CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??

Go down 
+2
Jan
Trikkern
6 posters
AvInnlegg
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 53
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 20:20

Har i dag en Sharan, i utgangspunktet 115Hk TDI med 4-motion. Vurderer etter årets kjøresesong å bytte denne ut med en bil med noe mere pepper.
Har sett litt på X5, RangeRover og Tuareg.
Mad Mad
Noen som har noe input i forhold til hvilke årganger som er mest smakfulle her?

V10 Shocked kontra R5 i Tuareg, RR Sport TDV8 kontra TDV6, X5 med diesel eller bensin......?? Alt for mange valg, kunne de ikke bare hatt to bilmerker i verden, ett for oss med henger og et for de uten et liv? Wink

Er i hvertfall helt klar på at jeg ikke skal måtte ligge i 50-60 gjennom disse undersjøiske tunnelene flere ganger Mad Eller opp Måbødalen for den saks skyld.... Evil or Very Mad

Alle erfaringer om disse bilene mottas med stor takk Very Happy

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 21:12

Om du har så mye penger å legge i bil så er det vel du selv som til syvende og sist bestemmer.


Jeg hadde noen andre prioriteringer ved valg av bil: takle bekker og grøfter på 1/2 meter. Og bakker på 30 graders helling eller mere. Og en bil som er rimelig i drift samt et verksted som en slipper å krangle med når det kommer til reklamasjoner. Samt at bilen ikke skal stå dagesvis på verksted.
Pajero og Discovery falt dermed ut ganske fort. Og da ble det bare LC igjen. Og jeg angrer ikke enda, selv om det har vært noen reparasjoner mere enn det jeg trodde da jeg handlet. Ankepunktet mot LC er kanskje at den ikke er den beste på landeveien.

Et eksempel på Toyotas gode kundebehandling: LC har et kjent problem med foringer på dysene, de er ikke tette etter ei tid og gørr kan komme inn motor og forårsake havari. Min bil, opprinnelig import, hadde gått ca 150' km og var
nesten 6 år gammel da jeg kontaktet lokal forhandler om saken. De søkte Toyota om goodvill, og dagen etter fikk jeg positivt svar. Andre importører er nok langt ifra like velvillige.
Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 53
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 21:17

Hei og takk for svar. Jeg er definitivt ute etter en bil som kjører bra på veien, da de fleste kilometrene jo vil bli tilbakelagt uten hengeren påkoblet. Vet jo at jeg ville fått mye mer for pengene i en vanlig stasjonsvogn e.l. men på grunn av hengeren vil jeg gjerne ha en stor og tung bil som kontrollerer hengeren bra. Samt at den har motor nok til dette. (Skal jo ikke se bort fra at man bytter vogn i noe større heller Wink )

LC har jeg strengt tatt ikke tatt opp til vurdering i det hele tatt da jeg finner denne bilen veldig kjedelig, spesielt interiørmessig. No offence Wink

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 21:22

Nei det skjønte jeg! Very Happy
Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 53
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 21:25

Hehe, med lefsen bakom Sharanen sliter jeg jo litt med vogntogvekten også. Det problemet vil nok i hvertfall løses med en av de bilene jeg har nevnt...

Merkelig så tung den vogna er i forhold til andre av samme størrelse.....og i hvertfall når vi var på vei hjem fra 4 ukers tur i sommer..... Hot
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 21:35

1 kg Dethleffs og 1 kilo Hobby veier det samme....
Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 53
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 21:36

joda, men av en eller annen årsak har de puttet flere kilo inn på hver centimeter....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 21:44

gå for så ny X5 som mulig med så stor motor som mulig
Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 53
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 21:47

joda, men de nyeste leveres vel bare med 240Hk-en....som om ikke det er nok hehe. Men må vel si at prisen også spiller en viss rolle her da....hvis man ikke skal Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? 388844 i en eller annen bankfilial nær deg hehe
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 21:50

Har litt lyst på Tuareg.... Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 21:53

Hva med Subarus toppmodell som knapt noen vet om:
http://cache.finn.no/mmo/2011/8/13/5/300/602/25_-1032593657.jpg
Faller raskere enn Volvo i pris, halveres på 3 år.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 21:54

Jan Ole skrev:
Har litt lyst på Tuareg.... Rolling Eyes
Og hvem skal frakte bagsjen på ferietur da? OlaConni??
Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 53
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 22:00

Subaruen så jo fin ut den, på utsiden og dels inni også, men det dashbordet må da være tegnet i et sterkt anfall av bakrus på grunn av noe mye sterkere enn det jeg pleier å innta drunken

Litt lav hengervekt på den for min del, når jeg først nå bytter bil vil jeg være sikker på at den kan dra det jeg måtte finne på å henge på der bak...

Bagasje på ferietur kan jo bli et problem med alle disse forskjellige SUV-ene. Skal jo ikke stikke under en stol at jeg også har vurdert multivan. Men syns liksom de 174 gampene kunne formert seg litt i den bilen, eller vært satt på steroider kanskje
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 22:03

JanP skrev:
Jan Ole skrev:
Har litt lyst på Tuareg.... Rolling Eyes
Og hvem skal frakte bagsjen på ferietur da? OlaConni??

Da skulle jeg jaffal hatt de 500 ekstra kiloene jeg valgte vekk ved bestilling av vogna....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 53
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 22:08

En snerten liten sak dette: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30315448

Men det er mulig den er litt for gammel i forhold til svakheter som fantes på de tidlige modellene....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 22:12

Fin den, tror det går greit å øke hastigheten opp Måbødalen littegrann i alle fall.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 22:15

Jeg har litt lyst på Tuareg jeg også, og 2 på tur kan legge ned baksetet Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeSøn 25 Sep 2011 - 22:21

[quote="Jan Ole"][quote="JanP"]
Jan Ole skrev:


Da skulle jeg jaffal hatt de 500 ekstra kiloene jeg valgte vekk ved bestilling av vogna....
Selg vogna og kjøp ei ny fra dincaravanpartner dått no. Koster nesten ikke noe for ei Dethleffs ifølge annonsene deres...
228' for denne 740 TK snow:
http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=30715839
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeMan 26 Sep 2011 - 6:08

Tror ikke det nei.
Skal ikke bytte vogn og ikke til TK i alle fall.
Blir ikke bilbytte med det første heller.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeMan 26 Sep 2011 - 9:54

Trikkern skrev:
Subaruen så jo fin ut den, på utsiden og dels inni også, men det dashbordet må da være tegnet i et sterkt anfall av bakrus på grunn av noe mye sterkere enn det jeg pleier å innta drunken

Litt lav hengervekt på den for min del, når jeg først nå bytter bil vil jeg være sikker på at den kan dra det jeg måtte finne på å henge på der bak...

Bagasje på ferietur kan jo bli et problem med alle disse forskjellige SUV-ene. Skal jo ikke stikke under en stol at jeg også har vurdert multivan. Men syns liksom de 174 gampene kunne formert seg litt i den bilen, eller vært satt på steroider kanskje

Jada, de kunne alltids vært flere, men jeg skal love deg at du kan bryte fartgrensa såpass at du blir uten førarkort i så og si alle bakker i Norge med en ALL RED Multivan! Vi ligger gjerne på 2200 kg (og kankje litt til?) i hengervekt, vogntog ca 5300, og med dette gjør vi 100 opp Oslofjordtunllen, 7 % stigning. No sweat! Men hvis jeg kunne ha valgt bil med færre enn seks seter, ville jeg pt. gått for en X5 Sdi, 286 dieselgamp, 580 NM. En kompis har en sånn en, og i følge ham er det den beste bilen han har hatt.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30831543
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeTir 27 Sep 2011 - 10:02

Her var det mange gode forslag. det må jo være en drøm å dra CV med en Touareg V10 med 385 hk. Må vel bare være litt forsiktig med gasspådraget ved aks slik at ikke all inredningen havner helt bak i vogna, eller kommer ut bakveggen for den saks skyld Laughing
Dersom du kjøper en slik bil hadde jeg umiddlebart satt av et par hundre tusen til løpende utgifter i forbindelse med servicer, reparasjoner av understell( ikke minst i forbindelse med luftfjæringer dersom det finnes) og annet småtjafs. Alt under 20.000 per stykk må her regnes som småtjafs. Jeg sjekket litt rundt tidligere ifm med bilbytte, og ble av fagfolk på området på det sterkeste frarådet å kjøpe forrige generasjon Audi Allroad (mye problem med motor og luftfjøring) samt Touareg. Touragen er dessuten ganske liten innvendig, så dersom du i dag har Sharan på grunn av plass så vil en Touareg bli bitte liten i forhold. En god tommelfingerregel er at kostnad for bilhold står i fohold til nyprisen på bilen.
Bare tanken p å få motorproblemer med en V10 diesel fremkaller fysisk ubehag for min del Hot Men hvilken morro det sikkert hadde vært........så lenge bilen og penga hadde strukket til. Kan du tenke deg ansiktsutrykket på de du hadde dratt fra med CV bak på bilen affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitimeTir 27 Sep 2011 - 20:05

Jon Erik skrev:
(Redigert). Men hvilken morro det sikkert hadde vært........så lenge bilen og penga hadde strukket til.
Mye som er moro, mangt kan man glede seg over i mange år. Noen andre gleder får fort en bråstopp når den skal betales. For noen år siden trodde vi at vi hade kjøpt hus i nabolandet, og en Toureg var høyt på listen. Prisen for en nesten helt ny der borte var litt over 400' norske (valuta 0,80). Men ble hvisket i øret at det langt ifra ble en billig fornøyelse, måtte være forberedt på noen "friske" reparasjoner.


Historien endte slik: fikk ikke tilslaget allikevel på huset, og LC'n ble værende på gården. Litt oppjustert for å trekke vogn riktignok. Og det ser ut til at den blir her på tunet i noen år enda, kjedelig innvendig kanskje i forhold til Toareg. Men bil er for meg stort sett en nytteting. Har nok blitt så gammel jeg ikke lar meg blende av et lekkert indre/ytre når det gjelder bil. Men vogn derimot, der er jeg enda som en liten unge. Og det ser ut til å vare enda litt til.. Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Empty
PosteTema: Re: Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??   Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...?? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vurderer å bytte ut Sharanen med noe litt kraftigere...??
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kraftigere fjærer på trekkbil...
» Kraftigere vannpumpe, Truma therme TT2
» Vurderer første vogn
» Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...
» Vurderer kjøp av Adria.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: