CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Smøring

Go down 
AvInnlegg
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Smøring Empty
PosteTema: Smøring   Smøring Icon_minitimeTor 26 Feb 2009 - 9:11

Under vedlikehold i instruksjonsboka står det om smøring. Jeg har "vedlikeholdsfrie" lager, så det vedlikeholdet regner jeg med at skal overlates til verksted. Men det står at det er smørenipler til påløpsbremsen som skal smøres hver 5000 km. Om man regner med å kjøre lengre enn det så må det vel holde å smøre før og etter turen?

Støtteben og bevegelige deler i forbindelse med parkeringsbremsen kan jo rengjøres og smøres opp med CRC 5-56 om det skulle bli mye søl og skitt på turen. Og en slik sprayflaske er jo grei å ha med, men en fettpresse synes jeg blir litt i meste laget for to smørenipler.

Hvordan løser dere dette?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Smøring Empty
PosteTema: Re: Smøring   Smøring Icon_minitimeTor 26 Feb 2009 - 9:29

Hei

noen vogner har to nippler på påløpet som du sier, pluss at noen og har to nippler under vogna, op hver side av hver aksling. disse må smøres som du sier jevnlig.... jeg pumper inn et per -tre pump der med fettpressa ca to ganger i året, vår og høst, pluss at keg pumper inn bitte litt før en langtur, pluss at jeg gjør det en gang under turen.... det har bare vært å stikke innom et eller annet verksted, og spørre om å låne ei fettpresse....
Til Toppen Go down
 
Smøring
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Smøring?
» Smøring av gummilister
» Smøring av nippler
» Smøring av kule?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: