CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn..

Go down 
4 posters
AvInnlegg
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Empty
PosteTema: ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn..   ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 15:14

Hei,

er det noen som vet hvordan jeg kan komme til den antenneledningen inni vogna? hvor går den ledningen?

Også lurte jeg på: hvordan kommer jeg til bak der de kontaktene og det er over kjøleskapet,
må man ta ut kjøleskapet og så løsne skapet rundt kjøleskapet, eller er det en enklere løsning på dette?

jeg vil gjøre om så den kontakta på utsiden blir til parabol-inntak, og med ledningen rett i tuneren på tv plassen Smile
men sliter litt.. prøvde å koble det til i dag med dagens kabler, men det gikk ikke, ingen signal mellom parabol og tuner når jeg koblet fra antenna på taket og koblet til tuneren i antenneledningen inne og parabolen plugget i uttaket på utsiden.. null signal, så det må sjekkes litt kabler Smile
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Empty
PosteTema: Re: ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn..   ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 20:13

Ja, det er en enklere løsning. Ta vinkelkutteren og kutt ut et stykke i veggen fra utsiden. Da kommer du bra til. Cool
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Empty
PosteTema: Re: ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn..   ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 20:32

Hehe, kan ikke du bidra med supermannsynet og gjennomlyse veggen ? Wink
Til Toppen Go down
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Empty
PosteTema: Re: ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn..   ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 21:38

Er det antennekontakter som er montert? Hvis det er det er det nok bare kontakten som ikke slipper i mellom signalet fra parabolen. Vanlig antenne og parabol sender på forskjellige frekvensområder og antenneuttakene slipper igjennom kun de signalene de er laget for.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Empty
PosteTema: Re: ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn..   ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 22:12

Hei!

Tror det er en antenneforsterker eller forgrener i klesskapet der. Kanskje man kan "fikse no ved å kutte ut den?

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Empty
PosteTema: Re: ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn..   ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Icon_minitimeLør 3 Mar 2012 - 22:27

i kles skapet var det kun en kobling for å koble sammen kabelen fra taket og til ledningen som går inn i skapet til høyre, dvs bak stekovnen, der er det en hvit boks som det går endel ledninger, der i fra vet jeg ikke hvor ledningene går, men jeg tipper det sitter en forgreining et sted bak hylla der tven står, men er ikke sikker..

tipper det meste er krøkkete å få ut, hadde håp om noen hadde vært borti dette tidligere Wink
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Empty
PosteTema: Re: ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn..   ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Icon_minitimeLør 23 Jun 2012 - 22:22

Fant løsningen på dette.. kabelen fra veggen ute lå løs under plata over kjøleskapet, fikk av plata og under der lå kabelen.. så nå funker den Wink
Til Toppen Go down
Sponsored content





ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Empty
PosteTema: Re: ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn..   ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn.. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
ang eksterne antenne uttaket på Solifer S9 vogn..
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvor brede speil bør en ha til ei Solifer S9 vogn bak mondeo
» Hvilke regler gjelder for eksterne gassuttak, slanger?
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Tv antenne stikk på Adria

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: SOLIFER-
Gå Til: