CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Draget skraper i asfalten

Go down 
+4
Sten Rune
sveintore
Jan Ole
einkje
8 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Draget skraper i asfalten - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Draget skraper i asfalten   Draget skraper i asfalten - Page 2 Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 22:59

André skrev:
Mener det skal finnes noen gummiputer man kan sette mellom fjærene, slik at de ikke "klapper" helt sammen, når man skal dra vogn. Kan det være en løsning?

NEI Shocked

Da er du nesten sikker på å knekke en fjær Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Draget skraper i asfalten - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Draget skraper i asfalten   Draget skraper i asfalten - Page 2 Icon_minitimeTir 20 Jul 2010 - 0:33

joda de finnes men er ulovlige å bruke, da de har en tendens til både å knekke fjærene da det blir punktbelastning på spiralene, og de kan falle ut, med påfølgende dropp av bakenden
i sving er ikke dette videre trygt
Til Toppen Go down
Stian C
CARAVANER
CARAVANER
Stian C


Male
Antall Innlegg : 125
Localisation : Stord
Registration date : 11.06.2010

Draget skraper i asfalten - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Draget skraper i asfalten   Draget skraper i asfalten - Page 2 Icon_minitimeFre 30 Jul 2010 - 19:32

einkje skrev:
Nei jeg har ikke målt kuletrykket. Jeg i Nordsjøen nå så jeg får prøve på det når jeg kommer i land. Hvordan gjør jeg lettest det? Stå på badevekta mens jeg løfter koblingen? Jeg er som du forstår ganske fersk camper Smile

her er en grei sak til måling av kuletrykk...
pdf..side 18

http://www.kamafritid.se/pdf/05001N.pdf
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Draget skraper i asfalten - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Draget skraper i asfalten   Draget skraper i asfalten - Page 2 Icon_minitimeFre 30 Jul 2010 - 19:49

Ingen erfaring med sykkelstativ. Men, Vil bare kommentere May-Brit sitt innlegg på forrige side. Legg bare merke til at de har stor bil og stor vogn! Vil tro det vil bli mer merkbart på mindre bil og mindre vogn enn på May-Britt's ekvipasje. Greit nok å montere stativ (jeg ville ikke hatt det på bakveggen), men når man får noe tungt bak, for så å veie opp med noe tunt foran for å opprettholde kuletrykket vil du få en veldig lang vektarm. Tung foran og tung bak forhindrer i hvertfall ikke wobling. Ikke sikkert at det fremprovoserer heller, men hvis woblingen først oppstår er det i hvertfall ingen fordel å ha lang vektarm.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Draget skraper i asfalten - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Draget skraper i asfalten   Draget skraper i asfalten - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Draget skraper i asfalten
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Sykkelstativ på draget
» Slakk/dødgang i draget på ei 720 2004 mod.
» Håndbremsa på draget.
» Fjerne draget?
» Hvorfor trekk på draget?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: