Heisann! Sliter med å få knekt denne nøtten; Etter et sikringsbrudd i forbindelse med utvendig vask av CLASSICA 663, 2010 mod. ble det mørkt! Etter at sikringene (16A og 10A) ble lagt inn igjen var det ikke strøm til lys, avtrekksvifte, vannpumper og Alde varmestyring; dvs. alle 12V forbrukere var fremdeles døde. 230V spenning til stikkontakter var ok.
Konstaterte i etterkant svilukt fra elektroblokken og ved test ble den funnet defekt. FABRIKAT SCHAUDT, modell CSV 400-1B ble erstattet av en ny modell CSV 409A fra svensk importør. Etter oppkobling (etter nøyaktig terminalregistering før frakobling av defekt elblokk) var det kun spenning 12V på terminaler for batteri og lader. Det skal være en lysboks på norsk- og svensksolgte Classica (og dens etterfølger Alpina), noe som ikke finnes på min danske versjon. Det er også terminaler for solcellepanel på ny elblokk, nore som mangler på den defekte.
Burde likevel fått dette til å funke fordi jeg har ohmet hver eneste 12 V-krets og spenningssatt etterpå vha 12V batteri; da funker lys, vifte og pumper greit hver for seg, hvilket tilsier at det er ingen brudd/kortslutning fra tilkoblingsterminalene på.. elblokkog ut til den enkelte forbruker. Lokal Adria fohandler forsikrer at den skal virke. Så jeg kjøper ny elblokk nr 2 med samme resultat....nå river jeg snart av meg håret..dvs de 3 som er igjen.
(