CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kasser over taklukene

Go down 
+7
Ronny
Jan
Johnny
siemens
Jan Ole
Sten Rune
Fjellcamping
11 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 15:04

Sten.

Er ikke drøy den påstanden der.Har hatt 18 vogner,og alle har blitt polert på taket.Kun Bjølseth settes det ikke merker på om du med 100 kg. borrer knærne nedi.

Har og erfaring fra tre Solifere.Isolasjonen ligger rett under den tynne aluhuden,og der settes det merker om knærne bærer tyngden din mot taket .Egenerfaring het det visst ja.

Nettopp p.g.a. at det ligger treverk mellom isolasjonen og aluhuden på Bjøllene,så unngår du de bulkene.

Du kan selvsagt unngå bulker om du har noe under knærne,en planke,eller noe annet som tar støyten.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 15:21

Sten skrev:
ARVE skrev:
Tove.

Angående soliditet og vandring på tak,så er Bjølseth den eneste vogna du kan gå på uten å lage bulker på taket.Ligger jo treplater ut mot aluhuden,noe som Bjølseth var alene om.

Merker det og godt når man forflytter seg på knærne for å polere taket.Bjøllene tåler knærne,mens på andre burde man ha noe under,så ,man ikke peprer taket med knemerker.Der ligger jo isolasjonen rett under plata.

Og som mye annet innen campinglivet,er det jo mange måter å få et ok vognliv,med forskjellige virkemidler.Vegard og jeg klarer oss uten kasser på taket,mens andre ikke vil være uten.Begge deler funker utmerket,så valget er jo opp til hver enkel.

Noen synes det er tull med dusj,jeg har og vært av den oppfatning til nå,men setter pris på det i nåværende vogn,og passer på å tørke godt etter dusjing,og vet at fabrikanten har tatt høyde for at den skal brukes.

Og apropos måking av tak,så går jeg svært sjelden helt inn til takplata når jeg tar av snøen.Om det er et tynt sjikt med snø på taket,så tåler vogna det utmerket godt.Bruker hendene rundt luker og utlufting av Alden f.eks.

Utolig bra verktøy de hendene vi har fått utlevert.Hehe.


Først kom den over her, og så kom denne:
"Fjellcamping.

Ingen av oss her inne har fasitsvaret på noe som helst,og derfor er det for min del egne erfaringer som gjelder når jeg prøver å gi tips og råd,og andres meninger og erfaringer kan derfor være av like stor riktighet og viktighet.Prøv deg frem !!!

Jøss,rene diplomaten her nå jo !!!!
_________________
___________________________________

CARAVANMANNEN ER HARD MOT DE HARDE !!!!!! "


Er vel en drøy påstand at det kun er Bjølseth som tåler at man går på taket uten at det blir bulker? I hvert fall når du etterpå sier at ingen har noe fasitsvar.

Det har ikke jeg heller, men på mine siste to Solifere har jeg vært på taket uten at det er antydning til merker eller bulker. Det kalles for egenerfaring.

PS. jeg :-) mens jeg skriver


Les innlegget ditt en gang til.
Du påstår, sitat: "Angående soliditet og vandring på tak,så er Bjølseth den eneste vogna du kan gå på uten å lage bulker på taket."

Det er den påstanden jeg reagerer på. Jeg kan gå på taket av min Solifer uten at det blir bulker. Jeg ligger ikke på knær når jeg fjerner snø, det er en for upraktisk måte å gjøre det på
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 15:42

Sten.

Sant nok at man ikke er så utsatt når man går på taket,som når man setter knærne nedi.Da er det jo en mindre og spissere flate som trykker mot taket,enn med en sko i str. 45,f.eks.

Og når man polerer,er det vanskelig å stå på huk i en time oppå taket der.

Men om man er obs på det,så er det jo som sagt rutiner man kan ha for å unngå disse "knebulkene".

Håper det ble klart hva jeg mente,om du trodde det gjaldt kun gåing på taket.

Kunne jo tolkes sånn,om man vil tolke det sånn.Tar den !!!

Men i løpet av snart 12.000 innlegg,kan jo en formulering være uklar i ny og ne.Hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 15:43

Store i kjeften disse bjølseth-eierne Sten Surprised)
UPS.....det står visst en bjølle her i tunet også Embarassed
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 15:44

Harald.

Hm,er den første som har sagt det om meg tror jeg !!!!!!!

Eller ???.......................
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 16:42

Harald skrev:
Store i kjeften disse bjølseth-eierne Sten Surprised)
UPS.....det står visst en bjølle her i tunet også Embarassed
derfor så solgte jeg den bjølseth vogna..jeg er jo IKKE stor i kjeften Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 16:43

p.s.
vi hadde kasser over taklukene på den første vogna...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 16:45

Hvem har sagt at Arve ligger på knea for å¨måke snø.......
Sitat fra Arve:
Merker det og godt når man forflytter seg på knærne for å polere taket....

Måtte bare............ Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 16:46

Morten E skrev:
Harald skrev:
Store i kjeften disse bjølseth-eierne Sten Surprised)
UPS.....det står visst en bjølle her i tunet også Embarassed
derfor så solgte jeg den bjølseth vogna..jeg er jo IKKE stor i kjeften Smile

lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 16:46

Morten E skrev:
p.s.
vi hadde kasser over taklukene på den første vogna...

Morten E.

Godt du har kommet ut av kassa da......eller var det skapet ????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 16:47

T.H.O. skrev:
Hvem har sagt at Arve ligger på knea for å¨måke snø.......
Sitat fra Arve:
Merker det og godt når man forflytter seg på knærne for å polere taket....

Måtte bare............ Razz Razz Razz

Tove.

Thanx !!! sunny sunny
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 16:47

Harald skrev:
Store i kjeften disse bjølseth-eierne Sten Surprised)
UPS.....det står visst en bjølle her i tunet også Embarassed

Harald

jepp....... men ikke alle er så store i kjeften at de de kan svelge en 690 da......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 16:48

ARVE skrev:
Morten E skrev:
p.s.
vi hadde kasser over taklukene på den første vogna...

Morten E.

Godt du har kommet ut av kassa da......eller var det skapet ????
først var det skapet.. og så hoppet jeg inn i kassa, men der var det ikkeno spennende, så jeg kom ut igjen cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 16:52

Morten E.

Liker bedre kassa-damene jeg enn de kassene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 16:56

ARVE skrev:
Morten E.

Liker bedre kassa-damene jeg enn de kassene.

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed gammel kassadame her... Razz Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 16:59

Tove.

Ja nettopp !!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 17:05

ARVE skrev:
Tove.

Ja nettopp !!!!!

lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
siemens
CARAVANER
CARAVANER
siemens


Male
Antall Innlegg : 92
Age : 46
Localisation : Drammen og sande i vestfold
Registration date : 08.12.2007

Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTir 15 Jan 2008 - 17:07

Fjellkamp: Hvis du lager slike snø kasser neste år, og ikke vil ha de etter en stund så kan jeg godt kjøpe de av deg cheers

Lagde nye like føre vinteren kom, men det var haste jobb.
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeOns 16 Jan 2008 - 11:05

Siemens

Det er notert. Hvis jeg lager kasser og finner ut at jeg ikke lenger vil ha de så skal du få de av meg Wink
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
siemens
CARAVANER
CARAVANER
siemens


Male
Antall Innlegg : 92
Age : 46
Localisation : Drammen og sande i vestfold
Registration date : 08.12.2007

Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeOns 16 Jan 2008 - 17:00

Takk Very Happy lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeTor 17 Jan 2008 - 23:29

Er det øl kasser dere snakker om, som skal pantes etter en tur til Køben? Noen andre kasser er det vel ikke vits å spenne fast på taket???????

Eller er det noe jeg ikke har fortstått her nå?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeLør 19 Jan 2008 - 17:13

Hei

Idag gikk ei takluke på en Fent fløyten, og det på ei vogn med slike takkasser.... Aner ikke åssen de fikk det til..... men de klarte det.

Trasig....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Kasser over taklukene - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeLør 19 Jan 2008 - 17:18

Sten Rune skrev:
Hei

Idag gikk ei takluke på en Fent fløyten, og det på ei vogn med slike takkasser.... Aner ikke åssen de fikk det til..... men de klarte det.

Trasig....

Ja.....slikt er vel ikke så lett å tette i snøværet?????
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeLør 19 Jan 2008 - 17:21

Maya

Nå har både snøværet og vindværet gitt seg. De har satt på plass kassa over den ødelagte luka.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Kasser over taklukene - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeLør 19 Jan 2008 - 17:23

Sten Rune

Hvordan festers de kassene da?? Virker så undøvendig det der syns jeg..........ingen på vår camping som har sånn.......ikke som jeg har lagt merke til i alle fall.......
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeLør 19 Jan 2008 - 17:45

Maya

Nesten alle her har det, er vel meg og en til som ikke har....

Åssen de nå har festa den kassa aner jeg ikke. Står heldigvis 6 vogner mellom oss så da treffer den sikkert ikke min vogn om den skulle flagre avgårde. Sånn som det blåste i natt og i formiddag så kunne nok en sånn kommet flygende om den ikke var festet godt.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Kasser over taklukene - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeLør 19 Jan 2008 - 18:26

Sten Rune

Siden de kommer flagrende så kan de ikke sitte så veldig fast.......

Er det vanligvis ganske vindstille der oppe da eller???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeLør 19 Jan 2008 - 18:29

Sten Rune skrev:
Hei

Idag gikk ei takluke på en Fent fløyten, og det på ei vogn med slike takkasser.... Aner ikke åssen de fikk det til..... men de klarte det.

Trasig....

Sten Rune

det er jo nødt til å gå galt med lukene med den type konstruksjonenr enkelte har på dette...... for du får jo ikke festa dette på slikkelig vis..... og vekt blir det og i de, når da storstormen raser, så må det gå galt i kastene, for enkelte....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeLør 19 Jan 2008 - 18:47

Kassa var visst festa i takluka. Har nå fått vite at han hadde flyttet kassa av en eller annen grunn, og klarte å tråkke på den noen minutter senere mens han holdt på med antenna.....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Kasser over taklukene - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeLør 19 Jan 2008 - 18:53

Sten Rune skrev:
Kassa var visst festa i takluka. Har nå fått vite at han hadde flyttet kassa av en eller annen grunn, og klarte å tråkke på den noen minutter senere mens han holdt på med antenna.....

Sånne uhell kan skje om en ikke følger med............ triste greier.........
Til Toppen Go down
siemens
CARAVANER
CARAVANER
siemens


Male
Antall Innlegg : 92
Age : 46
Localisation : Drammen og sande i vestfold
Registration date : 08.12.2007

Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeLør 19 Jan 2008 - 19:21

Jeg har aldri satt kassene mine fast på taket, men nå har jeg aldri ligget så tett på andre at det har vært noe fare.

Men vet folk har lagt på steiner eller montert en stiver fra kassene og bort til spikertelte.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeSøn 20 Jan 2008 - 10:46

lol! lol! lol! Kennel på taket?lol! lol! lol!


Kasser over taklukene - Page 3 37_12010

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeSøn 20 Jan 2008 - 10:49

J.O. skrev:
lol! lol! lol! Kennel på taket?lol! lol! lol!


Kasser over taklukene - Page 3 37_12010
øy jeg kan jo ha kattene oppi der jo
Til Toppen Go down
siemens
CARAVANER
CARAVANER
siemens


Male
Antall Innlegg : 92
Age : 46
Localisation : Drammen og sande i vestfold
Registration date : 08.12.2007

Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeSøn 20 Jan 2008 - 11:17

Bare missunelige dere lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitimeSøn 20 Jan 2008 - 19:10

Jan skrev:
J.O. skrev:
lol! lol! lol! Kennel på taket?lol! lol! lol!


Kasser over taklukene - Page 3 37_12010
øy jeg kan jo ha kattene oppi der jo

Godt og varmt for kattene dine der.........vil helt sikkert trives...Razz Razz Razz Razz men du må huske å lage katteluke ellers tisser di inn til deg Razz Razz Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kasser over taklukene - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Kasser over taklukene   Kasser over taklukene - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kasser over taklukene
Til Toppen 
Side 3 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Kasser over taklukene

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: