CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.

Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Empty
PosteTema: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.   Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 21:10

Ble nettopp gjort oppmerksom på at et par personer på NOCC sitt forum har problemer med at veggen i fremre venstre hjørne glir ut fra gulvet. Skjøten åpner og ei sprekke på flere millimeter gjør det helt åpent ned mot bakken.

Min vogn er registrert mai 2007 og er 2006 (står det). Han som skriver dette på NOCC sier deter en 2008 Camper 740. Jeg har en en Beduin Emotin 675V.

Jeg fikk dette utbedret høsten 2010 på garanti. Men han som postet på NOCC sier at forhandler (i Hammerfestområdet?) ikke uten videre tar dette på garanti. Det skyldes hard kjøring sier forhandler, og dermed må han ta dette på egen kappe.

Min vogn var ikke kjørt i det hele tatt de 2 første årene, og jeg hadde heller ikke kjørt mye før jeg så dette februar-mars 2010. Gjorde utbedringer av vannslanger da jeg så at det lyste opp nedenfra i fremre venstre hjørne.

Felien kan også muligens sees utenfra i skjøten på hjørnet, hos meg var det en glipe eller noe rart med overlappen av hjørnet og gasskassens side.

Skal finne bilder og legge inn som viser dette.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Empty
PosteTema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.   Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 21:20

Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. IMG_2114Slik så venstre hjørne ut:
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Empty
PosteTema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.   Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 21:23

Her et et bilde fra undersiden (noe uskarpt), og her sees tydelig at tettemassen glipper:

Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. IMG_2115
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Empty
PosteTema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.   Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 21:41

Hva er det som er feilen på det nederste bildet?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Empty
PosteTema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.   Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 21:45

Nedover er fremover, venstre er venstreyttervegg, riktig?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Empty
PosteTema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.   Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 21:48

Midt på bildet, der det går ut noe til høyre, er det en sprekke vertikalt oppover fra den nederste kanten av dette (vegg?) i tettemassen, den er noe ujevn oppover, men håper at det er forståelig.

Dette bildet er tatt rett nedenfra og oppover ved det fremre venstre hjørne. Nedsiden av bildet er altså bakover vognen. Og venstre side av bilde er da venstre side av vogna. Og øverste del er da mot gasskassen.

Mener jeg. Mulig det er motsatt, men det mener jeg at det ikke er.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Empty
PosteTema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.   Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 21:52

Det grå partiet er vel alubunnen i gasskassa vel? Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Empty
PosteTema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.   Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 21:56

Det er altså ytterveggen som har løsnet fra gulvet her?
Hvordan ble det reparert?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Empty
PosteTema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.   Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 22:13

Ja, det er ytterveggen som sklir fra gulvet. Det ble limet og klemt sammen igjen, hvordan denne klemmingen skjedde vet jeg ikke. Om noen vil vite nærmere så spør og jeg skal undersøke. Kjekt å vite om noen treffer noen eller har bekjente med en nyere vogn.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Empty
PosteTema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.   Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 22:18

Dethleffs bruker en annen konstruksjon i sammenføyingen gulv/vegg enn de andre merkene fikk jeg besked om.
Veggen går litt nedenom gulvet og dette området blir sprayet med spesiell understellsmasse eller noe sånt på tetthetskonroll. Beviset er et klistremerke som limes i serviceboka. Spørs da om denne konstruksjonen har svakheter som de ikke har forutsett.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Empty
PosteTema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.   Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tetting overgang tak vegg
» Fukt i hjørnet vegg og gulv Hobby Exslucive 98
» Gulv varme i forskjellige vogner
» Adria 663UK nyere enn 2011.
» Tetting av vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: