CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 "Modde" Trumaen

Go down 
+2
Jan Ole
MartinB
6 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
MartinB
CARAVANER
CARAVANER
MartinB


Male
Antall Innlegg : 53
Localisation : Telemark
Registration date : 12.08.2008

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 20:05

Jeg har en Hobby 650 KFU 2009-modell på fast plass vi bruker til helårscamping. Vi sliter litt med å få ordentlig lun varme rundt rundsitteren i baugen. Det er også litt kondensdannelse nederst på veggen der slangen fra Trumaen tar omveien innom varmtvannstanken. Vi ser Eljet som en mulighet, men vogna står langt fra nærmeste bygd og derfor vil en trikker koste en del hvis alt skal gjøres forskriftsmessig.

I den forbindelsen har jeg tenkt på et alternativ:
1: Koble luftslangen fra Trumaen løs fra Varmtvannstanken og føre den i rett linje langs veggen i stedet. (Vi fyrer minimalt om sommeren og bruker derned strøm til å lage varmtvann)
2: Lage tre-fire forgreininger på slangen med en regulerbar dyse. En ved hvert sidevindu og en til to under det store vinduet. Forgreiningene blir vertikale slik at dysene blir plassert horisontalt inntil veggen, lavest mulig,

Noen som har tanker rundt en slik løsning?

MartinB
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 20:21

"Modde" Trumaen Icon_biggrin Har null erfaring med Truma selv dessverre, men du vet at det finnes spesielle ventiler for dette formålet?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av Jan Ole den Søn 7 Feb 2010 - 20:38, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 20:24


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 20:30

hvis det lov med kontakt på ledningen på eljet, kan du ved å bruke lenger ledning nå frem til en kontakt? På min hobby var det en ledig kontakt i kjøkkenbenken og med sittegruppen inntil ville det ikke vært no problem å legge en ledning skjult.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 21:20

anton skrev:
hvis det lov med kontakt på ledningen på eljet, kan du ved å bruke lenger ledning nå frem til en kontakt? På min hobby var det en ledig kontakt i kjøkkenbenken og med sittegruppen inntil ville det ikke vært no problem å legge en ledning skjult.

Hadde hobby med eljet. Der var det kontakter på eljetene.
Det var montert stikkontakter nede i benkene der med en termostat på kursen til ovnene.
Og tror eljetene leveres standard med støpsel på.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:01

Det er i hvertfall ingen problem å lage flere "utblås" på slangen. (Hvis det er det du mener, så jeg ikke misforstår). Vi hadde en 650 KFU med samme problemer som deg. Ble aldri ordentlig varmt helt foran i vogna. Lagde 4 nye utblå på slangen. Enkel og grei jobb. Jeg hadde ett i hvert hjørne og to inn mot midten av vogna.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:02

... kan jo også tilføye om det hjalp Smile Det gjorde ikke all verden. Ble litt lunere, men ikke nok til å forhindre kondensen. Det er jo mulig det er gjort andre forbedringen på 09-modellene som gjør at dette har en bedre effekt nå. Jeg hadde 04-mod.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeSøn 7 Feb 2010 - 23:48

Thomas skrev:
... kan jo også tilføye om det hjalp Smile Det gjorde ikke all verden. Ble litt lunere, men ikke nok til å forhindre kondensen. Det er jo mulig det er gjort andre forbedringen på 09-modellene som gjør at dette har en bedre effekt nå. Jeg hadde 04-mod.
forbedringer? på varme i hobby? Shocked
du tuller nå ikke sant? scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 8:23

Jeg fikk litt pes for litt i en annen tråd, der jeg siterte litt hva andre (Vegard muligens) fant ut om varme i Hobbyvogner. Jeg kikket inn i en Excelsior og så litt på ventilasjonen fordi en nabo plages med fukt på vegger og kondens på vinduer. Fant ut at det er små åpninger ved gulv/rundsitter og seng, konvektorer dekker litt for lite areal langs vegger.
Fikk høre at her inne at Truma i vogn er minst like bra som Alde, og at Hobby var glimrende vogner i streng kulde. Jeg er ikke ute etter å hoverere, men siden jeg har hatt Truma i ei anna vogn erfarte jeg at varmlufta tok fort slutt. Nå ser jeg at Thomas har erfart at det ikke blir ordentlig varmt i vogna.
Jeg har , som det står, en nyere Dethleffs. Visste ikke så mye om konstruksjon av vogner med tanke på ventilasjon. Fant imidlertid fort ut før jul at Dethleffs lager meget gode vintervogner. Jeg har funnet ut at det er minst 6 hull i gulvet for luftinntak, og flere store ventiler i taket som sørges for god utlufting. Det er også stor åpning i bakkant av skap slik at luft kan sirkulere.
Jeg vet lite om andre tyske vogner, men ser at Dethleffs er langt fremme i kampen mot nordiske vogner. Når det brukes styrofoam i vegger og tak, isolasjonstykkelsen er omtrent som nordiske vogner og ventilasjonen er glimrende er jeg glad for at jeg kjøpte Dethleffs med Alde.

PS: Ikke les dette som en kritikk av andre vogntyper, men prisen gjenspeiler jo hva stort sett man får. Er prisen 50 000 lavere på to vogner med samme utstyr er det jo en grunn til det når de produseres i samme land.

Har jeg tirret på meg eiere av andre vogntyper så er det bare en ting å gjøre: "Modde" Trumaen 388844 "Modde" Trumaen 388844 "Modde" Trumaen 388844 "Modde" Trumaen 388844
Til Toppen Go down
MartinB
CARAVANER
CARAVANER
MartinB


Male
Antall Innlegg : 53
Localisation : Telemark
Registration date : 12.08.2008

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 17:49

Takk for innspill, alle sammen :-)

Jeg ringte å snakket med Auto Caravan i Porsgrunn i dag for å høre om de hadde ventiler på lager. Det ble en hyggelig prat der det dukket opp et par muligheter:

1: I KFUen skal det være en dobbel stikk-kontajt bak bestikkskuffen i kjøkkenet, den ene betjener kjøleskapet. Den andre kan evt ustyres med en spreder og kobles til en eljet eller tre.

2: Alternativ to er å kjøpe flere ventiler, eller evt. lage en del ekstra huller i slangen. Han jeg snakket med delte min oppfatning om at kapasiteten på varmeapparatet er grei, men at distribusjonen av varmluft kan være bedre. Han selv og flere andre hadde prøvd dette med hell.

Mvh MartinB
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 18:00

ok, alternativ 1 er det jeg foreslo i tidligere innlegg. på min hobby ville jeg ha lagt et hull med hullbor mellom kjøkkenbenk og sitte benken slik at ledningen ligger fritt og at du kan trekke den ut. Det ser bedre ut enn et lite hull og at kontakten er satt på etterpå. og det er lovlig. Lykke til og håper du får det varmt og godt! Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 19:46

JanP
er faring her inne fra brukerne viser vel i praksis at dethleffs sansynligvis er den beste vogna til vinterbryk av de kontinentale
er vel ingen som er direkte dårlige, men noen har et større forbedringspotensiale enn andre





var det diplomatisk men saklig nok mon tro? scratch
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 19:56

Neida neida, står jo bare på verksted jo.... "Modde" Trumaen Icon_eek

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 20:35

Er skuffa over at det ikke er varme på baderommet i dethleffsen.
Det hadde jeg i min hobby 610 i fra 90. "Modde" Trumaen 265129
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 20:58

Jan skrev:
JanP
er faring her inne fra brukerne viser vel i praksis at dethleffs sansynligvis er den beste vogna til vinterbryk av de kontinentale
er vel ingen som er direkte dårlige, men noen har et større forbedringspotensiale enn andre





var det diplomatisk men saklig nok mon tro? scratch

Hehe, kanskje jeg legger hodet litt på giljotinen, men det får man tåle (å bli jekket ned litt). Var innom hos en "nabo" med en Knaus Royal. Den så da virkelig fin ut, men jeg gikk ikke rundt og sjekket konstruksjonen. Er Knaus av de bedre, vet du noe om det??

Skal ikke kjøpe en, neste blir nok av det merket vi har. Tror jeg, da. Så en svært lækker løsning fra Kabe med skinnsofa langs ene sideveggen og bakveggen, med TV-benk på motsatt langside. Så veldig praktisk ut.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 21:04

JanP
Jeg er nok ikke av de som har skrytt Hobby opp i skyene (som Tom RS?? Smile). Spøk til side.... Men jeg var fornøyd med KFU'n. Vi brukte den uansett ikke når det var virkelig kaldt. Men når vi nå hadde ei helg i Burstneren så skal jeg være den første til å innrømme at det er STOR forskjell fra ei vogn som KAN brukes om vinteren og ei som er laget for vinterbruk. Les: Alde og isolasjon. STOR forskjell.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 21:14

Denne er lækker også, og særledes spesiell å se på både inn- og utvendig:

"Modde" Trumaen Tabbert%20Paganini.preview

Eller kanske noen grøsser ved tanken på at den snart blir å finne på en campingplass nær deg...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 21:16

JanP

Jeg synes denne er helt rå Smile Men kanskje noe upraktisk med 3 små ombord Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 21:27

Nå må jeg slette noen innlegg.... Tom RS er her..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 21:29

Vil man være prangende så kjøper man denne! Uten tvil. Men ikke en familievogn.

Vi har 2 enkeltsenger, og har tenkt å bruke vognen for oss sjøl. Men har man barn må man prioritere annerledes. Og jeg skjønner at Hobby er et merke som mange velger. Mange fine detaljer, og en enormt modellutvalg. Litt rart at Hobby ikke gjør noen små detaljendringer for å få til litt bedre luftgjennomstrømming.

Det ble, som jeg skrev over, nesten en Excelsior på oss. Og det var rett og slett pga innvendig design og rundsitteren i skinn. Og den gang kunne vi lite om vinteregenskaper. I dag bruker vi vogna minst 2 av 3 helger i viterhalvåret, og da er en god vintervogn et must. Kona hater å fryse. Og gjør hun det blir det utrivelig. "Modde" Trumaen Kopfschuettel "Modde" Trumaen Kopfschuettel "Modde" Trumaen Kopfschuettel
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 21:38

Thomas skrev:
Nå må jeg slette noen innlegg.... Tom RS er her..

Kuxi - Kluxi Perka. Det må du ja Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 21:40

Jan Ole skrev:
Kanskje dette hjelper?

http://campingferie.dk/h14_vintercamping/s/Norge_klargor%20campingv.asp

"Modde" Trumaen Wl_2small

Jepp sett inn 4 til 5 slike med jevn avstand rundt rundsitteren din og nyyyyyyt vinterværet utenfor. Da slipper du den "kvalmende" varmen fra Alde som får blodet til og koke. Laughing
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 21:46

Er vel ikke helt edru du som er i Koskenkorva-land.. Smile Smile
Jeg ser ikke helt hva som er kvalmende med Alde'n... Spør heller Hege (kona til Tom) hva hun sa sist vi var samtidig på campen nå i vinter Smile Hi hi..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:30

Thomas skrev:
Er vel ikke helt edru du som er i Koskenkorva-land.. Smile Smile
Jeg ser ikke helt hva som er kvalmende med Alde'n... Spør heller Hege (kona til Tom) hva hun sa sist vi var samtidig på campen nå i vinter Smile Hi hi..

Nææææ det er uretferdig altså. Jeg nekter. *stikker fingerene i øret nå* nænænæ *hører ikke noe nå* Suspect
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:33

Ha ha ha.. Du er deg selv lik Smile Smile Kan gjerne referere jeg altså!

Men nå har det sklidd ut litt her.

Det er å anbefale å montere et par utblås til ja. Gjør, som sagt, ikke mirakler mtp kondensen, men blir litt lunere foran.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:34

var det ikke tom som monterte flere ventiler med godt resultat da?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:38

Mener han monterte det ja. Men var nok ikke vellykket, iflg kona! Smile Smile Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:40

Thomas skrev:
Mener han monterte det ja. Men var nok ikke vellykket, iflg kona! Smile Smile Smile
mulig at det han var fornøyd med var at han klarte å montere de uten å bryte i stykker vogna
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:44

OK. Den ultimate Truma mod. Sett inn en slik: http://produkter.fk-butikken.no/trade/productview/865374/858/ og kast trusa også :-)

Men nå er det natta i kuksi-kaksi-land.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:45

Er det der 2010 modellen til Truma for Hobby? Holder det med 9kw?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:47

Jan Ole skrev:
Er det der 2010 modellen til Truma for Hobby? Holder det med 9kw?

Kråka er nok fornøyd den"Modde" Trumaen Lol

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








"Modde" Trumaen Caravan
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeMan 8 Feb 2010 - 22:51

Ha ha.. Nå ble nok hr "Medelsvensen" snurt. Han la seg gitt. Skulle likt å se vogna som stod med en 9kW et par døgn. Plastikklump?? Med ei flirende kråke på toppen Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeTir 9 Feb 2010 - 19:00

Thomas skrev:
Ha ha.. Nå ble nok hr "Medelsvensen" snurt. Han la seg gitt. Skulle likt å se vogna som stod med en 9kW et par døgn. Plastikklump?? Med ei flirende kråke på toppen Smile

Ikke snurt, bare trøtt. Fordelen med dette er at du ikke behøver å ha stenger i fortelte .... du bare blåser det opp.... Ha - det kan ikke dere Alde gutta gjøre.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeTir 9 Feb 2010 - 19:25

Respekt Tom.......vintercamping med Truma er for skikkelige tøffinger......eller Vikinger.......eller varmblodige folk........dvs, ikke meg Very Happy
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitimeTir 9 Feb 2010 - 22:12

Hmm. Det vil si at jeg som eks-viking har avansert til noe enda bedre??? *meg like* Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





"Modde" Trumaen Empty
PosteTema: Re: "Modde" Trumaen   "Modde" Trumaen Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
"Modde" Trumaen
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Er trumaen min frisk?
» "Førstereis"- trenger litt anbefalinger
» Glemmer "alltid" lokket til vanntanken
» Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna?
» "Norsk" hjemmeside Dethleffs bobiler

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: