CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)

Go down 
+2
Camping Kai
campist
6 posters
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeMan 28 Nov 2011 - 19:51

Jeg har nettopp lagt inn enda en campingplass nær A7 gjennom Tyskland - som jeg har prøvd. Det er denne:

http://campist.info/campingplasser/tyskland/218-camping-ved-hannover Hanover


http://campist.info/campingplasser/tyskland/113-camping-hos-kong-ludwig-ii-av-bayern Füssen nederst i Bayern mot Østerrike



http://campist.info/campingplasser/tyskland/108-camping-katzenkopf Somerach ved krysset A7/A3 ved Würzburg

http://campist.info/campingplasser/tyskland/116-scandinavien-paradeis Soltau Lüneburger Heide



Om ikke lenge kommer også Dinkelsbühl og Winsen ved Bergen Belsen
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeMan 28 Nov 2011 - 21:23

Nyttig info, vanskelig å finne plasse i Tyskland spør du meg.
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTir 29 Nov 2011 - 13:46

Camping Kai skrev:
Nyttig info, vanskelig å finne plasse i Tyskland spør du meg.


Skal ikke være det.Jeg reiser hvert år på kryss og tvers nedi der,og campingplasser
myldrer det av.Bruker laptopp og GPS.

Se f.eks. denne nettsiden,hvor du kan søke deg
fram i hvert enkelt område og land,og tilpasse
overnattinger etter hvilket område du har tenkt
deg til.

http://www.camping.info/campingplaetze
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTir 29 Nov 2011 - 20:05

Jeg alltid med meg et lite bibliotek med campingbøker. Særlig en jeg bruker mye, fordi den kan jeg plukke ut plassene langs veien jeg kjører og svinge rett inn på dem. Noen plasser legger jeg inn i navigasjonen på bilen, men som regel er det min glimrende co-sjåfør som tar kartleserjobben.
...jeg skal komme tilbake med hvilken bok, men den boka jeg bruker mest er bare gullverdt. Skal snart få bestilt meg en ny utgave, min gamle er fra 2005-2007 eller der omkring.
Samtidig legger jeg inne n ny plass ved A7 i Nord-Tyskland på høyde med Celle
http://campist.info/campingplasser/tyskland/220-camping-winsen-ved-bergen-belsen

Når vi først er der, kan vi jo like godt stikke innom denne: Nemlig Bergen-Belsen som var plassen hvor Anna Franks dager endte:

http://campist.info/reiser/tyskland/nord-tyskland/221-anna-franks-triste-skjebne
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTir 29 Nov 2011 - 21:28

Ja ser jo at det er muligheter, er nok litt mer rastløs jeg på vei gjennom Tyskland. Får planlegge litt mer neste år.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTir 29 Nov 2011 - 21:59

Ikke noe problem å være rastløs og planløs Laughing

Last ned campingplassene fra Archie på gps'en. Han har en fil med transit-plasser (dvs. alle plasser som ligger maks 10 minutter fra motorveiene)
Bare å søke på nærmeste plass på ruten når du føler for å ta kvelden Wink


http://www.archiescampings.eu/downloadpage/
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTir 29 Nov 2011 - 22:34

Smart, takk for info.

Blir det noe tur nedover på deg til sommeren jkl ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTir 29 Nov 2011 - 23:11

Nope......
Ikke nedover, men veldig langt vestover til en "liten" øy med 64 campingplasser og økonomiske problemer Wink
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTir 29 Nov 2011 - 23:14

jkl skrev:
Nope......
Ikke nedover, men veldig langt vestover til en "liten" øy med 64 campingplasser og økonomiske problemer Wink
Hawaii - det får man si Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTir 29 Nov 2011 - 23:22

ArneO skrev:
Hawaii - det får man si Very Happy

Ja, det hadde vært noe det, men jeg får nok ikke bruk for aircon'en der hvor jeg skal.
Tenker det blir mer aktuell termodress når sommerkotelettene skal på grillen til kveldsmat.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTir 29 Nov 2011 - 23:25

Høres ut som om det blir lammekoteletter på grillen:-)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTir 29 Nov 2011 - 23:28

campist skrev:
Høres ut som om det blir lammekoteletter på grillen:-)
Gjør nok det Very Happy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTir 29 Nov 2011 - 23:48

Men det blir jo ikke langt vest og det er jo den 18 største øya da...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeOns 30 Nov 2011 - 0:07

ArneO skrev:
Men det blir jo ikke langt vest...

Jeg er ikke spesielt glad i båtturer, så det er langt nok og vel så det!!!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeOns 30 Nov 2011 - 8:44

Joda langt nok, helt klart!

Hadde vært moro å se noen bilder og litt historier fra den turen. Og ikke minst erfaringer med veier etc.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeOns 30 Nov 2011 - 9:44

Egentlig er jeg veldig misunnelig på den turen til Island. Jeg rett nok vært og kjørt rundt på den andre øya dere snakker om - Hawaii, det vil si Oahu med Waikiki og Honolulu. Der er det i alle fall ikke noe poeng å kjøre rundt med vogn:-)
...skal du ha med vogn på Island?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeOns 30 Nov 2011 - 10:06

campist skrev:
...skal du ha med vogn på Island?

Selvfølgelig skal jeg det Shocked
Det er jo ferie Laughing

Planen er vel å kjøre rundt hele øya med vogn, med en del avstikkere inn på "høylandet" bare med bil og evt. telt.
Hovedveien er en blanding av asfalt, oljegrus og grus.

Tenker det er en bra plan cheers

Beklager at jeg stjeler tråden din.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeOns 30 Nov 2011 - 11:23

Stjel som du vil du, men det kan kanskje bli litt vnskelig for noen som vil finne campingplasser langs A7...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeOns 30 Nov 2011 - 18:16

jkl skrev:
campist skrev:
...skal du ha med vogn på Island?

Selvfølgelig skal jeg det Shocked
Det er jo ferie Laughing

Planen er vel å kjøre rundt hele øya med vogn, med en del avstikkere inn på "høylandet" bare med bil og evt. telt.
Hovedveien er en blanding av asfalt, oljegrus og grus.

Tenker det er en bra plan cheers

Beklager at jeg stjeler tråden din.

Vogn?

Du må skaffe deg slede. En BoSlede xD
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeOns 30 Nov 2011 - 21:52

Island med vogn, kult. Håper du deler noen erfaringer fra den turen, gjerne med bilder.
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeOns 28 Des 2011 - 17:54

Har vært på 8-9 timers biltur (hver vei) på vestsiden av den øya. En opplevelse, men for en lykke at det skjedde med leiebil.
Langtur på grusveier i høy fart er som sandblåsing - 4-5 år gamle biler på Island er ofte slitne i karroseriet, dersom de er kjørt utenfor Reykjavik.
Men, du vil oppleve en natur forskjellig fra alt annet, det er spesielt!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitimeTor 29 Des 2011 - 1:34

Er forberedt på en god del km på grusvei med vaskebrett og her blir det lav hastighet med vogn og bilens fjæring justert til det mykeste. Tenker det går greit Very Happy

Så får vi heller koble fra og kjøre solo innover på høylandet og kose oss med litt elvekrysning og hva som enn måtte komme av utfordringer Twisted Evil

Billettene er kjøpt og forventningene står i taket cheers
Til Toppen Go down
Sponsored content





Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Empty
PosteTema: Re: Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)   Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)
» Campingplasser langs Kystriksveien rv17
» Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?
» Noen som vet om noen som leier ut US bobiler i Norge?
» ny her,kan noen gi oss noen ideer?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: