CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 El-gulvvarme i Adria 663UK `10.

Go down 
+2
Johnny
TrønderCamp
6 posters
AvInnlegg
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Empty
PosteTema: El-gulvvarme i Adria 663UK `10.   El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Icon_minitimeSøn 29 Apr 2012 - 12:21

Hei!

Har søkt gjennom forumet uten å finne svar på det jeg leter etter, så da er det enten ikke tatt opp som topic tidligere, eller jeg er dårlig til å lete (noe som visstnok er mulig i følge kona..... Very Happy )

Jeg hentet hjem vår første campingvogn, en 2010mod Adria Classica 663UK på fredag, og holder på å bli kjent med systemene i vogna. Den har el-gulvvarme med egen bryter rett nedenfor dobbeltsenga, samt Alde 3010 styringssenhet montert bak i vogna. Jeg finner ingen egen plass å stille inn varmen på gulvet - mitt spørsmål er da:
Brukes Aldepanelet til å stille inn denne varmen også confused
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme i Adria 663UK `10.   El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Icon_minitimeSøn 29 Apr 2012 - 13:20

Vet ikke eksakt hvordan det er innrettet på Adria. Har Dethleffs og der er det 3 trinn på gulvvarmen. Det er ingen termostat koblet til gulvvarmen.
Mulig du bare har av og på på gulvvarmen og du har nok ingen termostat på gulvvarmen.
Er ikke så mye varme i gulvvarmen at det er nødvendig med noen termostat der.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
sanapo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
sanapo


Male
Antall Innlegg : 153
Localisation : sarpsborg
Registration date : 01.08.2011

El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme i Adria 663UK `10.   El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Icon_minitimeSøn 29 Apr 2012 - 19:39

sikker på at du har el gulv varme og ikke vann varme ,i og med du har alde styring , trodde ikkke det var vogner levert med vannvarme og el i gulv...(men mye jeg ikke vet .....) har ei solifer med alde styring på vann varme , hvor jeg har varme i gulv og radiatorer på vegg fra samme styring , da er det termostaten på alden som styrer alt . eneste jeg har som opption er å kunne vri over en kran så jeg stopper vannet slik at radiatorene i "sove" enden av vogna ikke er på ,og den holder seg litt kjøligere. men gulv varmen er det ingen ting å gjøre noe med da det er vann varme og styrt av termostat ...(synes dette funker veldig bra og det er deilig med skikkelig gulvarme :-) )
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme i Adria 663UK `10.   El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Icon_minitimeSøn 29 Apr 2012 - 21:21

TrønderCamp skrev:
Hei!

Har søkt gjennom forumet uten å finne svar på det jeg leter etter, så da er det enten ikke tatt opp som topic tidligere, eller jeg er dårlig til å lete (noe som visstnok er mulig i følge kona..... Very Happy )

Jeg hentet hjem vår første campingvogn, en 2010mod Adria Classica 663UK på fredag, og holder på å bli kjent med systemene i vogna. Den har el-gulvvarme med egen bryter rett nedenfor dobbeltsenga, samt Alde 3010 styringssenhet montert bak i vogna. Jeg finner ingen egen plass å stille inn varmen på gulvet - mitt spørsmål er da:
Brukes Aldepanelet til å stille inn denne varmen også confused
vogn de har el gulvvarme, bare av og på bryter. Ingem trinn.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme i Adria 663UK `10.   El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Icon_minitimeSøn 29 Apr 2012 - 23:20

Mange vogner har el-gulvvarme og Alde som hoved oppvarming.
Bjølseth, flere av Dethleffs modellene, Hobby, nesten de fleste faktisk.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme i Adria 663UK `10.   El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Icon_minitimeSøn 29 Apr 2012 - 23:52

Har hatt ei 2010 Classica, og gulvvarmen er elektrisk, og den er kun på eller av i den vogna. Vannbåren varme kom i 2011, dog på Alpinautgaven
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme i Adria 663UK `10.   El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Icon_minitimeMan 30 Apr 2012 - 20:42

Takker for svar, og følger opp med et par nye spørsmål (dukker opp stadig noe jeg lurer på når jeg sitter i vogna her hjemme og forsøker å gjøre meg kjent) Smile

Har jeg forstått det rett når jeg tror den vannbårne varmen drives av gass og/eller strøm, og at jeg derfor kan velge å kun kjøre med gass når vi villcamper?

Slo på gulvvarmen (sto på et par timer), og ble behagelig på gulvet, men det virker som det er steder det ikke vil bli varmt (litt foran kjøkkenbenken, foran døra og muligens et lite område under bordet ved rundsitteren) - er dette vanlig og skyldes hvordan varmen er lagt opp under gulvet, eller må varmen stå på lengre? confused

Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme i Adria 663UK `10.   El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Icon_minitimeMan 30 Apr 2012 - 21:18

At gulvvarmen ikke dekker alle områder av gulvet er helt vanlig beklageligvis. Men er til å leve med. Alden som du har i vogna til oppvarming går både på 230V og gass. Du kan velge å kjøre kun på strøm, gass eller begge deler. Når du fricamper kan du fint holde varmen med gass + at du må ha 12v til drift av alden. Dette får du fra batteriet.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme i Adria 663UK `10.   El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Icon_minitimeTir 1 Mai 2012 - 17:15

Hadde på Alden og gulvvarmen en stund idag, og jaggu ble d mer enn varmt nok i vogna Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Empty
PosteTema: Re: El-gulvvarme i Adria 663UK `10.   El-gulvvarme i Adria 663UK `10. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
El-gulvvarme i Adria 663UK `10.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Adria 663UK - Hva bør man ta med av ekstrautstyr?
» Adria 663UK nyere enn 2011.
» Skifte pære på badet i Adria 663UK - 2008
» Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica
» Elektrisk gulvvarme kontra vannbåren gulvvarme - synspunkter

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: