CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Union Lido (Italia)

Go down 
+16
Harald
Thomas
campist
Rashid
Espen V
Raysolh
Hege
John Martin
Tasle
Jan Ole
Jørn O
Sven Erik
Sten Rune
Johnny
Camping Kai
Lars Egil
20 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeMan 21 Mai 2007 - 18:22

syns denne plassen fortjener en egen plass,

http://www.unionlido.it
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeOns 23 Mai 2007 - 9:01

Hei Morten,du sa til meg i går at det bare var å spørre viss det var noe eg lurte på om det var lurt å ha med seg til Italia, Kanskje det kan være an interesse for andre også å lese hva som er lurt å ha med til union lido, Pass er jo en selvfølge i tilegg til en Gassgrill da man ikke kan bruke kull, men du har sikkert mange gode råd her, Gleder oss allerede!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeOns 23 Mai 2007 - 13:58

Hei Harald

ja det er noen små ting som er greit å ha med seg,

noen av disse tingene er avhengig av hvilken type plass du får!
A, B eller C

en slange til å tre utpå spillvanns avløpet (a/b) 2-3 meter

en ca 5-10m vannslange til vannkranen (a/b)

tralle til shitttanken(gjelder jo alle campinger det da)

trekk til bilen! den blir stående lenge i sola/og blir i tilegg
støvete! + kvae hvis du må parkere under trærne!

ekstra fortelt tepper til å ha rundt vogna teltet!
se her er hvordan vi gjorde det mellom levegg og vogn:
Union Lido (Italia) I205252517_52412_4


Parasol til oss to hehe jeg har en men siden vi er to voksne karer trenger vi en hver hehe!!!

le vegg sånn som på bildet er jo veldig greit å ha!!

hvis man skal ha en plass med kabel tror jeg?? at man må holde en liten kabel stuss sjøl er ikke sikker!!!

kjølebag

bord vifter( hvis ikke man har a/c)

det var det jeg husket i farten

å ja godt humør og eventyr lyst!!!!!!!!!!!!!!!!!


Sist endret av den Ons 23 Mai 2007 - 14:27, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeOns 23 Mai 2007 - 14:12

ja foresten en ting til som vi setter stor pris på er:

En voksduk, til å legge på bord på rasteplassene når vi stopper for å spise langs veien det var ikke alle borda vi kom over langs autobhan som var like delikate!! da er det kjekt å legge på en egen duk for kosens skyld!!
som her:


Union Lido (Italia) I206134670_72807_4

Pass nevnte du på alle!!
gassgrill vi kjøpte ny i fjor men den ble ikke brukt mye vi spiste mest ute!!
men det er helt klart, nå når vi reiser mange i lag kan det bli kjekt med grill kvelder osv.. kanskje?

kjøle ellementer til å ha i en bag når man skal på stranda!!! sier fruen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeOns 23 Mai 2007 - 17:12

Hva mener du med a/b når det gjelder spillvann og vann morten, Ellers selger de vel det man trenger på den caravanbutikken på campen om det er noe man mangler?, Hva med strøm? er det vanlig stikkontakt eller?? Men en ting Morten....trodde vi hadde en avtale om at eg skulle få sitte under din parasoll viss eg holdt deg med kald drikke Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeOns 23 Mai 2007 - 18:56

Harald skrev:
Hva mener du med a/b når det gjelder spillvann og vann morten, Ellers selger de vel det man trenger på den caravanbutikken på campen om det er noe man mangler?, Hva med strøm? er det vanlig stikkontakt eller?? Men en ting Morten....trodde vi hadde en avtale om at eg skulle få sitte under din parasoll viss eg holdt deg med kald drikke Shocked

lol! lol! lol! lol! helt klart den avtalen står hehe!!! tenkte kanskje at du syns det ville bli litt vel intimt hehe!! det er ikke store parasollen lol! lol!

det jeg mener med a/b er plass a eller b har vann tilførsel og spillvann avløp!
plass C har ingen av delene bare strøm!! men den er og den billigste!!

når det gjelder strøm? må faktisk inrømme at her har allsheimeren slått inn jeg kan faktiskt ikke huske om det var vanlig husmor eller denne eu kontakten med tre pinner inni, på Union!!
skal spørre noen som har vært der om de husker!!!

men uansett så lønner det seg ha en slik overgang med, får det er mange plasser du trenger den!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeOns 23 Mai 2007 - 18:59

Very Happy å ja den utstyrs butikken på campingen har alt du trenger hvis det er noe du har glemt!!
hvis ikke så ligger det en svær en rett på utsiden av porten som har eller bestiller det meste!
hvis du vil montere f.eks. a/c så kommer de inn på campen og monterer!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTor 24 Mai 2007 - 13:09

Morten t leser på hjemmesiden til Union Lido at det er CEE strømkontakt der!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTor 24 Mai 2007 - 17:53

Harald

da stemmer det nok det hehe!!!

da bør en slik overgang følge med i utrustningen!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeFre 28 Mar 2008 - 15:09

Hva med det vannet. Blir mann dødssyk av å drikke det? eller er det trykt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeLør 29 Mar 2008 - 11:50

Hei Tom

vi har ikke drukket vannet i fra springen der nede, men vi har brukt det til kaffe??? ingen av oss er blitt syke eller dårlige i magen!
til vanlig drikke vann bruker vi å kjøpe store flasker og helle på små som vi tar med på stranda osv.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeLør 29 Mar 2008 - 11:57

Vi er også så smått begynne å planlegge ferie til Italia neste år.
Er det Union Lido som er den beste plassen å begynne?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeLør 29 Mar 2008 - 12:09

Lars Egil skrev:

Er det Union Lido som er den beste plassen å begynne?

når vi for to år siden bestemte oss for å reise den "lange" veien ned til Italia etter flere år med dårlig vær her oppe i Nord, falt valget omsider på Union Lido etter råd i fra flere som hadde feriert i italia i flere år.
det ble en suksess for oss, plassen var veldrevet hadde alt vi trengte, sol, gode rengjorte sanitæranlegg, basseng, strand, butikker, resturanter og relativt rolig til å være en så stor camping!

så ja for vår del var union Lido den beste plassen å begynne!! vi fikk det vi var på jakt etter da, nå i år vil vi kanskje svinge innom igjen men nå er vi ute etter litt mere spenning og kommer nok til å reise litt mere rundt!
første gangen var det spenning nok bare å komme til Italia hehe!

lykke til
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeMan 31 Mar 2008 - 11:05

Morten t skrev:
Hei Tom

vi har ikke drukket vannet i fra springen der nede, men vi har brukt det til kaffe??? ingen av oss er blitt syke eller dårlige i magen!
til vanlig drikke vann bruker vi å kjøpe store flasker og helle på små som vi tar med på stranda osv.

Men dere heller vannet på tanken i vogna?
Drikker dere vann fra den tanken senere uten å gjøre noe?

Vi pleier å drikke vann fra springen i vogna, jeg er redd for at om vi heller dette Union Lido vannet på vogna (og kjøper drikkevann som vi bruker der nede) der nede, at vi kan bli syke senere. Kan vannsystemet renses med et eller annet middel etter en slik tur. (Det er ikke så nøye med meg, men syke unger vil jeg helst ikke ha)
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeMan 31 Mar 2008 - 11:26

Jeg heller vann på tanken , innen du er hjemme igjen har det gått så mye vann igjennom systemet så jeg tror ikke det er noe farlig.

Nå kjøper vi vann på flaske heleveien opp og ned fordi varmt plastvann smaker ikke godt.

Bruker også vannet i springen til kaffe og matlaging.

Har du satt noe dato du kommer til å være der nede ?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeMan 31 Mar 2008 - 12:08

Tom RS skrev:
Morten t skrev:
Hei Tom

vi har ikke drukket vannet i fra springen der nede, men vi har brukt det til kaffe??? ingen av oss er blitt syke eller dårlige i magen!
til vanlig drikke vann bruker vi å kjøpe store flasker og helle på små som vi tar med på stranda osv.

Men dere heller vannet på tanken i vogna?
Drikker dere vann fra den tanken senere uten å gjøre noe?

Vi pleier å drikke vann fra springen i vogna, jeg er redd for at om vi heller dette Union Lido vannet på vogna (og kjøper drikkevann som vi bruker der nede) der nede, at vi kan bli syke senere. Kan vannsystemet renses med et eller annet middel etter en slik tur. (Det er ikke så nøye med meg, men syke unger vil jeg helst ikke ha)

Kloring vil etter mitt syn ta knekken på uvesener som måtte være på tanken. Dette bør man gjøre med jevne mellomrom uansett.
Jeg klorer tanken og vannsystemet minst en gang pr år.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeMan 31 Mar 2008 - 18:19

Takker for gode svar. Hvordan er det med Union Lido cognacen. Blir dere sabla syk av den? Hilsen bekymret.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeMan 31 Mar 2008 - 18:28

Tom RS skrev:
Takker for gode svar. Hvordan er det med Union Lido cognacen. Blir dere sabla syk av den? Hilsen bekymret.
Av erfaring i sydliggere strøk ved for stort inntak i løpet av meget kort tid kan kortvarig sykdom forekomme. Kureres best med en kald morgenøl.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeMan 31 Mar 2008 - 21:50

Tom RS skrev:
Takker for gode svar. Hvordan er det med Union Lido cognacen. Blir dere sabla syk av den? Hilsen bekymret.

Tom RS.

Det har vel litt med mengde å gjøre !!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTir 1 Apr 2008 - 11:12

Tom RS skrev:
Morten t skrev:
Hei Tom

vi har ikke drukket vannet i fra springen der nede, men vi har brukt det til kaffe??? ingen av oss er blitt syke eller dårlige i magen!
til vanlig drikke vann bruker vi å kjøpe store flasker og helle på små som vi tar med på stranda osv.

Men dere heller vannet på tanken i vogna?
Drikker dere vann fra den tanken senere uten å gjøre noe?

Vi pleier å drikke vann fra springen i vogna, jeg er redd for at om vi heller dette Union Lido vannet på vogna (og kjøper drikkevann som vi bruker der nede) der nede, at vi kan bli syke senere. Kan vannsystemet renses med et eller annet middel etter en slik tur. (Det er ikke så nøye med meg, men syke unger vil jeg helst ikke ha)

Når du sier det på den måten så kan jeg bare si at vannet på Union Lido kan drikkes for jeg har ikke renset tankene mine siden jeg var i Italia!

og ingen i vår familie har hatt noen problemer med magen så lenge vi har vært i vogna!
og vi drikker vann rett i fra springen!
hehe når jeg tenker på alle de forskjellige stedene jeg har fylt vann?????? så er det stort sett bra vann over alt grøss å gru sånn har jeg ikke tenkt på det før hehe! lol! lol! blir nok garantet dårlig neste gang hehe!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTir 1 Apr 2008 - 11:14

Tom RS skrev:
Takker for gode svar. Hvordan er det med Union Lido cognacen. Blir dere sabla syk av den? Hilsen bekymret.

kan ikke si at jeg blir det heller, men mine erfaringer er at det er veldig person avhengig hehe!

foresten så ser det ut som om vi skal nedover sånn ca rundt helgen 4-6 juli! ferien min begynner den 7`nde
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTir 1 Apr 2008 - 11:19

Morten t skrev:
Tom RS skrev:
Takker for gode svar. Hvordan er det med Union Lido cognacen. Blir dere sabla syk av den? Hilsen bekymret.

kan ikke si at jeg blir det heller, men mine erfaringer er at det er veldig person avhengig hehe!

foresten så ser det ut som om vi skal nedover sånn ca rundt helgen 4-6 juli! ferien min begynner den 7`nde

Tute når du passerer da, for den 5. skal vi fra Jambo og til Køben....... lol!
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTir 1 Apr 2008 - 11:37

Morten t skrev:
Tom RS skrev:
Takker for gode svar. Hvordan er det med Union Lido cognacen. Blir dere sabla syk av den? Hilsen bekymret.

kan ikke si at jeg blir det heller, men mine erfaringer er at det er veldig person avhengig hehe!

foresten så ser det ut som om vi skal nedover sånn ca rundt helgen 4-6 juli! ferien min begynner den 7`nde

Når regner du med å være på Lidoen da Morten.Vi ankommer Kiel 12 Juli , svinger nedom Kroatia for å sjekke ut det et par dager.Regner med å være på Lidoen ca17-18 Juli.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTir 1 Apr 2008 - 11:43

hei camping Kai

vi er ikke helt sikkre på hvilken dato vi kan reise på enda for vi må jobbe litt inn i helga, ferien min begynner den 7`nde som sagt. men vi håper at vi kan komme oss av gårde på fredagen før.
i så fall så bruker vi nok 3 dager ned her i fra Karmøy, vi vil da være nede i løpet av mandag/ tirsdag. vi har planer om å være på Union i ca 1 uke før vi kjører mot Genova og den franske rivieranen.
planene våre er litt uvisse i år men nedover skal vi!! det er sikkert!
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTir 1 Apr 2008 - 11:50

Hei Morten T.

Da ser det jo ut som vi kommer ned før dere forlater Union.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTir 1 Apr 2008 - 11:51

Camping Kai skrev:
Hei Morten T.

Da ser det jo ut som vi kommer ned før dere forlater Union.

Nei det ble feil , dere drar på mandag og vi kommer ikke før Torsdag.

HMM.Dette var vanskelig.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTir 1 Apr 2008 - 12:19

som sagt Camping Kai, planene er litt uvisse så hvem vet?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeOns 2 Apr 2008 - 23:35

Om alt går som planlagt kommer vi til Union ca 16 Juli. Vi bør jo få til en norsk aften der nede, det hadde vært kul. Vi blir jo litt kjent på Gol.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTor 3 Apr 2008 - 12:24

Tom RS skrev:
Om alt går som planlagt kommer vi til Union ca 16 Juli. Vi bør jo få til en norsk aften der nede, det hadde vært kul. Vi blir jo litt kjent på Gol.

en Norsk aften er jeg for! jeg har jo oppfordret til det hver gang jeg har vært der nede, men det har glidd litt ut i sanden, jeg oppfordret jo alle som ville til å møte opp ved pannekakebaren ca kl 21 hver kveld for å møtes men må jo innrømme at jeg var der ikke så ofte sjøl heller hehe! noe jeg fikk høre i fra han Gunnis hehe!!
men vi fikk jo til noen kvelder hvor flere nordmenn kom sammen for å prate litt!
Harald og jeg hadde Norsk aften hver kveld vi hehe!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTor 3 Apr 2008 - 16:55

Drakk og sloss du med Harald i 3 uker? Jøss!!! He he he
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTor 3 Apr 2008 - 17:10

Tom RS skrev:
Drakk og sloss du med Harald i 3 uker? Jøss!!! He he he

scratch scratch sa ingen ting om Harding kveld ???? lol! lol!
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTor 3 Apr 2008 - 20:07

Tom RS skrev:
Om alt går som planlagt kommer vi til Union ca 16 Juli. Vi bør jo få til en norsk aften der nede, det hadde vært kul. Vi blir jo litt kjent på Gol.

Ja det blir jo dagen før oss det da.

Ikke umulig vi ses da.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTir 10 Jun 2008 - 22:42


_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Union Lido (Italia) Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeTir 10 Jun 2008 - 22:43

Sten Rune skrev:
Se opp.... [url=http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=512875
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=512875[/quote[/url]]


Får holde oss i skandinavia tenker jeg.... Very Happy
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitimeFre 13 Jun 2008 - 16:52

Hvor tidlig ute må en være for å få plass? Og hvor enkelt er det å få plass ved siden av hverandre dersom en reiser flere ilag?
Hvor stor parsell får en tilgjengelig?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Union Lido (Italia) Empty
PosteTema: Re: Union Lido (Italia)   Union Lido (Italia) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Union Lido (Italia)
Til Toppen 
Side 1 av 7Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Union Lido Italia
» sommeren 2016 italia og union lido
» På plass på union lido...
» Plassanbefaling på Union Lido
» Reise til Union Lido, 07

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: