CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Solcelleanlegg, noen med erfaring?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Solcelleanlegg, noen med erfaring? Empty
PosteTema: Solcelleanlegg, noen med erfaring?   Solcelleanlegg, noen med erfaring? Icon_minitimeLør 12 Sep 2009 - 23:41

Jeg har bestemt meg for å skaffe meg solcelleanlegg til neste sesong, ble stadig påminnet om dette denne ferien at strøm alltid er mangelvare.

Noen som har noen erfaring? Hvor mye watt trengs?

Har funnet dette solcellepanelet http://www.powershop.as/PartDetail.aspx?q=p%3a10511981%3bc%3a100200 , og det kan til og med enkelt bygges ut om det er behov for det.

Har en Ford Transit med Rimor påbygg, har denne har et styrepanel med solcellepanel i menyen. Selger/importør sier at jeg likevel må ha regulator, synes dette er rart. Noen som har noe info å komme med her?

Takker for svar :-)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Solcelleanlegg, noen med erfaring? Empty
PosteTema: Re: Solcelleanlegg, noen med erfaring?   Solcelleanlegg, noen med erfaring? Icon_minitimeSøn 13 Sep 2009 - 1:02

regulator må du vel ha for å regulere mengde strøm som går inn på batteriet vil jeg tro
hvis ikke vil det vel bare lade og lade og til slutt ta livet av batteriet
men vil tro at en del av solcellepanelene har en regulator innebygget
men om den harmonerer med det som er nødvendig til dette må selvfølgelig sjekkes nærmere
Til Toppen Go down
Clausen




Antall Innlegg : 1
Registration date : 06.09.2009

Solcelleanlegg, noen med erfaring? Empty
PosteTema: Re: Solcelleanlegg, noen med erfaring?   Solcelleanlegg, noen med erfaring? Icon_minitimeSøn 13 Sep 2009 - 10:02

solcelle panel er en fin ting, priser kan variere mye...
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Solcelleanlegg, noen med erfaring? Empty
PosteTema: Re: Solcelleanlegg, noen med erfaring?   Solcelleanlegg, noen med erfaring? Icon_minitimeTir 15 Sep 2009 - 20:38

Jan skrev:
regulator må du vel ha for å regulere mengde strøm som går inn på batteriet vil jeg tro
hvis ikke vil det vel bare lade og lade og til slutt ta livet av batteriet
men vil tro at en del av solcellepanelene har en regulator innebygget
men om den harmonerer med det som er nødvendig til dette må selvfølgelig sjekkes nærmere

Jo, må selvsagt være der. Men jeg lurte mer på dette med om det var integrert i bilen fra før siden det var tilrettelagt for det. Fant for litt siden at det ikke var det, ut ifra avansert tolkning på tekniske beskrivelser.

Men hvis solceller har dette innebygget er det vel ikke behov likevel, men kanskje lurt å ha en ekstern likevel som dobbelsikring...
Til Toppen Go down
Sponsored content





Solcelleanlegg, noen med erfaring? Empty
PosteTema: Re: Solcelleanlegg, noen med erfaring?   Solcelleanlegg, noen med erfaring? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Solcelleanlegg, noen med erfaring?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?
» Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?
» Noen som har erfaring me camping i Luleå
» Noen med erfaring/kjenskap til Hobby 460/495 vogn
» Adria 542 Ku, noen med erfaring vedr løsning?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: