CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?

Go down 
+3
Jan
Jan Ole
TTB
7 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 12:32

Vi sitter og kikker på disse vognenen nå og det er disse to som skiller seg ut i mengden for oss. Har ikke fått sett de "live" enda men skal gjøre det nå i juni. I alle fall får vi sett 720 SK. Er det noen som tilfeldigvis har erfaring med begge to og kan sammenligne? 740 har jo et helt fantastisk barnerom og vi slipper å gå forbi det om kveldene for å komme til egen seng. Mens 720 har dusjkabinett og bittelitt større kjøkkenbenk...

Og dere som har en av disse vognene, bruker dere den turer eller har dere den bare stående på fast plass? Vi skal ha et kombi-bruk, både fastligger og turer. Men vi vil ha litt god plass, storforlangende som vi er Smile Håper vi også kan bruke vogna litt på vinter, i alle fall vil vi prøve og se om vi liker vintercamping.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 14:49

Kjøkkenbenk i SK er ikke større enn den bør/må vere.
Dusj er helt topp å ha, blir brukt stadigvekk.
Er vel inn og sjekker ungen uansett om kvelden før du køyer?
Dessuten, i en campingvogn er du stort sett i samme rom uansett hva lyder angår så å gå forbi ungene spiller for oss ikke så stor rolle.

Var på tur i helga, hadde det veldig flott både på tur og under oppholdet. Plassen hadde fin gressmatte, men den var dessverre ikke så flat. Måtte til med en del klosser under hjulene og dette er et mye større problem når vogna blir lang.
Ikke sideveis, men frem/bak skal det ikke mye til før draget ligger på bakken uten at vogna er kommet i vater.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 15:01

Hmmm, ja - det er noe med det...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 15:18

TorunnB skrev:
Vi sitter og kikker på disse vognenen nå og det er disse to som skiller seg ut i mengden for oss. Har ikke fått sett de "live" enda men skal gjøre det nå i juni. I alle fall får vi sett 720 SK. Er det noen som tilfeldigvis har erfaring med begge to og kan sammenligne? 740 har jo et helt fantastisk barnerom og vi slipper å gå forbi det om kveldene for å komme til egen seng. Mens 720 har dusjkabinett og bittelitt større kjøkkenbenk...

Og dere som har en av disse vognene, bruker dere den turer eller har dere den bare stående på fast plass? Vi skal ha et kombi-bruk, både fastligger og turer. Men vi vil ha litt god plass, storforlangende som vi er Smile Håper vi også kan bruke vogna litt på vinter, i alle fall vil vi prøve og se om vi liker vintercamping.

TorunnB
For en stund siden var det en som kalte seg for Kaos her inne som hadde mange av de samme spørsmålene som du har. Han fikk også mange av de samme svarene som du får med tanke på lengde osv. Ser at du nå har kommet opp i de riktig store vognene, og jeg vil da fortsatt advare litt mot dette. Fam. Kaos er nå ikke fullt så sikkre på at de gjorde rett når de kjøpte Dethleffs 720. De har nemlig lyst til å reise sørover. Det går nok bra, men ikke helt uten problemer. Det er vel noe mann vil unngå, når mann har ferie. Jeg vil også fortsatt påstå at disse vognene ikke er for nybegynnere. Jeg er litt redd for at dere vil få noen negative opplevelser om dere kjøper så stort (mange her inne er uenig i dette) men nå har jeg i alle tilfelle sagt ifra. Lykke til videre.
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 16:42

Ja, vi får se om vi kanskje satser på en mindre. Men at jeg stiller disse spørsmålene betyr ikke at vi har bestemt oss, det betyr at vi vurderer og tenker og funderer på det. Så må vi veie for og i mot hva vi skal og vil.

Hvor finner jeg forresten trådene til Kaos da? Jeg synes det kan være litt vanskelig å finne frem i trådene her...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 19:10


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 19:17

Jeg vil forresten bare understreke at jeg bare er glad for ALLE meninger som kommer og ALLE erfaringer som deles- dette hjelper oss på veien mot den vogna som er rett for oss.

Jeg kom forresten over et bilde av J.O. sin bil og vogn sammen, og herregud - vogna er stor ja Very Happy Men er det flere som ruller på veiene med denne lengden, så mener nå jeg at vi også kan gjøre det. Erfaringen og lærdommen kommer uansett mens vi holder på, vi kan tørrtrene på markene hjemme før vi drar på ferie, vi lærer mens vi ferierer osv. Vi har nemlig ikke så lyst å kjøpe og selge så mange ganger, vi har litt lyst å gå for det vi tror vi vil trives med med en gang nemlig. Enn så dumt det sikkert høres ut...

Men - jeg har ikke problem med å forstå at man bør ha en litt mindre vogn enn 720 når man har lyst å reise litt. Hadde bare Dethleffs hatt en mellomting mellom 560 og 720 - det er liksom denne produsenten vi liker best på papiret. Men vi vil ikke ha midtsitter, tror vi ganske sikkert.
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 19:21

J.O. skrev:
Torunn

Versågod, her har du arbeid en stund!

http://forum.bobilnytt.no/fri-prat-f13/rad-til-valg-av-vogn-t1271.htm
Takk - da skal jeg heller lese i stedet for å mase en stund Wink
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 19:31

TorunnB skrev:
Jeg vil forresten bare understreke at jeg bare er glad for ALLE meninger som kommer og ALLE erfaringer som deles- dette hjelper oss på veien mot den vogna som er rett for oss.

Jeg kom forresten over et bilde av J.O. sin bil og vogn sammen, og herregud - vogna er stor ja Very Happy Men er det flere som ruller på veiene med denne lengden, så mener nå jeg at vi også kan gjøre det. Erfaringen og lærdommen kommer uansett mens vi holder på, vi kan tørrtrene på markene hjemme før vi drar på ferie, vi lærer mens vi ferierer osv. Vi har nemlig ikke så lyst å kjøpe og selge så mange ganger, vi har litt lyst å gå for det vi tror vi vil trives med med en gang nemlig. Enn så dumt det sikkert høres ut...

Men - jeg har ikke problem med å forstå at man bør ha en litt mindre vogn enn 720 når man har lyst å reise litt. Hadde bare Dethleffs hatt en mellomting mellom 560 og 720 - det er liksom denne produsenten vi liker best på papiret. Men vi vil ikke ha midtsitter, tror vi ganske sikkert.

Kom på et argument for store vogner som ikke er brukt før tror jeg:
Skal disse campingplasseierene forstå at de må ha plasser til store vogner, må noen ta jobben med å presse på og vise at de finnes. Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? 258774 Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? 258774 Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? 258774

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 20:23

Tom RS skrev:
TorunnB skrev:
Vi sitter og kikker på disse vognenen nå og det er disse to som skiller seg ut i mengden for oss. Har ikke fått sett de "live" enda men skal gjøre det nå i juni. I alle fall får vi sett 720 SK. Er det noen som tilfeldigvis har erfaring med begge to og kan sammenligne? 740 har jo et helt fantastisk barnerom og vi slipper å gå forbi det om kveldene for å komme til egen seng. Mens 720 har dusjkabinett og bittelitt større kjøkkenbenk...

Og dere som har en av disse vognene, bruker dere den turer eller har dere den bare stående på fast plass? Vi skal ha et kombi-bruk, både fastligger og turer. Men vi vil ha litt god plass, storforlangende som vi er Smile Håper vi også kan bruke vogna litt på vinter, i alle fall vil vi prøve og se om vi liker vintercamping.

TorunnB
For en stund siden var det en som kalte seg for Kaos her inne som hadde mange av de samme spørsmålene som du har. Han fikk også mange av de samme svarene som du får med tanke på lengde osv. Ser at du nå har kommet opp i de riktig store vognene, og jeg vil da fortsatt advare litt mot dette. Fam. Kaos er nå ikke fullt så sikkre på at de gjorde rett når de kjøpte Dethleffs 720. De har nemlig lyst til å reise sørover. Det går nok bra, men ikke helt uten problemer. Det er vel noe mann vil unngå, når mann har ferie. Jeg vil også fortsatt påstå at disse vognene ikke er for nybegynnere. Jeg er litt redd for at dere vil få noen negative opplevelser om dere kjøper så stort (mange her inne er uenig i dette) men nå har jeg i alle tilfelle sagt ifra. Lykke til videre.

Jeg har veldig lyst å støtte deg Tom, selv om jeg vet at det kanskje ikke var fra meg du forventet støtte Very Happy.

Vi reiste for noen år siden på tur sammen med noen venner og venners venner. Vi var 4 vogner i følget. En av familiene på tur hadde ei nyinnkjøpt Hobby 610. Dette er ikke det vi i dag kaller stor vogn, men vi fikk i løpet av den turen se hvor vondt en sjåfør kan få det på ferie om vogna blir for stor og en følger en ikke takler den. Denne vogna var deres første campingvogn og de hadde aldri vært på campingtur før med vogn.

Denne sjåføren vi kjørte sammen med slet veldig. Han hadde etter noen dager med litt småkjøring (for det var ikke så mange mil vi kjørte) sterke smerter i nakke og skuldre fordi han anstrengte seg sånn mens han kjørte. Han satt på nåler og slet blant annet med å beregne 250 vogna. Han like helst å kjøre sakte, selv på 4 felts veier.

Han tenkte seg heller ikke om før han kjørte noe sted. Mens vi kjørte på hovedveien og vi andre fant drivstoff fyllinger langs veien, kunne han finne på å kjøre inn i trange bygater for å finne en bensinstasjon for å fylle på bilen. Noe som gjorde at han naturligvis kjørte seg fast og havnet i ubehagelige situasjoner.

Han holde på å ta med seg trær på campingene fordi han ikke beregnet svingplassen han trengte og heller ikke overhenget på vogna bak. Han var heller ikke i stand til å rygge vogna noe sted. Han hektet den av og forventet av vi andre skulle skyve den på plass på campingene. Det er jo greit å hjelpe til, men å skyve på ei boggivogn er ikke alltid så enkelt.

Det hele endte med at de skilte lag med oss andre og ble igjen på en camping for at han skulle få slappe av. Etter ferien var vogna solgt.

Da må jeg spørre. Er det noen som tror at denne sjåføren hadde noen avslappende ferie?. Om kveldene hadde han så vondt i skuldre at han var ute og gikk seg turer.

Dette er en sann og enkel historie fra en ferie i 2002. Vi hadde da ei 570 vogn og da vi i 2004 kjøpte ei 720 vogn så var jeg veldig skeptisk. Var jo redd vi skulle få det likedan. Men mannen i huset her ville ha så stor vogn og hos oss har feriene gått uten noe problemer, men mannen min har sagt mange ganger at han ikke ville ha kjørt på tur med så stor vogn og en lettere bil enn Caravellen som vi har brukt, men det er nå hans mening da.......finnes sikkert mange meninger........

Skal en kjøre med stor vogn. I den størrelsen du nevner Torunn, så må sjåføren ha en avslappet forhold til å kjøre med noe så bredt og langt (lengden betyr mest når en skal tanke bil, parkere på parkeringsplasser og komme seg på plass på campingene). En må også kunne å rygge med henger mener jeg - sikkert de som er uenig med meg, men i løpet av en sommerferie så skyver ikke vi på vogna i det hele tatt. Men en kan så klart løse det problemet med en Mover.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 20:29

en ting å tenke på er at man kjører med en lastebil på slep
så spørs det hvor lang den lastebilen skal være
ei 720 vogn er jo over 9 meter totallengde
pluss bilen forran, og da er man lengre enn det du ser etter veiene av rutebusser
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:04

Veldig mange ting blir sagt og skrevet, men sånn jeg ser det er alle skjønt enige.

Det er ikke noe særlig problem å kjøre med stor vogn, HVIS bil og sjåfør takler det skikkelig.

Plass på campingene blir ikke større samme hvor hardt man kniper sammen øynene og ønsker. Om det ikke er plass til vogna, er det ikke plass til vogna.

For all del, ikke baser løsningen på manglende rygge kunnskaper/kapasiteter på bil, med en mover. Om ikke vi her snakker om en sånn på 66kg med drift på alle fire hjulene, da får man nok til det meste man trenger ved plassering på campingen, en vanlig er bare et supplement, bilen må gjøre grovarbeidet uansett.

Trådstarter har gjentatte ganger fortalt at sjåføren ikke ser noe stort problem i kjøringen med stor vogn og bilen som planlegges skal på papiret i alle fall takle jobben bra, så det er vel ikke så veldig mye mer å si om det kanskje?

Ferger, bensinstasjoner og campinger er neste utfordring. Her må man gjøre seg sine erfaringer. En erfaren mann påstår at det aldri er noe problem å komme på plass, andre mener akkurat det motsatte,muligens fordi de ikke ønsker å ta til takke med hvilken som helst plass på campingen. For oss har det i perioder vert nesten avgjørende at vi står relativt nær lekeplassen. Litt enig med begge jeg.

Håper det endelige valget blir et godt valg, kjenner noen som gjorde alt feil, de er nå inne i prosessen med å bytte stort sett alt, vogn, fastplass og bil.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:12

Det er jo nettopp disse aspektene som gjør at vi prøver å se på mindre vogner, vi skjønner jo at det er mer til ferien enn bare å sitte ferdig og klar med fortelt og parkert vogn. Vi hadde IKKE beveget oss over i disse vognene om det ikke hadde vært for at mannen min er en veldig trygg sjåfør. Han er en rolig og sindig mann som aldri gjør noe overilt, han hadde et yrke som gjorde at han var mer på veien enn hjemme (var ambulanse-/drosje-/minibuss-sjåfør/eier, men er nå offshore) og kan uten problemer kjøre og rygge på plass en boggihenger. Han er liksom bare sånn, veldig ulik han sjåføren du nevner over her May-Britt. Var mannen min usikker hadde han heller aldri lagt ut på tur med denne vogna.

Men - mye taler jo for at vi bør høre på fornuften og heller velge oss en mindre vogn. Men må vi da ned på en så "liten" vogn som 560/580? Da føler vi at vi får det så trangt igjen at vi mister litt av gleden på det også. Vi får jo prøvd oss, men vil da kanskje skifte til større vogn etterhvert, kanskje allerede neste år? Og er det egentlig store forskjellen mellom en Adria 663 og en Dethleffs 720? En halvmeter eller lenger? Og 663 har enkel-aksling, er det noe bedre å kjøre med?

Hmmmm. Jeg hører på det dere sier altså, og vi vil ikke være dumdristige her og komme på en campingplass og bli ledd av fordi vi er ferske og kommer med stor vogn. Så - vi har definitivt ikke låst oss på 720 men vi vil veldig, veldig gjerne se og sammenligne den vogna med noen andre og mindre vogner. Kanskje skal vi satse på å være fastliggende neste år nå til minstemann er stor nok til å like å kjøre bil? Bare ta en tur til Kristiansand og være der et par uker... Vi får se Smile
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:16

J.O. skrev:


Håper det endelige valget blir et godt valg, kjenner noen som gjorde alt feil, de er nå inne i prosessen med å bytte stort sett alt, vogn, fastplass og bil.
Huff da - lyst å dele litt av deres prosess?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:17

Se så god plass det er da! Laughing

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Bjolla_treff
Foto: Truls

Bare tuller altså.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:17

se på burstner 580 tk, det er en svært romslig vogn, og føles mye større enn 580 skulle tilsi
ett eksempel på sorten
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17687196
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:20

Jan skrev:
se på burstner 580 tk, det er en svært romslig vogn, og føles mye større enn 580 skulle tilsi
ett eksempel på sorten
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17687196
Ja, vi har sett litt på denne. Det vi IKKE får med der, er den ekstra sittegruppen for barna...

J.O: Den campingplassen var jo fin Wink


Sist endret av TorunnB den Tir 2 Jun 2009 - 21:20, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:20

May-Britt skrev:
Tom RS skrev:
TorunnB skrev:
Vi sitter og kikker på disse vognenen nå og det er disse to som skiller seg ut i mengden for oss. Har ikke fått sett de "live" enda men skal gjøre det nå i juni. I alle fall får vi sett 720 SK. Er det noen som tilfeldigvis har erfaring med begge to og kan sammenligne? 740 har jo et helt fantastisk barnerom og vi slipper å gå forbi det om kveldene for å komme til egen seng. Mens 720 har dusjkabinett og bittelitt større kjøkkenbenk...

Og dere som har en av disse vognene, bruker dere den turer eller har dere den bare stående på fast plass? Vi skal ha et kombi-bruk, både fastligger og turer. Men vi vil ha litt god plass, storforlangende som vi er Smile Håper vi også kan bruke vogna litt på vinter, i alle fall vil vi prøve og se om vi liker vintercamping.

TorunnB
For en stund siden var det en som kalte seg for Kaos her inne som hadde mange av de samme spørsmålene som du har. Han fikk også mange av de samme svarene som du får med tanke på lengde osv. Ser at du nå har kommet opp i de riktig store vognene, og jeg vil da fortsatt advare litt mot dette. Fam. Kaos er nå ikke fullt så sikkre på at de gjorde rett når de kjøpte Dethleffs 720. De har nemlig lyst til å reise sørover. Det går nok bra, men ikke helt uten problemer. Det er vel noe mann vil unngå, når mann har ferie. Jeg vil også fortsatt påstå at disse vognene ikke er for nybegynnere. Jeg er litt redd for at dere vil få noen negative opplevelser om dere kjøper så stort (mange her inne er uenig i dette) men nå har jeg i alle tilfelle sagt ifra. Lykke til videre.

Jeg har veldig lyst å støtte deg Tom, selv om jeg vet at det kanskje ikke var fra meg du forventet støtte Very Happy.

Vi reiste for noen år siden på tur sammen med noen venner og venners venner. Vi var 4 vogner i følget. En av familiene på tur hadde ei nyinnkjøpt Hobby 610. Dette er ikke det vi i dag kaller stor vogn, men vi fikk i løpet av den turen se hvor vondt en sjåfør kan få det på ferie om vogna blir for stor og en følger en ikke takler den. Denne vogna var deres første campingvogn og de hadde aldri vært på campingtur før med vogn.

Denne sjåføren vi kjørte sammen med slet veldig. Han hadde etter noen dager med litt småkjøring (for det var ikke så mange mil vi kjørte) sterke smerter i nakke og skuldre fordi han anstrengte seg sånn mens han kjørte. Han satt på nåler og slet blant annet med å beregne 250 vogna. Han like helst å kjøre sakte, selv på 4 felts veier.

Han tenkte seg heller ikke om før han kjørte noe sted. Mens vi kjørte på hovedveien og vi andre fant drivstoff fyllinger langs veien, kunne han finne på å kjøre inn i trange bygater for å finne en bensinstasjon for å fylle på bilen. Noe som gjorde at han naturligvis kjørte seg fast og havnet i ubehagelige situasjoner.

Han holde på å ta med seg trær på campingene fordi han ikke beregnet svingplassen han trengte og heller ikke overhenget på vogna bak. Han var heller ikke i stand til å rygge vogna noe sted. Han hektet den av og forventet av vi andre skulle skyve den på plass på campingene. Det er jo greit å hjelpe til, men å skyve på ei boggivogn er ikke alltid så enkelt.

Det hele endte med at de skilte lag med oss andre og ble igjen på en camping for at han skulle få slappe av. Etter ferien var vogna solgt.

Da må jeg spørre. Er det noen som tror at denne sjåføren hadde noen avslappende ferie?. Om kveldene hadde han så vondt i skuldre at han var ute og gikk seg turer.

Dette er en sann og enkel historie fra en ferie i 2002. Vi hadde da ei 570 vogn og da vi i 2004 kjøpte ei 720 vogn så var jeg veldig skeptisk. Var jo redd vi skulle få det likedan. Men mannen i huset her ville ha så stor vogn og hos oss har feriene gått uten noe problemer, men mannen min har sagt mange ganger at han ikke ville ha kjørt på tur med så stor vogn og en lettere bil enn Caravellen som vi har brukt, men det er nå hans mening da.......finnes sikkert mange meninger........

Skal en kjøre med stor vogn. I den størrelsen du nevner Torunn, så må sjåføren ha en avslappet forhold til å kjøre med noe så bredt og langt (lengden betyr mest når en skal tanke bil, parkere på parkeringsplasser og komme seg på plass på campingene). En må også kunne å rygge med henger mener jeg - sikkert de som er uenig med meg, men i løpet av en sommerferie så skyver ikke vi på vogna i det hele tatt. Men en kan så klart løse det problemet med en Mover.

Hei May-Britt
Hadde egentlig ikke forventet og få støtte i det hele tatt, men takker for det. Husker tilbake til vår første sommerferie. Den første dagen kjørte vi til Rjukan og lå over der. Dagen etter bar det videre, men vi skulle handle litt og kjørte inn til sentrum. Det ble faktisk en ganske stressende opplevelse med parkering, trafikk og folk overalt. Vogna var en weippert 535 bare 218 bred (så jeg ler av det nå). Men den gangen som nybegynner var det ille nok. Det er bare det jeg prøver å få frem. Om mannen til JorunnB (om det er han som skal kjøre) er vant med å håndtere mer enn bare en bil er det jo greit. Men om han bare kjører med en liten henger nå og da kommer en slik stor vogn til å bli en påkjenning. Ikke å kjøre langs E6, men i tettbebygd strøk, sentrum, bensinstasjoner, handlesenter, campinger osv osv.
Det er ikke umulig, det er heller ikke vanskelig og håndtere slike store vogner. Men mann må venne seg til det litt gradvis tror nå jeg, mann må kunne se muligheter og planlegge hva mann skal foreta seg , når det er trangt.
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:24

Tom RS skrev:


Hei May-Britt
Hadde egentlig ikke forventet og få støtte i det hele tatt, men takker for det. Husker tilbake til vår første sommerferie. Den første dagen kjørte vi til Rjukan og lå over der. Dagen etter bar det videre, men vi skulle handle litt og kjørte inn til sentrum. Det ble faktisk en ganske stressende opplevelse med parkering, trafikk og folk overalt. Vogna var en weippert 535 bare 218 bred (så jeg ler av det nå). Men den gangen som nybegynner var det ille nok. Det er bare det jeg prøver å få frem. Om mannen til JorunnB (om det er han som skal kjøre) er vant med å håndtere mer enn bare en bil er det jo greit. Men om han bare kjører med en liten henger nå og da kommer en slik stor vogn til å bli en påkjenning. Ikke å kjøre langs E6, men i tettbebygd strøk, sentrum, bensinstasjoner, handlesenter, campinger osv osv.
Det er ikke umulig, det er heller ikke vanskelig og håndtere slike store vogner. Men mann må venne seg til det litt gradvis tror nå jeg, mann må kunne se muligheter og planlegge hva mann skal foreta seg , når det er trangt.

Han kjører ganske stor henger etter minibussen, er i alle fall to-akslet. Husker ikke hvor stor i farten. Uansett - han har ikke kjørt med campingvogn enda, og det må trenes og øves på. Og nettopp kunne se muligheter og begrensninger før man setter i gang med oppgavene. Men kan ikke dette øves på litt i det små da? Kjøre oss turer til Ålesund og omegn, ta ferge, fylle bensin? Vi må jo ikke legge i vei på lang campingtur med det samme, og vi har fast plass på en helt ny og fersk campingplass sammen med andre ferskinger og mer erfarne folk. Vi kan jo øve litt der også før der blir smekk fullt av vogner?

Prøver å se lyst på det og få en stooooor vogn med myyyyye boltreplass geek
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:27

Ser frem til oppsummeringen som forventes om et års tid eller så.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:29

J.O. skrev:
Ser frem til oppsummeringen som forventes om et års tid eller så.
Vi får kjøre ned til deg og hekte på Blue Lady og prøve litt Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:31

TorunnB skrev:
Tom RS skrev:


Hei May-Britt
Hadde egentlig ikke forventet og få støtte i det hele tatt, men takker for det. Husker tilbake til vår første sommerferie. Den første dagen kjørte vi til Rjukan og lå over der. Dagen etter bar det videre, men vi skulle handle litt og kjørte inn til sentrum. Det ble faktisk en ganske stressende opplevelse med parkering, trafikk og folk overalt. Vogna var en weippert 535 bare 218 bred (så jeg ler av det nå). Men den gangen som nybegynner var det ille nok. Det er bare det jeg prøver å få frem. Om mannen til JorunnB (om det er han som skal kjøre) er vant med å håndtere mer enn bare en bil er det jo greit. Men om han bare kjører med en liten henger nå og da kommer en slik stor vogn til å bli en påkjenning. Ikke å kjøre langs E6, men i tettbebygd strøk, sentrum, bensinstasjoner, handlesenter, campinger osv osv.
Det er ikke umulig, det er heller ikke vanskelig og håndtere slike store vogner. Men mann må venne seg til det litt gradvis tror nå jeg, mann må kunne se muligheter og planlegge hva mann skal foreta seg , når det er trangt.

Han kjører ganske stor henger etter minibussen, er i alle fall to-akslet. Husker ikke hvor stor i farten. Uansett - han har ikke kjørt med campingvogn enda, og det må trenes og øves på. Og nettopp kunne se muligheter og begrensninger før man setter i gang med oppgavene. Men kan ikke dette øves på litt i det små da? Kjøre oss turer til Ålesund og omegn, ta ferge, fylle bensin? Vi må jo ikke legge i vei på lang campingtur med det samme, og vi har fast plass på en helt ny og fersk campingplass sammen med andre ferskinger og mer erfarne folk. Vi kan jo øve litt der også før der blir smekk fullt av vogner?

Prøver å se lyst på det og få en stooooor vogn med myyyyye boltreplass geek

Det som er viktig er å ha en fast seng til alle. Slik at dere slipper og re senger.
Arve som var meget aktiv her tidligere, gikk fra Bjølseth 790 til 550. Han sier: rundsitter er like stor, kjøkkenet er like stort, senga er like lang, men jeg har mistet skapplass. Men det savner jeg ikke for denne vogna er så lett å ha med å gjøre.
Kanskje du skulle gjøre en liten "øvelse" på hvor liten vogn kan jeg kjøpe og fortsatt ha seng til alle.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:33

Torunnb
hvor er det dere har plass da?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:35

TorunnB skrev:
J.O. skrev:
Ser frem til oppsummeringen som forventes om et års tid eller så.
Vi får kjøre ned til deg og hekte på Blue Lady og prøve litt Laughing

Velkommen skal dere vere, det er helt sikkert, men håndbrekket blir nok på. lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:35

Tom RS skrev:


Det som er viktig er å ha en fast seng til alle. Slik at dere slipper og re senger.
Arve som var meget aktiv her tidligere, gikk fra Bjølseth 790 til 550. Han sier: rundsitter er like stor, kjøkkenet er like stort, senga er like lang, men jeg har mistet skapplass. Men det savner jeg ikke for denne vogna er så lett å ha med å gjøre.
Kanskje du skulle gjøre en liten "øvelse" på hvor liten vogn kan jeg kjøpe og fortsatt ha seng til alle.
Ja, og så mister vi en ekstra sittegruppe til barnas lego. Men ja, jeg kan godt se på mindre vogner jeg. Vi har jo lenge sett på Adria 663, så den er jo litt mindre. Burstner 580. Hobby 580? og 610. Knaus finner vi bare med skapkøyer og det vil vi ikke ha, og 09-mod 680 er for dyr foreløpig. Tror vi.
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:38

Jan skrev:
Torunnb
hvor er det dere har plass da?
www.honndalen.no Tok fast på en plass nå i helga Smile Tror der blir bra. Planen er at jeg og barna skal få komme oss litt bort mens mannen er på sjø også, jeg har ikke helt troen på at jeg skal kjøre med meg vogna på tur alene i alle fall. Så da løser vi det med å få oss "hytte" 1.5 time hjemmefra i et annet klima. Og det er 20 minutt derfra til Stryn Skisenter på vinteren. Kan bygge 21 kvm spikertelt om vi finner ut vi liker dette, og da har vi jo stor boltreplass Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:39

TorunnB skrev:
Jan skrev:
Torunnb
hvor er det dere har plass da?
www.honndalen.no Tok fast på en plass nå i helga Smile Tror der blir bra. Planen er at jeg og barna skal få komme oss litt bort mens mannen er på sjø også, jeg har ikke helt troen på at jeg skal kjøre med meg vogna på tur alene i alle fall. Så da løser vi det med å få oss "hytte" 1.5 time hjemmefra i et annet klima. Og det er 20 minutt derfra til Stryn Skisenter på vinteren. Kan bygge 21 kvm spikertelt om vi finner ut vi liker dette, og da har vi jo stor boltreplass Smile
blir ikke det ett lite stykke å kjøre da?
eller bor dere så langt sør at det faktisk er kort dit?
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:40

J.O. skrev:
TorunnB skrev:
J.O. skrev:
Ser frem til oppsummeringen som forventes om et års tid eller så.
Vi får kjøre ned til deg og hekte på Blue Lady og prøve litt Laughing

Velkommen skal dere vere, det er helt sikkert, men håndbrekket blir nok på. lol! lol!
Baker kake og godsnakker litt, du skal nok fort overtales lol!
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:41

Jan skrev:
TorunnB skrev:
Jan skrev:
Torunnb
hvor er det dere har plass da?
www.honndalen.no Tok fast på en plass nå i helga Smile Tror der blir bra. Planen er at jeg og barna skal få komme oss litt bort mens mannen er på sjø også, jeg har ikke helt troen på at jeg skal kjøre med meg vogna på tur alene i alle fall. Så da løser vi det med å få oss "hytte" 1.5 time hjemmefra i et annet klima. Og det er 20 minutt derfra til Stryn Skisenter på vinteren. Kan bygge 21 kvm spikertelt om vi finner ut vi liker dette, og da har vi jo stor boltreplass Smile
blir ikke det ett lite stykke å kjøre da?
eller bor dere så langt sør at det faktisk er kort dit?
Når Kvivsvegen åpner bruker vi i underkant av 1,5 time dit inn. Kjører altså om Volda. Vi bor yst ute Smile


Sist endret av TorunnB den Tir 2 Jun 2009 - 21:51, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:42

TorunnB skrev:
Tom RS skrev:


Det som er viktig er å ha en fast seng til alle. Slik at dere slipper og re senger.
Arve som var meget aktiv her tidligere, gikk fra Bjølseth 790 til 550. Han sier: rundsitter er like stor, kjøkkenet er like stort, senga er like lang, men jeg har mistet skapplass. Men det savner jeg ikke for denne vogna er så lett å ha med å gjøre.
Kanskje du skulle gjøre en liten "øvelse" på hvor liten vogn kan jeg kjøpe og fortsatt ha seng til alle.
Ja, og så mister vi en ekstra sittegruppe til barnas lego. Men ja, jeg kan godt se på mindre vogner jeg. Vi har jo lenge sett på Adria 663, så den er jo litt mindre. Burstner 580. Hobby 580? og 610. Knaus finner vi bare med skapkøyer og det vil vi ikke ha, og 09-mod 680 er for dyr foreløpig. Tror vi.

Skapkøyer er noe møkk, og det skal dere ligge langt unna.
Forstår veldig godt at dere vil ha stor vogn, og om gubben takler dette (ser du skriver dette) er det bare og tute og kjøre. Med stor vogn er det lettere og være "kamerater" etter en uke med regnvær.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:47

Puh, endelig. Wink

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:48

TorunnB skrev:
Jan skrev:
TorunnB skrev:
Jan skrev:
Torunnb
hvor er det dere har plass da?
www.honndalen.no Tok fast på en plass nå i helga Smile Tror der blir bra. Planen er at jeg og barna skal få komme oss litt bort mens mannen er på sjø også, jeg har ikke helt troen på at jeg skal kjøre med meg vogna på tur alene i alle fall. Så da løser vi det med å få oss "hytte" 1.5 time hjemmefra i et annet klima. Og det er 20 minutt derfra til Stryn Skisenter på vinteren. Kan bygge 21 kvm spikertelt om vi finner ut vi liker dette, og da har vi jo stor boltreplass Smile
blir ikke det ett lite stykke å kjøre da?
eller bor dere så langt sør at det faktisk er kort dit?
Når Kvivsvegen åpner bruker vi i underkant av 1,5 time dit inn. Kjører altså om Volda. Vi bor yst ute. Smile

Har litt folk derfra på vår camping også, grei folk i grunnen. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av J.O. den Tir 2 Jun 2009 - 21:56, endret 1 gang
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:50

J.O. skrev:


Har litt folk derfra på vår camping også, grei folk i grunnen. Shocked
Ja, vi er ikke så verst - for å si det selv Cool Hvilken camping er du på da?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:50

663'n har jo 4faste plasser+1 skapkøye og en sittegruppe bak som egner seg for barn opptil 13-15år..med 21m2 spikertelt blir jo dette helt knall!!..
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:53

Ronny skrev:
663'n har jo 4faste plasser+1 skapkøye og en sittegruppe bak som egner seg for barn opptil 13-15år..med 21m2 spikertelt blir jo dette helt knall!!..
De som er aller mest negativt med Adriaen, er doen. Med min bamse av en mann tror jeg det kan by på problem kanskje? Eller - sitter han der med åpen dør og bena på luft ut? Eller er det ikke så trangt som testen sier? Vi får se når vi skal til forhandleren Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Empty
PosteTema: Re: Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?   Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?
» Solcelleanlegg, noen med erfaring?
» Noen som har erfaring me camping i Luleå
» Noen med erfaring/kjenskap til Hobby 460/495 vogn
» Adria 542 Ku, noen med erfaring vedr løsning?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: