CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
streamliner50




Antall Innlegg : 3
Registration date : 20.05.2013

Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Empty
PosteTema: Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA.   Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Icon_minitimeMan 20 Mai 2013 - 14:08

Heisann! Sliter med å få knekt denne nøtten; Etter et sikringsbrudd i forbindelse med utvendig vask av CLASSICA 663, 2010 mod. ble det mørkt! Etter at sikringene (16A og 10A) ble lagt inn igjen var det ikke strøm til lys, avtrekksvifte, vannpumper og Alde varmestyring; dvs. alle 12V forbrukere var fremdeles døde. 230V spenning til stikkontakter var ok.
Konstaterte i etterkant svilukt fra elektroblokken og ved test ble den funnet defekt. FABRIKAT SCHAUDT, modell CSV 400-1B ble erstattet av en ny modell CSV 409A fra svensk importør. Etter oppkobling (etter nøyaktig terminalregistering før frakobling av defekt elblokk) var det kun spenning 12V på terminaler for batteri og lader. Det skal være en lysboks på norsk- og svensksolgte Classica (og dens etterfølger Alpina), noe som ikke finnes på min danske versjon. Det er også terminaler for solcellepanel på ny elblokk, nore som mangler på den defekte.

Burde likevel fått dette til å funke fordi jeg har ohmet hver eneste 12 V-krets og spenningssatt etterpå vha 12V batteri; da funker lys, vifte og pumper greit hver for seg, hvilket tilsier at det er ingen brudd/kortslutning fra tilkoblingsterminalene på.. elblokkog ut til den enkelte forbruker. Lokal Adria fohandler forsikrer at den skal virke. Så jeg kjøper ny elblokk nr 2 med samme resultat....nå river jeg snart av meg håret..dvs de 3 som er igjen.





(




Til Toppen Go down
Fludium

Fludium


Male
Antall Innlegg : 19
Age : 43
Localisation : Kongsberg
Registration date : 17.07.2013

Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Empty
PosteTema: Re: Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA.   Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Icon_minitimeOns 17 Jul 2013 - 9:15

Fått liv i blokka di?

Jeg har nettop bestillt en fra Outdoor Planet 24

De har meget god service forresten!
Til Toppen Go down
streamliner50




Antall Innlegg : 3
Registration date : 20.05.2013

Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Empty
PosteTema: Re: Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA.   Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Icon_minitimeFre 26 Jul 2013 - 21:51

Heisann! ja nå er det endeligl blitt lys. CSV 409 krever et eksternt switchepanel (egentlig bare en 3 veis vippebryter) for å levere 12V ut til lys og pumper osv. I enkleste utførelse heter det ST 05 og Outdoor Planet24 inkluderer det ved levering av CSV 409 ;virkelig smart. Det er ikke noe slikt bryterpanel på min danske vogn. Teknisk avd ved ADRIA, generalimportør i Sverige visste antagelig ikke det og forsikret overfor min lokale ADRIA forhandler i OS, BjoarvikBil As;at blokka skulle fungere.Evil or Very Mad I SCHAUDT manualen side 6 fig 2 er tilkoblingspunktene mellom Switchepanelet ST 05 og miniterminalen (punkt 19 "Indicator and control connections") angitt. Du trenger vel bare å montere bryterpanelet og trekke kabelen som følger med og koble til påblokka. Lykke til og takk for tipset om Outdoor Planet som skaffer deg en blokk litt rimeligere enn kr.3900,-som jeg betalte!
Til Toppen Go down
Fludium

Fludium


Male
Antall Innlegg : 19
Age : 43
Localisation : Kongsberg
Registration date : 17.07.2013

Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Empty
PosteTema: Re: Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA.   Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Icon_minitimeTor 1 Aug 2013 - 1:02

Måtte du koble noe annerledes for å få 409 til å funke? Når jeg kobler opp min 409 med bryter helt likt som 400-1 mangler jeg 12v på 2 plasser i vogna...
Til Toppen Go down
streamliner50




Antall Innlegg : 3
Registration date : 20.05.2013

Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Empty
PosteTema: Re: Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA.   Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Icon_minitimeFre 2 Aug 2013 - 12:17

Hei igjen; hvis noe 12v virker og noe annet ikke,ja da villle jeg sjekk kurssikringen(e) som står på blokka for de forbrukerne som ikke virker. Kan en sikring være røket ifm at du har fått feil på blokka så må du sjekke etter om det er feil på kursen(e). Er det lys eller pumper eller som ikke virker? Halogen pærer som er røket kan også kortslutte f.eks. med sikringsbrudd som følge. Hva skjedde med blokka di? Jeg har ikke koblet noe annerledes enn å tilknytte tilledninger fra styriingspanel til den 8 pinns miniconnectoren merket som posisjon 19 " Indicator and Control connection"
Til Toppen Go down
Fludium

Fludium


Male
Antall Innlegg : 19
Age : 43
Localisation : Kongsberg
Registration date : 17.07.2013

Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Empty
PosteTema: Re: Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA.   Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Icon_minitimeFre 2 Aug 2013 - 18:36

Bytter jeg tilbake til den orginale blokka fungerer alt. Har sjekket sikringene på den nye blokka og alle er hele. Kan det være at noen av kursene på den nye blokka kan være defekt?
Til Toppen Go down
Jamz99




Antall Innlegg : 1
Registration date : 13.08.2013

Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Empty
PosteTema: Re: Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA.   Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Icon_minitimeTir 13 Aug 2013 - 9:16

et j'ai fait quelques recherches et aussi discuter avec certains de mes amis et après que nous terminons la suite il ya possibilité de changer d'une certaine façon de travailler avec cette situation n'est pas de classes
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Empty
PosteTema: Re: Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA.   Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Icon_minitimeTir 13 Aug 2013 - 16:38

og jeg gjorde også noen undersøkelser og snakke med noen av mine venner, og etter at vi konkludere følgende er det en mulighet for endring i en bestemt måte å arbeide med denne situasjonen n

quote="Jamz99"]et j'ai fait quelques recherches et aussi discuter avec certains de mes amis et après que nous terminons la suite il ya possibilité de changer d'une certaine façon de travailler avec cette situation n'est pas de classes[/quote]
Google er din venn......

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Empty
PosteTema: Re: Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA.   Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ny SCHAUDT elektroblokk (trafo) fungerer ikke i dansk ADRIA.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 12v fungerer ikke
» Schaudt CSV 410 lader/omformer/booster. Fungere dårlig?
» Elektrisk gulvvarme, trafo kortsluttet
» Primus 2470 fungerer ikke på gass
» Taklampe og utelys fungerer ikke Hobby 2009

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: