| De beste setene for lange turer | |
|
+11Jan Bjornz OyvindSP Sten Rune Jan Ole Camping Kai Harald CGJ Johnny thor_egil Lars Egil 15 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Lars Egil STATSMINISTER!!!
Antall Innlegg : 3858 Age : 52 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
| Tema: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 11:19 | |
| Hvilke erfaringer finnes knyttet til o.n. Vi har en Touran som har sportsseter godt tilpasset min kropp, men jeg vil tror at andre biler kan vise til like gode og bedre seter?
For min del har jeg stor tro på at Saab/Volvo har veldig gode seter. Har ikke prøvd langturkomforten, men de gir et veldig godt førsteinntrykk.
Andre erfaringer? | |
|
| |
thor_egil DIREKTØR!
Antall Innlegg : 793 Age : 57 Localisation : Røyse Registration date : 16.05.2007
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 11:45 | |
| Det er sikkert like mange meninger om dette som det er kroppformer, vil jeg tro.
Jeg har en klar negativ erfaring med setene i Subaru. Elendig form i ryggen, og manglende hodestøttejustering gjorde det til en negativ erfaring. Kona mi hadde det enda verre. Hun orket å kjøre bilen i max 15 minutter! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 16:02 | |
| De beste setene for meg,er i E-klassene,som jeg har hatt tre stykker av.På ML er det litt kortere seteputer,og de virker og litt smalere enn på E-klassene.
Men dæven,jeg glemmer jo min gamle Scorpio fra '86.Den hadde seter den !!!!!!!! Blant de beste jeg har sitti i.
Og boblene fra barndommen var og gode å sitte i.Men den gang hadde man jo litt mindre kjøtt på ræva,så hvordan de hadde vært nå,vet jeg ikke.Hehe. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 16:14 | |
| Har en ny Ford Mondeo med såkalte sportseter...
Dvs litt kantete form som gjør at man ikke skal skli ut av setet i skarpe svinger ... når man leker Solberg Brothers.
Greie nok om man ser bort fra at venstrebeinet vissner helt bort... Ikke heilt vellykket for meg antagelig.
Kan selvfølgelig ha noe med at kroppen ganske enkelt er bedre tilpasset et bredere sete ; altså et sete for feitinger !
Seter bør velges etter egen kroppsform. |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 17:25 | |
| Beste seter? hmm. vet ikke helt om jeg har funnet idealsetet til meg. Værste seter. Volvo 460. Følte jeg satt med ræva i asfalten og håpløst for min rygg på lengre kjøring. Andre dårlige seter. Oldsmobile Cutlas. Ræva så dårlige sitteputer. Beste til nå for min del. Chevy Starcraft. Passa perfekt til meg. Liker best en litt oppreist kjørestilling. | |
|
| |
CGJ HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1389 Age : 54 Localisation : Brandbu, Oppland Registration date : 07.04.2008
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 17:52 | |
| Kjører en Volvo v40 som er bare min.... Mannen er for lang til å kjøre den hvis vi skal ha med barn, da han havner 10 cm fra baksetet med ryggstøet.
Jeg for min del, sliter med fibromyalgi, men jeg har null problemer med å kjøre strekningen København-Oslo uten stopp på E6. Kjørte den på 7 t 40 minutter og hadde ikke stopp... Eneste problem var at jeg var fryktelig tissetrengt da jeg kom hjem..... Det som er så fint med setene er at det er pute i ryggen man kan regulere, knehøyden og ratthøyden kan jo også justeres..... | |
|
| |
Harald MODERATOR
Antall Innlegg : 4221 Registration date : 21.03.2008
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 19:27 | |
| Vel....Volvo sine seter er jo kjent for god sittekomfort da,selv om det sikkert er interne forskjeller ute og går.... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 20:17 | |
| Hei setene er noe jeg føler er noe av det svært positive med Santa-fe'ne jeg har hatt..... det samme kan jeg si om Sonata-setet..... blir ikke sliten i de..... men nå har jeg ikke kjørt dagsetapper på særlig over 100 mil med de da..... H-1 var og grei nok, men den bussen mangla vippemuligheten på seteputa..... men den hadde ikke samme setet som varebilen, det var flerbruksbil-setet i den, bar den vippemuligheten mangla... de har rett og slett klart å lage seter som liker kroppen min...... |
|
| |
Harald MODERATOR
Antall Innlegg : 4221 Registration date : 21.03.2008
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 20:41 | |
| - Vegard skrev:
- Hei
setene er noe jeg føler er noe av det svært positive med Santa-fe'ne jeg har hatt..... det samme kan jeg si om Sonata-setet..... blir ikke sliten i de..... men nå har jeg ikke kjørt dagsetapper på særlig over 100 mil med de da.....
H-1 var og grei nok, men den bussen mangla vippemuligheten på seteputa..... men den hadde ikke samme setet som varebilen, det var flerbruksbil-setet i den, bar den vippemuligheten mangla...
de har rett og slett klart å lage seter som liker kroppen min...... og lårstøtten er bra?????? det var noe eg merket etter ti minutter i santa fe..... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 20:44 | |
| - Harald skrev:
- Vegard skrev:
- Hei
setene er noe jeg føler er noe av det svært positive med Santa-fe'ne jeg har hatt..... det samme kan jeg si om Sonata-setet..... blir ikke sliten i de..... men nå har jeg ikke kjørt dagsetapper på særlig over 100 mil med de da.....
H-1 var og grei nok, men den bussen mangla vippemuligheten på seteputa..... men den hadde ikke samme setet som varebilen, det var flerbruksbil-setet i den, bar den vippemuligheten mangla...
de har rett og slett klart å lage seter som liker kroppen min...... og lårstøtten er bra?????? det var noe eg merket etter ti minutter i santa fe..... Harald ja, jeg syntes det, har løftet setet noe i forkant, som gir god lårstøtte, blir i hvertfall ikke sliten |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 23:26 | |
| Vegard.
Det samme gjorde jeg med X'en min.Ja......,X-trail'en asså.Litt kort sittepute,og det å få løfta setet litt i forkant hjalp greit.
Samme på Hi-Acen fra '96 og.Er korte i møkkfallet disse asiatene.Tenkte da ikke på bilene deres. |
|
| |
Camping Kai BARON!
Antall Innlegg : 2429 Registration date : 14.05.2007
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 23:28 | |
| Volvo setet passer meg perfekt , nå er jeg lang og tung.
Prøvekjørte Outlander , var egentlig ingen vits fordi setet var ikke godt å sitte i inne i butikken engang.Men bilen er mega stilig spør du meg. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 23:30 | |
| Beste setene C5 første utgave. 2001 mod. Værste setene Mercedes E200 CDI 99.mod. Ellers sitter jeg ganske godt i Renålten da...... langkjøring med den er en drøm, men ingenting slår Citten fra -01 |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 23:35 | |
| Rune.
He ???? Først kaller du meg bonde i kveld,og så "disser" du E-klasse setene ?????? Hakke hørt på makan jeg gutt !!!!!!
Men det er klart,en E-klasse er bygd for ordentlige menn,med litt pondus og fylde.du kommer dit en dag du og min venn. |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 23:38 | |
| _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 23:46 | |
| J.O.
En gjennomsnittelig drosjesjåfør fra Oslo heter Ali eller Mohammad og kommer fra Punjab-provinsen i Pakistan.Og ta meg f....,han har ikke Bjølle. |
|
| |
CGJ HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1389 Age : 54 Localisation : Brandbu, Oppland Registration date : 07.04.2008
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 23:47 | |
| Glemte å ta med at det er ganske komfortabelt i Chrysleren vår også, med sånne reclinerstoler.... | |
|
| |
CGJ HOFFSJEF!
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 23:48 | |
| - ARVE skrev:
- J.O.
En gjennomsnittelig drosjesjåfør fra Oslo heter Ali eller Mohammad og kommer fra Punjab-provinsen i Pakistan.Og ta meg f....,han har ikke Bjølle. Sant det! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tir 5 Aug 2008 - 23:50 | |
| Vi sitter like godt hele familien i vår sharan.... alle med sportsseter i skinn. Det aller beste er vel kanskje at jeg, som ikke er så veldig lang, ser godt fra sjåførsetet ikke alle bilene jeg føler jeg har så god oversikt fra.... |
|
| |
thor_egil DIREKTØR!
Antall Innlegg : 793 Age : 57 Localisation : Røyse Registration date : 16.05.2007
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Ons 6 Aug 2008 - 0:14 | |
| Setene i Sharan er slett ikke verst. Vi har dog en nedstrippet utgave uten reg av korsryggstøtte.
Ellers er jeg svært glad i setene i XM. Der tror jeg mange MB eiere ville funnet seg godt til rette. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Ons 6 Aug 2008 - 0:20 | |
| - ARVE skrev:
- Rune.
He ???? Først kaller du meg bonde i kveld,og så "disser" du E-klasse setene ?????? Hakke hørt på makan jeg gutt !!!!!!
Men det er klart,en E-klasse er bygd for ordentlige menn,med litt pondus og fylde.du kommer dit en dag du og min venn. Disser E-klasse...? Bare kaller ei spade for ei spade og sier at de E-klasse setene er noe Gud glemte og djevelen la igjen... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Ons 6 Aug 2008 - 0:21 | |
| |
|
| |
thor_egil DIREKTØR!
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Ons 6 Aug 2008 - 0:46 | |
| Mercesetene er noe for seg sjøl..husker bare at jeg aldri har sett seter som kunne bli så totalt flate som et mercesete... | |
|
| |
Sten Rune Admin
Antall Innlegg : 15853 Age : 54 Localisation : Sande i Vestfold Registration date : 15.03.2007
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Ons 6 Aug 2008 - 6:28 | |
| - Rune skrev:
- ARVE skrev:
- Rune.
Men det er klart,en E-klasse er bygd for ordentlige menn,med litt pondus og fylde.du kommer dit en dag du og min venn. Disser E-klasse...? Bare kaller ei spade for ei spade og sier at de E-klasse setene er noe Gud glemte og djevelen la igjen... kan vel ikke si meg helt uenig i det nei...... _________________ Sten Rune "Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti, men den vogna mi har je det godt i...." Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet) Chevrolet Suburban -95 | |
|
| |
OyvindSP DIREKTØR!
Antall Innlegg : 640 Localisation : Slemmestad Registration date : 24.06.2008
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Ons 6 Aug 2008 - 8:47 | |
| Dette med seter er en ganske individuell greie. Jeg er stiv som en stokk i ryggen og 190 høy, så jeg merker fort om det er noe som ikke passer. Stor var derfor overraskelsen når jeg leser at Johnny mener Volvo 460 har de verste setene! Den aller første bilen jeg var 100 % fornøyd med når det gjelder seter var nettopp.. en Volvo 460! En av våre tidl biler, en Audi 80 med sportsseter, kunne jeg kjøre utelukkende fordi den hadde automat! Vi prøvekjørte en med manuell kasse først, men fra Slependen til Oslo hadde jeg fått krampe to ggr pga clutchen! I min gamle boble er det springfjærer, sitter og duver, rett opp og ned. Ikke noe særlig på langtur, null sidestøtte, men såmnn er det jammen i MB med standardseter også! I tillegg er det varierende hvor mye ryggen kan legges ned, de stakkarene som må ha et bakovervendt barnesete bak seg sitter vel ikke godt hvis de er høyere enn 160 nesten uanz bil!
Min liste, etter husken:
De beste: 1. Volvo 460 2. Saab 9-5 3. Volvo S80
De verste 1. Audi 80 med manuelt gir og sportsseter 2. Nissan Micra 3. Kjøkkenstolene til svigers | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Ons 6 Aug 2008 - 9:21 | |
| Har en Passat 2007 modell med sportsseter i skinn og elektrisk justering. Synes de er suverent gode og blir ikke sliten. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Ons 6 Aug 2008 - 16:08 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Ons 6 Aug 2008 - 23:55 | |
| |
|
| |
Bjornz COMBI CAMPER
Antall Innlegg : 20 Age : 53 Localisation : Bjugn Registration date : 24.07.2008
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tor 7 Aug 2008 - 0:01 | |
| Enig med OyvindSP..! Kjøkkenstolene til svigers er ikke noe særlig. Spes ikke på langtur. Dumt spørsmål egentlig Men Vålerenga tapte 4-1. Vil si det var et hederlig resultat.... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tor 7 Aug 2008 - 11:04 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tor 7 Aug 2008 - 11:06 | |
| |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tor 7 Aug 2008 - 20:40 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tor 7 Aug 2008 - 20:52 | |
| Jan
Vel......,den som har lever,får se !!!! |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Tor 7 Aug 2008 - 20:55 | |
| - ARVE skrev:
- Jan
Vel......,den som har lever,får se !!!! jepp. men gode seter er et møst for å nyte turen med vogna uansett hvor den er kjøpt, og på tyske biler går setene mer og mer vekk fra komfort og over på sport er mitt intrykk | |
|
| |
Bjolseth530 CAMPER
Antall Innlegg : 31 Age : 34 Localisation : Valdres Registration date : 26.01.2009
| Tema: Re: De beste setene for lange turer Ons 25 Nov 2009 - 0:16 | |
| Når det gjelder sittekomfort, er jo Citroën overlegne! Har en 78 mod cx, der blir man ikke sliten. Samme gjelder min 90 Xm 3,0 V6. Har kjørt voyager en stund, og der sitter du bra. Oppreist, samtidig veldig behagelig - som en stressless Skal ikke klage på setene i Granadaen jeg kjører nå, men de kommer ikke opp på Citroën-nivå! Værste setene jeg har prøvd er en mercedes e220, og audi 80. Den dagen de skulle tegne setene på merca, var nok ikke særlig lang.... | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: De beste setene for lange turer | |
| |
|
| |
| De beste setene for lange turer | |
|