| Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Søn 27 Feb 2011 - 21:10 | |
| Ble nettopp gjort oppmerksom på at et par personer på NOCC sitt forum har problemer med at veggen i fremre venstre hjørne glir ut fra gulvet. Skjøten åpner og ei sprekke på flere millimeter gjør det helt åpent ned mot bakken.
Min vogn er registrert mai 2007 og er 2006 (står det). Han som skriver dette på NOCC sier deter en 2008 Camper 740. Jeg har en en Beduin Emotin 675V.
Jeg fikk dette utbedret høsten 2010 på garanti. Men han som postet på NOCC sier at forhandler (i Hammerfestområdet?) ikke uten videre tar dette på garanti. Det skyldes hard kjøring sier forhandler, og dermed må han ta dette på egen kappe.
Min vogn var ikke kjørt i det hele tatt de 2 første årene, og jeg hadde heller ikke kjørt mye før jeg så dette februar-mars 2010. Gjorde utbedringer av vannslanger da jeg så at det lyste opp nedenfra i fremre venstre hjørne.
Felien kan også muligens sees utenfra i skjøten på hjørnet, hos meg var det en glipe eller noe rart med overlappen av hjørnet og gasskassens side.
Skal finne bilder og legge inn som viser dette. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Søn 27 Feb 2011 - 21:20 | |
| Slik så venstre hjørne ut: |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Søn 27 Feb 2011 - 21:23 | |
| Her et et bilde fra undersiden (noe uskarpt), og her sees tydelig at tettemassen glipper: |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13247 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Søn 27 Feb 2011 - 21:41 | |
| Hva er det som er feilen på det nederste bildet? _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13247 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Søn 27 Feb 2011 - 21:45 | |
| Nedover er fremover, venstre er venstreyttervegg, riktig? _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Søn 27 Feb 2011 - 21:48 | |
| Midt på bildet, der det går ut noe til høyre, er det en sprekke vertikalt oppover fra den nederste kanten av dette (vegg?) i tettemassen, den er noe ujevn oppover, men håper at det er forståelig.
Dette bildet er tatt rett nedenfra og oppover ved det fremre venstre hjørne. Nedsiden av bildet er altså bakover vognen. Og venstre side av bilde er da venstre side av vogna. Og øverste del er da mot gasskassen.
Mener jeg. Mulig det er motsatt, men det mener jeg at det ikke er. |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Søn 27 Feb 2011 - 21:52 | |
| Det grå partiet er vel alubunnen i gasskassa vel? _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Søn 27 Feb 2011 - 21:56 | |
| Det er altså ytterveggen som har løsnet fra gulvet her? Hvordan ble det reparert? _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Søn 27 Feb 2011 - 22:13 | |
| Ja, det er ytterveggen som sklir fra gulvet. Det ble limet og klemt sammen igjen, hvordan denne klemmingen skjedde vet jeg ikke. Om noen vil vite nærmere så spør og jeg skal undersøke. Kjekt å vite om noen treffer noen eller har bekjente med en nyere vogn. |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. Søn 27 Feb 2011 - 22:18 | |
| Dethleffs bruker en annen konstruksjon i sammenføyingen gulv/vegg enn de andre merkene fikk jeg besked om. Veggen går litt nedenom gulvet og dette området blir sprayet med spesiell understellsmasse eller noe sånt på tetthetskonroll. Beviset er et klistremerke som limes i serviceboka. Spørs da om denne konstruksjonen har svakheter som de ikke har forutsett. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. | |
| |
|
| |
| Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner. | |
|