CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 TomTom Go Live Camper & Caravan

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 43
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeTir 8 Mai 2012 - 12:45

Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeTir 8 Mai 2012 - 13:21

Denne ser jo grei ut.

Noen som vet om man kan oppdatere eksisterende GPS og bruke ny software?

Eller om man må kjøpe helt ny unit.

Hadde også vært fint om denne hadde passet til innebygd navigasjon i f.eks. en VW som bruker Windows CE som plattform
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeOns 9 Mai 2012 - 8:52

Harald- skrev:
Denne ser jo grei ut.

Noen som vet om man kan oppdatere eksisterende GPS og bruke ny software?

Eller om man må kjøpe helt ny unit.

Hadde også vært fint om denne hadde passet til innebygd navigasjon i f.eks. en VW som bruker Windows CE som plattform

Tviler på at det går på annet enn TomTom sin Linux-baserte (?) "GPS-motor"... Kartene i boksen er vel dessuten kodet med en algoritme som kun TomTom sin programvare kan lese kan jeg anta. Vet ikke sikkert, men TomTom beskytter nok innholdet sitt på en eller annen måte.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeOns 9 Mai 2012 - 11:01

Åge P skrev:
Tomtom har lansert egen gps beregnet for campingfolket:

http://www.tomtom.com/en_no/products/car-navigation/go-live-camper-caravan/

http://www.tv2.no/underholdning/broom/bobil/naa-faar-campingfolket-sin-egen-navigasjon-3771903.html
Mmmmm, det jeg har ventet på i flere år, hvor bra det er avhenger hvor gjennomarbeidet kartet er . Norge er et steinalder land på de området. Det er på kommune nivå kart data blir meldt inn , skal dette fungere må det legges inn masse data om veien. Ser også at det er 8gb lagringsplass ,930 har 4 gb. Tviler vel litt på hvor bra det er, de store hovedveiene bør jo gå bra, men det som er mindre en det......
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 6:16

Noen som har prøvd denne?
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 10:08

Harald- skrev:
Noen som har prøvd denne?

Har ikke prøvd den, men ligger på hugget til å kjøpe den når den blir litt mer allment tilgjengelig, helst før ferien starter.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 13:01

Med tanke på hvor dårlig f.eks. fartsgrenser stemmer på helt oppdaterte Tomtom kart er jeg skeptisk. Men det er klart at som en betalt service kan man jo legge mer jobb inn i innhenting av datagrunnlag osv.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 13:50

Favoritter som er lagt inn på en Tomtom XL Classic, kan disse overføres til Tomtom GO LIVE Camper & Caravan?
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 14:05

Hvis det er ov2-filer så burde det vel gå helt "sømløst" og uten problemer. Ellers finnes det jo konverteringsprogrammer til / fra alle filformater for de forskjellige GPS-ene.

Du kan koble din TomTom til PC-en og sjekke om du har ov2-filer i mappa der Europa-kartet ligger (vanligvis mappenavn Europe). Men jeg husker ikke eksakt navnet på favorittfil i farta, antakelig er det "mapSettings.cfg".

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 14:28

Skal sjekke det med filene.
Det jeg vet ar at jeg i dag bruker TomTom Home på min XL, og Go Camper & Caravan benytter My Tomtom
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 14:42

Nå er Tomtom GO LIVE Camper & Caravan bestilt, så får en se...

Satser på at oppdateringene med fartsgrenser kommer seg, siden det nå er omtrent 70 på alle veier som før var 80.

Tidligere var det jo slik at om der var ett 70 skilt kunne man forvente ett 50 skilt rett etter, men ikke nå lenger...
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 14:48

Du bør sikkert lage POI av favorittene dine, da kan du i alle fall ta dem med.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 14:49

Tasle skrev:
Hvis det er ov2-filer så burde det vel gå helt "sømløst" og uten problemer. Ellers finnes det jo konverteringsprogrammer til / fra alle filformater for de forskjellige GPS-ene.

Du kan koble din TomTom til PC-en og sjekke om du har ov2-filer i mappa der Europa-kartet ligger (vanligvis mappenavn Europe). Men jeg husker ikke eksakt navnet på favorittfil i farta, antakelig er det "mapSettings.cfg".

Stemmer med filnavnet.
Denne har jeg på min XL gps
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 14:50

ArneO skrev:
Du bør sikkert lage POI av favorittene dine, da kan du i alle fall ta dem med.

Siden disse to gps'ene benytter forskjellige programmer, er det vel bare kopiering av filer jeg kan gjøre for å få disse med meg eller?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 14:56

Det vil jeg tro. Det er jo egentlig det tomtom home gjør også. Om du tar en backup av den gamle kan du plukke ut filene du vil ha med.

Archie POI er jo et must også Wink

På min nå riktig gamle Tomtom GO 910 overlever ikke favorittene oppdatering av kart, så jeg legger til favorittene i min egen POI gruppe før oppdatering av kart.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeTir 26 Jun 2012 - 7:20

Ser at man kan putte inn ett micro SD kort på denne enheten.

Har dette noe for seg?
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeTir 26 Jun 2012 - 16:45

Harald- skrev:
Ser at man kan putte inn ett micro SD kort på denne enheten.

Har dette noe for seg?
. http://tomtom.nystul.no/forum/index.php. Her finner du det meste om tomtom.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeTor 28 Jun 2012 - 12:08

Harald- skrev:
Ser at man kan putte inn ett micro SD kort på denne enheten.

Har dette noe for seg?

Klippet fra Elkjip:
Minnekortspor for mikroSD
Fremtidssikrer GPS-en så du kan legge til mer innhold. Støtter mikroSD minnekort opptil 4 GB.
( http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/gps-til-bil-og-motorsykkel/TOMTOMCARAVAN/tomtom-go-live-1005e-camper-caravan-gps )

Edit: Ser at denne versjonen av TomTom camper får litt pepper på grunn av for lav vektregistrering av doningen, begrensningen på totalvekt er visst på kun 3500 kg.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeTor 28 Jun 2012 - 13:10

Leste en plass at dem kommer med en oppgradering som gjør at man kan legge inn større vekt på vogntoget, om den er kommet gjennstår og se
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitimeTor 28 Jun 2012 - 14:09

Har også lest det samme. Utvidelsen blir visst til 5 tonn, og også maks 5 tonn akseltrykk. Men når det kommer som oppgradering aner jeg ikke, bortsett fra at det visstnok er påtenkt.

Så da blir det til at jeg bruker min TT 950 på ferien i år også, sammen med en Garmin som er nøyaktigere på tid (ETA), men mangler litt av TT's finesser ellers.

Antar at prisen tradisjonelt vil gå noe ned til neste sommer også når konkurransen blant nettbutikkene hardner til... (håper!) TomTom Go Live Camper & Caravan 653975

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





TomTom Go Live Camper & Caravan Empty
PosteTema: Re: TomTom Go Live Camper & Caravan   TomTom Go Live Camper & Caravan Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
TomTom Go Live Camper & Caravan
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» TomTom Camper & Caravan
» TomTom POIs
» Poi- tips til gps TomTom
» Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart
» Beskyttelsestrekk, caravan

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Navigasjon-
Gå Til: