CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Smøring av nippler

Go down 
3 posters
AvInnlegg
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Smøring av nippler Empty
PosteTema: Smøring av nippler   Smøring av nippler Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 17:23

Hei.

Fått hentet vogna etter vinterlagring (våren kommer tidlig iår) nå idag og begynt så smått og tenke på hva jeg skal gå over føre sesongen begynner.
I den forbindelse så lurer jeg på hva slags fett dere har i fettpressa til draget?
Kan jeg bruke universalfett?

Har vel og et par nippler under vogna om jeg ikke husker helt feil , kan det samme fettet brukes der?

Takker for svar
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Smøring av nippler Empty
PosteTema: Re: Smøring av nippler   Smøring av nippler Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 18:30

Universalfett holder lenge til dette bruket. Til hjullager f.eks bør fett med andre egenskaper benyttes.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Smøring av nippler Empty
PosteTema: Re: Smøring av nippler   Smøring av nippler Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 19:43

Flott .

Da blir det universal fett + hjullager fett.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Smøring av nippler Empty
PosteTema: Re: Smøring av nippler   Smøring av nippler Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 20:50

Niplene under er vel for å smøre akselen og ikke hjullagrene?
Jeg tror ikke hjullagrene er utstyrt med nipler.


//Ole
Til Toppen Go down
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Smøring av nippler Empty
PosteTema: Re: Smøring av nippler   Smøring av nippler Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 21:11

Må nok kanskje av med lokket på framsiden for komme til lagrene ja.
På båthengeren min er det og nipler bak på trommelen som skal ha fett.
Hvordan fett dette er vet jeg ikke for fikk med av forhandleren.
Men det er kanskje iforbindelse med gardenakoblingen for spyling av vann.(forøvrig en genial ting da hengeren har vært i saltvann)

Da går det kanskje med universal fett på akselen?

I samme slengen , er det noe annet som dere har som et fast "klargjøringsrituale"?

Sjekk av brems tok jeg på sandveien fra vinterlagring , ble fine merker i sanda og merket ikke noe til at vogna dro noe skjevt ved test på asfalten etterpå.

Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

Smøring av nippler Empty
PosteTema: Re: Smøring av nippler   Smøring av nippler Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 21:26

lea skrev:
Må nok kanskje av med lokket på framsiden for komme til lagrene ja.
På båthengeren min er det og nipler bak på trommelen som skal ha fett.
Hvordan fett dette er vet jeg ikke for fikk med av forhandleren.
Men det er kanskje iforbindelse med gardenakoblingen for spyling av vann.(forøvrig en genial ting da hengeren har vært i saltvann)

Da går det kanskje med universal fett på akselen?

I samme slengen , er det noe annet som dere har som et fast "klargjøringsrituale"?

Sjekk av brems tok jeg på sandveien fra vinterlagring , ble fine merker i sanda og merket ikke noe til at vogna dro noe skjevt ved test på asfalten etterpå.


Kan nok være at båthengeren er bygd slik for å ha "overtrykk" på lagersiden slik at ikke vann trenger inn. Normalt sett er det skjelden nipler for hjullager, da de fleste er konstruert slik at de faktisk kan ryke om det blir for mye fett...

"klargjøringsritualene" er det kanskje en ide å starte en egen tråd på? For har flere havnet i vårmodus alt nå slik som jeg har blir det en lang diskusjon.... Wink
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
Sponsored content





Smøring av nippler Empty
PosteTema: Re: Smøring av nippler   Smøring av nippler Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Smøring av nippler
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Smøring
» Smøring?
» Smøring av gummilister
» Smøring av kule?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: