CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass

Go down 
+10
Sten Rune
Jan Ole
steffenK
Rebell
Leif
hphorn
ArneO
hpk
campist
campingpia:)
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeTor 5 Jul 2012 - 10:40

Sitat fra epost fra hyttetorget.no, som jeg antar er faglig dyktige på slike kjøleskap:

"Hei!
Vi har dessverre ikke deler til dette skapet. Jeg vil anbefale deg at du sjekker om termoføleren er montert i flammehavet på brenneren. Det er viktig at den blir varm på tuppen.
Trekk også av knotten som du trykker inn når du skal sette på gassen. Det er viktig at denne går lang nok inn slik at skapet får tilstrekkelig med gass. Rulle sammen noe sølvpapir som en ball og trykker det inn i baksiden av knotten der hvor akselen skal gå inn. Sett på knotten igjen. Det som skjer nå er at knappen kommer lenger ut på akselen slik at når du trykker inn knotten kommer akselen lenger inn og skapet får mere gass.
Håper dette kan hjelpe deg."

Jeg vil anta at de ikke gir dette tipset til folk om det kan føre til fare for liv og helse..

Når det gjelder utsagnet om at man må benytte fagfolk, så kan det være greit det, om man har 13 tommeltotter. Men gass er ikke noe NASA-profesjon selv om man skal ha stor respekt for det. Jeg vil si det er bedre å fornye/utbedre selv enn å la et 30 år gammelt anlegg skure og gå. Om jeg skulle hatt fagfolk til å gjøre det jeg har utbedret selv, ville det nok ha kostet det samme som jeg ga for vogna. Gassalarm blir også selvsagt montert før vogna tas i bruk, den er i postgangen i skrivende stund.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeTor 5 Jul 2012 - 10:47


Slutter kjøleskapet å virke på gass om du tar av den knappen under drift?

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeTor 5 Jul 2012 - 11:15

Første del av den meldinga fra Hyttetorget er nok den som er mest aktuell å sjekke ut.
Har selv hatt problemer med å få tent kjøleskapet. Tok av utvendig deksel og beskyttelsesplaten for brenneren for en inspeksjon. Så da at gnisten fra tenneren var feil. (Det gnistet på feil sted)
En nærmere kontroll avslørte at Tenner, thermoføler samt selve brenner var løs. (Skruer hadde løsnet). Dette medførte dårlig jording samt feilplassert tenner og føler. Dette ble justert etter oppgitte mål og funksjontestet. Har siden fungert normalt.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 14:21

hpk skrev:
neucamper skrev:
Jan Ole skrev:
Hvilken trykknapp? Den som tenner? Shocked

Knappen man holder inne ved tenning, altså den gasstilførselsknappen..har dessverre ikke noe bedre faguttrykk Neutral
Knappen har en sikkerhetsfunksjon som automatisk stenger gasstilførselen når kjøleskapet ikke brenner. Når knappen trykkes inn forbikobles denne sikkerhetsfunksjonen for å få tent skapet.
Hvis jeg forstår trikset med sølvkulene mellom håndtaket og akslingen så gjør de at knappen i praksis holdes inntrykket hele tiden. Da brenner kjøleskapet, men den automatiske avstengningen funker ikke. Da er det ikke vanskelig å tenke seg hva som skjer dersom kjøleskapet slukner........ Håper du ikke ligger ved siden av meg på campingplassen.

Slutt å tukle med gass selv. Det er en jobb for fagfolk.

Spurte vedkommende jeg fikk tipset fra jeg, og han var sitat; "110% sikker" på at denne fremgangsmåten ikke utgjorde noen sikkerhetsrisiko. Men det er vel her som på andre forumer, mye forståsegpåere og dommedagsprofeter..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 15:06

neucamper

Sten Rune spurte "Slutter kjøleskapet å virke på gass om du tar av den knappen under drift?"

Det vil jo avdekke om knappen har signifikans for sikkerhetsventilen dersom du tester det. Det hadde vært kjekt å vite resultatet av testen også.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 16:05

Ser på vårt Domestic kjøleskap så ville et slikt triks med å legge noe inn i bryteren ikke ha noen annen effekt enn at det ble større avstand mellom bryterhus og bryter. Og at bryter kommer lengre ut i forhold til skroget. Noen betydning for sikkerhetsfunksjoner vil den ikke få.
En annen sak er også hvor mye dette trikset har for seg. Kan ikke se at det vil få noen som helst virkning på vårt skap da knappen har såpass stor avstand til bryterhus og ikke kan bunne mot bryterhuset.
Om det på andre typer kjøleskap vil ha noen funksjon kan jeg ikke uttale meg om.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 18:07

neucamper skrev:
hpk skrev:
neucamper skrev:
Jan Ole skrev:
Hvilken trykknapp? Den som tenner? Shocked

Knappen man holder inne ved tenning, altså den gasstilførselsknappen..har dessverre ikke noe bedre faguttrykk Neutral
Knappen har en sikkerhetsfunksjon som automatisk stenger gasstilførselen når kjøleskapet ikke brenner. Når knappen trykkes inn forbikobles denne sikkerhetsfunksjonen for å få tent skapet.
Hvis jeg forstår trikset med sølvkulene mellom håndtaket og akslingen så gjør de at knappen i praksis holdes inntrykket hele tiden. Da brenner kjøleskapet, men den automatiske avstengningen funker ikke. Da er det ikke vanskelig å tenke seg hva som skjer dersom kjøleskapet slukner........ Håper du ikke ligger ved siden av meg på campingplassen.

Slutt å tukle med gass selv. Det er en jobb for fagfolk.

Spurte vedkommende jeg fikk tipset fra jeg, og han var sitat; "110% sikker" på at denne fremgangsmåten ikke utgjorde noen sikkerhetsrisiko. Men det er vel her som på andre forumer, mye forståsegpåere og dommedagsprofeter..

Nå får du jaggu meg gi deg. Du fremstår ikke skkurat som sikker i utgangspunktet her og utfra det virket du ikke som du var i stand til å vurdere om det var et uskyldig triks eller en måte å omgå sikkerhetssystemet innebygget i skapet og utfra det fikk du svar.
Om du ønsker å se på oss som forståsegpåere er det din sak, men jeg vil ha meg frabedt å bli kallt det på dette grunnlaget og det gjelder også for en med svært mange ryddige og fornuftige innlegg som HPK.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 18:38

Det er vel lov å komme med et sleivspark til folk som formaner til voksne folk som om de skulle være barn, og kommer med utsagn ala "deg vil ikke jeg bo ved siden av på campingplassen".
Ikke har jeg et dødsønske, og når man ønsker råd her, ønsker man vel gjerne råd av folk som er sikre i sin sak, eller at de som måtte komme med antakelser, gjør klart at det er nettopp det. Ut over det har jeg ikke til hensikt å legge meg ut med noen her på forumet jeg, men mitt poeng var først og fremst at man kanskje ikke trenger være så bombastisk i sine uttalelser.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 18:52

Joda, bombastisk er nødvendig av og til, det var det her.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 18:54

Dette gjelder jo ikke bare din egen sikkerhet, men alle de som ligger rundt deg på campingplasser.
Når det da kommer frem at du har fått et slikt tips, uten at årsaken til at kjøleskapet ikke virker på gass er funnet, så er det jo naturlig at andre er skeptisk. Men hvis du vet med deg selv at sikkerhetsfunksjonen er inntakt så er det jo greit. Om den ikke er det så setter du jo alle rundt deg også i fare......

Dette handler ikke om forståsegpåere, men brukere som også er opptatt av at de kan stole på sikkerheten rundt seg når de er på tur. Og da blir det jo naturligvis stilt spørsmål om du veit hva du holder på med..

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 19:41

Beklager at du ble støtt av mitt innlegg neucamper.

Er fortsatt av den oppfatning av at en del ting er for fagfolk, spesielt gass og strøm. Stort sett alle kan få ting til å virke, men det er ikke ensbetydende med at det er fagmessig utført og holdbart i lengden.

Noen ganger koster det penger å vedlikeholde campingvogna
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 20:48

@hpk:
Det er selvsagt lov å ha oppfatninger, og man kan gjerne dele dem på en ordentlig måte. Jeg kjenner nok til flere som med fordel burde ringe elektrikeren for å få hjelp til å skifte sikring. Men jeg har også gjennom mange år støtt på såkalte fagfolk i diverse bransjer som strengt tatt burde hatt helt andre yrker, så jeg stoler i mange tilfeller vel så mye på meg selv når jeg har innhentet kunnskap gjennom flere og pålitelige kilder, og min logiske sans.
Når det gjelder kjøleskapet føler jeg meg sikker på at det fungerer som det skal. Jeg har kontrollert at avstengningen fungerer ved å raskt stenge av gassen for så å sette den på igjen, og prøve å tenne skapet igjen med piezotenneren uten å benytte trykknapp. Skapet tenner inntil indikatoren når et visst punkt, og da kan man og høre et svakt klikk, sikkerhetsventilen stenger. Etter dette klikket lar det seg ikke tenne på ny uten å bruke trykknapp (forbikobling av sikkerhetsfunksjonen).
Når det gjelder andre deler av gassanlegget har dette fungert som det skal(bortsett fra en sirkulasjonspumpe i sentralvarmeanlegget som jeg har byttet), jeg har bare byttet ut sikkerhetskritiske deler, som slange og flaskekobling, for å være sikrere enn å stole på et anlegg muligens fra sent åttitall.
@Jan Ole: At det skal være ensbetydende med å være "usikker på hva man driver med" om man stiller et spørsmål her på forumet faller vel litt på sin egen urimelighet. Jeg vil tro det var noe av intensjonen med forumet, nettopp at folk kunne dele sine erfaringer. Og man er vel gjerne litt ydmyk og formulerer spørsmålene deretter om man vil ha noe respons og svar. Om man var bombesikker på alt en drev med, hadde man vel ikke hatt behov for å spørre noen da. Jeg søker selvsagt også råd av fagfolk når jeg handler deler og studerer nøye monterings- og bruksanvisninger.

Så skal jeg selvsagt sette bort arbeid til fagfolk når jeg føler det er behov for det.



Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 21:22

Neucamper: Husk at det som skrives her leses av mange. Og mange er selvlærte på svak- og sterkstrøm, og mange ser ingen problemer med å utbedre ting og tang på gassanlegget. Noen har en del kunnskap som tilsier at dette klarer de, andre leser seg til det samme og tror at dette fikser jeg selv likegodt. Og noen gjør slett ikke det, og da er det greitt å komme med oppfordringer om forsiktighet.


Ingen her vet noe om dine kunnskaper, så vær litt overbærende med det du ser som en pekefinger eller værre. Ikke les det som om du er en tosk som ikke kan noe om emnet.
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 1:14

Neucamper:

Om du bruker kjøleskapet på gass, og et vindkast slukker gassflammen mens dere sover der inne, vil metoden du har fått foreslått medføre at gasstilførsel ikke stenges automatisk. Dermed vil ren propangass lekke inni vogna.

Det kan likevel gå bra. Propangassen som siver utover inni vogna er tyngre enn luft, og bygger seg opp fra gulvet. Om ventilasjonsrørene under senger osv har tilstrekkelig åpning, vogna står i vater, og vindtrekken som blåste ut flammen vedvarer til neste dag med fall langs to vognsider sånn at undertrykket på utsiden av vogna trekker propangassen ut gjennom gulvristene, vil dere våkne med hodepine og fylleangst. Litt som når fyringsvakta i sjudukern sovna på førstegangstjenesten. Men vit likevel at dere har hatt flaks. Mer enn fortjent.

Om dere ikke har såpass flaks, vil ventilasjonen i vogna fungere som normalt. Lufta kommer inn gjennom gulvristene, varmes opp av dem inni vogna, og sendes dermed ut av vogna gjennom taklukene. Altså, lufta går fra gulv til tak. Propangassen slipper ikke ut.

Den som sover lavest, dør først. Og om det skyldes høkkertmekking på gassanlegg, kan det ikke en gang kalles uflaks.

Jeg skriver ikke dette for å ta fra noen gleden ved camping. Som janp sier, forumet leses av mange. Om vi gjennom informasjonsformidling kan bidra til å unngå ulykker, er ingenting bedre enn det.

Og verdien av gass-alarm kan ikke overvurderes. Man burde FÅ gass-alarm fra forsikringsselskap eller registerførende trafikkmyndighet når man registrerer vogn eller bobil, så viktig er det!


Sist endret av HobbyTom den Lør 7 Jul 2012 - 2:21, endret 1 gang
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 1:21

Campingpia:

Hva slags tenner har du på kjøleskapet ditt? Har du en knapp som må trykkes inn for å tenne med et smell, eller holder det å vri på en knapp?
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 12:58

HobbyTom skrev:
Neucamper:

Om du bruker kjøleskapet på gass, og et vindkast slukker gassflammen mens dere sover der inne, vil metoden du har fått foreslått medføre at gasstilførsel ikke stenges automatisk. Dermed vil ren propangass lekke inni vogna.

Det kan likevel gå bra. Propangassen som siver utover inni vogna er tyngre enn luft, og bygger seg opp fra gulvet. Om ventilasjonsrørene under senger osv har tilstrekkelig åpning, vogna står i vater, og vindtrekken som blåste ut flammen vedvarer til neste dag med fall langs to vognsider sånn at undertrykket på utsiden av vogna trekker propangassen ut gjennom gulvristene, vil dere våkne med hodepine og fylleangst. Litt som når fyringsvakta i sjudukern sovna på førstegangstjenesten. Men vit likevel at dere har hatt flaks. Mer enn fortjent.

Om dere ikke har såpass flaks, vil ventilasjonen i vogna fungere som normalt. Lufta kommer inn gjennom gulvristene, varmes opp av dem inni vogna, og sendes dermed ut av vogna gjennom taklukene. Altså, lufta går fra gulv til tak. Propangassen slipper ikke ut.

Den som sover lavest, dør først. Og om det skyldes høkkertmekking på gassanlegg, kan det ikke en gang kalles uflaks.

Jeg skriver ikke dette for å ta fra noen gleden ved camping. Som janp sier, forumet leses av mange. Om vi gjennom informasjonsformidling kan bidra til å unngå ulykker, er ingenting bedre enn det.

Og verdien av gass-alarm kan ikke overvurderes. Man burde FÅ gass-alarm fra forsikringsselskap eller registerførende trafikkmyndighet når man registrerer vogn eller bobil, så viktig er det!
Neida, slik jeg tolker det vil sikkerhetsfunksjonen fungere helt fint. Det som er greia er vel at han ikke fikk trykket knappen langt nok inn til å forbikoble denne funksjonen ved oppstart. Ved å fore ut rattet litt står det bare litt lenger ute under normal drift, slik at det er mulig å trykke det lenger inn ved oppstart.
Samme trikset brukes av elektrikere på dimmere av den typen du har hjemme. Rattet sår på en liten aksel som må trykkes inn for å skru lyset av og på. Enkelte ganger butter rattet i dekselet på dimmeren før dette punktet nås. Da er det bare å ta av rattet, dytte et eller annet inni hullet i rattet, og montere på igjen. Problemet løst. Akslingen i dimmeren står i samme posisjon under normal drift, det er bare mulig å trykke den litt lenger inn.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 13:16

Livar.
Da må du lese første posten til Neucamper på forrige side en gang til.

Fint om det ble litt mer fakta og ikke synsing her nå og gjerne et bilde eller to av aktuelle skap, på mitt ville ikke sølvpapirkulene gjort noen endring på et sånt problem.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass   Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Elekrolux kjøleskap (fungerer ikke på gass, 230 eller 12v)
» Alde i Kabe 640XL - 1987 mod. som ikke vil starte på gass
» Kjøleskap virker ikke på gass
» Kjøleskap går ikke på gass noen som kan hjelpe?
» kjøleskap tenner ikke på gass lenger

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: