CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Min nye aller beste venn... :)

Go down 
+3
DigitalMe
ovhi
Ludo
7 posters
AvInnlegg
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 12:13

Denne er et must - som en ihuga sveiver har jeg tenkt mang en gang at det å få ned labbene må jo kunne gå litt fortere! Treg som jeg er kom jeg over en slik på Askjems idag, alle fire støttebena er nede på under ett minutt!!! Intet mindre enn genialt Very Happy Very Happy Trikset er bare å ha en ferdigladet batteridrill tilgjengelig og svooosh så er jobben unnagjort... Me like! +1 som de sier på Facebooksk...

Min nye aller beste venn... :) MediaImage10101_160_160
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 12:24

Har sett noen med den løsningen på campingen ja. Går som et swoooosh lol! lol!
Sparte meg for den utgiften jeg, bena er skrudd ned en gang for alltid. (tror jeg da) Smile
Til Toppen Go down
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 12:39

Ja, du sier noe - men på vinterhalvåret er bena nede for sesongen - da får drillen hvile seg litt Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 12:54

Har også en slik og den er suveren å ha.
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 13:06

Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 13:13

DigitalMe skrev:
http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Chassistilbehor/Skrutrekkerhylse-19-mm-37106/

Ai, ser ut til at jeg betalte en 50-lapp for mye gitt... Er vel det man kaller et røver-salg pirat
Til Toppen Go down
Noraf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 125
Age : 47
Localisation : Vestfold
Registration date : 07.02.2010

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 20:56

kan jo eventuelt montere små elektromotorer på bena, og ett kontrollpanel rett innenfor døra ( eller ennå bedre, bruk en fjernstyring ), og kjøre dem ned på den måten og da Wink
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 20:57

Noraf skrev:
kan jo eventuelt montere små elektromotorer på bena, og ett kontrollpanel rett innenfor døra ( eller ennå bedre, bruk en fjernstyring ), og kjøre dem ned på den måten og da Wink
Du får ferdige sett med elektriske støtteben og kontrollpanel.
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 21:17

I tillegg finnes det systemer med hydrauliske sylindere festet på akslingene for løft/stabilisering knyttet opp mot støttelabbene.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 21:23

Vel, da kommer jeg ihvertfall til å sprenge vekt-grensa med glans! Iflg vognkort har vogna en egenvekt på 1625KG og bilen kan trekke 1800KG. Det skulle gi meg 175KG lastekapasitet. Når jeg har med bestikk, plastglass, plastdekketøy, alukjeler, parabol m/stativ, 440 ZIP m/vegger, teppe til ZIP, én 11KG komposittflaske, 4 alu stoler, 1 bord og en grill så har jeg 120KG overvekt... Forstå det den som kan, var på vekta her om dagen og fikk hakeslipp og litt til - kan ikke i min villeste fantasi skjønne at alt dette skal veie 295KG!!!

Batteripakke og lader samt trafoer til varmekabler kan umulig være inkludert i vognas egenvekt som den står i vognkortet - hvilke erfaringer har dere rundt dette egentlig?
Til Toppen Go down
sture_s
CARAVANER
CARAVANER
sture_s


Male
Antall Innlegg : 62
Localisation : Mo i Rana
Registration date : 13.08.2011

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 21:28

Har du overvekt i vognkorte på vogna eller bare på bilen?
Til Toppen Go down
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 21:40

Bilen kan trekke 1800KG, vogna har max totalvekt på 2000KG så det er vel bare overvekt på hva bilen kan trekke med seg... Har jo nok av HK og bremser osv, men man skal ikke bli klok på dette. V70-III (siste chassis) kan trekke inntil 2000KG selv om den veier det samme, har samme motor/auto-kasse og h-feste samt bremser. Forstå det den som kan...
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 21:45

Ludo skrev:
Bilen kan trekke 1800KG, vogna har max totalvekt på 2000KG så det er vel bare overvekt på hva bilen kan trekke med seg... Har jo nok av HK og bremser osv, men man skal ikke bli klok på dette. V70-III (siste chassis) kan trekke inntil 2000KG selv om den veier det samme, har samme motor/auto-kasse og h-feste samt bremser. Forstå det den som kan...
Sjekket med Volvo om det kan oppgraderes?
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 21:49

Jada, kula er godkjent for 2000 KG så den er ok. Men max vogntogvekt tilsier 1800 KG tilhengervekt - desverre!
Til Toppen Go down
sture_s
CARAVANER
CARAVANER
sture_s


Male
Antall Innlegg : 62
Localisation : Mo i Rana
Registration date : 13.08.2011

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 22:06

Men det kan (i noen tilfeller) oppgraderes.
Til Toppen Go down
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 22:16

Ja, det stemmer - har sjekket med Volvo i Tønsberg og det var de som fortalte om regnestykket. Alt står på ei lita plate i motorrommet... Men kanskje man kan høre med fabrikken?
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 22:26

Ludo skrev:
Ja, det stemmer - har sjekket med Volvo i Tønsberg og det var de som fortalte om regnestykket. Alt står på ei lita plate i motorrommet... Men kanskje man kan høre med fabrikken?
Ta kontakt med teknisk avdeling hos Volvo Norge,
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 22:28

Et godt tips, skal sjekkes ut imorra! Tusen takk Smile
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitimeTor 24 Mai 2012 - 9:23

I vognas egenvekt skal det vel være med en 11 kg gassflaske, noe vann og div annet som npdvendigvis må være med, men ikke batteripakke og annet ekstrautstyr. Du har vel egentlig bare en mulighet for å kunne laste lovlig, det er å tømme vogna for ALT løst, og dra på vekta for å finne en 'baseline' Så vet du hvor mye nyttelast du har. Vi har 367 kg nyttelast i vogna iflg vognkortet, men har alltid et svare strev med å holde oss under dette også!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Min nye aller beste venn... :) Empty
PosteTema: Re: Min nye aller beste venn... :)   Min nye aller beste venn... :) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Min nye aller beste venn... :)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Beste bobilkjøp for kvalitetsbeviste
» De beste setene for lange turer
» Beste campingplass i nærheten av Tønsberg??
» Rett og slett beste mover på markedet
» Oppdatering på Danmarks beste campingplasser for barn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: