CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tetting overgang tak vegg

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Caracamper




Male
Antall Innlegg : 3
Localisation : Sørlandet
Registration date : 01.05.2018

Tetting overgang tak vegg Empty
PosteTema: Tetting overgang tak vegg   Tetting overgang tak vegg Icon_minitimeTir 1 Mai 2018 - 21:03

Hei er rimelig fersk på campingvogn men har da kjøpt meg en Dethleffs Camper 2002 modell.
Er ikke noe lukt eller noe antydning til fuktskader men har tatt å fukttestet litt selv å funnet litt høye verdier rett over døren in på taket.
Ser at her er overgangslisten (den som teltet skal gå i) skjøtet og mistenker det kommer vann inn i mellom skjøten. Vil få tak i skikkelig butyl å tette dette så godt som overhodet mulig.

For meg ser det ikke ut som det er normalt å legge tettemase inn på taket mot veggen da det ligger en list klemt mot taket.
Er det noen her som kan gi meg noen tips? Takknemlig for all hjelp.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Tetting overgang tak vegg Empty
PosteTema: Re: Tetting overgang tak vegg   Tetting overgang tak vegg Icon_minitimeOns 2 Mai 2018 - 7:28

Hei. Hadde vært kjekt om du la ut noen bilder slik at vi bedre kan se hva det er snakk om.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Caracamper




Male
Antall Innlegg : 3
Localisation : Sørlandet
Registration date : 01.05.2018

Tetting overgang tak vegg Empty
PosteTema: Re: Tetting overgang tak vegg   Tetting overgang tak vegg Icon_minitimeOns 2 Mai 2018 - 16:01

Hei, ja se bilde her. Er redd det kommer inn vann i skjøten her.
Det jeg også lurer på er om jeg evt må ta av hele listen for å få på ny butyl under der?

Tetting overgang tak vegg 20180511
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Tetting overgang tak vegg Empty
PosteTema: Re: Tetting overgang tak vegg   Tetting overgang tak vegg Icon_minitimeOns 2 Mai 2018 - 19:37

Normalt skal det ikke komme inn fukt der siden det er lagt butyl mellom list og aluplate. Takplata tror jeg også på denne vogna er bøyd ned over sideplata for å få en tettere sammenføyning men så er det dette med de skruene denne lista er skrudd fast med. Der kan det fort bli lekkasje over tid. Og butylen har en tendens til å slippe med åra og da er det fort å få en lekkasje. Husk også at taklukene fort kan være et punkt hvor fukt kan trenge inn. Har måtte pakke om vår takluke på grunn av lekkasje.
Tar du av lista så må du påregne en god jobb med rengjøring før du legger på ny butyl.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Caracamper




Male
Antall Innlegg : 3
Localisation : Sørlandet
Registration date : 01.05.2018

Tetting overgang tak vegg Empty
PosteTema: Re: Tetting overgang tak vegg   Tetting overgang tak vegg Icon_minitimeOns 2 Mai 2018 - 19:43

Takker for masse god info. Er det nok å bare ta å rengjøre takluka godt å ta på ny butyl eller må en ha på noe dobbelsidig teip greier istedenfor?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Tetting overgang tak vegg Empty
PosteTema: Re: Tetting overgang tak vegg   Tetting overgang tak vegg Icon_minitimeOns 2 Mai 2018 - 22:04

Rengjør godt og bruk butyl så det tyter litt ut rundt takluka. Husk å bruke noe fettfritt middel til rengjøring av tak og luke før butylen legges på.
Bruk butyl av god kvalitet. Den holder seg fleksibel mye lengre.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Tetting overgang tak vegg Empty
PosteTema: Re: Tetting overgang tak vegg   Tetting overgang tak vegg Icon_minitimeTor 3 Mai 2018 - 11:02

Caracamper skrev:
Hei, ja se bilde her. Er redd det kommer inn vann i skjøten her.
Det jeg også lurer på er om jeg evt må ta av hele listen for å få på ny butyl under der?

Tetting overgang tak vegg 20180511

Jeg hadde av på begge sider fremme på min Dethleffs og det gikk ganske greit. Drar du av den hvite lissa i midten så ligger skruene bak. Du kan løsne et par skruer på begge sider av skjøten og se om det er vått under og eventuelt rust på skruene, men for å få nok åpning til å gjøre rent og legge på nytt stoff så må du nok løsne et stykke i begge ender. Du må ikke bytte ut alt hvis det bare er vått rundt skjøten. Det ligger sannsynligvis pakning ala denne under http://www.bobil.no/campingutstyr/tetningsbaand-teroson-rb-276-alufix-baand-50x1mm.-28m.?page_id=996&produkt_id=14494 Det brukte i hvert fall jeg under plate og mellom plate og list da jeg tettet fronten.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tetting overgang tak vegg Empty
PosteTema: Re: Tetting overgang tak vegg   Tetting overgang tak vegg Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tetting overgang tak vegg
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn
» Problemer med tetting gulv-vegg i nyere vogner.
» Tetting av vogn
» Tetting av åpning for campingvogn i spikertelt.
» Tetting av sluse mellom vogn og telt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: