.
Under gitte forhold blir resultatet en stor isklump og før det blir så ille kan vognen bli utsatt for frostspreng på mange punkter.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 53
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 19:31

Vi pleier å ha vifteovn på med kaldluft vi da.
Da sirkulerer luften litt i vogna, men vi bruker aldri varme på.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 19:34

Jan Ole skrev:
Fordi varmen innefra tiner snøen om dagen, mens om natten fryser dette igjen.
Under gitte forhold blir resultatet en stor isklump og før det blir så ille kan vognen bli utsatt for frostspreng på mange punkter.

Denne iskaken kan visst komme likevel... På Hobby'n hadde vi ei solid kake på taket av fronten. Hadde ikke varme på når vi ikke var der. Denne kaka løsnet og tok knekket på plata som ligger på draget. Bør kanskje passe litt på dette selv om man kun varmer opp når man er der.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 19:42

Samme sak, men verre med varme på!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 53
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 20:49

Vi har aldri hatt iskake på taket av vogna vår da, men har hatt 1/2 m snø på den i vinter.
Vi ble anbefalt å ha kaldluft på av en som jobber i iss med fuktskader, dette for å unngå fukt i vogna.
Vet ikke om det funker jeg, men velger å tro det reduserer ihvertfall, som sagt ingen iskaker på vogna vår.
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 22:38

Vifteovn med kald luft (kan like gjerne ha en vanlig vifte stående, slik bordvifte vel?) vil jo få luften til å sirkulere, det hjelper kanskje på? Jeg kan ikke så mye om slikt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 22:43

Det skader helt sikkert ikke, men om det hjelper tviler jeg sterkt på. Blir ikke mye sirkulasjon nede bak benker og bak gardiner og skap av noe sånt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 22:44

Jan Ole skrev:
Det skader helt sikkert ikke, men om det hjelper tviler jeg sterkt på. Blir ikke mye sirkulasjon nede bak benker og bak gardiner og skap av noe sånt.
Tja, om du har en bordvifte stående på bordet ved sittegruppe, og den beveger seg, så får du jo luftet litt bak gardinene i alle fall Wink
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 22:45

*TorunnB* skrev:
Jan Ole skrev:
Det skader helt sikkert ikke, men om det hjelper tviler jeg sterkt på. Blir ikke mye sirkulasjon nede bak benker og bak gardiner og skap av noe sånt.
Tja, om du har en bordvifte stående på bordet ved sittegruppe, og den beveger seg, så får du jo luftet litt bak gardinene i alle fall Wink
blir enda bedre lufting av flittig bruk Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 22:49

Hadde en sånn vifte en gang som tok fyr Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_eek

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 22:49

Jan skrev:
*TorunnB* skrev:
Jan Ole skrev:
Det skader helt sikkert ikke, men om det hjelper tviler jeg sterkt på. Blir ikke mye sirkulasjon nede bak benker og bak gardiner og skap av noe sånt.
Tja, om du har en bordvifte stående på bordet ved sittegruppe, og den beveger seg, så får du jo luftet litt bak gardinene i alle fall Wink
blir enda bedre lufting av flittig bruk Very Happy
He he, ha Very Happy Vi skal prøve å komme oss avgårde en tur til fastplassen vår i oktober, men vi håper på litt tørrere vær enn det er akkurat nå. Minstemann blir utålmodig inne i vogna så vi må ha litt mer areal for han til å bevege seg på. Har zipmarkise, må kjøpe teppe (skal spørre her et sted hva som anbefales). Ellers så har jeg og eldstemann hatt hos en liten tur i vogna i kveld etter at minstemann var køyet, han ELSKER å være i vogna og får ikke nok av den Smile Kanskje jeg skal være snill og overnatte der sammen med han i morga natt, problemet er han minste som helst ikke vil... Natta
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 22:51

Jan Ole skrev:
Hadde en sånn vifte en gang som tok fyr Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_eek
Slik bordvifte? Ja, jeg er ikke så trygg på å ha en slik stående lenge i en vogn tror jeg. Ikke en vifteovn heller, som JEG har opplevd har tatt fyr.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 22:54

Da foreslår jeg du og jeg gjør som de fleste mer erfarne enn oss, skipper hele greia.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 22:57

Jan Ole skrev:
Da foreslår jeg du og jeg gjør som de fleste mer erfarne enn oss, skipper hele greia.
Hadde ikke noe planer om det heller Wink
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 23:26

litt på siden, men har en slik noe for seg?
Bør jeg ha på litt varme i vogna? 34381_X_2009-02-10_090145_555

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=137951482
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 23:36

De samler fukt sies det, men om det blir målbart tørrere i rommet er det vel ingen som har slått fast.

En luftavfukter er nok det eneste som virkelig gir resultater, men ikke Byggmakker utgaven, det må være en spesiell type.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 23:42

Har jo disse boksene hvor man skal legge en pose med et eller annet inn i boksen. Har prøvd og det ble skremmende mye vann i boksen, men om det hjelper skal være usagt.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 10:19

Jeg hadde en slik fuktslukerboks fra Biltema stående i vogna gjennom hele vinteren. Tidlig på våren var den tom, men da jeg tok den ut i juni da vi skulle ha vogna ut på veien var det mye vann i den.
Vi har brukt vogna mye i vinter så det har vært mange oppvarminger og temperaturskiftinger, men lufta har tydeligvis vært ganske tørr gjennom vinterhalvåret siden vannet ikke ble samlet før det ble varmere i været.
Nå har den stått i spikerteltet siden juni. Skal jammen sjekke om det er vann i den nå.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 10:26

Har liten tro på de der. I et forholdsvis tett rom funker den nok til hensikten, men ikke i ei vogn hvor det er så mye tvangslufting.

Hjelper jo ikke på været om en har 1000 sånne ute på terrassen heller...... Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_eek

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bør jeg ha på litt varme i vogna? Caravan
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 10:34

Tanken bak å ha boksen i vogna er å ta opp noe av fuktigheten som genereres når temperaturen svinger rundt null. Har du noen gang kommet til kald vogn når det er -10 ute og sittet inne i vogna mens du har fyrt opp? Når temperaturen passerer null renner nærmest renner vannet av veggene.
Tvangsluftinga greier ikke å ta opp all den fuktigheten. Med snø over taklukene blir den kraftig redusert.
Ikke sikkert boksen virker, men den gjør ingen skade heller. Jeg var villig til å bruke den hundrelappen for å teste.
Til Toppen Go down
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 54
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 11:19

*TorunnB* skrev:
Vifteovn med kald luft (kan like gjerne ha en vanlig vifte stående, slik bordvifte vel?) vil jo få luften til å sirkulere, det hjelper kanskje på? Jeg kan ikke så mye om slikt.

Det kan man godt, grunden til vi har vifteovn er, at når man så akommer på helgtur, kan den settes på varmluft, for rask opvarming av
vinterkald vogn.

Vår vogn er gammel, og hovedfunksjonen er at få luften i bevehelse
inne i vognn og derved undgå en del jordslag, dårlig lugt og lign,
men helt undgå det kan man selvfølgelig ikke, man man kan heller ikke
fjerne al fugten med bokser med fugt men man gør det likevel for
lidt er bedre end ingenting.

Med hensyn til at få sirkulasjon i krokene så kan man evt bruke
viften som finnes i Truma gasvarmeren, (Uten varme) dens utløp ligger i alle mulige kroke, men om den tåler at kjøre en hel vinter skal jeg ikke gjøre meg klok på.
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeSøn 27 Sep 2009 - 21:54

Det er mange her på vestlandet som bruker disse fuktballene på høsten med godt resultat, har også i vogna vår som står på sørlandet og er som regel en del vann i den når vi kommer ned.(I beholderen altså Smile )
Om vinteren er den derimot ikke til særlig nytte for da fryser det ved første kuldegrad og er ubrukelig etterpå.
Men som sagt, høst og vår så har vi alltid hatt denne stående for og ta opp noe av fuktigheten i lufta.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeMan 28 Sep 2009 - 17:51

Snakket i går med en som har vintercampet "en mannsalder". Han har i alle år hatt en liten lunk på i vogna for ikke å få minusgrader. Nå bruker han riktignok vogna hyppig om vinteren, men det har vel ikke så mye å si. Han har aldri vært plaget med is-kake på taket..?? I hvertfall ikke mer enn den jeg hadde på Dagali i fjor, og jeg hadde ikke varme på når jeg ikke var der.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeMan 28 Sep 2009 - 18:28

Men hvorfor? Fukt i lufta vandrer fra varmt mot kaldt, en ellerannen plass blir dampen til kondens, om det er en fuktsperre stopper den der.
I en vogn vil da innsiden av ytterplatene være siste stopp.
Høres fristende ut med varme da hæ?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeMan 28 Sep 2009 - 19:20

Jan Ole skrev:
Men hvorfor? Fukt i lufta vandrer fra varmt mot kaldt, en ellerannen plass blir dampen til kondens, om det er en fuktsperre stopper den der.
I en vogn vil da innsiden av ytterplatene være siste stopp.
Høres fristende ut med varme da hæ?

Jeg kommer ikke til å ha på varme i vogna når jeg ikke er der. Jeg refererer bare til hva han fortalte meg. Synes det er rart at han aldri fikk trøbbel med det. Skjønner poenget ditt med kondensen, det må bli kondens rundt null grader og vannet tar alltid en eller annen vei, gjerne den letteste Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_lol . Han sa riktignok ikke noe om at han hadde brukt fuktsamlere. Men så mye kan da ikke disse samlerene oppta. Mulig han hadde veeeldig god drenering, dvs pill råttent gulv Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_cheers Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_cheers Han skjønte overhodet ikke poenget mitt med kondens etc.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeMan 28 Sep 2009 - 20:01

Det der med å ha på varme når en ikke bruker vogna fatter jeg ikke. Når vi er i vogna så blir den jo varmet opp - og luftet ut ekstra og når vi ikke er der så er det jo lufting i luker og ventiler.......

Det blir da ikke vått i vogna når en ikke varmer den opp, den er ventilert.........

......og vi har til gode å ha ei vogn med fukt ennå.......takk og pris...

Men det er ikke alt en skal forstå av andres tankegang.......
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeMan 28 Sep 2009 - 20:07

i ei vogn vil ikke fukta gå ut gjennom veggen og stoppe på ytterplata
den forsvinner sammen med tvangsluftinga siden det er enkleste vei ut
men ser heller ikke behov for varme på når man ikke er der
skaper bare uro i min kropp slikt siden man ikke er der og passer på og ser hvis noe går skeis
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitimeMan 28 Sep 2009 - 20:08

May-Britt skrev:


Men det er ikke alt en skal forstå av andres tankegang.......

Akkurat det sliter sønnen til Thorvald med for tiden. Også med to damers tankegang da affraid
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bør jeg ha på litt varme i vogna? Empty
PosteTema: Re: Bør jeg ha på litt varme i vogna?   Bør jeg ha på litt varme i vogna? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bør jeg ha på litt varme i vogna?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Avensis '06 ble litt sigen med vogna etter.. TIPS?
» varme utenfor vogna
» hobby 610 deler 89modell ØK
» Campingtur for den litt viderekommende
» Nybakte campingvogneiere - og vi pusser opp! (Litt)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: