CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 dusj i adria .

Go down 
+3
Lars Egil
TTB
ArneO
7 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeTor 8 Okt 2009 - 14:42

Flisene dine er ikke tette, eller fugene da. Derfor har du våtromsmembran bakenfor. Om den har et hull eller to har du også sopp og andre uhumskheter der.
Omfattende å utbedre både hjemme og i vognene.
Om en ser på veggplatene i en Hobby, i fra tidlig 2000 tall for å bruke noe jeg har erfaring med, er de av et materiale som ligner på respatex og tilsynelatende rimelig tette mot fukt.
Det er de ikke.
De er diffusjonsåpne og skal slippe gjennom fukt i isolasjonen.
Har Adria samme type plater på toalettet og inni dusjen sin? Aner ikke, men jeg hadde nok betenkt meg på å prøve.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeTor 8 Okt 2009 - 14:52

Så vi kan kanskje ikke si at "det skader ikke å prøve?".... Very Happy

Det hadde vært interessant om noen som har vogn med dusj rett på veggen kan slå opp i brukermanualen og se om det står noe om korrekt bruk.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 19:11

Det er en type tapet på badet i Adria, og det er en annen type enn det er i resten av vogna..om det holder tett eller ikke skal ikke jeg uttale meg om..men vi har aldri brukt dusjen til noe annet enn å spyle av noen barneføtter og lignende, det ser bra fuget ut langs yttervegg men det kommer nok vann bak både innredning og bak toalettet så vi lar ganske enkelt være....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 13:47

Etter det leverandørende sier går det bra å dusje i både adria og tec sine løsninger med dusjrom. Det som er problemet med daglig bruk er damp og høy luftfuktighet i vogna, det påvirker vist vogna. så vis en lufter godt så går det bra. Så i vår-sommer-høst sesongen går det bra, det er nok verre i mange kuldegrader!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 1:02

Jan Ole skrev:
Det der er nok ikke kabinett. Det er jo ytterveggen vannet treffer der, kun fugene rundt som garanterer for vann på riktig sted og ikke feil.

Da er dusjen i 663kp testet, det gikk strålende! Det dusjes ikke rett på yttervegg. dusjkabinettet er bygget av "harde" baderomsplater, ikke noen form for tapet. Mot ytterveggen er det en plate til slik at ytterveggen er beskyttet. Det ser veldig bra ut og er faktisk så bra at plastikk veggene i kabe og andre vogner ser ut som billig skrammel.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 8:00

Jeg er ikke enig i at du siterer meg på et innlegg som refererer til en annen vognmodell og et bilde fra denne, enn den du faktisk omtaler. Godt mulig at det er slik du beskriver, men det jeg beskriver stemmer med bildet som vises, det har du med et av dine mange nick bekreftet.

La være å klippe å lime på denne måten, da tar du kommentarer og meninger ut av sammenhengen.

Kom heller med bilder av den dusjen du omtaler så vi får se hvordan det ser ut.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 8:13

Lars Egil skrev:
Så vi kan kanskje ikke si at "det skader ikke å prøve?".... Very Happy

Eller sagt på en annen måte: Det skader kanskje å prøve...dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Lol
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 12:24

Jan Ole skrev:
Jeg er ikke enig i at du siterer meg på et innlegg som refererer til en annen vognmodell og et bilde fra denne, enn den du faktisk omtaler. Godt mulig at det er slik du beskriver, men det jeg beskriver stemmer med bildet som vises, det har du med et av dine mange nick bekreftet.

La være å klippe å lime på denne måten, da tar du kommentarer og meninger ut av sammenhengen.

Kom heller med bilder av den dusjen du omtaler så vi får se hvordan det ser ut.

det er akurat sammen dusjen, eneste forskjellen er at det ikke er vindu i 663. Ellers samme størrelse og 100 % lik utførelse. Jeg er enig i at jeg burde brukt et annet bilde.
Her er en link.
http://picasaweb.google.dk/antonscamping/AdriaClassica663KP2010#5428038810774413426
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 15:31

Jeg syns ikke det ser ut som 100% lik utførelse, men det betyr for så vidt ikke noe.
Det er det at det fortsatt er dusjing og vannsprut mot yttervegg i dusjen og at i hjørner og innfestninger kan det trekke inn vann, selve platene er nok tette selv om det ikke er noe mer enn en folie.

Det er det aktuelle spørsmålet.

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 IMGP8653
dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 IMGP8651


Bildet fjernet, ligger på side en.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av Jan Ole den Man 12 Apr 2010 - 20:24, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 15:43

det at det forsatt er vannsprut mot yttervegg er ikke riktig da det er en plate som sitter på yttervegg inn mot dusjen. men ok, jeg forstår jo at det ikke er bra. den er 12-15 tykk, om det er lufting bak vet jeg ikke.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 16:20

Dusjen på det nederste bilde er med 95% sikkerhet ikke tett og garantert ikke tett om to år!

Tetting med silikon og 10 synlige skruer i våtsonen (bare på bildet og jeg teller ikke med vindu / gardin!!) vitner om en konstruksjon som ikke er beregnet for dusjing.

Beklageligvis er det slik i de aller fleste merker.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 19:42

jkl skrev:
Dusjen på det nederste bilde er med 95% sikkerhet ikke tett og garantert ikke tett om to år!

Tetting med silikon og 10 synlige skruer i våtsonen (bare på bildet og jeg teller ikke med vindu / gardin!!) vitner om en konstruksjon som ikke er beregnet for dusjing.

Beklageligvis er det slik i de aller fleste merker.
ja den dusjen der går vel under kategorien som sier at den går ann å dusje i
den er IKKE konstruert for å være hoveddusj for en familie på tur
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 19:48

ja,ja dette var mest for å erte dere at jeg tok opp denne tråden, jeg visste på forhand hva dere ville svare! Smile Men uansett, adria sier denne er beregnet på å brukes og de har hatt den i 4-5 år uten problemer. Så jeg tar opp dette igjen om noen år når jeg har testet den. Very Happy .
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 19:57

oscarthegreat skrev:
ja,ja dette var mest for å erte dere at jeg tok opp denne tråden, jeg visste på forhand hva dere ville svare! Smile Men uansett, adria sier denne er beregnet på å brukes og de har hatt den i 4-5 år uten problemer. Så jeg tar opp dette igjen om noen år når jeg har testet den. Very Happy .
ja vi tar gjerne i mot informasjon hvis det viser seg at den dusjen din fortsetter å være tett
det vil nemlig være en revolusjonerende hendelse som kommer til å bli omtalt i alle verdens medier i lang tid fremover
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 20:19

Hva skjer her da? Fant omtale om dette på Norsk Teknomagasin, måtte innom for å sjekke hva det dreier seg om. Jeg synes at dette er kjedelige saker for deg, Oscar. Håper får deg og din familie at dere lever med problemet i det året som kommer. Ikke vær bitter, men løft hodet og se fremover. Husk at det er bare i motbakke det går oppover!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 20:23

Nå har kanskje denne tråden dusjet seg ferdig og blitt tørr? Spør bare jeg, eller er det mer å tilføye nå? Er det ikke et rom i rommet er det lite egnet som et permanent rom. Lett dusjing og underspyling av små og mellomstore går sikkert greitt, men risikoen er nok høy for varige (fukt-)skader: Lykke til!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 21:32

ja, det er godt dere er experter! Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 21:34

Koselig å høre.

*Topic closed*
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 21:35

er sikkert enkelte som lurer på hvorfor disse dusjene ikke er egnet til så mye dusjing, så jeg kan jo nevne litt om det sånn avslutningsvis her
det er ikke vannet alene som er årsak til at det begynner å lekke, derfor fungerer de helt fint til lett spyling
problemet er såpen som brukes under normal dusjing
den gjør fugemassen hardere, og gjør og slik at den mister noe av festeevnen sin, som igjen gjør at den løsner litt og litt fra underlaget
der kommer lekkasjen fra, og er den direkte årsaken til at caravanforhandlerne fjerner gammel fugemasse, og gjør rent med løsemiddel av fettfri type for å få vekk fett og såperester slik at de kan ha på ny fugemasse og få den til å sitte
helt til neste gang man har dusjet nok med såpe inni der og man får ny lekkasje
denne uttalelsen baserer jeg på egen erfaring etter mange år som tømrer og en haug med byggde våtrom av diverse slag, og utdannelse som byggtekniker
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 21:39

Per Anton

I motsetning til det du gir oss inntrykk av er det faktisk minst to personer innom denne tråden som faktisk er eksperter, men du vet jo best samme f så du får bare stå på, gjør dine erfaringer der du får de du liker best og som passer deg.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 21:39

oscarthegreat skrev:
ja, det er godt dere er experter! dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_biggrin

Gjest skrev:
Hei, jeg er ny adria eier, den kommer til våren. jeg har valgt adria adora 563pt. Den har eget dusj kabinett, er det noen som har erfaring med dette? Er det det tilsvarende kabinett med samme størrelse i andre adria vogner? Jeg er en "litt" robust kar på 182cm og xxx kg som lurer på plassmulighetene i dusjen. Man får vel i hvertfall vasket det viktigste og føttene kan man jo ta når skoene blir for trange???

Du har spurt og fått svar!!

Lucky you..... dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_cyclops

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 23:17

tråkket på noen ømme tær????????????
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 23:19

oscarthegreat skrev:
tråkket på noen ømme tær????????????
svar på tiltale kalles det for
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 23:20

jaja, god natt Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 23:23

Kan du definere problemet ditt så kan du nok få hjelp til det, om det er det du vil da.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 23:33

Om du hadde behersket skrivingens edle kunst, og ikke minst forståelsen av den samme hadde nok ikke din insuffisiens gitt seg så tydelige utslag i dine meningsytringer. Vi andre er ganske eksaltrert over dine anskuelser og tar del i din dityrambiske forhold til Adria.

Om du benytter deg av anapest ville det ha vært langt mere underholdende å lese. Men det behersker ikke du. Uheldigvis.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Apr 2010 - 13:11

Innlegg slettet

Admin


_________________
Dethleffs Beduin Emotion 675V 2006
Landcruiser 120 VX 2005 aut.
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Apr 2010 - 13:18

Jeg tror ikke det er akseptert i forumverdenen at man legger ut private meldinger.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Apr 2010 - 17:25

oscar/anton
JanP er i sin fulle rett til å mene hva han vil om deg
og har like full rett til å fortelle deg det
du burde heller respektere at han er ærlig nok til å si sannheten om hva han synes om deg, direkte til deg, i stedet for å slenge dritt til alt og alle uten at du vet noe om det
var det noe mer du lurte på med det samme vi er i gang?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Apr 2010 - 18:45

Og offentliggjøre PM på den måten vil jeg ha oss frabedt!!
Er det slike ting så send det direkte til en av oss i Administrasjonen!!!!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Sponsored content





dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Empty
PosteTema: Re: dusj i adria .   dusj Adria - dusj i adria . - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
dusj i adria .
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Dusj
» Uttak til dusj ute
» adria 663
» Adria 2009
» Brensebandtykkelse ADRIA 361

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: