CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Første garanticlaim fra Tyskland

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Første garanticlaim fra Tyskland Empty
PosteTema: Første garanticlaim fra Tyskland   Første garanticlaim fra Tyskland Icon_minitimeOns 1 Feb 2012 - 15:21

Første garantisak etter ett år gikk bra ut fra Wohnwagen Thode i Tyskland.

Sendte en mail til dem med noen tekniske spørsmål, nevnte at alt såg bra ut, bortsett fra at vindus stopper kunn ble låst i ytterste stilling på kjøkkenvindu.
Og jeg sa at jeg ville prøve å smørre denne opp for så å ta kontakt med dem om jeg hadde behov for dette.

Fikk svar på mine spørsmål samme dag, og tenkte ikke så mye mer over vindusstopperen.

Fikk i dag en ny en i posten, dette var jo positivt da
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Første garanticlaim fra Tyskland Empty
PosteTema: Re: Første garanticlaim fra Tyskland   Første garanticlaim fra Tyskland Icon_minitimeOns 1 Feb 2012 - 17:36

Jeg skal være ærlig her: hadde du ikke forventet at du skulle få hjelp? Tar det som en selvfølge at man får hjelp.


Noen her inne (ikke du Harald-) har jo tidligere hauset opp hvor fantastisk det er å handle fra Tyskland, og sevicen skal jo værefremragende. Så det er jo som forventet og bra er jo det.
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Første garanticlaim fra Tyskland Empty
PosteTema: Re: Første garanticlaim fra Tyskland   Første garanticlaim fra Tyskland Icon_minitimeOns 1 Feb 2012 - 18:06

janp skrev:

Noen her inne (ikke du Harald-) har jo tidligere hauset opp hvor fantastisk det er å handle fra Tyskland, og sevicen skal jo værefremragende. Så det er jo som forventet og bra er jo det.

"NOEN" er meg.Hvor "fantastisk" det generelt er å handle fra Tyskland,vet jeg dessverre ikke!!!

Det eneste jeg kjenner til er; http://www.caravan-center-nord.de/dk/index

Tror folk kun har positive erfaringer med denne forhandleren,og spesielt her
fra Østlandet har de mange kunder som sparer mange penger.Den er også
den nærmeste for Nordmenn.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Første garanticlaim fra Tyskland Empty
PosteTema: Re: Første garanticlaim fra Tyskland   Første garanticlaim fra Tyskland Icon_minitimeOns 1 Feb 2012 - 21:47

Jeg er vel blandt de som i utgangspunktet har vært skeptisk til "egenimport" ifbm f.eks garanti. At de stiller opp på en vindusstopper skulle jo bare mangle Smile Men jeg er fortsatt skeptisk til noe mer omfattende saker som f.eks fuktskader etc.
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Første garanticlaim fra Tyskland Empty
PosteTema: Re: Første garanticlaim fra Tyskland   Første garanticlaim fra Tyskland Icon_minitimeOns 1 Feb 2012 - 23:40

Thomas skrev:
Jeg er vel blandt de som i utgangspunktet har vært skeptisk til "egenimport"

Det er det mange som er,Thomas,og du er i din fulle rett til å være det.

Dette er et tema som bygger på egen-erfaringer hos hver enkelt,så det
er vanskelig å fremlegge annet en erfaringsmessige fakta.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Første garanticlaim fra Tyskland Empty
PosteTema: Re: Første garanticlaim fra Tyskland   Første garanticlaim fra Tyskland Icon_minitimeTor 2 Feb 2012 - 0:41

Det er nok ikke mange som endrer syn på egenimport etter at det hører min fantastiske historie om min vindusstopper. Men det var ikke det jeg ville frem til heller Smile

Det var vel i grunnen like mye at WT svarer på mailene samme dag, og jeg får denne vindusstopperen uten egentlig å ha bedt om det.
Så så langt er erfaringen god.

Om jeg skal få defekt Alde eller fuktskade skal jeg nok få kringkastet det også med resultat.

Og når alt kommer til alt, det er artig å se hvordan pumpa går fra tungkjøring til nesten overspeed bare man hører ordet "egeninport", det er nesten som ett kodeord man kan bruke om man vill hause opp stemningen litt Very Happy

Hadde også noen tekniske spørsmål ang. Alden, bl. a. hvorfor der var en sirkulasjonspumpe koblet til både 230V og 12V rekkeklemmene på Alden, dette fikk jeg umiddelbart svar på.

Samtidig bestilte jeg noen kabler til Alden hos en norsk LMC forhandler, disse var lovet sent, og nå er det vel 13 uker siden, enda ikke kommet. (bestilt på nytt hos en anne forhandler, og de kom på en liten uke.

Så der finnes nok både "gode" og "mindre gode" forhandlere både i Tyskland, Danmar, og Norge.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Første garanticlaim fra Tyskland Empty
PosteTema: Re: Første garanticlaim fra Tyskland   Første garanticlaim fra Tyskland Icon_minitimeTor 2 Feb 2012 - 22:19

Pumpa mi slår ikke noe spesiellt raskere når det er snakk om egenimport genereltt. Har 2 biler som begge er nyimportert fra Danmark og Tyskland, og Toyota lokalt har alltid ordnet reklamasjoner. men med egenimportert vogn er det ikke så enkelt, men håper at du får den hjelp som du forventer.


Men pumpa slår betraktelig raskere for meg når noen kommer med direkte misvisende og helt feil kjøpesummer på vogner som noen kjente av de har kjøpt, og spart en uhorvelig sum penger. En sum som jeg ved 2 anledninger har sjekket og funnet ut at det er grovt feil. Skal man fortelle andre hva man sparer så er det minste jeg forventer et redelig oppsett på det. Når det som blir presentert her om besparelsen er direkte feil så får jeg ihvertfall lyst til å si noe som ikke skal stå på trykk.
Men ellers slår pumpa rolig den...


Og for å ta Alde: de har lang leveringstid på enkelte ting. Jeg ventet flere måneder på en ekstern temp.sensor. Fransk produsent som var tom. Og ingen forhandlere hadde denne inne, heller ikke Neptus.
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Første garanticlaim fra Tyskland Empty
PosteTema: Re: Første garanticlaim fra Tyskland   Første garanticlaim fra Tyskland Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 18:09

janp skrev:

Men pumpa slår betraktelig raskere for meg når noen kommer med direkte misvisende og helt feil kjøpesummer på vogner som noen kjente av de har kjøpt, og spart en uhorvelig sum penger.

Som tidligere sagt...."NOEN" er meg,janp !!!

Det du henviser til,er forklart for lenge siden,og kopiert under her,så
bare kom med det som ikke egner seg på trykk,men les hvertfall
HELE saken OG forklaringene OG prisene før kraftutrykkene skrives.

Alle her forstår jo inderlig godt at du er imot dette vi her prater om,og det er i
din fulle rett.Om pumpa di slår fort eller sakte,har lite med fakta å gjøre.

Til tross for det,finnes det nyanser,og mange som har tjent mye på
egenimport.Disse medlemmene her inne,nærmest latterliggjøres p.g.a. denne besparende egenimporten.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg kopierer fra tråden hvor dette ble klargjort,samt direkte sammenligning
som forelå av priser HELT konkret,og hvor man kunne sammenligne direkte!
________________________________________________________________

jaggusajegsmør skrev:

Fikk mail fra Tyskland i dag.Og prisene er ikke helt slik du beskrev,Ottar.
[color=#000000]

€23 000 til kurs 7,80 +moms blir ca 225 000.

Ottar skrev:
Du har helt rett. Jeg konfronterte denne jeg refererte til med dette,og
han påstår fortsatt at dette jeg tidligere skisserte er det han inngikk
kontrakt om. Han har god forbindelse der nede,om det kan spille inn på
prisen,3.dje store vognen han kjøper,men som sagt....du har rett i følge
tilbudet du fikk.
___________________________________________________________
Et priseksempel fra Finn.no:


http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=31770600
Denne koster 225.000,- fra Tyskland


Norsk eksempel fra Campinggården i Drammen:
http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=32173869

Og en fra Grimstad:
http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=31674271

Dette er altså Norsk salgs-sum!!

_________________________________________________________

Så ser vi her hva "stratcast"(medlem her inne) betaler for samme vogn i Nord-Tyskland:
Under her leser men det konkrete pris-tilbudet fra:http://www.caravan-center-nord.de/dk/index
----------------------------------------------------------------------------------
= 127 876.185 Norske kroner totalt for:

Hobby 545 KMF De Luxe model 2012 inkl. de udstyr du ønsker:

- autark-pakke med. gelbatteri 80 A og lader
- gulvvarme
- lcd panel (ISP)
- omnistor markise i 4 meter længde (alaska grå)
- 14 liter 230 volt truma boiler inkl. 50 liter vandtank
- cityvand tilkobling
- truma ultraheat
- opvejning til 1750 kg
--------------------------------------------------------------------------------------
Kan det dreie seg om rundt 50 - 60.000,- i lavere pris i Nord-Tyskland??+++
På denne vognen er prisen 32% lavere,++ alt det andre.
Hva ville prisen kommet på i Norge bare for tillegg/Oppgraderinger??
Så det er faktisk fordelaktig for mange å ta seg brydderiet.


Men for 100de gang.Det er selvfølgelig opp til hver og en om de vil benytte
seg av denne muligheten.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Første garanticlaim fra Tyskland Empty
PosteTema: Re: Første garanticlaim fra Tyskland   Første garanticlaim fra Tyskland Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 20:17

Harald-

Det var ikke for å være kjip jeg kommenterte dette.... Veldig bra at de gjorde det, selv om du kun "gjorde de oppmerksomme" på dette. Veldig bra hver gang en garantisak går i orden på importvogn.
Rart ikke norske forhandlere har oppdaget dette "ettermarkedet" på importvogner enda. Ikke akkurat på garantisaker, men på servicer, rep etc. Det tok jo noen år før importbiler fikk samme "status" som norskkjøpte. Kommer nok på vogner også på sikt. Er mange kroner å hente for forhandlere her. Bare noe så enkelt som en fukttest er jo vanskelig hvis vognen ikke er kjøpt hos den forhandleren hvor du ønsker å ta testen.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Første garanticlaim fra Tyskland Empty
PosteTema: Re: Første garanticlaim fra Tyskland   Første garanticlaim fra Tyskland Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Første garanticlaim fra Tyskland
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tyskland
» Reiselandet Tyskland
» Bunkre ved ank. Tyskland
» Brukt fortelt?
» Erfaring med fortelt.dk?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: IMPORT-
Gå Til: